Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:18

Sizzle schreef:
Nee, want je krijgt nog steeds die vrijheid daarvoor en je kansen zijn 95% beter ;)

Dat snap ik, de vraag was juist of het oké is dat ze meer vrijheid krijgen. Zeker nu bekend is dat de kans op besmetting en overdracht reëel is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:23

Het antwoord heb ik eigenlijk al gegeven.
Er is duidelijk gekozen om het promoten van prikken boven de mogenlijke verspreiding te zetten.
Dat is ook logisch, want die verspreiding is er toch al.

Als individu zou je er ook voor kunnen kiezen om daarnaast je eigen verstand te gebruiken uiteraard, maar dat schijnt niet vele gegeven te zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:28

Sizzle schreef:
Het antwoord heb ik eigenlijk al gegeven.
Er is duidelijk gekozen om het promoten van prikken boven de mogenlijke verspreiding te zetten.
Dat is ook logisch, want die verspreiding is er toch al.

Als individu zou je er ook voor kunnen kiezen om daarnaast je eigen verstand te gebruiken uiteraard, maar dat schijnt niet vele gegeven te zijn.

Die promotie was op basis van de weinig beschikbare informatie in het begin. Inmiddels krijgen we steeds meer informatie over de vaccins, waaruit blijkt dat ze minder effectief zijn tegen besmetting en verspreiding als gedacht. Dan zou je toch verwachten dat het beleid herzien wordt?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:34

996981 schreef:
Sizzle schreef:
Dat is echt heel simpel. Als je mensen geen rechten geeft na het vaccin dan gaan er veel minder de prik halen.
Het is dus domweg kiezen uit 2 kwaden.

Dat minder mensen de prikken willen, als blijkt dat je én nog besmet kan worden én anderen kan besmetten én nog in het ziekenhuis kan belanden is toch ook logisch?

Ik vind het feit dat je amper nog ernstig ziek wordt en in het ziekenhuis beland wel DE reden om de prik te halen
De eerste 2 zijn goed voor de groepsimmuniteit en de 3 is goed om de druk op de zorg naar beneden te halen
En bovendien hoef ik niet meer te testen ( en heb ik in die anderhalf jaar nog geen 1 keer hoeven doen *\o/* ) als ik ergens heen wil
Laatst bijgewerkt door besita op 19-08-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:36

Focussed schreef:
Bedoel je dat je niet begrijpt wat base rate fallacy is?

Ik begrijp in ieder geval niet wat base rate fallacy is... wat is dat? (en heb ik dat ergens op mn mavo opleiding kunnen horen?)

Qua vaccinaties.. het blijft toch ook wel een beetje raar... met vaccins zou van alles weer kunnen. Maar dat is niet zo, het is een beetje random van wat wel en niet kan.
Er zijn mensen die zijn voor openstellen want het vaccin beschermt grotendeels, tegen overdacht en tegen de mate van ziek worden, dus het is wel belangrijk. Maar in een andere verhaallijn zeggen die mensen weer ' oh ja maar let wel op want het beschermt niet helemaal he! En je wordt nog steeds ziek he! En ja, long-covid, dus pas op he!'. Dus het is ook een beetje in welk draadje je zit denk?

Jonge kinderen zijn heel lang overal buiten gebleven, mochten naar school want alles viel wel mee (dat dat geen besmettingshaarden/clusters waren snap ik nog steeds niet) en konden overal op visite. En nu wordt toch wel heel erg aangeraden dat ze ook gevaccineerd worden.
Ik weet overigens niet hoe die leeftijdsverdeling is, welke leeftijdsgroepen worden nu wel, en welke nog niet gevaccineerd, dat was iets met 12 jaar toch, qua grens?

En sja, wel GrandPrix en geen Festival... het blijft een beetje gek hoor...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:37

besita schreef:
996981 schreef:

Dat minder mensen de prikken willen, als blijkt dat je én nog besmet kan worden én anderen kan besmetten én nog in het ziekenhuis kan belanden is toch ook logisch?

Ik vind het feit dat je amper nog ernstig ziek wordt en in het ziekenhuis beland wel DE reden om de prik te halen
De eerste 2 zijn goed voor de groepsimmuniteit en de 3 is goed om de druk op de zorg naar beneden te halen

Dat is ook zo, maar er vallen heel veel mensen in groepen die sowieso heel weinig kans hebben ernstig ziek te worden. Hen is voorgehouden de prik te nemen om anderen te beschermen. ''je doet het voor een ander'''.... dat blijkt niet effectief

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:38

Denk dat het belangrijker is om gewoon gezond te leven.
Dat verkleind de risico op hart- en vaatziekten. Welke elke dag zo'n 700! opnames opleveren.
Daar kunnen we ook een hoop druk van de zorg afhalen als dat niet meer gebeurt. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:48

Sizzle schreef:
Nee, want je krijgt nog steeds die vrijheid daarvoor en je kansen zijn 95% beter ;)

Precies. Dit is de reden dat ik hem haal en mijn dochter ook. Ja ik kan nog besmet raken en mensen besmetten. Maar de kans dat we ernstig ziek worden is heel klein en we hebben die QR code in de pocket. Daar gaat het mij voornamelijk om.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:49

Maar met het vaccin word je toch minder ziek? Het doel van de hele vaccinatiecampagne was toch zkh opname terugbrengen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:51

996981 schreef:
Dan zou je toch verwachten dat het beleid herzien wordt?

Nee want dan verlies je de mensen die enkel de prik halen voor hun vrije toegang.
Zoals ik al zei: het is kiezen tussen twee kwade, niet de ideale wereld.
Maar jij persoonlijk en ieder die zelf kan nadenken kan natuurlijk als ingeente persoon gewoon ook nog voorzichtig zijn naar een ander toe.
Nadenken is gelukkig niet verboden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:52

Needje schreef:
Dat verkleind de risico op hart- en vaatziekten. Welke elke dag zo'n 700! opnames opleveren.
Daar kunnen we ook een hoop druk van de zorg afhalen als dat niet meer gebeurt. :+

Dat zowieso !!
Roken ,fast food , frisdrank , snoep , suiker ..afschaffen die handel
En stapmolen met verplicht 10.000 stappen per dag :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:54

purny schreef:
Maar met het vaccin word je toch minder ziek? Het doel van de hele vaccinatiecampagne was toch zkh opname terugbrengen?

Klopt, dus op dat vlak werken de vaccins echt wel. Het is dus nog steeds heel nuttig als veel mensen zich laten vaccineren. Anders lopen we de kans dat er weer veel mensen in de ziekenhuizen belanden en de zorg overbelast wordt.
Het was leuk geweest als je niet meer besmet kon raken en geen anderen meer kon besmetten maar dat is dus een illusie dus dat virus zal blijven en rond blijven gaan. Daarom zei Van Dissel gisteren ook dat iedere ongevaccineerde, nu 1,8 miljoen mensen, het virus een keer krijgt. En dus de kans heeft om ernstig ziek te worden. Dus bescherm jezelf met een vaccin en gooi alles weer open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:56

Daarom ben ik ook voor een hoge vaccinatiegraad.
Laatst bijgewerkt door purny op 19-08-21 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:56

besita schreef:
Needje schreef:

Dat zowieso !!
Roken ,fast food , frisdrank , snoep , suiker ..afschaffen die handel
En stapmolen met verplicht 10.000 stappen per dag :)

Laten ze dan maar eerst het verkoopplaatje bij de Kruitvat doorlichten. Als je daar loopt komt de diabetes je tegemoet met al die suikers...

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:58

Dat is toch in de supermarkt ook? De eetbare dingen in de Kruidvat hebben ze in de supermarkt ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:03

Bij de KV lijkt het juist meer...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:05

purny schreef:
Bij de KV lijkt het juist meer...

Misschien omdat er geen groenten en fruit liggen? Maar ze hebben geen andere dingen dan de supermarkt. Zelfs minder denk ik.
Maar goed, ik ga niet voor die dingen naar de Kruidvat, alleen voor drogisterij dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:05

Slecht eten en snoep is er bijna overal.
Dat maakt het soms ook zo moeilijk voor mensen.
Ook alle pakjes en zakjes. Maar ook het eten wat gezond lijkt, zonder suiker, staat er dan groot op, maar wel een berg zoetstoffen die ook de insuline ontregelen.
Maar nog vind ik dat geen vergelijk met een prik halen. Afspraak maken, nu zelfs zo binnen lopen en klaar.
Gezond leven, dus ook geen stress, dat doet ook veel met gewicht en hart en vaat ziekten.
Was dat op te lossen met 1 of 2 prikjes, of zou je 10 kilo af kunnen vallen met 1 prikje...dat zou pas eens een medische doorbraak zijn...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:08

Ja die prik haal ik dan ook meteen :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:09

Suzanne F. schreef:
purny schreef:

Klopt, dus op dat vlak werken de vaccins echt wel. Het is dus nog steeds heel nuttig als veel mensen zich laten vaccineren. Anders lopen we de kans dat er weer veel mensen in de ziekenhuizen belanden en de zorg overbelast wordt.
Het was leuk geweest als je niet meer besmet kon raken en geen anderen meer kon besmetten maar dat is dus een illusie dus dat virus zal blijven en rond blijven gaan. Daarom zei Van Dissel gisteren ook dat iedere ongevaccineerde, nu 1,8 miljoen mensen, het virus een keer krijgt. En dus de kans heeft om ernstig ziek te worden. Dus bescherm jezelf met een vaccin en gooi alles weer open.

Maar van die niet gevaccineerden zullen toch heel veel ook al een besmetting gehad hebben ?
Als je ziet hoeveel besmettingen er het afgelopen jaar al zijn geweest

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:12

besita schreef:
Ja die prik haal ik dan ook meteen :j

Een prik waarbij je gelijk 10 kilo kwijt bent... graag :D
Ik ben zelf met leefstijlinterventie bezig. Nu 1.5 kilo kwijt.

Maar gezond eten is duur. En het word helaas duurder

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:14

Ja ook zoiets. Zorg dat gezond eten lager belast wordt en ongezond eten juist hoger.
Het is zo krom als een hoepel.
Net als in de USA. In supermarkt in LA was een komkommer 5 dollar ofzo.
Dan begrijp ik de armeren wel dat ze naar de mac gaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:16

Ja maar het moeten allemaal de perfecte vormen hebben
Terwijl kromme , te kleine , te grote of te dikke wortelen , komkommers enz zo goed als weggegooid worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:24

besita schreef:
Ja maar het moeten allemaal de perfecte vormen hebben
Terwijl kromme , te kleine , te grote of te dikke wortelen , komkommers enz zo goed als weggegooid worden

AH verkoopt buitenbeentjes. Zijn goedkoper en hebben rare vormen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:28

Hier geen AH in de buurt ;(
Maar inderdaad, geef mensen de keuze, een vlekje een krasje een bobbel. echt wat maakt het uit.
Ik hoef idd geen klasse A product.