Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:55

Movement schreef:
Ik ben zelf heel erg bang dat we er mee moeten leren leven. Als het aan the great reset ligt dan krijgen we onze vrijheid niet terug.

"taking us closer to a world in which everyone can live well, within planetary boundaries."

https://www.weforum.org/agenda/2020/07/ ... heres-how/

Alsjeblieft zeg... :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:56

Hier ook nog iemand die het niet meer ziet zitten even. Maar dat heeft ook meerdere oorzaken.
Je weet dat het eraan zat te komen maar de bevestiging doet pijn.
Ik zie ook echt niet meer wanneer het goed gaat komen, waar het eind van die lange tunnel is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:02

Movement schreef:
Ik ben zelf heel erg bang dat we er mee moeten leren leven. Als het aan the great reset ligt dan krijgen we onze vrijheid niet terug.

"taking us closer to a world in which everyone can live well, within planetary boundaries."

Bestel een pizza, wis je cookies op je computer en kijk opnieuw voor goede informatie. Wanneer je eenmaal in dit soort materie gaat zoeken krijg je alleen maar deze complotten te zien. Niet doen, slecht voor je mentale gezondheid wanneer je daar gevoelig voor bent.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:03

bigone schreef:
Bestel een pizza, wis je cookies op je computer en kijk opnieuw voor goede informatie. Wanneer je eenmaal in dit soort materie gaat zoeken krijg je alleen maar deze complotten te zien. Niet doen, slecht voor je mentale gezondheid wanneer je daar gevoelig voor bent.

Maar dit is van de officiële WEF website?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:05

In andere landen zijn er aanscherpingen, dat is een nog minder fijn vooruitzicht.
Over max. een maand of twee ziet het er bij ons vast heel anders uit qua versoepelingen. Maar begrijp goed dat het nu balen is voor sommige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:06

bigone schreef:
Movement schreef:

Idd en kijk dan dit filmpje waarin dat fenomeen (werking youtube en voorkeuren) heel duidelijk wordt uitgelegd.. https://youtu.be/FLoR2Spftwg

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:07

Ann schreef:
In andere landen zijn er aanscherpingen, dat is een nog minder fijn vooruitzicht.
Over max. een maand of twee ziet het er bij ons vast heel anders uit qua versoepelingen. Maar begrijp goed dat het nu balen is voor sommige mensen.

Maar andere landen waren niet zo streng in lockdown als.wij vanaf begin december

Dat is nu 4 maanden he

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:09

Je kan op papier nog zo'n strenge lockdown hebben. Als mensen zich er niks van aantrekken heeft dat weinig zin helaas.

Ik had gehoopt dat wat versoepelingen mensen milder hadden gestemd en weer wat meer na zouden laten denken over hun handelen. Maar dat valt tegen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:09

Relaxed schreef:
Idd en kijk dan dit filmpje waarin dat fenomeen (werking youtube en voorkeuren) heel duidelijk wordt uitgelegd.. https://youtu.be/FLoR2Spftwg

Ik lees liever op Google Scholar, maar toch bedankt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:14

Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle kappers, maar ik ken meerdere kappers die besmet zijn geraakt en die het vervolgens ook weer door hadden gegeven omdat ze nog niet wisten dat ze besmet waren, maar het hoorde nadat klanten positief waren getest.

Over scholen kinderen worden niet erg ziek, maar ik denk toch wel dat ze het makkelijk overbrengen. Ik hoor zoveel scholen om me heen die waarvan klassen steeds weer thuis zijn omdat er binnen no time weer iemand besmet is. En ook ouders die het van kinderen krijgen.

De maatregelen worden niet versoepelt, vraag me wel af of ze nog aangescherpt worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:15

Movement schreef:
Relaxed schreef:

Ik lees liever op Google Scholar, maar toch bedankt.

WEF is zeker een invloedrijke groep, maar de oprichter, Klaus Swabb is al 50 jaar bezig om een vierde wereldorde te krijgen/voorspellen . Alle macht naar een overkoepelende organisatie en geen macht meer bij de individuele landen, hij had na vier maanden Corona al een boek van 250 pagina’s klaar en heeft de Corona crisis aangegrepen om zijn ideaal weer voor het voetlicht te brengen. Ja het is een legale organisatie met grote namen maar wat hij wil gaat niet lukken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:17

Echwel schreef:
Ann schreef:

Maar andere landen waren niet zo streng in lockdown als.wij vanaf begin december

Dat is nu 4 maanden he

Wij in Ierland zitten sinds 1 januari in lockdown, bij ons zijn alleen essentiële winkels open (wel een paar meer dan in NL), mag online bestellen en afhalen in niet-essentiële winkels ook niet, zijn de contactberoepen dicht en die gaan ook niet voor 1 mei open, geen bezoek binnenshuis en Max 1 andere persoon buitenshuis maar dan wel met mondkapjes en voor een frisse neus mag je niet verder dan 5 km van je huis.
Contactberoepen moet je hier trouwens vanaf juni vorig jaar al met mondkapje, net als verplicht overal binnen/in de rij buiten voor een winkel etc.

Deze lockdown loopt 5 april af, dan mag vanaf 5 april de bouw weer beginnen (die is sinds half januari volledig stil, tenzij voor gezondheidszorg of huizen die voor half april opgeleverd werden) en gaan ze wrs de 5 km oprekken naar je county (tussen gemeente en provincie in) omdat men zich er niet meer aan houdt omdat er teveel gebieden zijn waar je binnen 5 km niet veilig naar buiten kunt.
We zijn hier nu omhoog gegaan in besmettingen van 300 per dag naar 500 dus “we doen niet genoeg ons best meer” en dit is erg, erg zorgelijk. Om qua bevolking te kunnen vergelijken, moet je ong x4 doen; 4.5 mln mensen in Ierland.
Ons OMT wil geen versoepelingen totdat we 14 dagen onder de 100 besmettingen zitten.

Oh en vorig jaar hebben we ook een zeker een half jaar in een vergelijkbare lockdown geleefd +:)+
Laatst bijgewerkt door Sodera op 21-03-21 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:18

bigone schreef:
WEF is zeker een invloedrijke groep, maar de oprichter, Klaus Swabb is al 59 jaar bezig om een vierde wereldorde te krijgen. Alle macht naar een overkoepelende organisatie en geen macht meer bij de individuele landen, hij had na vier maanden Corona al een boek van 250 pagina’s klaar en heeft de Corona crisis aangegrepen om zijn ideaal weer voor het voetlicht te brengen. Ja het is een legale organisatie met grote namen maar wat hij wil gaat niet lukken.

Partijen als D66 en Volt willen maar wat graag de macht in Brussel leggen en onze eigen souvereiniteit opgeven. En de expansiedrift van EU-geile partijen riekt ook naar het steeds verder uit willen breiden van het Grote Europese Rijk.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:19

bigone schreef:
WEF is zeker een invloedrijke groep, maar de oprichter, Klaus Swabb is al 50 jaar bezig om een vierde wereldorde te krijgen/voorspellen . Alle macht naar een overkoepelende organisatie en geen macht meer bij de individuele landen, hij had na vier maanden Corona al een boek van 250 pagina’s klaar en heeft de Corona crisis aangegrepen om zijn ideaal weer voor het voetlicht te brengen. Ja het is een legale organisatie met grote namen maar wat hij wil gaat niet lukken.

Oke, ik hoop het dat het niet gaat lukken! Heb je misschien ook informatie over waarom het niet zou lukken? Mag je eventueel ook in pb sturen, dan kan dit topic gewoon doorgaan over Corona in het dagelijks leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:21

elnienjo schreef:
bigone schreef:
WEF is zeker een invloedrijke groep, maar de oprichter, Klaus Swabb is al 59 jaar bezig om een vierde wereldorde te krijgen. Alle macht naar een overkoepelende organisatie en geen macht meer bij de individuele landen, hij had na vier maanden Corona al een boek van 250 pagina’s klaar en heeft de Corona crisis aangegrepen om zijn ideaal weer voor het voetlicht te brengen. Ja het is een legale organisatie met grote namen maar wat hij wil gaat niet lukken.

Partijen als D66 en Volt willen maar wat graag de macht in Brussel leggen en onze eigen souvereiniteit opgeven. En de expansiedrift van EU-geile partijen riekt ook naar het steeds verder uit willen breiden van het Grote Europese Rijk.

Je bent verdwaald, dit hoort in het politiek topic.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:31

moonsparkle schreef:
Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle kappers, maar ik ken meerdere kappers die besmet zijn geraakt en die het vervolgens ook weer door hadden gegeven omdat ze nog niet wisten dat ze besmet waren, maar het hoorde nadat klanten positief waren getest.

Over scholen kinderen worden niet erg ziek, maar ik denk toch wel dat ze het makkelijk overbrengen. Ik hoor zoveel scholen om me heen die waarvan klassen steeds weer thuis zijn omdat er binnen no time weer iemand besmet is. En ook ouders die het van kinderen krijgen.

De maatregelen worden niet versoepelt, vraag me wel af of ze nog aangescherpt worden.

Wat jij aangeeft zie ik hier ook om me heen.

En geen versoepelingen had ik verwacht, alleen die avondklok vind ik een dingetje. Ik wil soms zo graag ´s avonds eens even alleen weg kunnen om even bij iemand te praten. Hier zijn er altijd extra oortjes. Ik mag toch hopen dat die er over 2-3 weken af gaat. Het mist hier volgens mij echt zijn doel.
Mensen gaan niet minder op bezoek, maar gaan eerder en dan eerder naar huis. Gisteren ben ik met de kinderen bij een vriendin gaan eten en mijn dochter wilde blijven logeren. Om 20:40 haar spullen snel gehaald en ik was uiteindelijk klokslag 21:00 thuis. Het was tussen 20:30 en 21:00 echt druk op de weg.
Maar ook meer mensen die zich er niet aan houden en het erop gokken dat ze niet worden gecontroleerd. Ik houd me er praktisch altijd aan, maar laatst zo´n nood aan een praatje met een vriendin. Overdag zouden de kinderen bij haar rondlopen en die van mij mee moeten. Dan heb je veel meer mensen in huis, dus ik ben een keer ´s avonds gegaan en ´s nachts terug. De boete had ik netjes betaald als ik staande was gehouden. Ik had er zo´n nood aan.

Ik heb echt behoefte om even weg te kunnen, vrienden om me heen. Ik geef geen feestjes en nodig geen mensen tegelijk uit van verschillende huishoudens, maar ik zie inmiddels gewoon mijn vrienden weer. Ik denk gemiddeld 2 keer per week dat ik op visite ga of ontvang. Kwaliteit van leven is ook gewoon enorm belangrijk. Ik houd het anders echt niet meer vol.

Ik ben er eerlijk in dat ik versoepel en ik zie dat om me heen ook steeds meer. In het begin ben ik enorm streng geweest en had ik het gevoel van ´even met zijn allen goed de schouder eronder´. Maar dat even is ver te zoeken. Het voelt als uitzitten tot de vaccins hun werk gaan doen. Ik trek het niet meer om mezelf aan de strenge regels en adviezen te houden.

De kleine van mijn broer is 5,5 maand. Gelukkig hebben we hem van baby af aan vast mogen houden en kroelen en nu nog steeds. Mijn kinderen ook en mijn ouders ook. Ik moet er niet aan denken dat je zo´n dierbare tijd gemist zou hebben. Mijn kinderen knuffelen ook met mijn ouders. Hier hebben we duidelijk over gesproken en vooral mijn ouders hebben hier gewoon nood aan. Ik ben iets voorzichtiger nu met de scholen weer open. Maar na de negatieve test van mijn dochter even gebruik ervan gemaakt om naar mijn ouders te rijden. Mijn moeder is al gevaccineerd en ik ook. Het is gewoon een rottijd die al zolang duurt en mijn persoonlijke situatie is rot. Ik probeer het gewoon zo te doen waarbij het voor mij allemaal net vol te houden valt.

En dat zie ik eigenlijk iedereen om me heen doen. Het lijkt wel of strengere regels en avondklok daarin zelfs averechts gaan werken. Het draagvlak lijkt gewoon weg bij iedereen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:50

Las net een reactie op sm dat de maatregels niet versoepeld worden..
Iemand schreef;

Ik word elke dag om 4.30 door de taxibus opgehaald om te gaan werken tussen 600 man maar moet in het weekend thuis blijven en mag geen biertje gaan drinken met 10 man!

Dat is ook eigenlijk best maf he!?

Het is toch ook niet te rijmen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:51

Lockdowns hebben gewoon totaal geen effect als mensen er niet aan meedoen natuurlijk.
Vrijdag heeft Parijs een lockdown afgekondigd. Diezelfde avond om 9 uur savonds stond er 350 km file de stad uit. Alle goedkope vluchten vanuit Parijs naar Madrid zijn nu accuut ramvol volgeboekt.

Wie houdt wie dan precies voor de gek?
Gooi dan gewoon je eigen terrassen open, dit slaat ook als een tang op een varken.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:55

Relaxed schreef:

Ik heb het filmpje gekeken maar hier spreekt Lubach over de extreme complotten (waar ik niet in geloof.) en over algoritmes. Als ik informatie zoek naar iets dan kijk ik niet op youtube of facebook, ik ga op zoek in google scholar waar feitelijke artikelen worden gedeeld met bronnen. Daarom vind ik dat wat WEF zegt best verontrustend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:58

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het kabinet dit nog hoopt te verantwoorden naar de maatschappij. En hoe ze nu nog gaan verwachten dat er nog draagvlak zal zijn voor de maatregelen.
Want nu zijn het 1000 mensen die demonstreren maar ik weet zeker dat het in mum van tijd meer zullen worden

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:01

Ik vind dat ze concreter moeten zijn met versoepelingen

Dan en dan is bv zoveel% geënt en kunnen we dat en dat versoepelen

En het omt ziet volgens mij iets teveel.beren ook die moeten gaan rekenen met het aantal geënte mensen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:03

Tja, iedereen zit in hetzelfde schuitje behalve de beroepsknuffelaars en koffiedrinkers. Denk dat de meeste mensen echt wel inzien dat opengooien van alles echt geen optie is zolang de kwetsbare mensen, grof gezegd , iedereen boven de 50 niet gevaccineerd is. Als het goed is gebeurt dat de komende zes tot acht weken en kan er versoepeld worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:03

Relaxed schreef:
Ann schreef:
Denk dat er helaas geen andere keus is met de huidige oplopende besmettingscijfers.

Idd, hoe graag iedereen ook wil..

Gelukkig worden de maatregelen ook niet aangescherpt. Ik had op meer gehoopt, maar niet verwacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:04

bigone schreef:
Tja, iedereen zit in hetzelfde schuitje behalve de beroepsknuffelaars en koffiedrinkers. Denk dat de meeste mensen echt wel inzien dat opengooien van alles echt geen optie is zolang de kwetsbare mensen, grof gezegd , iedereen boven de 50 niet gevaccineerd is. Als het goed is gebeurt dat de komende zes tot acht weken en kan er versoepeld worden.

Geloof jij het nog?? Ik niet hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:07

purny schreef:
bigone schreef:

Geloof jij het nog?? Ik niet hoor.

Ja dat geloof ik purny . Het is net als met algoritmes, waar je in gelooft zoek je bevestiging voor. Dus jij zal je richten op mensen die er net zo over denken en ik hoor sommigen wel maar nog veel meer die zeggen ; even doorzetten en zich zo goed mogelijk aan de regels houden.