Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Independence schreef:Therapie vanochtend was heftig, nu lig ik weer in bed en wil ik de rest van de week slapen.
Depressief zijn sucks
Merileth schreef:Ik ga denk ik mijn verjaardag maar gewoon niet meer vieren ofzo. Ieder jaar weer gezeik met het vinden van een datum. Kom ik twee weken van tevoren, is het te laat. Kom ik twee maanden van tevoren (zit zomervakantie tussen, dus iedereen is weg, in de vakantie kan het niet), dan krijg ik weer het is te vroeg. En als puntje bij paaltje komt, ben ik degene die zich steeds weer kan aanpassen zodat met name mijn zusje kan. Mijn ouders zijn meestal iets makkelijker. Wat is er gebeurd met 'Dan en dan vier ik daar mijn verjaardag, laat maar horen of je kan?' Dikke ruzie met mijn zusje die vindt dat ik niet kan accepteren dat mensen niet kunnen (heb serieus jaren gehad dat ik blij mocht zijn als er ergens in de week voor of na mijn verjaardag 1 dag was als ze kon). Ze vindt dat ik zeur, me nooit aanpas (terwijl ik me altijd in tig bochten wring om te kunnen, al komt het eigenlijk niet echt uit), en het gedoe altijd van mij komt. Volgens mijn moeder heeft mijn zusje behoefte aan een betere band met mij, maar het laatste jaar als ik probeerde af te spreken, kon ze steeds niet, prima, laat maar dan lekker joh. Nu weer het gedoe rond mijn verjaardag. Ik krijg nou niet echt het gevoel dat ik ergens op haar 'belangrijke dingen lijstje' sta. Heb ook niet echt de behoefte om haar er erg hoog op te zetten dan.
Ik zit ook al op het randje van een burn-out, juist omdat ik me volledig geef in wat dan ook, en een beeeeeetje problemen heb met mezelf voorop plaatsen. Nu doe ik dat dus wel een keer, en gelijk ben ik de oorzaak van de problemen volgens haar.
Amandavd schreef:Dat ik weer eens iets niet begrepen heb waardoor dingen in de soep lopen en ik mij nu zo dom voel.
Steeph schreef:Geen treinen op de hogesnelheidslijn tussen Breda en Rotterdam door harde wind. Ach, blaadjes, sneeuw, wind... Allemaal dingen die in Nederland bijna nooit voor komen
hagelslag schreef:Amandavd schreef:Dat ik weer eens iets niet begrepen heb waardoor dingen in de soep lopen en ik mij nu zo dom voel.
Ik begrijp dagelijks dingen soms niet.
Gewoon omdat ik soms ander(oké niet) denk
Maar oké, ik werk met mannen, en die praten soms net anders. En ik als domme doos snap er niks van en zij allemaal wel.
Dus inmiddels, of ik vraag na en ga mij dom voelen. Of ik laat het maar
Zebrastreep schreef:Independence schreef:Therapie vanochtend was heftig, nu lig ik weer in bed en wil ik de rest van de week slapen.
Depressief zijn sucks
![]()
Ik hoop echt voor je dat je uit je depressie komt en weer licht aan het einde van de tunnel hebt! Ik weet hoe het voelt en hoe rot het is om depressief te zijn en niks meer leuk te vinden! Hopelijk vindt je de steun die je nodig bent.
En niet boos of verdrietig op jezelf zijn dat je weer in bed ligt! Soms kan een ding doen op een dag al genoeg zijn in dit geval je therapie. Ook daar moet je van herstellen.