Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:06

Paardenfan25 schreef:
Verstandig, nee. Begrijpelijk, ja

Ik zou overigens alleen politie bellen als er ergens een mega groot feest wordt gegeven.
Hier houdt iedereen zich best goed aan de regels, ook in de supermarkt enzo. Zelfs onze puberzoon.
Vriendin wilde langskomen met gezin, 4. Gezegd dat ik dat niet wil. Is ook geen goed voorbeeld voor puberzoon, die dolgraag al zijn vrienden zou willen uitnodigen

Precies! _/-\o_

Goed voorbeeld geven werkt veeeeeeeeeeeel beter dan dat gecontroleer en afgeven op anderen… Zet aan tot veel meer nadenken!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:07

Mooie plaatjes Monique ! <3
En sterkte vandaag. De appeltaart maakt toch ietsje goed :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:08

Pandora2 schreef:
Hier ( België ) worden alle overlijdens meegeteld, dus ook de niet-bevestigde corona gevallen in woonzorgcentra en daarbuiten.
In de meeste landen worden enkel de bevestigde corona-overlijdens in ziekenhuizen geteld.
Daarmee hebben wij de gouden plak te pakken :

Kan twee kanten op werken…

Mensen nemen het heel serieus, net als de overheid die dit besluit heeft genomen…
Of mensen nemen het totaal niet meer serieus omdat de overheid dit besluit heeft genomen…

Moeilijk hoor… Wanneer doe je het als overheid goed?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:12

Pandora2 schreef:
Marocje schreef:
Ik zat net te kijken bij wat cijfers van over de wereld, maar ‘schrok’ daar toch van: als ik het goed begrijp staat België helemaal bovenaan en Nl niet eens in de top 10? Waarom al dat commentaar dan toch steeds op nl?

[ [url=m/zEJ1i8.png]Afbeelding[/url] ]

https://www.volkskrant.nl/cs-b14e8079

Hier ( België ) worden alle overlijdens meegeteld, dus ook de niet-bevestigde corona gevallen in woonzorgcentra en daarbuiten.
In de meeste landen worden enkel de bevestigde corona-overlijdens in ziekenhuizen geteld.

Bevestigde gevallen binnen en buiten de ziekenhuizen. In Nederland in ieder geval.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:13

Volgens de virologen is dit de enige juiste manier van tellen.
Alleen komen ze daar nu wel een klein beetje van terug omdat de hele wereld met grote ogen naar ons kikkerlandje kijkt.
Iemand die in een rusthuis doodgaat aan een hartaanval, telt dus ook mee als corona-dode en dat kan toch niet echt de bedoeling zijn...
Ze gaan nu proberen toch een opsplitsing te maken. Alleen zijn ze in belgie niet zo goed in statistiekjes lijkt het :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:14

Pandora: ja dat verklaart wel wat inderdaad. Dacht dat ze dat hier (nl) ook deden, de verdachte gevallen met terugwerkende kracht verwerken in die grafieken, maar heb daar nu geen bron van.

Idd per miljoen inwoners Keet, vind dat wel de beste manier van ‘vergelijken’. Vanmorgen las ik ergens dat Amerika al zit op 1 miljoen besmettingen, en dat klonk zo veel. Maar als je dat dan gaat vergelijken met het aantal inwoners komen er wel andere getallen tevoorschijn. :Y)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:16

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Wij wonen inderdaad heerlijk en hebben gelukkig de ruimte rondom huis. April is altijd een wat wisselvallige maand, daar staat tegenover dat we van mei tot en met vaak ver in december mooi weer hebben. Soms rond nieuwjaar nog echt weer om buiten te zitten. Vanaf vandaag gaan we ervoor! Voorspellingen tussen 25 en 30 graden deze week.

En hoe warm is je zwembadwater op dit moment?
Kennissen van mij met 'n B&B omgeving Denia klagen dat hun water nog steeds onder de 18 zit.
Voor mij een prima zwemtemperatuurtje, ik zwem in kouder water in Nederland tenslotte.

Volgens mij zijn wij de enige buitenlanders hier zonder zwembad en dat is een hele bewuste keuze. Mijn man verkrampt volledig in water kouder dan 30 graden en dat is het hier ook alleen in juli en augustus. We hebben in Nederland 12 jaar een zwembad gehad en weten wat het kost en hoeveel werk het onderhoud is. Wij reizen veel, dan moet je weer iemand anders dat bad laten doen.

Wij gaan liever naar de thermaalbaden een kwartier verder, altijd twee baden van 31 en 36 graden. Alleen eens zien hoe het dit jaar loopt, die zijn ook dicht. Misschien toch het opblaasbare bad opzetten wat we wel hebben voor de kleinkinderen.

Corona: Spanje zit nu op RO 0,96 en onze regio op 0,6. De lockdown doet zijn werk wel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:19

Marocje schreef:
Pandora: ja dat verklaart wel wat inderdaad. Dacht dat ze dat hier (nl) ook deden, de verdachte gevallen met terugwerkende kracht verwerken in die grafieken, maar heb daar nu geen bron van.

Idd per miljoen inwoners Keet, vind dat wel de beste manier van ‘vergelijken’. Vanmorgen las ik ergens dat Amerika al zit op 1 miljoen besmettingen, en dat klonk zo veel. Maar als je dat dan gaat vergelijken met het aantal inwoners komen er wel andere getallen tevoorschijn. :Y)

Klopt Marocje:
https://nos.nl/collectie/13824/artikel/ ... egistreren

En via het CBS wordt ook bijgehouden hoeveel 'extra' overlijdens er nu zijn ten opzichte van een 'gewoon' jaar. Daaruit kan je ook een extractie maken. Zie bijvoorbeeld: https://www.dvhn.nl/extra/CBS-meldt-opn ... gle.com%2F

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:24

MoniqueT schreef:
Volgens mij zijn wij de enige buitenlanders hier zonder zwembad en dat is een hele bewuste keuze. Mijn man verkrampt volledig in water kouder dan 30 graden en dat is het hier ook alleen in juli en augustus. We hebben in Nederland 12 jaar een zwembad gehad en weten wat het kost en hoeveel werk het onderhoud is. Wij reizen veel, dan moet je weer iemand anders dat bad laten doen.

Wij gaan liever naar de thermaalbaden een kwartier verder, altijd twee baden van 31 en 36 graden. Alleen eens zien hoe het dit jaar loopt, die zijn ook dicht. Misschien toch het opblaasbare bad opzetten wat we wel hebben voor de kleinkinderen.

Corona: Spanje zit nu op RO 0,96 en onze regio op 0,6. De lockdown doet zijn werk wel.

Dat valt me behoorlijk tegen die watertemperaturen in Spanje! Zou denken dat dat daar toch sneller op temperatuur zou komen. Ja onderhoud zal geen flauwe kostenpost zijn, maar ik zou niet meer zonder willen. Heb gewoon een opzetbad maar daar kan ik me prima mee redden. Voor mij wordt het boven de 28 graden juist weer te warm. Dat is het hier alleen tijdens een hittegolf.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:45

Marocje schreef:
Ik zat net te kijken bij wat cijfers van over de wereld, maar ‘schrok’ daar toch van: als ik het goed begrijp staat België helemaal bovenaan en Nl niet eens in de top 10? Waarom al dat commentaar dan toch steeds op nl?

Dit lijstje is aangepast want NL staat op de 6e plaats als het gaat om de doden per 1 miljoen inwoners.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:48

elnienjo schreef:
Dat valt me behoorlijk tegen die watertemperaturen in Spanje! Zou denken dat dat daar toch sneller op temperatuur zou komen. Ja onderhoud zal geen flauwe kostenpost zijn, maar ik zou niet meer zonder willen. Heb gewoon een opzetbad maar daar kan ik me prima mee redden. Voor mij wordt het boven de 28 graden juist weer te warm. Dat is het hier alleen tijdens een hittegolf.

Wij hebben wel airco in het hele huis ;-) En hele lage luchtvochtigheid, wat hitte veel aangenamer maakt dan in Nederland. Onze zomers zijn altijd 30+, elke dag.

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:50

Klinkt als heerlijk Monique!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:50

Is het ook, maar ik wil nu wel een tijdje naar Nederland hoor!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:51

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:55

MoniqueT schreef:
Is het ook, maar ik wil nu wel een tijdje naar Nederland hoor!

Kan ik me goed voorstellen , ondanks het prachtige plaatje zit je wel opgesloten en nog veel meer dan in Nederland .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:59

Pandora2 schreef:
Marocje schreef:

https://twitter.com/jburnmurdoch/status ... 3753054209 Hier zie je een grafiek met hoeveel mensen meer zijn overleden dan verwacht op basis van eerdere jaren, dan zie je dat Belgie vrij hoog scoort, maar dat Nederland het helaas echt niet zoveel beter doet. Dus eigenlijk komt het er op neer dat Belgie door alle niet-bevestigde gevallen met Corona symptomen mee te nemen, een stuk dichter bij de 'echte' waarde zit dan landen (zoals NL) die momenteel alleen geteste gevallen tellen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:59

PSvanLot schreef:
Iemand vroeg wanneer ze meer gingen testen?

https://nos.nl/artikel/2332007-duizende ... bleem.html

Ik moet zeggen dat ik toch wel schrik van de 10,000 per dag, dan kom je op 70,000 per week. Klinkt vrij weinig, helemaal als je het vergelijkt met de 800,000 per week van Duitsland.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:01

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:05

Yessy schreef:
Pandora2 schreef:

https://twitter.com/jburnmurdoch/status ... 3753054209 Hier zie je een grafiek met hoeveel mensen meer zijn overleden dan verwacht op basis van eerdere jaren, dan zie je dat Belgie vrij hoog scoort, maar dat Nederland het helaas echt niet zoveel beter doet. Dus eigenlijk komt het er op neer dat Belgie door alle niet-bevestigde gevallen met Corona symptomen mee te nemen, een stuk dichter bij de 'echte' waarde zit dan landen (zoals NL) die momenteel alleen geteste gevallen tellen.

Nederland heeft het in die zin beter gedaan dat ze met minder zware maatregelen op deze trieste cijfers uit zijn gekomen, België heeft een zwaardere lock down gehad.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:20

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:28

Je kunt wel met 1000 man in de rij staan, zolang het maar op flinke afstand is maar snap de beroepen die één op één werken heel erg goed dat ze dit echt niet snappen .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:29

Lijkt de Efteling wel daar. Wat heeft iedereen opeens winkeldrang!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:30

bigone schreef:
Je kunt wel met 1000 man in de rij staan, zolang het maar op flinke afstand is maar snap de beroepen die één op één werken heel erg goed dat ze dit echt niet snappen .

Precies zo te zien houden ze afstand

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:34

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:35

Pandora2 schreef:
Volgens de virologen is dit de enige juiste manier van tellen.
Alleen komen ze daar nu wel een klein beetje van terug omdat de hele wereld met grote ogen naar ons kikkerlandje kijkt.
Iemand die in een rusthuis doodgaat aan een hartaanval, telt dus ook mee als corona-dode en dat kan toch niet echt de bedoeling zijn...
Ze gaan nu proberen toch een opsplitsing te maken. Alleen zijn ze in belgie niet zo goed in statistiekjes lijkt het :+

Van de overlijdens in rusthuizen komen enkel diegenen in de statistiek waarvan op basis van klinische symptomen verondersted wordt dat ze aan Corona gestorven zijn.
De virologen hebben gelijk dat dit de juiste manier van tellen is. Als je enkel de pos geteste gevallen meetelt gaat je overlijdensstatistiek het evenzeer aantal testen weergeven als de ernst van de epidemie. dat is natuurlijk niet de bedoeing.