Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:02

lenaa_tje schreef:
Mondkapje was in Zwitserland toch verplicht bij klachten en in het ov? Of klopt de informatie bij de anwb of hier. Of ingeval ik dacht niet in de supermarkt. https://www.indebergen.nl/weblog/52400- ... nt-corona/ niet.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Gewoon altijd een mondkapje en ontsmettingsgel bijhebben en gebruiken wanneer het verplicht is en ook in situaties waar het niet echt moet maar waar je het zelf toch een beter idee vindt. En verder het locale nieuws volgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:02

En dat is dus de fout die heel veel mensen maken. Denken dat corona zo goed als weg is. Corona is nog steeds aanwezig, er overlijden nog steeds mensen en er liggen nog steeds mensen op de ic en in het ziekenhuis.

Ik zou gewoon gaan mvdende. Neem die halve maatregelen wanneer je een mondkapje kan dragen voor lief. Denk ook niet dat je je geld terug kan krijgen als je nu annuleert

Maar misschien een rare vraag. Waarom moet je perse binnen een straal van 6 km kunnen werken? Je kunt ook naar België met de auto dus dat je niet zoveel auto kan rijden vind ik dan een aparte redenering

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:03

MarliesV schreef:
Sizzle schreef:
MarliesV, in Zwitserland is/was geen mondkapjesplicht in de winkels, dus dat hebben ze dan uit eigen initiatief gedaan. Pas sinds deze week zijn er 2 kantons waar ze het ingevoerd hebben.

Klopt, ze zijn ff de grens naar IT over geweest voor wat boodschappen, belangrijk verschil, vergeten te melden!

Maar goed, ze hebben het prima gehad en fijn weg geweest. Beetje positiviteit is fijn hier haha!

Voor dat iemand Zwitserland boycot omdat die geen mondkapje op wil ;)

Grapje natuurlijk! Ik vind nog steeds (en dat gaat voor Zwitserland dan niet op) dat hier wel is Europees beleid en onderzoek naar mag zijn. Interpretatie van regels kan dan nog wel anders zijn per land maar ik vind het veel te veel naar elkaar wijzen en weinig samenwerking.
En ik weet best dat hier vast ook Europa critici zijn maar een pandemie is niet per land.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:03

Sclimpre schreef:
lenaa_tje schreef:
Mondkapje was in Zwitserland toch verplicht bij klachten en in het ov? Of klopt de informatie bij de anwb of hier. Of ingeval ik dacht niet in de supermarkt. https://www.indebergen.nl/weblog/52400- ... nt-corona/ niet.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Gewoon altijd een mondkapje en ontsmettingsgel bijhebben en gebruiken wanneer het verplicht is en ook in situaties waar het niet echt moet maar waar je het zelf toch een beter idee vindt. En verder het locale nieuws volgen.

Of gewoon niet op vakantie naar het buitenland inderdaad :)

Sclimpre

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:05

Mwa, ik doe dat net hetzelfde in het binnenland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:10

Sclimpre schreef:
Mwa, ik doe dat net hetzelfde in het binnenland.

Dat doe ik niet. Ik heb er 1 in de auto voor stel autopech en ik moet met het ov of dat ik Duitsland in rij en ook besluit te tanken. En dit is ook nog omdat ik deze heb gekregen van iemand ... Verder niet altijd bij mij hoor!
Nu heb ik ook geen tas en een mondkapje in m’n broekzak is misschien toch gek :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:13

In Oostenrijk ook weer verscherpt:
Citaat:
Vanaf 9 juli: Ivm nieuwe besmettingen is het dragen van mondkapjes in de deelstaat Oberösterreich (Opper-Oostenrijk) weer verplicht in openbare gelegenheden (winkels, horeca etc).

Dit geldt niet voor kinderen tot en met 7 jaar en personen met bepaalde ziektes zoals astma

Bron: ANWB.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, drukke plaatsen zoek ik toch niet op. Zou voor ons misschien in de gondels gelden (tirol), maar dat is over 3,5 week pas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:14

Pandora2 schreef:
Wat is er mis met in het weekend werken of 's avonds ? Die uren krijg je dan toch vrij in de week ?

Als je zo vaak op vakantie gaat, ben je toch ook het weekend en de avonden van huis weg ? Dat levert dan blijkbaar geen problemen op...

Lijkt me trouwens sterk dat je zou flauwvallen van af en toe een mondkapje te dragen vanwege lage bloeddruk als je wel kan gaan klimmen en hier dus duidelijk geen problemen ondervind :+

Als autist is het erg fijn gewoon "harde" werktijden te hebben. 9-5 is bij mij echt 9-5 en niet 08:30-17:30 zoals bijvoorbeeld mijn moeder, die standaard iedere dag minimaal 1 uur aan het overwerken is...

Ik heb een tijdje in het weekend gewerkt en ik vind het verschrikkelijk. Kan dan ook mn ouders niet meer zien, want die werken door de week. Af en toe een keer een weekend is te doen, maar niet vaker dan eens per 2 maanden.

Al zou ik iets verder van huis werken en met de auto moeten, dit is dan echt max 20 minuten rijden. Ik red het mentaal niet eerst een dag te moeten werken en dan nog de concentratie hebben om naar huis te rijden. Verder zou ik dan een km vergoeding moeten krijgen, want ik kan de benzine niet betalen als ik iedere dag met de auto zou moeten.

Verder dus 0 klanten contact want dat kan ik niet en met collega's eigenlijk ook niet te veel contact hebben.

Ik werk heel traag, gaat niet sneller of ik schiet in de stress en ga fouten maken. Mag géén werkdruk bij komen kijken, dat trek ik dus niet.

Max 20 uur per week.

Het was al niet makkelijk om een passende plek te vinden waar ik langdurig op mn plekje ga zitten (en niet bijvoorbeeld 2 maanden alles geven en vervolgens het niet meer aankunnen) en nu met corona is het helemaal lastig.

Maar dit topic gaat over vakantie en niet over waarom iemand niet werkt.

Edit: ik heb al meerdere keren half flauw gevallen aan het klimtouw gehangen als klimmer. Het gebeurt juist als ik aan het einde van de route ben, en ik compleet verzuurd ben. Dus ik heb er óók last van met klimmen!

Als ik me niet goed voel, ga ik echt niet zekeren trouwens. Mn moeder weet dat en we kijken gewoon wat wel en niet gaat.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-07-20 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:14

Lenaatje, inmiddels is sinds een week inderdaad de verplichting gesteld in het OV.
Ik zei het eigenlijk meer om geen onjuiste informatie te laten ontstaan. Er zijn immers ook veel mensen die juist erg voorzichtig zijn en dan zit je in Zwitserland helemaal niet goed want de bars en clubs zijn hier open en op terassen wordt geen afstand gehouden.
Ik denk dat we op het moment het meest lakse land zijn wat dat betreft.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:15

@ lenaa_tje
Mijn binnenland is Belgie :) . Hier zie je meer mensen die spontaan een mondkapje dragen. En als je bv een een winkel komt waar het personeel een mondkapje draagt vind ik het nogal grof om het als klant niet te dragen. Zij staan daar de hele dag mee dus vind ik het als klant normaal om het de 10 min dat je in de winkel het ook te dragen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:17

Sizzle schreef:
Lenaatje, inmiddels is sinds een week inderdaad de verplichting gesteld in het OV.
Ik zei het eigenlijk meer om geen onjuiste informatie te laten ontstaan. Er zijn immers ook veel mensen die juist erg voorzichtig zijn en dan zit je in Zwitserland helemaal niet goed want de bars en clubs zijn hier open en op terassen wordt geen afstand gehouden.
Ik denk dat we op het moment het meest lakse land zijn wat dat betreft.

Snap ik hoor! Het was dus ook een grapje wat ik zei. Juist in deze tijd is het belangrijk dat de informatie per land duidelijk is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:22

@mvdende: ik vind knap dat je wel naar België kan met de auto en niet meer dan 20 minuten kan autorijden naar je baan. Heel jammer dit

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:26

purny schreef:
@mvdende: ik vind knap dat je wel naar België kan met de auto en niet meer dan 20 minuten kan autorijden naar je baan. Heel jammer dit

En met een E bike ben je zo op je werk, ook al is het 10 kilometer. Maakt je hoofd ook lekker leeg, geen kritiek maar een tip.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:27

mvdende schreef:
Pandora2 schreef:
Wat is er mis met in het weekend werken of 's avonds ? Die uren krijg je dan toch vrij in de week ?

Als je zo vaak op vakantie gaat, ben je toch ook het weekend en de avonden van huis weg ? Dat levert dan blijkbaar geen problemen op...

Lijkt me trouwens sterk dat je zou flauwvallen van af en toe een mondkapje te dragen vanwege lage bloeddruk als je wel kan gaan klimmen en hier dus duidelijk geen problemen ondervind :+

Als autist is het erg fijn gewoon "harde" werktijden te hebben. 9-5 is bij mij echt 9-5 en niet 08:30-17:30 zoals bijvoorbeeld mijn moeder, die standaard iedere dag minimaal 1 uur aan het overwerken is...

Ik heb een tijdje in het weekend gewerkt en ik vind het verschrikkelijk. Kan dan ook mn ouders niet meer zien, want die werken door de week. Af en toe een keer een weekend is te doen, maar niet vaker dan eens per 2 maanden.

Al zou ik iets verder van huis werken en met de auto moeten, dit is dan echt max 20 minuten rijden. Ik red het mentaal niet eerst een dag te moeten werken en dan nog de concentratie hebben om naar huis te rijden. Verder zou ik dan een km vergoeding moeten krijgen, want ik kan de benzine niet betalen als ik iedere dag met de auto zou moeten.

Verder dus 0 klanten contact want dat kan ik niet en met collega's eigenlijk ook niet te veel contact hebben.

Ik werk heel traag, gaat niet sneller of ik schiet in de stress en ga fouten maken. Mag géén werkdruk bij komen kijken, dat trek ik dus niet.

Max 20 uur per week.

Het was al niet makkelijk om een passende plek te vinden waar ik langdurig op mn plekje ga zitten (en niet bijvoorbeeld 2 maanden alles geven en vervolgens het niet meer aankunnen) en nu met corona is het helemaal lastig.

Edit: ik heb al meerdere keren half flauw gevallen aan het klimtouw gehangen als klimmer. Het gebeurt juist als ik aan het einde van de route ben, en ik compleet verzuurd ben. Dus ik heb er óók last van met klimmen!

Als ik me niet goed voel, ga ik echt niet zekeren trouwens. Mn moeder weet dat en we kijken gewoon wat wel en niet gaat.

En toch besteed je even een ellenlang verhaal over waarom je niet werkt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:29

mvdende schreef:

Max 20 uur per week.

Ik vraag me echt af hoe jij je hoofd boven water houd in deze maatschappij :=
Alles wat jij opnoemt niet te willen zijn imo toch de hele gewone dingen die bij het leven horen.
Autist of niet......in het weekend werken is heel normaal, en als je zo aan je ouders plakt lijkt me dat ook niet heel gezond.

Dit is trouwens geen aanval maar iets wat ik me afvraag

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:35

bigone schreef:
purny schreef:

En met een E bike ben je zo op je werk, ook al is het 10 kilometer. Maakt je hoofd ook lekker leeg, geen kritiek maar een tip.

Laatste post hierover.

Het is én én.

Én een heen rijden én werken én terug rijden is iets anders dan in de ochtend uitgerust 70 minuten heen rijden.

Daarnaast MOET ik een km vergoeding krijgen als ik met de auto naar het werk zou gaan. Anders kan ik de benzine niet betalen.

En ja, benzine kosten worden meegerekend in mijn vakantie budget.

E bike heb ik. Ik wil max 30 minuten fietsen en met 20km/h zit je dan op uiterlijk 10 km Als je de volledige rit die 20km/U zou halen. Met rotondes en lastige oversteek plekken waar je zo enkele minuten stil staat voordat je over kan, is het meest haalbare in 30 minuten 7,5km.

Ik heb dit allemaal met mn ouders en de begeleiding van het reïntegratie traject besproken en die zijn het met me eens.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:39

Maar hoe doe je dat dan met vakantie? Dan is het toch ook én het rijden ernaar toe én de stress van een andere omgeving? Als ik jouw posts lees maak je het jezelf wel moeilijk door in een ander land op vakantie te gaan. Al is het een buurland, soms zijn de dingen toch net iets anders dan je gewend bent. Of kom je voor verrassingen te staan omdat je de actualiteit in het andere land niet zo volgt.
Ik begrijp we dat het echt lastig is voor jou, maar zo te zien maak jet het zelf nog wat moeilijker dan nodig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:40

Sclimpre schreef:
Maar hoe doe je dat dan met vakantie? Dan is het toch ook én het rijden ernaar toe én de stress van een andere omgeving? Als ik jouw posts lees maak je het jezelf wel moeilijk door in een ander land op vakantie te gaan. Al is het een buurland, soms zijn de dingen toch net iets anders dan je gewend bent. Of kom je voor verrassingen te staan omdat je de actualiteit in het andere land niet zo volgt.
Ik begrijp we dat het echt lastig is voor jou, maar zo te zien maak jet het zelf nog wat moeilijker dan nodig.

Het rijden gaat steeds beter, maar ik moet niet achter het stuur kruipen als ik moe ben.

Als ik gewekt heb en ik ben moe, is het gewoon niet verstandig om te gaan auto rijden.

En ja, het is stressvol om in een andere omgeving te rijden. Maar daarom wil ik nog geen stuken rijden langer dan 1,5 uur. En daarna zet je de auto aan de kant en klaar.

Jilletje schreef:
mvdende schreef:

Max 20 uur per week.

Ik vraag me echt af hoe jij je hoofd boven water houd in deze maatschappij :=
Alles wat jij opnoemt niet te willen zijn imo toch de hele gewone dingen die bij het leven horen.
Autist of niet......in het weekend werken is heel normaal, en als je zo aan je ouders plakt lijkt me dat ook niet heel gezond.

Dit is trouwens geen aanval maar iets wat ik me afvraag

Ooit wel eens bedacht dat Autisme daarom een handicap is?

Misschien is in het weekend werken voor jou heel normaal, voor mij is dat het niet.

En ik zie mn ouders normaal gesproken om het weekend, dit zou niet meer kunnen als ik in het weekend zou moeten werken. Ik heb daarnaast weinig sociaal leven, juist in het weekend ga ik bijvoorbeeld naar beurzen oid waardoor ik nog enigszins onder de mensen ben.

Ik kom rond van een wajong uitkering, dat is net voldoende om mn kop boven water te houden.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-07-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:41

Ik vind het eigenlijk wel onverantwoord dat jij de weg op gaat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:45

Autisme is heel breed en is niet per se een handicap, het is bij jou misschien een handicap, maar het hoeft je leven niet per se in de weg te staan, dus houd het aub even bij jezelf.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:49

purny schreef:
Ik vind het eigenlijk wel onverantwoord dat jij de weg op gaat.

Kom op zeg!

Alleen omdat ik autisme heb -:(-

Ik heb gewoon mn rijbewijs gehaald en heb dat gewoon via de officiële weg gedaan.

Dus netjes bij de eigen verklaring aangegeven dat ik autisme heb en een medische rijtest gehad.

Waar ik inderdaad niet doorheen kwam op de schakel, maar wel doorheen kwam op de automaat.

Vervolgens ook gewoon mn rijbewijs gehaald. 2 keer gezakt, maar hoe veel mensen moeten niet meerdere keren afrijden??

En als meer mensen eens kritisch naar zichzelf zouden kijken en heel eerlijk zouden toegeven dat als ze moe zijn, beter niet de weg op zouden kunnen gaan, dan zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren!

Want reken maar dat veel ongelukken in het verkeer toe te wijzen zijn aan vermoeidheid!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:53

Destination schreef:
mvdende schreef:
Zo, da's flink poedersuiker! -:(-

En waarom de maatregelen verscherpen ipv versoepelen?

Ik eindelijk blij een vakantie geboekt te hebben, komt dit er weer bij.

Hopelijk zijn die poedersuiker kapjes niet verplicht in de toiletgebouwen van de camping, maar een leuke vakantie kan ik zo wel vergeten.

Ik BAAL en als dit al duidelijk was geweest dat dit ging gebeuren, had ik een vakantie in Nederland geboekt ipv in België.

Dat is het risico van op vakantie gaan in een pandemie...

Zo waar. Het kan ook, net een dag van te voren of als je net onderweg bent, ook allemaal op slot gaa. Risico van nu vakantie boeken en extra risico als je naar het buitenland gaat. Covid is niet nog niet weg en laait op sommige plekken nog op. Snap dat landen dan toch verscherpen maatregelen nemen om toch toerisme te kunnen laten doorgaan, maar kans op weer (regio's) dicht te moeten gooien te verkleinen. En de kans op een tweede golf.

Rot? Ja. Maar je zal er tckh mee moeten leven. En je had het kunnen verwachten.

Het mondkapjes gebeuren en gewoon alle onzekerheid is voor mij een reden Italië te annuleren. Im heb gelukkig een fijne week op de Veluwe gehad vorige week. Toch even eruit.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:56

Ik vind je wel heel erg jezelf naar beneden haalt en beperkt. Autisme is echt geen handicap hoor, meer een way of life. Zo ben je en that’s it. Misschien moet je je eens focussen op dingen die je wel kan ipv dingen die je niet kan

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:59

Mvdende Merci voor je uitleg. Schetst voor mij al een beter beeld.

Misschien is vrijwiliigerswerk iets wat je zou kunnen helpen. Al is het maar 1 of 2 dagen een paar uur per dag.
Dan doorbreek je die cirkel van heel de week thuiszitten en weinig sociale contacten.
Asiels, maneges of zelfs particulieren zijn vaak heel erg blij met een helpende hand voor of na de uren dat er veel volk komt en voor jou kan het dan op eigen tempo. En je bent met dieren bezig.
Zo verleg je ook steeds meer de nadruk van alles wat niet kan naar alles wat je wel kan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:08

Pandora2 schreef:
Mvdende Merci voor je uitleg. Schetst voor mij al een beter beeld.

Misschien is vrijwiliigerswerk iets wat je zou kunnen helpen. Al is het maar 1 of 2 dagen een paar uur per dag.
Dan doorbreek je die cirkel van heel de week thuiszitten en weinig sociale contacten.
Asiels, maneges of zelfs particulieren zijn vaak heel erg blij met een helpende hand voor of na de uren dat er veel volk komt en voor jou kan het dan op eigen tempo. En je bent met dieren bezig.
Zo verleg je ook steeds meer de nadruk van alles wat niet kan naar alles wat je wel kan.

Dat is inderdaad ook wel het plan als ik 100% afgekeurd zou worden.

Maar voor nu gaat het UWV hier niet mee akkoord, het moet een betaalde baan zijn.

Vergeet niet dat ik nu in een reïntegratie traject zit, wat betekent dat er een begeleider is die bepaalt wat er gebeurd. Op dit moment zit hij ook gewoon met het probleem corona.