Leuk dat ze dat wilt doen als ze alleen woont maar ik woon ook gewoon thuis en zit 9/10 binnen. Snap het echt niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Met alle respect maar
'Ik denk niet dat Noord-Nederland snel zulke situaties als Italië gaat krijgen maar Zuid-Nederland misschien wel, maar dat zullen we over twee, drie weken zien.'
is gevaarlijke onzin.
Italië en Spanje zijn beiden meer dan 1000 km lang en daar is afstand geen barriere gebleken. Tussen noord en zuid in NL zit een ochtend fíetsen.
Er zijn in NL zóveel mensen die zich verplaatsen dat een noord-zuid onderscheid een illusie is.
Ik woon in Spanje en hoewel het, nog?, geen Italië is zijn er wel meer dan 20.000 gevallen. Nu éven opletten:
De medische zorg is hier érg goed. Er is een grote capaciteit.
De overheid heeft relatief vroeg echt draconische maatregelen getroffen met een volledige huisquarantaine.
Het leger is al een week geleden ingezet. Militaire hospitaals en ook veldhospitaals zijn ingezet.
De privé ziekenhuizen zijn gecommandeerd.
Toch neemt de omvang nog steeds snel toe en is in twee gebieden de max capaciteit bijna bereikt.
Hotels worden omgebouwd tot ziekenhuizen.
Dat de ernst hier nog steeds toeneemt ondanks alles op slot doen komt door de incubatie-tijd.
Bedenk dat er zo´n twee weken tijd zit tussen besmetting en de piek van het aantal met symptomen.
Wie niet getest is, is niet beked maar kan wel besmet zijn, anderen besmetten welke twee weken later in de IC liggen.
In NL is het aantal met het virus VEEL groter dan het aantal bevestigde gevallen. Die zijn echt niet onder de rivieren gebleven,
Jullie krijgen pas over twee/drie weken een piek en in ´noord´ hooguit een paar dagen later.
Nogmaals; kijk eens naar hoe het virus in VEEL grotere landen met ook nog eens een veel lagere bevolkongsdichtheid verspreid is/wordt.
Neem dit serieus: Redt levens; blijf thuis!
Shadow0 schreef:Leve online! Zoiets als paardenvoer lijkt me een uitstekende kandidaat voor bezorging - en dat je dat als leverancier ook liever doet.
raket schreef:Ik werd wakker van het feestje van de achterburen. Die stonden niet vooraan bij het uitdelen van intelligentie....
raket schreef:raket schreef:Ik werd wakker van het feestje van de achterburen. Die stonden niet vooraan bij het uitdelen van intelligentie....
Ja. Buiten dat ze asociaal veel lawaai maken, zijn er patiënten vertrokken naar het noorden. Wordt het ziekenhuis compleet heringericht, maken heel veel mensen zich terecht heel veel zorgen en hun vieren een feestje. 1 van de feesters hoest harder dan ik....
Het maakt me bozer dan ik dacht.
linnie050 schreef:
Snap die feestjes ook niet.
Hier moeten wij helaas wel werken.
Gedeeltelijk zorg verlof opgenomen zo zijn we om en om thuis bij onze dochter.
Naast de supermarkt zijn wij binnen of in de achtertuin.
Normaal hardloop ik en aan de ene kant denk ik wel om bv op dit tijdstip even te gaan hardlopen.
Dan is het nog rustig.
Moeilijk allemaal.
Afgelopen week ging hier de week markt nog gewoon door in het dorp.