Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hagelslag schreef:FrNo schreef:Wel een keer bijna voor een vrachtwagen die 's avonds laat zonder achterlicht reed. Hij had zijn alarmlichten aan, maar die deden het ook niet. En reed ca 40 km/uur op een 80 km weg. Hij draaide af, richting het industrieterrein. Ik dacht er toen pas aan dat ik beter had kunnen bellen.
(dit vind ik niet hufterig, wel gevaarlijk)
Ik vermoed eerder dat er een technisch defect is geweest en dat hij dus zijn best gedaan heeft om van de straat te komen(tenminste zoals het nu geschilderd word met lichten achter doen het niet maar voorkant heeft wel alarmlichten aan).
In zo'n situatie zou ik er achteraan blijven rijden met alarmlichten aan.
Vandaag nog weer een idioot gehad die haast had.... Haalde echt flink veel auto's in over doorgetrokken streep etc
Marije_1997 schreef:Marjo schreef:Soms ontkom je er niet aan, om tussen 2 vrachtwagens in te voegen. Zeker niet als ze allemaal zo dicht op elkaar hangen en daarmee kilometers baan blokkeren![]()
Als ik naar het werk ga, hoef ik maar een kort stukje over de snelweg. Maar het komt nog wel eens voor dat er zo 3/4/5 vrachtwagens achter elkaar zitten waardoor ik geen andere keus heb dan er tussen in te voegen. Ik heb een Suzuki Alto, geen wagentje dat snel optrekt, dus inhalen gaat hem niet worden want dan mis ik mijn afslag. Ik ga dus tussen de vrachtwagens invoegen en laat dan mijn gas los om afstand te creëren (gelukkig is er ook een vluchtstrook die ik uiteraard in de gaten houd).
Niet elke vrachtwagenchauffeur vind dat leuk, heb al eens seinende mensen achter me gehad. Maarja, dan moeten ze zelf maar gelijk afstand houden hoor, ik doe het ook niet voor m'n lol
Weet je ook waarom vrachtwagen chauffeurs er geen auto tussen willen hebben en daarom zo deun op elkaar rijden?
Kaus schreef:Marije_1997 schreef:Weet je ook waarom vrachtwagen chauffeurs er geen auto tussen willen hebben en daarom zo deun op elkaar rijden?
Ik vraag me af hoe je dat in Duitsland doet dan? Daar heb je vaak makkelijk 20 vrachtwagens die neus aan staart rijden achter elkaar. Mijn auto gaat niet zo heel hard dus ik probeer vaak tegelijk met andere tragere auto's in de te halen of achter een andere vrachtwagen in te halen maar dat gaat niet altijd. Dan dus er maar tussen als ik zie dat er iemand achterop komt met 200km p/u. Hoe zou jij dat doen?
Kaus schreef:Oh maar dat bedoel ik niet IkkeMarije geeft aan dat je nooit tussen vrachtwagens moet gaan. Maar zeker in Duitsland met een auto die het met 125km p/u echt wel opgeeft, moet je nou eenmaal weleens, ik blijf namelijk echt niet op die linker strook rijden als ik in mijn achteruitkijkspiegel een razendsnelle Audi aan zie komen
(naast dat dat ontzettend onbeleefd is natuurlijk). Daarom was ik benieuwd hoe Marije dat voor zich zag.
Kaus schreef:Ik heb bij vrachtwagens ook geleerd er pas voor te gaan als je ze al ruim in je achteruitkijkspiegel ziet en dus niet slechts in je rechter zijspiegel. Dat lijkt me ook een fijne afstand voor de chauffeur?
ikke schreef:Sterker nog, al die auto's die mij niet de ruimte boden waar ik, middels m'n richtingaanwijzer, om vroeg, die zijn allemaal in overtreding! Jij MOET ruimte bieden aan een auto die in wil voegen!! Lees de wegenverkeerswet er maar op na....
Kaus schreef:Ik heb bij vrachtwagens ook geleerd er pas voor te gaan als je ze al ruim in je achteruitkijkspiegel ziet en dus niet slechts in je rechter zijspiegel. Dat lijkt me ook een fijne afstand voor de chauffeur?
NoTwixLeft schreef:ikke schreef:Sterker nog, al die auto's die mij niet de ruimte boden waar ik, middels m'n richtingaanwijzer, om vroeg, die zijn allemaal in overtreding! Jij MOET ruimte bieden aan een auto die in wil voegen!! Lees de wegenverkeerswet er maar op na....
De rest van je post ben ik het volledig mee eens, maar dit stuk klopt niet.
Niemand MOET voor een ander opzij als die ander in wil voegen of een rijstrook wissel wil uitvoeren. Het is wel sociaal gewenst gedrag en natuurlijksuperfijn als je mensen op die manier kan helpen, maar absoluut niet verplicht in NL.
ikke schreef:NoTwixLeft schreef:De rest van je post ben ik het volledig mee eens, maar dit stuk klopt niet.
Niemand MOET voor een ander opzij als die ander in wil voegen of een rijstrook wissel wil uitvoeren. Het is wel sociaal gewenst gedrag en natuurlijksuperfijn als je mensen op die manier kan helpen, maar absoluut niet verplicht in NL.
Ga je rijbewijs maar inleveren dan.
Het is gewoon wet.
Jij MOET ruimte bieden aan iemand die in wil voegen, voor zover dat mogelijk is, in de zin dat je geen onveilige situaties mag veroorzaken door bijvoorbeeld het anker uit te gooien.
Dat heeft ermee te maken dat je vroeger door mocht rijden op de vluchtstrook als invoegen niet eerder kon. Je mag niet meer doorrijden over de vluchtstrook en daarmee is ook de verplichting gekomen dat verkeer op de doorgaande weg ruimte MOET bieden aan invoegers.
NoTwixLeft schreef:ikke schreef:Ga je rijbewijs maar inleveren dan.
Het is gewoon wet.
Jij MOET ruimte bieden aan iemand die in wil voegen, voor zover dat mogelijk is, in de zin dat je geen onveilige situaties mag veroorzaken door bijvoorbeeld het anker uit te gooien.
Dat heeft ermee te maken dat je vroeger door mocht rijden op de vluchtstrook als invoegen niet eerder kon. Je mag niet meer doorrijden over de vluchtstrook en daarmee is ook de verplichting gekomen dat verkeer op de doorgaande weg ruimte MOET bieden aan invoegers.
Ik zal mn baan als rij-instructrice opzeggen
[ [url=m/tdoRyb.jpg]Afbeelding[/url] ]
NoTwixLeft schreef:ikke schreef:Ga je rijbewijs maar inleveren dan.
Het is gewoon wet.
Ik zal mn baan als rij-instructrice opzeggen
[ [url=m/tdoRyb.jpg]Afbeelding[/url] ]