Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:58

Net Joker gehuurd. Was de €6 niet waard. Wat. Een. Flutfilm.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:15

oomens schreef:
Vrijdagmiddagborrels en plannen om nog iets aan het huishouden te doen. En dat in combinatie.

Dus dronken je huis poetsen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:23

DeMolenhoek schreef:

Imo snap je de film dan niet. :o

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:25

Ik fiets tegenwoordig zo weinig dat ik daarnet m'n richting aanwijzer wilde aanzetten. Op de fiets.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:42

DeMolenhoek schreef:

Serieus?? :\ Dat was de beste film die ik in heel lange tijd had gezien, en ik kijk veel films..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:58

De vriendin van mijn dove buurman. Brult wanneer ze er is, en stopt ook niet met praten, ik hoor haar nog steeds keihard ratelen. Mens, hou je hoofd! En buurman: doe je hoorapparaat in!

_-:(
Met name scheldwoorden kan ze hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:07

Telpeva schreef:
De vriendin van mijn dove buurman. Brult wanneer ze er is, en stopt ook niet met praten, ik hoor haar nog steeds keihard ratelen. Mens, hou je hoofd! En buurman: doe je hoorapparaat in!

_-:(
Met name scheldwoorden kan ze hard

Oooo, ik voel je pijn... mijn oma deed ook nauwelijks haar gehoorapparaat in, dus die tv stond altijd keihard. Als we haar belden moesten we eerst zeggen dat de tv zachter moest. :') Gelukkig voor haar had ze een extreem tolerante buurman; die man is echt z’n gewicht in goud waard.

oomens schreef:
Vrijdagmiddagborrels en plannen om nog iets aan het huishouden te doen. En dat in combinatie.
Wie doet dat dan ook? :)) Ik mis de vrijmibo’s wel hoor... zeker nu met mijn nieuwe baan, waar iedereen echt zo sociaal is als een kever met pleinvrees en een gebroken pootje... :')

Er is trouwens een semi-plan B voor als mijn baan echt niet gaat werken... nadat ik vandaag ongeveer 8 uur lang zo aan m’n bureau gezeten heb omdat er gewoon geen werk is voor mij (behalve wat stippellijntjes vervangen door de namen van de ondertekenaars van een document, en door een stapel papier heen bladeren op zoek naar een ander document... ik voel me eerder een soort stagiaire dan een trainee):
Afbeelding
Anyway, ik heb naast m’n studie ook vrij veel aan grafisch ontwerp gedaan, en ben van plan dat de komende maanden wat serieuzer op te pakken naast m’n baan, eventueel met wat workshops en cursussen. Ik kreeg van een vriendin in Frankrijk het aanbod om bij haar wat administratie te doen een paar uurtjes per week, dus als ik het grafisch ontwerpen een beetje van de grond kan krijgen, wil ik die twee dingen mogelijk gaan combineren als ik het nog steeds zo slecht naar m’n zin heb op werk. Ik merk ook dat m’n motivatie nu al gewoon 0 is, en dat ik me ook onwijs stoor aan het bedrijf an sich door deze hele situatie, dus ik ga hier sowieso niet heel lang blijven en ik wil eigenlijk ook wel weer weg uit Engeland; de vraag is alleen of ik m’n accountancy training voortzet (dan zou ik wel langer in Engeland moeten blijven) of dat ik dus voor de meer vrijheid-blijheid creatieve route in Frankrijk ga uiteindelijk, wat waarschijnlijk ook beter bij me past dan op kantoor werken waar alles binnen de lijntjes moet. :) In het laatste geval heb ik dan sowieso de zekerheid van een dak boven m’n hoofd, een fijne werkplek, support in wat ik ook doe, maar ook geen gezanik als ik een keer tussendoor naar Nederland moet/wil, of mensen in Engeland wil bezoeken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:56

Daarstraks om half 1 en kwart voor 1 de muziek keihard hiernaast, en hun harde gepraat komt door mijn noise cancelling koptelefoon heen.

Ik was verdorie juist verhuisd omdat ik zo'n overlast had van mijn vorige buur. En nu heb ik weer zo'n figuur naast mij. Ik wil een hutje op de hei...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:57

Mkango schreef:
Er is trouwens een semi-plan B voor als mijn baan echt niet gaat werken... nadat ik vandaag ongeveer 8 uur lang zo aan m’n bureau gezeten heb omdat er gewoon geen werk is voor mij (behalve wat stippellijntjes vervangen door de namen van de ondertekenaars van een document, en door een stapel papier heen bladeren op zoek naar een ander document... ik voel me eerder een soort stagiaire dan een trainee):
[ Afbeelding ]
Anyway, ik heb naast m’n studie ook vrij veel aan grafisch ontwerp gedaan, en ben van plan dat de komende maanden wat serieuzer op te pakken naast m’n baan, eventueel met wat workshops en cursussen. Ik kreeg van een vriendin in Frankrijk het aanbod om bij haar wat administratie te doen een paar uurtjes per week, dus als ik het grafisch ontwerpen een beetje van de grond kan krijgen, wil ik die twee dingen mogelijk gaan combineren als ik het nog steeds zo slecht naar m’n zin heb op werk. Ik merk ook dat m’n motivatie nu al gewoon 0 is, en dat ik me ook onwijs stoor aan het bedrijf an sich door deze hele situatie, dus ik ga hier sowieso niet heel lang blijven en ik wil eigenlijk ook wel weer weg uit Engeland; de vraag is alleen of ik m’n accountancy training voortzet (dan zou ik wel langer in Engeland moeten blijven) of dat ik dus voor de meer vrijheid-blijheid creatieve route in Frankrijk ga uiteindelijk, wat waarschijnlijk ook beter bij me past dan op kantoor werken waar alles binnen de lijntjes moet. :) In het laatste geval heb ik dan sowieso de zekerheid van een dak boven m’n hoofd, een fijne werkplek, support in wat ik ook doe, maar ook geen gezanik als ik een keer tussendoor naar Nederland moet/wil, of mensen in Engeland wil bezoeken.

Haha, die gif was ik letterlijk ook bij mijn baan en m'n baan daarvoor :+

Betreft je vrijheid-blijheid creatieve route, ik zeg doen! +:)+ Ik moet mezelf ook nog even een schup onder m'n kont geven om m'n grafisch vormgeven op te pakken en als zelfstandige te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:06

Whale schreef:

Betreft je vrijheid-blijheid creatieve route, ik zeg doen! +:)+ Ik moet mezelf ook nog even een schup onder m'n kont geven om m'n grafisch vormgeven op te pakken en als zelfstandige te beginnen.

En dan zijn er mensen die zeggen: "doe mij ook zo'n baan, betaald krijgen om niets te doen," maar als je 8 uur lang verplicht op kantoor moet zitten en dus een beetje zit te Lenny'en aan je bureau, wordt het al héél gauw vervelend. Het is ook niet alsof de rest van de week zo spannend was; ik werkte al extra langzaam zodat ik iig langer bezig was, maar zelfs dan werd er gezegd: "ben je nu al klaar?!" Eh, ja, bankafschriften overtikken in Excel is niet zo moeilijk hoor. :') Maar dit zie ik mezelf ook niet de rest van m'n werkende leven doen; als ik kijk naar wat voor werkzaamheden de managers op mijn kantoor hebben, denk ik ook: eh, nee.

Ik gok dat het hoogstwaarschijnlijk wel die kant op zal gaan ja. :)) Het vergt alleen wel een beetje voorbereiding; ik heb dit appartement in principe tot augustus, en ik kan in Frankrijk altijd terecht, dus ik kan de komende maanden gebruiken om even zonder al teveel (financiële) druk ermee aan de slag te gaan. Dus hup, eind augustus gaan we allebei aan de slag als grafisch ontwerper! :D

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:24

Mkango schreef:
Whale schreef:

En dan zijn er mensen die zeggen: "doe mij ook zo'n baan, betaald krijgen om niets te doen," maar als je 8 uur lang verplicht op kantoor moet zitten en dus een beetje zit te Lenny'en aan je bureau, wordt het al héél gauw vervelend. Het is ook niet alsof de rest van de week zo spannend was; ik werkte al extra langzaam zodat ik iig langer bezig was, maar zelfs dan werd er gezegd: "ben je nu al klaar?!" Eh, ja, bankafschriften overtikken in Excel is niet zo moeilijk hoor. :') Maar dit zie ik mezelf ook niet de rest van m'n werkende leven doen; als ik kijk naar wat voor werkzaamheden de managers op mijn kantoor hebben, denk ik ook: eh, nee.

Ik gok dat het hoogstwaarschijnlijk wel die kant op zal gaan ja. :)) Het vergt alleen wel een beetje voorbereiding; ik heb dit appartement in principe tot augustus, en ik kan in Frankrijk altijd terecht, dus ik kan de komende maanden gebruiken om even zonder al teveel (financiële) druk ermee aan de slag te gaan. Dus hup, eind augustus gaan we allebei aan de slag als grafisch ontwerper! :D

Oh ja, dat kreeg ik ook telkens de horen. "Makkelijk toch, geld verdienen met niks doen?" Nou, nee... niet bepaald. Na een week werken voel je je wel een beetje hersendood zeg maar. Ik heb toen ook meerdere keren gevraagd of er nog wat meer werkzaamheden waren, maar nee, hun konden ook niks meer bedenken. Dus ik begon ook met héééél langzaam werken en doen alsof ik heel druk bezig was. En dan was er 1 dag in de week dat ik alleen op kantoor zat en de hele dag rondjes kon gaan draaien op m'n bureaustoel, beetje spelletjes spelen op m'n mobiel. De enige momenten dat ik het een keer druk had was wanneer ik een advertentie in elkaar moest flansen of een poster, of iets :+ Daarna wel een nieuwe baan gevonden, wat eerst top leek, maar na 1,5 week gestopt -O-

En momenteel zit ik thuis zonder baan, beetje te dubben van hoe en wat nu. Ieder geval wel alle tijd om m'n portfolio uit te breiden met wat persoonlijke werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:35

I feel ya. :') Ik was de laatste dagen ook echt wel even een beetje in paniek met een: wat nu? gevoel, want eigenlijk is sinds het einde van de middelbare school (en eigenlijk ook mijn middelbare school) niets echt rechtlijnig of makkelijk gegaan (deels ook door wat gezondheidsproblemen), dus ik ben inmiddels ook een beetje bang om wéér een verkeerde keuze te maken. Maar ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet leggen dat ik gewoon niet de persoon ben die decennia op één plek blijft wonen en braaf van 9 tot 5 40 jaar lang bij hetzelfde bedrijf blijft werken. := Ik heb veel vrijheid en autonomie nodig, ook om gewoon m'n spullen te pakken en naar de andere kant van de wereld te verhuizen, want daar heb ik ook nogal een handje van, en iets creatiefs past gewoon veel beter bij me dan heel gestroomlijnd werk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:59

sureido schreef:
DeMolenhoek schreef:

Flinke aanname...
Het is niet omdat het niet mijn type film bleek te zijn dat ik hem daarom niet snap.

Ik snap ( ;) )het allemaal niet meer. Ik heb altijd gedacht dat vegetarisch werd afgekort als vegi en veganistisch werd afgekort als vega. Maar nu is vegetarisch vega en veganistisch vegan? Sinds wanneer is dit?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:11

Toppunt van gezelligheid 2 krolse katten in huis. En eentje heeft net ook nog stinkbom gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:37

sureido schreef:
DeMolenhoek schreef:

Is dat een nieuw ding?
Als iemand iets niet mooi of leuk vindt zeggen dat diegene het dan niet snapt?
Ik zie dat in de afgelopen dagen nu een paar keer voorbij komen en ik erger me er aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:41

Ik had zo'n 3 of 4 weken geleden iets besteld, retour afzender gegaan door m'n ouders, nog steeds niets bij afzender binnen. Maar moet wel echt zeuren om een oplossing. Bedrijf zelf komt nergens mee, dat doe ik zelf. Gister avond berichtje gehad, dat ze dacht dat ze het beste mij m'n geld terug kon storten. Eeuuhh nee dat moet je niet denken dat moet je doen eugh.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:54

Tica, iets niet mooi/leuk vinden is iets anders dan zeggen dat het een flut film is, want het is geen flut film en dat is een feit. :) het geen leuke film vinden kan ik inkomen. Maar hij is wel goed.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:57

sureido schreef:
Tica, iets niet mooi/leuk vinden is iets anders dan zeggen dat het een flut film is, want het is geen flut film en dat is een feit. :) het geen leuke film vinden kan ik inkomen. Maar hij is wel goed.

Iets wel of niet flut vinden is nog altijd een mening, geen feit. Maar leuk geprobeerd!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:17

xDenies schreef:
Gini schreef:
Dat er deze ochtend iemand blijkbaar graag van zijn paard af wilde. De auto met gevulde trailer werd op een sowieso al tricky kruispunt zo voor een vrachtwagen die 90 per uur reed geworpen. En de vrachtwagen kon niet meteen uitwijken omdat ik langs hem reed op het linkerrijvak. Vrachtwagenchauffeur en ik hadden gelukkig beiden de juiste reactie waardoor alles met een sisser afliep. Maar man, wat was dat gevaarlijk. En als dit een ongeluk was geworden, zou er gegarandeerd weer geroepen worden dat het overige verkeer zo weinig rekening houdt met levende have in trailers.

Idioten rijden er rond … Zo had er gister iemand een doodswens volgens mij. Mijn broertje is touringcar chauffeur en die reed op de snelweg +/- 70volgens het matrix bord. De afslag had file en daar moesten ze 50 rijden maar stond nagenoeg stil (zoals gewoonlijk). Een auto is gas gaan geven om óm mijn broertje heen te komen en wilde zo, vlak voor mijn broertje langs, een gat inrijden bij het stil staande verkeerd.

Dat had ook heel anders kunnen aflopen als dat gat niet groot genoeg was geweest ...

Om deze reden rijd ik tegenwoordig met een dashcam! Ik rijd zo'n 50.000 km per jaar en kom van alles tegen. Mocht er ooit iets goed mis gaan, dan heb ik in ieder geval de dashcambeelden nog. Kan ook handig zijn voor de verzekering bijvoorbeeld :) Gisteren had ik een jong kind op de fiets voor me, hield al extra afstand want hij slingerde een beetje. Slaat ie zo ineens linksaf zonder hand uitsteken :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:31

sureido schreef:

Naast dat je het verschil tussen feiten en meningen niet snapt, snap je mijn punt niet.

(see what I did there? :+)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:32

Ghostattack schreef:
Om deze reden rijd ik tegenwoordig met een dashcam! Ik rijd zo'n 50.000 km per jaar en kom van alles tegen. Mocht er ooit iets goed mis gaan, dan heb ik in ieder geval de dashcambeelden nog. Kan ook handig zijn voor de verzekering bijvoorbeeld :) Gisteren had ik een jong kind op de fiets voor me, hield al extra afstand want hij slingerde een beetje. Slaat ie zo ineens linksaf zonder hand uitsteken :wow:

Ik wilde na mijn auto-ongeluk ook een dashcam aanschaffen. Maar ik heb geen fijne betaalbare kunnen vinden. Mocht je nog een tip of dergelijke hebben dan ga ik daar zeker iets aan doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:33

Dat ik gisteren ging autorijden (heb sinds dinsdag rijbewijs), en dat er een idioot liep te kleven dus ik opzij ging, en vervolgens dat hij niet ging inhalen en ik plat op de rem moest. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:43

Nayomie schreef:
Dat ik gisteren ging autorijden (heb sinds dinsdag rijbewijs), en dat er een idioot liep te kleven dus ik opzij ging, en vervolgens dat hij niet ging inhalen en ik plat op de rem moest. _-:(

Als mensen gaan kleven kun je het beste gewoon stug op je eigen gemakje doorrijden. Ik heb er ook een hekel aan, vooral in her donker want dan zie ik niets meer in m'n spiegels.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:43

Anoniem schreef:
sureido schreef:

Naast dat je het verschil tussen feiten en meningen niet snapt, snap je mijn punt niet.

(see what I did there? :+)

Ik snap het verschil tussen feiten en meningen heel goed, ik ga er vanuit dat jij ook wel begrijpt dat volwassen mensen dat gewoon begrijpen. Maar ik vind persoonlijk een flutfilm wat anders dan het een saaie/stomme film vinden. Ik vind een flutfilm namelijk een film die hoge aankondiging krijgt en dan totaal niet loopt en niemand naar toe gaat, en dan is het gewoon een feit dat Joker geen flut film is. Dat heeft te maken met interpretatie en niet met het verschil tussen feiten en meningen. Schijnt dat wij dus een andere interpretatie hebben van het woord flut. Prima toch, ik ga hier nu ook niet meer op in anders blijven we onszelf herhalen gok ik zo. En dit slaat ook nergens op op de zonnige zaterdag ochtend. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:45

Marije_1997 schreef:
Nayomie schreef:

Als mensen gaan kleven kun je het beste gewoon stug op je eigen gemakje doorrijden. Ik heb er ook een hekel aan, vooral in her donker want dan zie ik niets meer in m'n spiegels.

Het was ook niet dat ik te langzaam reed, ik kon prima naar rechts, als hij met 150 zou inhalen, kon ik daarna weer gewoon naar links. Maar dat doet ie dan niet, maar blijft hij schuin achter mij rijden. :roll: Kar dat ding dan even door naar 150 zodat je niemand tot last bent, zeker als je aan het kleven bent. En het was ook donker dus inderdaad, het verblind ook nog eens.