Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:De vriendin van mijn dove buurman. Brult wanneer ze er is, en stopt ook niet met praten, ik hoor haar nog steeds keihard ratelen. Mens, hou je hoofd! En buurman: doe je hoorapparaat in!
Met name scheldwoorden kan ze hard
oomens schreef:Wie doet dat dan ook?Vrijdagmiddagborrels en plannen om nog iets aan het huishouden te doen. En dat in combinatie.
Mkango schreef:Er is trouwens een semi-plan B voor als mijn baan echt niet gaat werken... nadat ik vandaag ongeveer 8 uur lang zo aan m’n bureau gezeten heb omdat er gewoon geen werk is voor mij (behalve wat stippellijntjes vervangen door de namen van de ondertekenaars van een document, en door een stapel papier heen bladeren op zoek naar een ander document... ik voel me eerder een soort stagiaire dan een trainee):
[ Afbeelding ]
Anyway, ik heb naast m’n studie ook vrij veel aan grafisch ontwerp gedaan, en ben van plan dat de komende maanden wat serieuzer op te pakken naast m’n baan, eventueel met wat workshops en cursussen. Ik kreeg van een vriendin in Frankrijk het aanbod om bij haar wat administratie te doen een paar uurtjes per week, dus als ik het grafisch ontwerpen een beetje van de grond kan krijgen, wil ik die twee dingen mogelijk gaan combineren als ik het nog steeds zo slecht naar m’n zin heb op werk. Ik merk ook dat m’n motivatie nu al gewoon 0 is, en dat ik me ook onwijs stoor aan het bedrijf an sich door deze hele situatie, dus ik ga hier sowieso niet heel lang blijven en ik wil eigenlijk ook wel weer weg uit Engeland; de vraag is alleen of ik m’n accountancy training voortzet (dan zou ik wel langer in Engeland moeten blijven) of dat ik dus voor de meer vrijheid-blijheid creatieve route in Frankrijk ga uiteindelijk, wat waarschijnlijk ook beter bij me past dan op kantoor werken waar alles binnen de lijntjes moet.In het laatste geval heb ik dan sowieso de zekerheid van een dak boven m’n hoofd, een fijne werkplek, support in wat ik ook doe, maar ook geen gezanik als ik een keer tussendoor naar Nederland moet/wil, of mensen in Engeland wil bezoeken.
Whale schreef:Haha, die gif was ik letterlijk ook bij mijn baan en m'n baan daarvoor![]()
Betreft je vrijheid-blijheid creatieve route, ik zeg doen!Ik moet mezelf ook nog even een schup onder m'n kont geven om m'n grafisch vormgeven op te pakken en als zelfstandige te beginnen.
Mkango schreef:Whale schreef:Haha, die gif was ik letterlijk ook bij mijn baan en m'n baan daarvoor![]()
Betreft je vrijheid-blijheid creatieve route, ik zeg doen!Ik moet mezelf ook nog even een schup onder m'n kont geven om m'n grafisch vormgeven op te pakken en als zelfstandige te beginnen.
En dan zijn er mensen die zeggen: "doe mij ook zo'n baan, betaald krijgen om niets te doen," maar als je 8 uur lang verplicht op kantoor moet zitten en dus een beetje zit te Lenny'en aan je bureau, wordt het al héél gauw vervelend. Het is ook niet alsof de rest van de week zo spannend was; ik werkte al extra langzaam zodat ik iig langer bezig was, maar zelfs dan werd er gezegd: "ben je nu al klaar?!" Eh, ja, bankafschriften overtikken in Excel is niet zo moeilijk hoor.Maar dit zie ik mezelf ook niet de rest van m'n werkende leven doen; als ik kijk naar wat voor werkzaamheden de managers op mijn kantoor hebben, denk ik ook: eh, nee.
Ik gok dat het hoogstwaarschijnlijk wel die kant op zal gaan ja.Het vergt alleen wel een beetje voorbereiding; ik heb dit appartement in principe tot augustus, en ik kan in Frankrijk altijd terecht, dus ik kan de komende maanden gebruiken om even zonder al teveel (financiële) druk ermee aan de slag te gaan. Dus hup, eind augustus gaan we allebei aan de slag als grafisch ontwerper!
sureido schreef:DeMolenhoek schreef:Net Joker gehuurd. Was de €6 niet waard. Wat. Een. Flutfilm.
Imo snap je de film dan niet.
sureido schreef:DeMolenhoek schreef:Net Joker gehuurd. Was de €6 niet waard. Wat. Een. Flutfilm.
Imo snap je de film dan niet.
xDenies schreef:Gini schreef:Dat er deze ochtend iemand blijkbaar graag van zijn paard af wilde. De auto met gevulde trailer werd op een sowieso al tricky kruispunt zo voor een vrachtwagen die 90 per uur reed geworpen. En de vrachtwagen kon niet meteen uitwijken omdat ik langs hem reed op het linkerrijvak. Vrachtwagenchauffeur en ik hadden gelukkig beiden de juiste reactie waardoor alles met een sisser afliep. Maar man, wat was dat gevaarlijk. En als dit een ongeluk was geworden, zou er gegarandeerd weer geroepen worden dat het overige verkeer zo weinig rekening houdt met levende have in trailers.
Idioten rijden er rond … Zo had er gister iemand een doodswens volgens mij. Mijn broertje is touringcar chauffeur en die reed op de snelweg +/- 70volgens het matrix bord. De afslag had file en daar moesten ze 50 rijden maar stond nagenoeg stil (zoals gewoonlijk). Een auto is gas gaan geven om óm mijn broertje heen te komen en wilde zo, vlak voor mijn broertje langs, een gat inrijden bij het stil staande verkeerd.
Dat had ook heel anders kunnen aflopen als dat gat niet groot genoeg was geweest ...
sureido schreef:Tica, iets niet mooi/leuk vinden is iets anders dan zeggen dat het een flut film is, want het is geen flut film en dat is een feit.het geen leuke film vinden kan ik inkomen. Maar hij is wel goed.
Ghostattack schreef:Om deze reden rijd ik tegenwoordig met een dashcam! Ik rijd zo'n 50.000 km per jaar en kom van alles tegen. Mocht er ooit iets goed mis gaan, dan heb ik in ieder geval de dashcambeelden nog. Kan ook handig zijn voor de verzekering bijvoorbeeldGisteren had ik een jong kind op de fiets voor me, hield al extra afstand want hij slingerde een beetje. Slaat ie zo ineens linksaf zonder hand uitsteken
Nayomie schreef:Dat ik gisteren ging autorijden (heb sinds dinsdag rijbewijs), en dat er een idioot liep te kleven dus ik opzij ging, en vervolgens dat hij niet ging inhalen en ik plat op de rem moest.
Anoniem schreef:sureido schreef:Tica, iets niet mooi/leuk vinden is iets anders dan zeggen dat het een flut film is, want het is geen flut film en dat is een feit.het geen leuke film vinden kan ik inkomen. Maar hij is wel goed.
Naast dat je het verschil tussen feiten en meningen niet snapt, snap je mijn punt niet.
(see what I did there?)
Marije_1997 schreef:Nayomie schreef:Dat ik gisteren ging autorijden (heb sinds dinsdag rijbewijs), en dat er een idioot liep te kleven dus ik opzij ging, en vervolgens dat hij niet ging inhalen en ik plat op de rem moest.
Als mensen gaan kleven kun je het beste gewoon stug op je eigen gemakje doorrijden. Ik heb er ook een hekel aan, vooral in her donker want dan zie ik niets meer in m'n spiegels.