Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:17

Muze schreef:
Is bij jullie brievenbus post vertraagd?
Ik wacht al dagen op een artikel via de post.
Volgens mp verkoper kan het 5 werkdagen duren, maar alle andere post komt gewoon keurig een dag later in de bus...

Ik heb het sinds de Corona wel vaker dat sommige brievenbus post/pakketjes veel langer onderweg zijn dan anderen die tegelijkertijd binnen Nederland verstuurd zijn. Dus ik vind het idd niet raar meer.

Muze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:21

Ok! Dan heb ik tot nu gewoon steeds mazzel gehad.
Wacht ik rustig af.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:23

MizzMontana schreef:
Of dat ze het mooiste item uit een pakket willen hebben en dan verontwaardigd zijn dat je daar meer geld voor vraagt dan de totaal prijs gedeeld door aantal items.

8-) ook zo "leuk" idd.

Hier een paar maanden terug iemand verbolgen was dat de verzendkosten hoger waren dan mijn vraagprijs (bij afhalen) voor een boek. Alsof ik kan bepalen wat PostNL rekent. :7 :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:38

Gini schreef:
Ineke2 schreef:
Ik reageerde helemaal niet gepikeerd. Dat is hoe JIJ dat misschien interpreteert, maar ik was eerder gewoon verbaasd en zo kun je mijn berichtje ook lezen.

Klopt, dat is mijn interpretatie! "Ja? Wat kan ik met deze info dan?" is in mijn ogen een gepikeerde reactie. Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen het zo wel interpreteren eerder dan als oprechte verbazing. :+

Nou gelukkig de potentiële koper die er vanaf zag dan niet. Komt misschien ook wel door de verdere opbouw van het gesprek.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:59

Ik heb twee leesboeken verkocht voor een leuke prijs, ik blij, koper blij. Vannacht stuurde ze me een berichtje die ik vanochtend meteen heb beantwoord. Om 10u was het betaald en net het brievenbuspakketje in de oranje brievenbus gegooid. Duim voor haar dat het ook een beetje op tijd wordt bezorgd. Maar dat heb je helaas niet altijd te zeggen O:)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:08

Vraag me af wat het nut is van het direct oversteken?

Als je uiteindelijk tóch als verkoper je geld krijgt dan zou je toch als kwaad willende mensen kunnen besodemieteren door bijv niks op te sturen? Of ik zal het vast verkeerd begrijpen ..[/quote]
Nee want als je niks opstuurt ( geen verzendlabel) krijg je je geld niet ( dacht ik dan)[/quote]

En als jij bijv een lege doos op stuurt? Dan heb je wél een label maar geen spullen gegeven ..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:30

_Mir schreef:
En als jij bijv een lege doos op stuurt? Dan heb je wél een label maar geen spullen gegeven ..

Jeetje, mensen zijn doorgaans echt niet zo slecht. En wat is het verschil met een verkoop met bankbetaling, dan kun je ook een lege doos opsturen.
Doorgaans is gelijk oversteken gewoon fijn voor de koper, het is een soort van verzekering dat de verkoper zal verzenden, maar als een verkoper kwade wil heeft, dan zal er altijd een manier zijn om mensen te flessen. Wil je als koper echt zekerheid, dan moet je het gaan ophalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:52

Hoppa!!!

Ik wilde een extra keukenmachine hebben om bij mijn vriend neer te zetten, dus ik gezocht op marktplaats. Er was vanmorgen om 10.18 een advertentie geplaatst met precies wat ik hebben wilde. Vraagprijs €25. Ik bood €30 incl verzenden om 12.40. De deal is nu gesloten, zij heeft mijn adresgegevens, ik krijg zo haar rekeningnummer en dan komt hij mijn kant op. Zo kan het dus ook :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:40

Natuurlijk is 10 euro misschien nieuwprijs, maar als je naar de winkel moet ben je toch ook benzinekosten en/of tijd kwijt. Daarom vind ik 5 euro voor een tweedehands vliegenmasker redelijk.

Mensen vergeten vaak dat je ook geld kwijt bent als je met de auto naar de winkel gaat.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:50

Muze schreef:
Is bij jullie brievenbus post vertraagd?
Ik wacht al dagen op een artikel via de post.
Volgens mp verkoper kan het 5 werkdagen duren, maar alle andere post komt gewoon keurig een dag later in de bus...

Iets maandag verstuurd en vandaag ontvangen. Ik had ook al stress omdat alle andere post inderdaad wel gewoon vlot aan lijkt te komen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:51

Ik heb t idee dat het ligt aan t pakketpunt waar je het hebt achtergelaten. Ik moest wat versturen en dat werd maar niet opgehaald volgens de app. Terwijl als ik iets bij een ander punt afgeef hebben mensen het wel meteen de volgende dag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:01

Dat heb ik ook hier bij de Primera gaat het super vlot, bij de gamma zit ook een wegbreng punt van PostNL en dat is altijd trager.

Vandaag ook weer super snelle deal, gisteravond een bod waar ik akkoord mee ben gegaan en vandaag om 14.00 al opgehaald, precies op de afgesproken tijd.
Ik had geen wisselgeld dus heeft ze met mp betaalverzoek betaald, prima!

Kost haar dan wel 40 cent, ze had geen tikkie. Weten jullie of je met ABN een betaalverzoek kan sturen? Daar is toch tikkie voor? Of hebben die net als ING een eigen betaalverzoek functie?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:48

Ik krijg alle post deze week netjes op tijd alleen dat ene ding via marktplaats is er dus nog niet.
Ook niets in de postNl app..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:04

Wat bedoel je met niets? Je zou m op z'n minst moeten kunnen vinden met de tekst dat die is aangenomen door een PostNL punt..

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:24

IK had van de week wat weggebracht naar een postNL punt, toen de de deur uitliepen kwam er zo'n ophaal busje en een dag later had de vrouw in België haar pakketje al! niet verwacht dat naar buitenland ook zo snel kon gaan

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:25

J0anieke schreef:
Wat bedoel je met niets? Je zou m op z'n minst moeten kunnen vinden met de tekst dat die is aangenomen door een PostNL punt..

Nope.
Maar de helft van de tijd zie ik post of pakketten niet in de app staan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:32

Heb je geen track& trace code gekregen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:50

MizzMontana schreef:
Dat heb ik ook hier bij de Primera gaat het super vlot, bij de gamma zit ook een wegbreng punt van PostNL en dat is altijd trager.

Vandaag ook weer super snelle deal, gisteravond een bod waar ik akkoord mee ben gegaan en vandaag om 14.00 al opgehaald, precies op de afgesproken tijd.

Kost haar dan wel 40 cent, ze had geen tikkie. Weten jullie of je met ABN een betaalverzoek kan sturen? Daar is toch tikkie voor? Of hebben die net als ING een eigen betaalverzoek functie?

Ik heb ook geen tikkie, maar kan tikkie verzoekjes wel gewoon betalen. ABN zal vast ook wel een betaalverzoek hebben. Maar wat ik weet, hoeft de koper niet dezelfde bank te hebben om zo'n betaalverzoek te betalen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:12

J0anieke schreef:
Heb je geen track& trace code gekregen?

Gewone post.
Die normaal altijd gewoon in de app verschijnt en ni niet.
Heb t idee dat ik opgelicht ben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:15

Met gewone post komt die niet in de PostNL app, daarvoor heb je een track&trace code nodig. Bij een brievenbuspakje (€4 of €4,50) zit ook een track&trace code.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 13-06-20 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:18

Bijzonder dat al onze normale post dan zichtbaar is in de post nl
App,
Alle brieven en andere post die aan ons huis worden verstuurd.
MijnPost heet dat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:19

Paardennamen schreef:
MizzMontana schreef:

Ik heb ook geen tikkie, maar kan tikkie verzoekjes wel gewoon betalen. ABN zal vast ook wel een betaalverzoek hebben. Maar wat ik weet, hoeft de koper niet dezelfde bank te hebben om zo'n betaalverzoek te betalen.

Tikkie is het een concept van ABN Amro

Je kan idd een tikkie sturen via Whatsapp naar iedereen die een Nederlandse betaal rekening heeft, maakt niet uit bij welke bank

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:21

Muze schreef:
Bijzonder dat al onze normale post dan zichtbaar is in de post nl
App,
Alle brieven en andere post die aan ons huis worden verstuurd.
MijnPost heet dat.

Oh mmm ja, heel bijzonder.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:58

Niet alle post is zichtbaar, stukken met de hand gesorteerd of zwaarder dan X-gram bijv niet.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 06:16

Wat zouden jullie maximaal betalen voor een zadel dat nieuw €399 kost en tweedehands aangeboden word voor €295? Ziet er verder super goed uit behalve wat slijtage op de plek van de beugelriemen en heeeel minimaal wat strepen op het zitvlak. Is maar 3 maanden gebruikt zei de verkoopster