Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:41

Gisteren om 18:30 wat dingen besteld voor de hond, na 20 uur bericht dat de bestelling verwerkt was en vanmorgen al geleverd door Postnl. +:)+
Nu eindelijk de nieuwe bezorger gesproken en afgesproken waar het pakket neer te leggen als we niet thuis zijn.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:17

Net pakketje binnen met Postnl, was gisteren verzonden. Wij waren niet thuis maar lag netjes in de vrachtwagen. Ze weten dat ze het daar kunnen neerleggen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:20

Nou DHL beweert dat ze groen leveren..

Niet dus 1 bestelling in twee keer.
Maakt ons niet uit maar het is niet milieu vriendelijk

Pakket 2 staat dus klaar om geleverd te worden.
Pakket 1 net geleverd.
Van 1 bestelling

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:25

Als het uit verschillende magazijnen van de leverancier moet komen, is rechtstreeks naar de klant vanuit elk magazijn waarschijnlijk groener, dan eerst beide pakketten samenbrengen (en opnieuw verpakken tot 1 pakket) en dan naar de klant brengen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:37

Nee zelfde magazijn zelfde moment opgehaald alleen DHL heeft er 1 meegenomen

Maakt voor ons niet uit na kerst is ook goed

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:25

Hier nu ook een leuk probleem, Brievenbus pakket met een inhoud die absoluut niet bij de verkeerde terecht mag komen, Pakket staat op geleverd maar pakket is nergens te bekennen, Heb via FB ze meerdere berichten gestuurd en geen reactie, Pakket is gevaarlijk als het in verkeerde handen valt en het is dus echt niet handig als het ergens anders bezorgd is :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:38

Waarom wordt het dan met de gewone pakketdienst/postdienst verzonden?

Ik heb ooit rookpotten en stadionfakkels besteld. Die werden door een speciale dienst verzonden en moest voor getekend worden, omdat het onder vuurwerk valt. Bijzonder om het dan niet op een andere manier te verzenden als het potentieel gevaarlijk kan zijn

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:54

Of het valt wel mee met het gevaar of de afzender is inderdaad niet goed wijs.. Zeker in deze tijd is het gewoon mega dom om zoiets als gewoon brievenbuspakket op te sturen.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:03

Het gaat om psychedelische truffels :o En die mogen gewoon via de normale post bezorgd worden, Het is alleen echt niet handig {en ja potentieel gevaarlijk} als die per ongeluk bij iemand anders geleverd worden, Het is volledig legaal in Nederland om ze te kweken,versturen en gebruiken, Maar je moet er wel tegen kunnen, Als je dat niet kan heb je kans dat je in een zware psychose beland, Dus vandaar dat ik best bezorgd ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:10

angrywolf schreef:
Het gaat om psychedelische truffels :o En die mogen gewoon via de normale post bezorgd worden, Het is alleen echt niet handig {en ja potentieel gevaarlijk} als die per ongeluk bij iemand anders geleverd worden, Het is volledig legaal in Nederland om ze te kweken,versturen en gebruiken, Maar je moet er wel tegen kunnen, Als je dat niet kan heb je kans dat je in een zware psychose beland, Dus vandaar dat ik best bezorgd ben.

Zou iemand die meteen in zijn mond gaan duwen dan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:13

Beetje overdreven zeg. Het staat doorgaans duidelijk op de verpakking wat het is, plus de nodige waarschuwingen. En die dingen zijn doorgaans zo ranzig dat iemand die niet kan lezen ze niet voor z'n lol in z'n mond stopt of er na eentje wel stopt :')

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:21

Daar hebben jullie helemaal gelijk in :j Ze zijn inderdaad echt heel vies, Dat was ik even vergeten :')
Hoop dat ze in ieder geval voor oud en nieuw bezorgd gaan worden :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:39

Wat doe jij er dan mee? Roken?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:57

Nee ga ze niet roken :') Ga ze met oud en nieuw op eten,Maar was oprecht even vergeten dat ze heel erg smerig zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:58

Je kunt er ook thee van trekken. Dan is de smaak net wat minder heftig. Veel plezier!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:11

angrywolf schreef:
Nee ga ze niet roken :') Ga ze met oud en nieuw op eten,Maar was oprecht even vergeten dat ze heel erg smerig zijn.

Dan zijn er denk ik betere en minder smerige drugs te koop, maar goed. Veel plezier ermee. :+

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:25

Bedankt voor de tip capopjekop, Gaat zeker lukken,Ik doe ze hier op een rijstwafel of beschuitje met appelstroop, Dan proef je er ook een stuk minder van.

@Suzanne F, Ze zijn inderdaad echt vies, Maar als je goede hebt is het {voor mij dan} een erg leuk effect, Plus het is gewoon legaal en het is {gelukkig} niet mogelijk om er verslaafd aan te raken :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:25

Mijn pakket is opgeschoven tot na de kerst / 27e. Is gewoon de 17e al verstuurd -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:09

Zijn de paddenstoelen nog terecht gekomen?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:35

Suzanne F. schreef:
Zijn de paddenstoelen nog terecht gekomen?

Yes! De truffels zijn vandaag gelukkig bezorgd, Heel erg blij mee, Gaat een leuke oud en nieuw worden voor me *\o/*

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:24

Bij mij ook eindelijk alles binnen!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:29

angrywolf schreef:

Ik heb toch mijn vraagtekens bij je bewering 'legaal'. Website Jellinek kliniek zegt hier over:

Paddo’s
Volgens de Opiumwet zijn de stoffen psilocine en psilocybine harddrugs. Ze staan op lijst I van de Opiumwet. Paddenstoelen die psilocine of psilocybine bevatten staan op lijst II van de Opiumwet. Ook preparaten waarin deze stoffen zitten vallen onder de Opiumwet. Bezit, productie, handel, in- en uitvoer van paddo’s zijn strafbaar. Bij een gebruikershoeveelheid paddo’s zal de politie niet optreden. Wel kan de politie de paddo’s in beslag nemen.

Lange tijd was verkoop van paddo’s in smartshops toegestaan. Als eerste werd verkoop van gedroogde paddo’s verboden. Vers mocht toen wel. Per 1 december 2008 echter, is ook de verkoop van verse paddenstoelen verboden. Dit naar aanleiding van een aantal incidenten die zich hadden voor gedaan. Er werd in de media aangegeven dat het ging om incidenten met paddo’s. Dat is echter niet bevestigd. In ieder geval bij 1 van de incidenten bleek achteraf dat het niet om paddo’s ging. Toch was dit genoeg voor de minister om de paddo’s te verbieden.

Truffels
Verkoop van verse sclerotia (truffels) is niet verboden. Deze zijn in smartshops te koop. Ook kweeksets van paddo’s zijn niet verboden. Gedroogde truffels zijn wel weer

Verder maakt het mij weinig uit wat je doet maar mijn nieuwsgierigheid was wel gewekt door je post.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:37

Wat is je vraagteken dan?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:03

Vraag me ook af waar dat vraagteken dan zit. In je eigen copypaste staat immers dat truffels legaal zijn? Op de post krijg je die dingen gewoon vers in een vacuüm verpakking en dat is volledig toegestaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:32

Weet iemand wat je moet doen als er briefpost kwijt is?
In mijn app staat dat ik iets ontvangen moet hebben gehad maar niet in de bus gehad