[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:15

Dat we nog een jaar lekker droog kunnen doorl*llen over alle ellende die ons bespaard blijft *\o/*

Steeph

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:18

Vriendin van mij heeft afgelopen kerst bekend gemaakt dat ze zwanger is, voor mij zit het er dus niet in :')
Ach, als ze haar kind zo opvoed als haar hond dan kan ik er nog wel mee leven denk ik :D

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:19

Vriend en ik waren vandaag pas om 12u wakker en beaamden vol enthousiasme dat als we kinderen hadden gehad, we dat niet zomaar konden doen. Heeeerlijk zo'n luie dag dat niks hoeft :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:24

Met honden die er toch wel even uit willen en paarden die hooi wensen kom je ook niet aan uitslapen toe hoor :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:26

Heb geen honden, maar vannacht de hooiruif lekker vol gepropt, ze moesten alleen wachten op hun brokjes O:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:18

Ik dacht ook lekker goed te kunnen beginnen dit jaar, moest ik toch maar mee naar de verjaardag van een nicht van mijn vriend. Prima, ik heb geen excuus meer (eerdere jaren moest ik werken). Grote spijt. Zeven gillende kinderen. Kon geen normaal gesprek voeren en geen ouder die er wat van zei. Ik heb na een uur mijn spullen gepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:20

Je hield het nog lang vol!

Op naar een jaar zo min mogelijk koter ellende *\o/*

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:24

Onder andere een ding wat er in mijn hoofd omgaat als mensen vragen waarom ik geen kinderen wil.

Afbeelding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:57

Ik ga ook liever een paar leuke dure dingen doen. Dan je leven aanpassen aan de kinderen... Dat plaatje klopt precies.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:14

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:35

Christiene schreef:
Ik ga ook liever een paar leuke dure dingen doen. Dan je leven aanpassen aan de kinderen... Dat plaatje klopt precies.

Neuh, voor sommige mensen is het en-en en niet of-of. Gelukkig :=

Beste wensen iedereen!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:55

Voor ons zou en en ook wel opgaan als ik klaar ben met school maar geef dat geld toch liever aan een ander paard uit ofzo. :+ (of het plan om ooit nog eens een celica helemaal uit te bouwen *D)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:04

Ik moet celica even googlen.

Hier komt er straks een kinderpony en mijn man wil graag een tinker. Ik niet maar ik ben al blij dat hij ook wel rijden. En echte wedstrijdambitie heb ik ook niet meer.

Maar ja ik zou inderdaad geen kinderen hebben als ik er financieel niet zo mee kon leven als ik gewend ben. Dat klinkt zo koud...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:10

Vind ik niet raar hoor. Een kind heeft er toch ook wel baat bij om blije ouders te hebben.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:18

Een Celica is een auto toch?

Dat is helemaal niet koud lieveli, het lijkt me juist goed dat je voor je aan kinderen begint even doorrekent of het wel uit kan.

Bij een collega kwam diens partner er met 7 maanden zwangerschap mee dat hij wel verwachtte dat zij minder ging werken, want hij was het in ieder geval niet van plan. Ze was over de zeik joh! “Als ik dat had geweten!”

Voor iemand die normaal altijd alles tot in de puntjes plant vond ik het aardig dom van haar dat ze dit niet even besproken had voor ze de pil weggooide :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:19

Daar heb je dan weer een nanny voor. Ken genoeg mensen met echt geld die hun kind amper zien. Hoeven ze in ieder geval lekker niks te laten :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:32

En die kinderen worden daar écht niet gelukkiger van. Ook niet met een heeeeele leuke nanny (heb ‘t zelf in mijn studie tijd gedaan bij een gezin).

Ik hoor net ook weer een verhaal.. :wow:

Lastig zwanger geworden met behandelingen enzo. Helse bevalling en nu een postnatale depressie. Heel erg voor diegene natuurlijk maar dan denk ik dus ook dat de natuur haar eigenlijk al behoedde voor moederschap. Er zal toch een reden voor zijn dat mensen niet zelfstandig zwanger kunnen raken..
Laatst bijgewerkt door xApple op 03-01-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:40

Gevoelig onderwerp Apple :=

Ik ben hetzelfde van mening

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:41

Magrathea schreef:
Vind ik niet raar hoor. Een kind heeft er toch ook wel baat bij om blije ouders te hebben.

Precies ja!
Weinig mensen die daar echt over nadenken. "Kind wordt wel groot", ja tuurlijk, moet je niet zien hoe..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:49

Niobe schreef:
Magrathea schreef:

Precies ja!
Weinig mensen die daar echt over nadenken. "Kind wordt wel groot", ja tuurlijk, moet je niet zien hoe..

Mijn ex heeft een bijstandsmoeder en ze zat altijd te pushen dat we moesten fokken. Hij werkte in een supermarkt, ik studeerde voor docent, ook geen vetpot. En dan zei ze "kinderen hebben alleen maar liefde nodig".

Maar liefde zorgt niet voor warme kleding, een computer voor school, sport. En natuurlijk heeft Oot een hoop onnodige spullen maar ik hoooooop dat we hem zo ontwikkeld mogelijk de wereld in sturen straks zodat hij een volwaardig deelnemer van de maatschappij kan zijn.

En daar horen voor mij dingen bij als de mogelijkheid om uit te blinken in sport en hobby, culturele ontwikkeling dus citytrips in buitenland, uitstapjes naar musea, etiquette leren.

Kost een hoop geld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:52

xApple schreef:
En die kinderen worden daar écht niet gelukkiger van. Ook niet met een heeeeele leuke nanny (heb ‘t zelf in mijn studie tijd gedaan bij een gezin).

Ik lees net ook weer een verhaal.. :wow:

Lastig zwanger geworden met behandelingen enzo. Helse bevalling en nu een postnatale depressie. Heel erg voor diegene natuurlijk maar dan denk ik dus ook dat de natuur haar eigenlijk al behoedde voor moederschap. Er zal toch een reden voor zijn dat mensen niet zelfstandig zwanger kunnen raken..

Naast dat ik het niet chique vind om een ander topic te bespreken, vind ik het ook niet tof dat je het zo neerzet dat die persoon het zelf kan lezen én ik vind het best te simpel gesteld. Ook mensen die in een wip natuurlijk zwanger zijn geraakt kunnen een pnd hebben. Daar heeft 'de natuur' geen bedoeling mee, dat is gewoon pech hebben. En volgens mij kreeg ze de diagnose pnd ook niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:53

xApple schreef:

*\o/* voel je trots aub!! Gadverdamme walgelijk mens!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:55

lieveli schreef:
xApple schreef:

Naast dat ik het niet chique vind om een ander topic te bespreken, vind ik het ook niet tof dat je het zo neerzet dat die persoon het zelf kan lezen én ik vind het best te simpel gesteld. Ook mensen die in een wip natuurlijk zwanger zijn geraakt kunnen een pnd hebben. Daar heeft 'de natuur' geen bedoeling mee, dat is gewoon pech hebben. En volgens mij kreeg ze de diagnose pnd ook niet.

Ik zeg ‘een verhaal’. Dit gaat niet over een topic. Ik ken best veel van dit soort verhalen.

En daarbij zet ik het niet neer als feit maar meer als gedachte erover. Het is bij dieren wel zo dat er dan vaak gewoon iets mis is. Waarom forceren? Gewoon een mogelijke discussie, niet persoonlijk naar iemand ;)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:57

xApple schreef:

Pardon?? Er zijn genoeg vrouwen die een postnatale depressie krijgen die wel makkelijk zwanger geworden zijn, en ook een hele hoop vrouwen die niet makkelijk zwanger raken en waarbij alles goed gaat. Vind dit nogal een kortzichtige en gemene opmerking van je. Daarnaast absoluut niet netjes om een ander topic op deze manier te bespreken, en erg naar richting degene waar het om gaat. Ik weet niet wat je precies wil bereiken met deze opmerking?? Ik vind dit echt niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:57

xApple schreef:
lieveli schreef:

Ik zeg ‘een verhaal’. Dit gaat niet over een topic. Ik ken best veel van dit soort verhalen.

En daarbij zet ik het niet neer als feit maar meer als gedachte erover. Het is bij dieren wel zo dat er dan vaak gewoon iets mis is. Waarom forceren? Gewoon een mogelijke discussie, niet persoonlijk naar iemand ;)

Ahjoh... wel toevallig... iedereen heeft meteen door dat dit over topic van Balou gaat.

Daarnaast is ze uiteindelijk wel zelfstandig zwanger geworden.

Niks van aantrekken Daph! Ben trots op jou :* En je hebt 1 van de weinige kindjes die ik wel leuk vind <3