Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:01

Wauw ik dacht dat ik het gierige topic zat niet in het van mannen profiteren topic :+

Het is 2019 je kan wel voor je eigen betalen toch.
Al zou ik geld genoeg hebben waarom zou je dan voor iedereen moeten betalen? ben je dan niet meer op zijn geld uit als op de persoon?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:44

_O- _O- _O-

Moet ik hier nog op antwoorden anjali :')

Je hebt toch zeker wel meerdere dates nodig om de ware te vinden, of je moet iedere man die voor jou de rekening betaald als ware zien. Maar zo werkt dat gelukkig niet in mijn wereld. Een man moet vooral liefdevol en leuk zijn. Of hij rijk of arm is zal mij een worst wezen. En ik laat mijn geluk al helemaal niet afhangen van een rekening :+

Ik weet niet of je kinderen hebt anjali, als dat wel zo is hoop ik toch echt dat je ze een andere theorie bij brengt dan deze rare ´geld maakt gelukkig´ achtige stellingen van jou.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:48

Shaggy09 schreef:
Correct me if I'm wrong maar ook in niet hetero stellen heb je vaak een iemand die de (meest) mannelijke rol aanneemt.

Aangezien de discussie toch verder loopt zal ik er als niet-hetero zijnde ook maar even op reageren. :’)
Maar dat van ‘er is ook iemand die de mannelijke rol opneemt’ vind ik eerder weer een Amerikaans idee. Ik weet niet precies waarom, maar als ik dingen lees over lesbische relaties in Amerika lijkt het daar iets feller te zijn qua rolverdeling soms. Dus daar zal dat misschien meer zo zijn. Is natuurlijk ook erg persoonsgebonden, maar ik zou er bijvoorbeeld niet van houden als iemand zich in de relatie exteem mannelijk gaat gedragen (ook al val ik wel op meisjes die er zo uitzien :+ ). (Zo kwam ik ooit wel een vrouw tegen die er altijd op stond de deur van de auto open te doen, de deur voor je open te houden, en dan niet gewoon van vriendelijk open houden maar erop staan die open te doen voor je, de stoel onder je te schuiven, simpelweg van dat exteem ‘hoffelijk’ mannelijk gedrag.. Like alsjeblieft, NEEN. :’) )

Bij de date die ik gehad heb betaalden we meestal voor onszelf (was in een club) en soms bracht ik dan wel een drankje voor haar mee, en zij ‘betaalde’ mij dan even later terug met een drankje. Meestal lag dat wel rond dezelfde prijs. Eten betaalden we dan wel altijd apart wat ik dus vrij ongemakkelijk vond op een manier, aangezien het echt niet over veel geld ging maar bon. :’)

Met mijn vriendin van nu heb ik alles betaald toen ik inkopen ging doen de eerste keer dat ze kwam. Dus eten en drinken heb ik toen allemaal betaald. Daarna hebben we altijd om de buurt betaald bij het winkelen. Lag meestal tussen de 8-15 euro dus dan is het niet zo’n drama. Maar dat gaat eerder om gemakzucht en ik maak niet graag zo’n gedoe om geld, tenzij het echt veel moest zijn, maar anders geeft het zo’n afstandelijke sfeer vind ik..
Dus nee, er is hier niet direct iemand die de mannelijkere rol opneemt en dat mag voor mij zo blijven..

Hoe andere homoseksuele stellen het doen weet ik natuurlijk niet, want zoals ik eerder zei is dat persoonsgebonden, en zal waarschijnlijk afhangen van de persoon die het meeste initiatief neemt of wie er het meeste geld heeft. :’) En natuurlijk zullen er ook wel stellen zijn die het aangenaam vinden dat er iemand de dominanter rol aanneemt. Dus volgens mij valt hier niet simpelweg te veralgemenen van hoe het zit bij homoseksuele stellen. Net zoals de rolverdeling bij hetero’s tegenwoordig ook niet meer zo extreem is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:58

Ja ik heb het dan ook niet per se over het financiële gedeelte. Ik bedoel meer dat wat ik meestal zie bij niet hetero stellen, is dat 1 van de 2 wat mannelijker overkomt dan de ander. Dan vooral qua gedrag en uiterlijk. En nee, dat is niet bij alle stellen uiteraard, dat is gewoon mijn beleving, ik gaf dit als reactie op anjali die vertelde dat ze vond dat bij hetero stellen de man hoort te betalen.

Maar het laatste waar ik zin in heb is om hier een discussie over te gaan voeren dus bij deze :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:29

Als ik date heb en het is écht niks, wil ik graag splitten _O-
Verder vind ik het altijd fijn om gewoon alles te betalen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:00

Jullie kletsen er gezellig op los over dates, de ware, en wie wat hoort te betalen :j

Wellicht vinden jullie Wiskey1 @ [LZP] Ik date, jij datet, wij daten? een interessant topic om over het daten en aanverwante (al dan niet) financiële aangelegenheden verder te kletsen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:07

anjali schreef:
Relaxed schreef:
Hou toch op zeg :')

Wat wil jij dan ?

Een man die mij als gelijkwaardig ziet. Ook economisch en financieel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:21

khirshanta schreef:
Jullie kletsen er gezellig op los over dates, de ware, en wie wat hoort te betalen :j

Wellicht vinden jullie Wiskey1 @ [LZP] Ik date, jij datet, wij daten? een interessant topic om over het daten en aanverwante (al dan niet) financiële aangelegenheden verder te kletsen?

eh nee want ik date helemaal niet en het gaat over gierigheid toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:22

Nou het gaat nu meer over daten :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:24

Inderdaad. De laatste pagina's gaan alleen nog maar over daten. Dit topic gaat over gierige acties. Zou fijn zijn, als het weer over gierige acties gaat..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:26

Hint gesnapt :) al vond ik het wel een logisch discussie van gierig tijdens daten naar onderling discussiëren of het nu gierig is of cultureel erfgoed.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:26

Ik heb nog wel iets wat ik gierig vind!

met die aangespoelde container zag je mensen massaal met zijn alle graaien naar spullen zelfs met auto's het strand op en inladen snel. Maar deze mensen zie je zelden mee opruimen.

Dat vind ik naast Gierig nog wel meer dingen van maar goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:27

Nou idd en dan die tv's meenemen.. Alsof die het nog doen :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:30

Dat vond ik ook wel gierig ja... Jeetje, hallo, lekker hoor dat je eruit gaat vissen wat je denkt te kunnen gebruiken en de rest laat liggen -O-
Is nog diefstal ook, dat spul heeft gewoon een eigenaar hè...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:37

watchthesky schreef:
Dat vond ik ook wel gierig ja... Jeetje, hallo, lekker hoor dat je eruit gaat vissen wat je denkt te kunnen gebruiken en de rest laat liggen -O-
Is nog diefstal ook, dat spul heeft gewoon een eigenaar hè...

Nope ergste is dat het dus geen diefstal is :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:38

Echt niet? Maar dat spul is toch gewoon van iemand? Als je iets “vindt” (het is meer bewust zoeken, maar oké) is het toch niet ineens van jou?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:39

Nee, op de eilanden geldt de regel, de eerste die fysiek contact met het aangespoelde spul heeft, is eigenaar.

Oude traditie/gebruik. Als tegenprestatie voor het redden van schipbreukelingen, zoiets.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:45

khirshanta schreef:

Ik heb daar even gekeken, maar dat is echt iets heel anders.Gaat helemaal niet over wie wat zou moeten betalen en wie er dus gierig is of niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:29

Anjali: wil je ook mijn vragen nog beantwoorden? :) desnoods via pb als men het hier off topic vindt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:58

Ibbel schreef:
Nee, op de eilanden geldt de regel, de eerste die fysiek contact met het aangespoelde spul heeft, is eigenaar.

Oude traditie/gebruik. Als tegenprestatie voor het redden van schipbreukelingen, zoiets.

Behalve bij gesloten containers toch?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:01

Zo ver gaat mijn kennis niet.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:02

anjali schreef:
khirshanta schreef:

Ik heb daar even gekeken, maar dat is echt iets heel anders.Gaat helemaal niet over wie wat zou moeten betalen en wie er dus gierig is of niet.

Daar ging het er hier ook niet meer over ;)

Begrijp me niet verkeerd, gezellig even off-topic kletsen is leuk en helemaal ok, maar er zijn geschiktere topics om te bespreken in hoeveel dates je de ware vindt, of hoe ouderwets iemand uitspraken/zienswijzen vindt.

Om zelf ook on-topic te blijven:
Op ons werk konden we fruit in de kantine kopen. Sinds een paar maanden heeft onze werkgever geregeld dat we gratis fruit krijgen (lekker gezond!) nu nemen mensen dus een voorraadje fruit mee naar huis.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:02

Marjoow schreef:
Ibbel schreef:

klopt dat vertelde ze op de radio daar mogen ze niet aan komen maar of dat gedaan word weet ik niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:03

Bij wat er recent van dat schip afgewaaid is was er weinig sprake van intacte containers :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:05

Marjoow schreef:
Ibbel schreef:

Tegenwoordig is de burgemeester eigenaar, als hoofd van de strandvonders. In het geval van de containers was t veel klein spul wat niks meer opbrengt bij verkoop. Vandaar dat mensen t zo mochten meenemen