DeMolenhoek schreef:Nieuw leven
[ [url=m/yHwyVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd! Ziet er wel gek uit, die witte lammeren bij een donker schaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Even kort verslagje: Goede bevalling. Vlot, goede moeder. Lammeren zochten direct de uier. Na een paar uur bleven ze nog altijd zoeken ondanks dat wij ze al hadden zien zuigen en begon moeder ze weg te stampen. Moeder met lammeren apart, ik wil aan de uier voelen: Knoert van een uier maar spenen die nog niet half zo dik zijn als mijn pink kort. Ok, proberen melken dan maar. Geen melk... Vriend geprobeerd. Geen melk. Dierenarts gebeld. Spenen werken niet... Heb er nu biest proberen inkrijgen maar ze willen de fles niet. Gok dat ze elk 50 ml oplossing binnen hebben. Ze blijven zoeken bij de moeder en vinden regelmatig de spenen, maar na een paar keer zuigen zoeken ze verder want er komt niets uit. Nu nadenken wat wijsheid is. Hopen dat het nog op gang komt en ze erbij laten of splitsen van de moeder...
DeMolenhoek schreef:Edit: Er begint een speen te werken. Ramlam is nogal volhardend en blijft proberen en dat levert nu toch wat op. Dikke, romige, gele melk. Niet veel, maar het is een begin. Ram wou de fles zonet totaal niet. Ooi wel, die gooide weer 70 ml achterover. Ik blijf voorlopig gewoon bijflessen want de ooi krijgt zeker niet voldoende binnen (ook al blijft ook zij zoeken en proberen)