Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:00

Ik heb geen paard oid dus afstand naar stal valt voor mij buiten beschouwing.

Qua boodschappen; ik krijg €45,- per week op mijn 'zakgeld'rekening voor boodschappen plus extraatjes, reiskosten etc waarvan ik ong €30,- aanhoud voor de boodschappen.
In overleg kan ik zo nodig eens wat extra krijgen, denk aan kerst/verjaardag wanneer er uitgebreid gegeten wordt ofzo of bij hogere reiskosten (welke vaak vergoed worden).
Dierenartskosten en grote extra's gaan van de hoofdrekening of het spaargeld, waarvoor de afspraak geldt dat er minimaal €500,- op de rekening blijft staan als buffer en grote dingen (grote operatie/dure behandeling kat, vervanging vriezer/laptop/wasmachine/droger/meubels etc) gaan in overleg.
Vakantiegeld wordt deels gebruikt om kleding te shoppen en wat over blijft gaat naar de spaarrekening of wordt voor een uitje oid gebruikt.
Ik heb overigens mijn pas en reader vd hoofdrekening niet in eigen beheer, wel ben ik degene die alles zelf overboekt etc maar met begeleiding/toezicht en in overleg.

milatje

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:45

Qua reiskosten ben ik alleen al zo'n 75 euro per week kwijt aan benzine. Dat is dan een gemiddelde week. Ik denk dat het deze week zo'n 100 - 150 euro zal zijn. :')
Het grootste gedeelte wordt wel vergoed.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:06

Ik ben echt heel erg benieuwd hoeveel wij kwijt gaan zijn aan boodschappen...
Woon pas sinds vrijdag alleen dus is nog erg lastig te zeggen!
Ik ben wel van plan alle uitgaven bij te houden om te kijken wat er goedkoper zou kunnen :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:25

Leuk om jullie boodschappen kosten te lezen! Wij hadden begroot op 60euro met twee personen en dat lijkt me prima haalbaar als ik naar jullie kijk!

Hier geen eigen paard, maar een verzorgknolletje! Ik woon nu tien minuten fietsen van stal af, maar ik ga eigenlijk altijd met de auto... moet door een stuk bos met de fietspad een heel stuk van de weg af en daar fiets ik niet graag alleen s avonds. Straks ga ik iets verder van stal wonen. En iets verder van t werk ook. Maar het scheelt hooguit 5 minuten met de auto voor beide.

Ik heb trouwens nog leuk nieuws! Ik weet de precieze opleverdatum van mijn huis!! 20 juli it is *\o/* .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:33

Ik kom even binnenvallen!
Mijn naam is Iris en ik ben 22 jaar! Sinds september 2014 werk ik in een zwembad en sinds februari 2015 ben ik afgestudeerd voor MBO sport en bewegen niveau 4. Mijn vriend is in mei 2013 afgestudeerd en werkt sinds juni 2013 fulltime. We hebben ons vandaag ingeschreven voor een huurwoning en horen over een week of we door de screening zijn gekomen. Als dat zo is, kunnen we in principe meteen de sleutel ophalen en de huurwoning betrekken!
Het heeft 1 slaapkamer een grote woonkamer en mooie keuken! Huis is pas gerenoveerd dus alles is nog helemaal spic en span! :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:34

Even een tip voor jullie, Wehkamp heeft flinke kortingen nu op van alles. Ook witgoed en meubels. Scheelt best veel af en toe!
Helaas kan ik het nog niet bestellen, heb het toch pas over 6 weken nodig en vind het nog onhandig om alles nu al thuis te hebben staan.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:46

RoosG zit er niet toevallig een paar weken levertijd op? En als t je honderd euro scheelt zou ik t toch bestellen... dan maar even wat opslaan :) (ik hamster al een half jaar spulletjes)

Welkom Iris. Geen wachttijden bij jullie op huurwoningen?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:48

Je kan een leverdatum kiezen he!! Mijn moeder heeft er ook gisteren een wasmachine besteld die pas over een paar weken komt :). Wel met mooi ff 80 euro korting!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:55

renskep schreef:
RoosG zit er niet toevallig een paar weken levertijd op? En als t je honderd euro scheelt zou ik t toch bestellen... dan maar even wat opslaan :) (ik hamster al een half jaar spulletjes)

Welkom Iris. Geen wachttijden bij jullie op huurwoningen?

We gaan particulier huren. Is wel wat duurder maar de wachttijden zijn ongeveer 2,5 jaar. En het is voor ons toch maar voor tijdelijk, omdat we over een jaar of twee toch willen gaan kopen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:21

renskep, helaas zijn de spullen die ik nodig heb gelijk leverbaar. Zoals de koelkast die ik wil en de magnetron. Scheelt wel wat maar ik heb er nu gewoon geen ruimte voor helaas.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:33

renskep schreef:
Leuk om jullie boodschappen kosten te lezen! Wij hadden begroot op 60euro met twee personen en dat lijkt me prima haalbaar als ik naar jullie kijk!

Ik heb trouwens nog leuk nieuws! Ik weet de precieze opleverdatum van mijn huis!! 20 juli it is *\o/* .

€60,- voor 2 man moet zeker haalbaar zijn, je bent verhoudingsgewijs al goedkop3er uit omdat je grotere verpakkingen koopt/kunt kopen. :)

enne, gefeliciteerd! *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:35

Lienepien95 schreef:
Ik ben echt heel erg benieuwd hoeveel wij kwijt gaan zijn aan boodschappen...
Woon pas sinds vrijdag alleen dus is nog erg lastig te zeggen!
Ik ben wel van plan alle uitgaven bij te houden om te kijken wat er goedkoper zou kunnen :)

wanneer je eenmaal alles qua kruiden etc op voorraad hebt merk je dat je wekelijks een vrij stabiel bedrag uitgeeft.
Het is aan jou hoeveel dat gaat zijn, koop je alles van A-merken dan ben je uiteraard duurder uit dan wanneer je budgetmerken koopt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:08

Net gebeld door de makelaar dat ze met ons verder willen! Alleen de projectontwikkelaar hoeft het nog maar goed te keuren en we hebben de woning :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:09

Spannend Iris :D *\o/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:12

Ja heel spannend! Gaat ineens in een sneltreinvaart hier. Een maand geleden praatten we er nog niet eens over en nu ineens is het al bijna zo ver! Haha

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:17

Ik ben ook heel erg benieuwd naar boodschappen. Denk dat mijn vriend dat een beetje onderschat :+ maar hij was oo vakantie al overal het goedkoopste aan het zoeken.
Maar goed van die goedkope bagger chips is niet lekker dus uiteindelijk niet opgegeten xD net zo goed de lays kunnen kopen dan had ik er nog plezier van gehad :P

Verder ben ik ook wel van het goedkoopste merk zoeken hoor, maar sommige dingen zijn gewoon 20x lekkerder bij een duurder merk, of zelfs gewoon helemaal niet lekker bij het goedkoopste merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:25

Klopt sommige dingen zijn goedkoop niet naar binnen te werken :P , merkjes heb ik soms hier ook :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:38

crackito is redelijk te doen en €0,60 per zak geloof ik, Millies is ook goedkoop en goed te doen, verder kun je beter de huismerken en A-merken hebben van chips.
Naturel is in alle merken goed te doen, paprika is bij dat hele goedkope spul zo zout dat je een liter drinken wegwerkt bij een bakje. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:46

Ik haal vaak goedkope tortilla chips van de AH , heerlijk en dat voor 45 cent :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:46

Spannend iris !

Hmm woningen waren via andere woningbouwcoöperatie , Normaal weten ze het wel op maandag. Dus ik net gebeld krijg je te horen we weten het woensdag pas. Nog langer in spanning zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:51

-O- :roll:

Volgende week vrijdag :# Sleutel tijd :#

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:15

Spanneddddd!!!
Ik heb vrij gekregen dus het gaat de 17e bij ons ook door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:21

*\o/* Spannend aurelia

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:23

Spannend. .

Ughhh wat gaat de tijd langzaam.... nog 130 dagen....

alles al uitgezocht op de vloer na :)
Dus kan ook niet wachten!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:59

Afbeelding
Zie hier mijn nieuwe huisgenootje, Joekel! Hij komt vanaf maandag bij me wonen, vind het toch wel erg stil zonder beesten :D