Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:22

magriet schreef:
Pascal schreef:

Wanneer ik me hier wel aan erger, is als ik lang de snelweg ( :+ ) sigaretten ga halen en ik moet me legitimeren, bedoel... ben daar niet op de fiets gekomen..

Ja kan ook meegereden zijn[/quote]

Ze zien je uitstappen.. Bij die pomp parkeer je voor de ingang en achter een raam bij de kassa..

Sani

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:27

Ik heb ook geen probleem met legitimeren.
Tot ik bij de supermarkt aangesproken werd voor m'n iD terwijl ik daar al kom sinds ik 9 ben.. En het vrouwtje die het mij vroeg werkt er ook al minstens 10 jaar..
Ik ben nu 25..
Denk dat ze een boete gehad hebben en daardoor extra controleerden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:30

Sandra schreef:
Ik heb ook geen probleem met legitimeren.
Tot ik bij de supermarkt aangesproken werd voor m'n iD terwijl ik daar al kom sinds ik 9 ben.. En het vrouwtje die het mij vroeg werkt er ook al minstens 10 jaar..
Ik ben nu 25..
Denk dat ze een boete gehad hebben en daardoor extra controleerden..

Er wordt steeds strenger gecontroleerd, en je kan nu eenmaal niet tegen de controleurs zeggen 'ja, maar haar ken ik al zolang!' Je bent echt verplicht te controleren en je hebt echt zo'n groot probleem als ze zien dat je het niet doet. Ook al kom je elke week een krat pils halen... Als er twijfel kan ontstaan over je leeftijd moeten ze het gewoon doen. Er zal maar net een mysterieguest in de winkel zijn...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:57

Joh ik zou blij zijn als je naar je legitimatie vragen ipv zeuren :+ Je ziet er blijkbaar nog ‘jong’ uit en ze doen hun werk tenminste!

Zo was ik zaterdag in de supermarkt en toen zag ik een meisje lopen met drank bij d’r. Ikzelf had toen al zoiets van mag jij dat wel? Ze zag er 15 of 16 uit (en 14 had ik ook nog wel geloofd). Stond ik bij de kassa zij twee verder op. Blijkbaar werd er naar haar ID gevraagd (en die had ze niet bij..) want ik hoorde haar echt de caissière afsnauwen ja ik moet ‘m toch halen, hé! Hallo….! Ging ik mijn karretje wegbrengen, kwam ze de winkel weer uit was d’r vriend er opeens bij en stond ze buiten in geuren en kleuren te vertellen dat ze het stom, idioot en achterlijk vond. Hoor ik die vriend zeggen “oh jammer dat ik er niet bij was”. Ik loop weer terug naar de auto, stond hun auto tegenover die van ons. Stond ze daar met stoom uit d’r oren d’r vriend af te snauwen.

Het is maar waar je je druk om maakt.. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:52

Ik heb weleens iemand naar z'n ID gevraagd die 38 bleek te zijn :o . Ach ja, hij vatte het op als compliment.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:05

Dreamy schreef:
Heb ook eens een vrouw gehad die best wel ordinair gekleed was en toen ging de poort random af. Het eerste wat ze deed was zo haar shirt+bh omlaag trekken en zeggen "oh, het zullen mijn tepelpiercings wel zijn schat!" En "ik heb er nog wel meer hieronder..."
Ik netjes uitgelegt dat ik haar gewoon eventjes moet fouilleren, waarop ze zei "Doe maar meid, vind ik heeeeerlijk"!
:')

Hahahah! _O-

Ik ben ook wel eens gevraagd om mijn ID te laten zien bij het kopen van bier. Ik zie het niet echt als compliment om 15 jaar geschat te worden terwijl ik 21 ben. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:09

Nu misschien nog niet, straks wel :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:50

Adamootje schreef:
Ik ben ook wel eens gevraagd om mijn ID te laten zien bij het kopen van bier. Ik zie het niet echt als compliment om 15 jaar geschat te worden terwijl ik 21 ben. :=

Dat denkt iedereen volgens mij, maar we denken dan niet dat je jonger dan 16 bent, we denken juist dat je jonger dan 20 bent ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:05

Aulaantje_x schreef:
Adamootje schreef:

Dat denkt iedereen volgens mij, maar we denken dan niet dat je jonger dan 16 bent, we denken juist dat je jonger dan 20 bent ;)

Ik denk dat veel mensen dit inderdaad denken. Deze kassajongen vroeg aan mij: "Ben jij wel 16? Mag ik je ID zien?"

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:06

Ik heb het andersom meegemaakt met legitimeren. Ik ben 26 en stond bij de gall&gall met een paar flessen wodka. Kom ik bij de kassa zegt dat wijf gelijk "nee nee nee ik ben het zo zat dat al die 14jarigen op een vrijdagmiddag drank komen halen zet maar terug en ga weg" . Oke trut prima hier mijn legitimatie en hier die flessen wodka haal ze wel ergens anders.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:10

@ kiki
Wat een doos zeg..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:12

Wow, wat vreemd zeg!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:49

Zow, die had even een ochtendhumeur.. Daar was ik dan ook gauw klaar mee. Drank is op meer plaatsen te krijgen.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:15

Mij valt het wel trouwens op dat mensen soms hun legitimatie niet willen laten zien en als ze dan hun alcohol niet mogen kopen van mij dan willen ze het ineens weer wel. :') En dan zijn ze 'al' 19 of 20.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:16

Heb heel vaak dat ik tegen een klant zeg : fijne dag meneer/mevrouw
Klant: Ja
Dan heb ik echt zoiets van OK

Had laatst op het vliegveld dat ze mij een fijne reis wenste en ik per ongeluk zei Hetzelfde,,,
Uhh kan ook echt :+ mijn reisgenoot wees me daar niet al te subtiel op...

Dit was trouwens bij de gate ;)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:24

BonteLisa schreef:
Heb heel vaak dat ik tegen een klant zeg : fijne dag meneer/mevrouw
Klant: Ja
Dan heb ik echt zoiets van OK

Had laatst op het vliegveld dat ze mij een fijne reis wenste en ik per ongeluk zei Hetzelfde,,,
Uhh kan ook echt :+ mijn reisgenoot wees me daar niet al te subtiel op...

Dit was trouwens bij de gate ;)

_O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:09

Gisteren was weer een leuke dag..

Het begon met dat er een mevrouw aan mijn kassa kwam. "Ja, ... Had mij nog beloofd dat ik een mckroket en een fish filet zou krijgen." Mijn manager stond naast me en kapte haar midden in de zin af door te zeggen dat ze er uit gezet zou worden. Ik snapte echt helemaal niet waar het over ging. Bleek ze al meerdere keren bij collega's dat verhaal verteld te hebben in de hoop dat ze dus gratis eten zou krijgen.

Later was er een mevrouw die wijn over mijn collega's heen gooide. Ze was al een hele tijd bezig met provoceren (middel vinger een paar keer opsteken, schelden enzo). Toen werd er wat van gezegd en gooide ze dus die wijn over mijn collega heen. Ze stond ook zo buiten door de beveiliging.

Daarna een hele tijd 'rustig'. Op ten duur kwamen er 2 jongens aan die op de counter sprongen. Ze lagen er met hun buik op en 'gleden door' (aka, trokken zich op aan de counter) en stonden ineens achter de kassa. Ik had eerst zoiets van wtf, en toen ze erachter stonden heb ik gezegd dat dit niet de bedoeling was en ze weggestuurd. Later kwam deed er eentje het weer en die is toen buiten gezet door de beveiliging.

Op ten duur kwamen er ook 2 kerels met een teddybeer die wat eten bestelden. "Ja, en volgende keer neem je maar je eigen pinpas mee, ik heb er helemaal genoeg van om de hele tijd voor je te betalen" zei die ene tegen de teddybeer. "Ja, het is maar goed dat hij zijn eten maar aan mij geeft, hij doet aan de lijn en al die McDonald's is niet goed voor hem. Het is wel echt een lieve beer hoor!" Je kan je voorstellen dat wij helemaal dubbel lagen :')

Altijd leuk die vierdaagsefeesten haha.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:40

Ik moest vandaag echt op mijn lip bijten om niet te lachen.
Zelf was ik niet in een vrolijke bui, niet omdat ik mn dag niet had, maar voelde me gewoon net een stel watten op voeten.
Helemaal niet op mijn gemak.

Komt er een vrouw aanzetten met slakkenkorrel.
"die van ecostyle, die is alleen voor naaktslakken?"
(toen schoot ik al in de lach)
"Nee mevrouw, die zijn ook voor huisjesslakken"

"Maar er staat alleen een naaktslak op, en op de andere verpakkingen OOK huisjesslakken"

"Mevrouw, ook die van ecostyle is goed tegen huisjesslakken. Slak = gewoon slak"

"Ik neem toch deze mee, straks is de formule anders en willen de huisjesslakken niet dood"

En daar sta je dan met je goede gedrag, je lach enorm in te houden.
Ze heeft mijn dag zeker gemaakt :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

Ik werd eergisteren avond/nacht echt superchagrijnig!! Ik stond op raam 1 (mac drive) en dat raam mag tegenwoordig maar amper 10 cm open (voor de veiligheid)..
En echt serieus bijna elke gast vroeg: heb je het koud? kan het raam niet verder open? ben je bang van ons?
Echt zo vervelend betaal gewoon en hou verder je mond :roll:..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:51

zap schreef:
Samiyah schreef:
Nouja ik vind het zelf ook best vervelend om als 24 jarige door een 16 jarige naar m'n id gevraagd te worden. :))
Maar ik zou nooit bot doen tegen cassières, het zijn nou eenmaal de regels daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen. Ben zelf ook cassière geweest dus weet hoe het is.

Ik snap nooit dat mensen het zo'n probleem vinden door een 16-jarige om id gevraagd te worden... Net of mensen die een fles wijn kopen zich beter voelen ofzo. Of is het later ook een probleem door jongere werknemers iets gevraagd te worden bij een bank ofzo? Ze doet gewoon haar werk, 16 of 26. En 16 of 26, inschatten blijft even moeilijk.

Tja, het is gewoon een gevoelskwestie. Ik vind het gewoon niet fijn om steeds zo jong geschat te worden. Ik voel me echt niet beter hoor :))

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:13

ik kom hier net van bij een klant. ze had familie in engeland wonen en gaf haar nieuw email adres door.
zegt ze ipv @(apenstaartje) monkeytail. ik lag plat, haar familielid begreep ook duidelijk niet wat ze bedoelde.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:22

Er kwamen laatst twee vrouwen (volgensmij een beetje aangeschoten) aan de kassa bij me. Ze begonnen te vragen of ik een vriendje had en hoe lang al e.d. Begint die vrouw een verhaal te vertellen over haar ex-man en dat die haar mishandelde en dat ze hem uiteindelijk in z'n been gestoken heeft en daarna bij hem weg is gegaan :oo

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:49

Vandaag in de lingeriewinkel
"Ik ben op zoek naar een tajine!"
"Een wat?"
"Een tweedelig badpak, jullie hebben dat toch?"
"OOOOOOOH een tankini!"

Een tajine is dus die 'pinnemuts' waar in gekookt wordt:
Afbeelding
Een tankini is een bikini met een lang bovenstuk:
Afbeelding

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:04

Samiyah schreef:
zap schreef:

Ik snap nooit dat mensen het zo'n probleem vinden door een 16-jarige om id gevraagd te worden... Net of mensen die een fles wijn kopen zich beter voelen ofzo. Of is het later ook een probleem door jongere werknemers iets gevraagd te worden bij een bank ofzo? Ze doet gewoon haar werk, 16 of 26. En 16 of 26, inschatten blijft even moeilijk.

Tja, het is gewoon een gevoelskwestie. Ik vind het gewoon niet fijn om steeds zo jong geschat te worden. Ik voel me echt niet beter hoor :))

En waarom moet dan genoemd worden dat het niet fijn is door een 16jarige om ID gevraagd te worden? Is het dan minder erg om door een 20 jarige om ID gevraagd te worden? Echt ik snap dat argument niet: ik vind het vervelend om door een 16-jarige om mijn ID gevraagd te worden als ik 'al' 24 ben.

Maargoed, als je steeds om je ID gevraagd wordt, ligt het toch niet aan de cassiere? Blijkbaar zie je er dan jonger uit. kan je moeilijk de cassiere de schuld van geven :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:07

Ik vind het altijd moeilijk om leeftijd te schatten dus als ik een 24-jarige om ID vraag doe ik dat echt niet om te pesten maar omdat het gewoon écht moeilijk is om leeftijd te schatten. :)