Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:08

Dit is kou waar je je lekker op kan kleden, laagjes aan en lekker naar buiten. die natte kou is echt vreselijk, kan je echt niet goed op kleden

Biebz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:09

Verkouden.. keel pijn.. benauwd. Hoest.. echt amper kunnen slapen vannacht
Hals doet pijn door de opgezette klieren.

Hopelijk ben ik er snel vanaf :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:18

Polarize schreef:
Dit is kou waar je je lekker op kan kleden, laagjes aan en lekker naar buiten. die natte kou is echt vreselijk, kan je echt niet goed op kleden

Klopt. Ik vind dit heerlijke kou. Ja het is koud maar warm aankleden en handschoenen aan en gewoon heerlijk naar buiten.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:39

De achterlijke drukte in alle winkels

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:01

We hebben een nieuwe postbode en misschien niet aardig maar het is echt een slome duikelaar... of ze laat alles vallen en ze is constant stront laat vooral irritant als je belangrijke post verwacht

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:08

Mannen...

Mijn vriend is buiten aan het zagen dus ging kijken hoe het ging...
loop ik langs stal. Echt alle deuren op, alle!
Alsof het 30 graden is en je wilt luchten.
Voelde het echt ijskoud tochten op stal terwijl ik het nu juist veel dichthoud om de vrieskou buiten te houden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:11

Waterbakken bij de kippen ontdooien. :brr:

Sloop ik nog een ook nog.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:15

Telpeva schreef:
Niobe schreef:
Ja hetzelfde hoor, toen met die laptop vond ik ook zo krankzinnig.
Maar dat is niet omdat ik dacht dat Merlen liegt, maar ik dacht er moet gewoon een andere verklaring zijn. Maar Belgische scholen zijn dus gewoon raar.

Zelfde hier, ik had er niet eerder van gehoord dat het in Belgie zo anders gaat en ben daarom vooral verbaasd, en ik vind het rot dat het voor jullie niet beter is geregeld zodat iedereen gelijke kansen heeft. Het lijkt mij heel zwaar om dat financieel allemaal te moeten regelen, voor veel gezinnen zal dat denk ik niet eens mogelijk zijn.
Excuses als dit over kwam als ongeloof!
In Nederland moeten laptops en iPads ook vaak genoeg door ouders betaald worden. Iig paar jaar terug toen mijn jongste zusje naar de middelbare ging. Boeken moeten gratis, maar laptops en iPads zijn geen boeken. Was wel verplicht, de iPads moesten zelfs bepaalde moddelen.

Hadden wel een regeling om in stappen af te betalen voor gezinnen met lage inkomens, maar uiteindelijk moest het wel door ouders betaald worden.

Toen ik, maar dat is wel zo'n 15 jaar ofzo terug, naar de middelbare ging moesten mijn ouders ook gewoon tekenspul en schetsboeken kopen. Maar dat was voor de regel dat boeken niet ten koste van ouders mochten. Die regel kwam ergens toen ik op de middelbare was, dus het idee dat de ouders niet voor boeken betalen is nog niet zo oud. Ook grafische rekenmachines van over de 100 euro moest men zelf kopen, ook na de wet voor boeken. En dat moest 1 van de laatste 2 modellen zijn dus als je meerdere kinder hebt mag je gewoon een nieuwe kopen....

Dus zo raar vind ik het verhaal eigenlijk uberhaupt niet als Nederlander.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:17

Ik heb me trouwens geërgerd aan schoonfamilie die m'n partner en mij 40 minuten in de kou lieten staan terwijl ze ons van het station zouden ophalen. Verder heel aardige mensen hoor, maar punctualiteit is niet hun beste eigenschap.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:38

Aan dat niemand ons heeft verteld dat het onze airco niet lukt om met kouder dan 0 graden buiten te verwarmen in huis. Het bedrijf dat de airco heeft geplaatst was op de hoogte dat het onze hoofdverwarming is. Dus nu zitten we in de kou

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:44

Dat ik mijn schoonzus nu al zat ben….. en we moeten nog de hele avond.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:30

Mijn paard heeft de afgelopen week nu al twee keer wat raars meegemaakt en ik snap echt niet wat ze doet.
Van de week een keer een gat van een winkelhaak in de deken op haar kont, hele deken natuurlijk door en door nat. Niks scherps te vinden zo hoog..
En nu afgelopen nacht allemaal krassen van de draad op haar (reserve) deken en aan de mest gezien heeft ze de hele nacht in de rijbak gestaan. De bovenste draad was aan twee kanten stuk en in het midden gerafeld. Mel zelf had alleen wat oppervlakkige schrammetjes op haar voorbenen.
Ik maak me echt zorgen -O-

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:51

Zucht…pakket dienst..
Vroeg opgestaan alles vlug vlug want er kwam vandaag een pakketje ….vlak voor bezorgtijd is de tijd aangepast en nu zit ik nog te wachten .De hele dag de voordeur in de gaten houden.Echt zo zonde van mijn tijd dit…….

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:56

Huisarrest voor volwassenen...

office schreef:
Zucht…pakket dienst..
Vroeg opgestaan alles vlug vlug want er kwam vandaag een pakketje ….vlak voor bezorgtijd is de tijd aangepast en nu zit ik nog te wachten .De hele dag de voordeur in de gaten houden.Echt zo zonde van mijn tijd dit…….

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:56

Daarom laat ik alles maar naar een pakketpunt brengen, kan ik tenminste zelf kiezen wanneer ik iets haal, dat wachten vind ik zo waardeloos!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:01

prompter schreef:
Daarom laat ik alles maar naar een pakketpunt brengen, kan ik tenminste zelf kiezen wanneer ik iets haal, dat wachten vind ik zo waardeloos!

Same.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:05

Ik woon in de middle of nowhere. Hier droppen ze het met onze toestemming gewoon in de schuur. :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:54

Hoe krijgen organisaties het toch voor elkaar dat als ik een machtiging invul voor een automatische incasso. Ze toch de naam van mijn ex bij mijn rekeningnummer zetten? En helaas schrijven ze het dan niet van zijn rekening af :'), want wonderbaarlijk genoeg kan het dus wel gewoon van mijn rekening worden afgeschreven met de verkeerde naam in het systeem?

En dat ik nog steeds niet heb besloten wanneer ik Sinterklaas ga vieren. Morgen of dinsdag.
Morgen: dan hebben we het maar gehad.
Dinsdag: dan is het pas echt sinterklaasavond.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:40

prompter schreef:
Helaas is DHL daar voor mij weer een ramp in. Ik heb namelijk een nieuwe achternaam ivm partnerschap. Mijn paspoort is nog 7 jaar geldig en staat een visum op die ik nog nodig ben. Wordt overal gewoon geaccepteerd, en in alle systemen staat netjes mijn nieuwe naam. Andere postbedrijven ook geen probleem.

Maar DHL vind dus dat ik maar 80 euro aan een nieuw paspoort moet uitgeven (+ dus nieuwe visums die ook geld kosten want ander documentnummer), want nu staat er niet "partner van" en op mijn passpoort staat een andere naam dan op het pakket dus mag ik mijn pakket niet ophalen. En gezien niet altijd bekend is dat er met DHL gestuurd wordt zou ik dus niet gewoon DHL pakketen op de oude naam kunnen zetten (wat ik al onzin vind maar nu doe als ik het weet en geen andere optie heb) want dan nog komt dit soms door.

Daarbij vind ik het belachelijk dat ik voor DHL ff een nieuw paspoort zou moeten kopen wanneer elke andere instantie en bedrijf, inclusief postbedrijven, hier gewoon normaal mee om kunnen gaan. Is echt gewoon hun systeem die getrouwde en geregistreerd partnerschap mensen niet snapt ofzo -:(- .

Dus als er nu iets onverwacht met DHL komt móét er iemand thuis zijn anders krijg ik mijn pakket niet want dan gaat het naar het ophaalpunt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:46

Maar kun je niet iets bestellen op je meisjesnaam dan?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:51

Urbanus schreef:
Zoals ik zeg doe ik dat al als ik weet dat er met DHL verstuurd wordt. Maar soms is dat niet bekend en komt het onverwachts met DHL. En om nou nooit mijn daadwerkelijke achternaam te mogen gebruiken just in case omdat DHL hun systeem niet heeft werken net hoe in Nederland getrouwde/geregistreerde partnerschappen worden geregeld... Ik ben natuurlijk wel gewisseld van achternaam met een reden. En dit is gewoon hoe het in Nederland werkt, daar hoort DHL dan toch gewoon mee om te kunnen gaan?

Daar erger ik me dus aan. Vind het stom dat DHL verwacht dat men bijna 100 euro uitgeeft voor hun niet werkende systeem. Moet er idd wel maar mee dealen door mijn meisjesnaam te gebruiken want DHL gaat het niet fixen vrees ik. Maar het is wel stom.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:10

nicole_floor schreef:
Ik woon in de middle of nowhere. Hier droppen ze het met onze toestemming gewoon in de schuur. :+

Jij hebt dus je privé pakketpunt :D

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:12

Cambionn schreef:
Urbanus schreef:
Zoals ik zeg doe ik dat al als ik weet dat er met DHL verstuurd wordt. Maar soms is dat niet bekend en komt het onverwachts met DHL. En om nou nooit mijn daadwerkelijke achternaam te mogen gebruiken just in case omdat DHL hun systeem niet heeft werken net hoe in Nederland getrouwde/geregistreerde partnerschappen worden geregeld... Ik ben natuurlijk wel gewisseld van achternaam met een reden. En dit is gewoon hoe het in Nederland werkt, daar hoort DHL dan toch gewoon mee om te kunnen gaan?

Daar erger ik me dus aan. Vind het stom dat DHL verwacht dat men bijna 100 euro uitgeeft voor hun niet werkende systeem. Moet er idd wel maar mee dealen door mijn meisjesnaam te gebruiken want DHL gaat het niet fixen vrees ik. Maar het is wel stom.

Ik heb ook nog geen nieuw paspoort aangevraagd sinds mijn trouwen maar bestel alles gewoon met volledige naam (partners naam-meisjesnaam). Voordeel is dat we het allebei van het pakketpunt kunnen halen omdat onze beide namen erop staan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:13

Niobe schreef:
nicole_floor schreef:

Jij hebt dus je privé pakketpunt :D

Zeker en ik hoef er niet eens voor weg. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:27

Cambionn schreef:
Urbanus schreef:

Je meisjesnaam is je daadwerkelijke achternaam, die zal ook altijd op wettelijke documenten blijven staan.

Wel jammer van DHL, het is sowieso een bagger bedrijf, imo :').