Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:In Nederland moeten laptops en iPads ook vaak genoeg door ouders betaald worden. Iig paar jaar terug toen mijn jongste zusje naar de middelbare ging. Boeken moeten gratis, maar laptops en iPads zijn geen boeken. Was wel verplicht, de iPads moesten zelfs bepaalde moddelen.Niobe schreef:Ja hetzelfde hoor, toen met die laptop vond ik ook zo krankzinnig.
Maar dat is niet omdat ik dacht dat Merlen liegt, maar ik dacht er moet gewoon een andere verklaring zijn. Maar Belgische scholen zijn dus gewoon raar.
Zelfde hier, ik had er niet eerder van gehoord dat het in Belgie zo anders gaat en ben daarom vooral verbaasd, en ik vind het rot dat het voor jullie niet beter is geregeld zodat iedereen gelijke kansen heeft. Het lijkt mij heel zwaar om dat financieel allemaal te moeten regelen, voor veel gezinnen zal dat denk ik niet eens mogelijk zijn.
Excuses als dit over kwam als ongeloof!
prompter schreef:Helaas is DHL daar voor mij weer een ramp in. Ik heb namelijk een nieuwe achternaam ivm partnerschap. Mijn paspoort is nog 7 jaar geldig en staat een visum op die ik nog nodig ben. Wordt overal gewoon geaccepteerd, en in alle systemen staat netjes mijn nieuwe naam. Andere postbedrijven ook geen probleem.Daarom laat ik alles maar naar een pakketpunt brengen, kan ik tenminste zelf kiezen wanneer ik iets haal, dat wachten vind ik zo waardeloos!
Urbanus schreef:Zoals ik zeg doe ik dat al als ik weet dat er met DHL verstuurd wordt. Maar soms is dat niet bekend en komt het onverwachts met DHL. En om nou nooit mijn daadwerkelijke achternaam te mogen gebruiken just in case omdat DHL hun systeem niet heeft werken net hoe in Nederland getrouwde/geregistreerde partnerschappen worden geregeld... Ik ben natuurlijk wel gewisseld van achternaam met een reden. En dit is gewoon hoe het in Nederland werkt, daar hoort DHL dan toch gewoon mee om te kunnen gaan?Maar kun je niet iets bestellen op je meisjesnaam dan?
Cambionn schreef:Urbanus schreef:Zoals ik zeg doe ik dat al als ik weet dat er met DHL verstuurd wordt. Maar soms is dat niet bekend en komt het onverwachts met DHL. En om nou nooit mijn daadwerkelijke achternaam te mogen gebruiken just in case omdat DHL hun systeem niet heeft werken net hoe in Nederland getrouwde/geregistreerde partnerschappen worden geregeld... Ik ben natuurlijk wel gewisseld van achternaam met een reden. En dit is gewoon hoe het in Nederland werkt, daar hoort DHL dan toch gewoon mee om te kunnen gaan?Maar kun je niet iets bestellen op je meisjesnaam dan?
Daar erger ik me dus aan. Vind het stom dat DHL verwacht dat men bijna 100 euro uitgeeft voor hun niet werkende systeem. Moet er idd wel maar mee dealen door mijn meisjesnaam te gebruiken want DHL gaat het niet fixen vrees ik. Maar het is wel stom.
Cambionn schreef:Urbanus schreef:Zoals ik zeg doe ik dat al als ik weet dat er met DHL verstuurd wordt. Maar soms is dat niet bekend en komt het onverwachts met DHL. En om nou nooit mijn daadwerkelijke achternaam te mogen gebruiken just in case omdat DHL hun systeem niet heeft werken net hoe in Nederland getrouwde/geregistreerde partnerschappen worden geregeld... Ik ben natuurlijk wel gewisseld van achternaam met een reden. En dit is gewoon hoe het in Nederland werkt, daar hoort DHL dan toch gewoon mee om te kunnen gaan?Maar kun je niet iets bestellen op je meisjesnaam dan?
Daar erger ik me dus aan. Vind het stom dat DHL verwacht dat men bijna 100 euro uitgeeft voor hun niet werkende systeem. Moet er idd wel maar mee dealen door mijn meisjesnaam te gebruiken want DHL gaat het niet fixen vrees ik. Maar het is wel stom.