Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:07

Er is best wel een verschil tussen zeggen dat je geen fan bent van iets + zeggen dat je het een modeverschijnsel is en iets smaakloos, foeilelijk en eenheidsworst noemen.

Het eerste is voornamelijk een mening, maar het tweede is vooral een waardeoordeel. Iets met toon en muziek enzo. :D Je mag zeggen wat je wil, maar als je per se een plasje wil doen over hoe anderen (willen) wonen vind ik het weer raar om verbaasd te doen als niet iedereen applaudisseert voor het geven van je mening. Wel typisch Hollands, vinden dat we het recht hebben om mensen te beledigen (want je oordeelt negatief over hun smaak) en bij enig tegengas miepen over vrijheid van meningsuiting, alsof de ander dat niet ook heeft. :D

Maargoed, ik ga even verder met de hypotheekaanvraag voor m'n te grote huis, met vier slaapkamers en vreselijke inrichting omdat ik zo verwend ben. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:10

DuoPenotti schreef:
Wij krijgen binnenkort een nieuwe douche en wc..

Zonder zwarte kranen :D
Ik vind het wel mooi. Maar is op zijn retour. Het is alweer uit aan het raken.
Dus dan verbouw door meteen achter de mode aan te lopen. Dus hier saai maar tijdloos Chrome.

Nu is messing helemaal in *\o/*! Is dat niet iets voor jullie. Ik zou 't wel willen in ons huis. Het komt uit de jaren 30 en de originele keuken zit er nog in, messing zou de look helemaal af maken :P.

Wij gaan, lekker achter de mode aanlopend, voor zwarte stalen kozijnen. Ik vind wit staal niet mooi :D.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:16

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Dus dan verbouw door meteen achter de mode aan te lopen. Dus hier saai maar tijdloos Chrome.

Nu is messing helemaal in *\o/*! Is dat niet iets voor jullie. Ik zou 't wel willen in ons huis. Het komt uit de jaren 30 en de originele keuken zit er nog in, messing zou de look helemaal af maken :P.

Wij gaan, lekker achter de mode aanlopend, voor zwarte stalen kozijnen. Ik vind wit staal niet mooi :D.

Het punt van die kraan is het niet, die is redelijk simpel te vervangen maar als je dan kiest voor zwarte kunststof kozijnen, donkergrijze stenen en zelfs het stukje hout laat je vergrijzen, dan krijg je wel een heel somber huis. Er staan er hier in het dorp enkele en je wordt al depri als je ernaar kijkt....

Hout en staal kun je opnieuw schilderen, kunststof wordt erg lastig.....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:24

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik zou wel zorgen dat je de messing laat coaten, want je ziet ieder vlekje op de messing.
Schoonzus heeft messing in haar badkamer en wc maar t is niet schoon te houden en zij is echt wel een poetser. Ieder waterspatje en kalkrandje is super duidelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:30

fleurtjeuh schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou wel zorgen dat je de messing laat coaten, want je ziet ieder vlekje op de messing.
Schoonzus heeft messing in haar badkamer en wc maar t is niet schoon te houden en zij is echt wel een poetser. Ieder waterspatje en kalkrandje is super duidelijk

Ik weet t idd. Heb ook geen messing kranen. Qua uitstraling past t wel echt gaaf bij onze keuken. Wie weet, ooit.

ikke schreef:
_San87_ schreef:

Het punt van die kraan is het niet, die is redelijk simpel te vervangen maar als je dan kiest voor zwarte kunststof kozijnen, donkergrijze stenen en zelfs het stukje hout laat je vergrijzen, dan krijg je wel een heel somber huis. Er staan er hier in het dorp enkele en je wordt al depri als je ernaar kijkt....

Hout en staal kun je opnieuw schilderen, kunststof wordt erg lastig.....

Mede om die reden hebben wij uiteindelijk voor staal gekozen. Al denk ik niet dat ik zwart staal ooit zat word.

Gelukkig is ons huis rood baksteen. Alles zwart/grijs zou mijn voorkeur ook niet hebben.

Jildau

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:41

Wij zijn twee weken geleden verhuisd naar een boerderij met ongeveer 220m2 woonruimte. Ik vind het heerlijk! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:32

_San87_ schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik weet t idd. Heb ook geen messing kranen. Qua uitstraling past t wel echt gaaf bij onze keuken. Wie weet, ooit.

Sorry, om een of andere reden dacht mijn hoofd dat je het ging doen :') Maar je zei alleen maar dat je t leuk vond :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:37

fleurtjeuh schreef:
_San87_ schreef:

Sorry, om een of andere reden dacht mijn hoofd dat je het ging doen :') Maar je zei alleen maar dat je t leuk vond :')

Hoef je geen sorry om te zeggen, haha. Het is toch een goede tip.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:41

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja zou zeker iets zijn, vind ik prachtig :j
Maar het poetswerk er van vind ik niks :+
En dat is de reden het niet te doen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:44

Jildau schreef:
Wij zijn twee weken geleden verhuisd naar een boerderij met ongeveer 220m2 woonruimte. Ik vind het heerlijk! :D

Oprechte vraag: hoe hou je zoveel oppervlak stofvrij/schoon?
Ik woon samen met mijn partner op 82 m2 en ik wil echt niet groter wonen omdat ik dan alle kamers moet schoonhouden :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:30

[***] schreef:
Er is best wel een verschil tussen zeggen dat je geen fan bent van iets + zeggen dat je het een modeverschijnsel is en iets smaakloos, foeilelijk en eenheidsworst noemen.

Het eerste is voornamelijk een mening, maar het tweede is vooral een waardeoordeel. Iets met toon en muziek enzo. :D Je mag zeggen wat je wil, maar als je per se een plasje wil doen over hoe anderen (willen) wonen vind ik het weer raar om verbaasd te doen als niet iedereen applaudisseert voor het geven van je mening. Wel typisch Hollands, vinden dat we het recht hebben om mensen te beledigen (want je oordeelt negatief over hun smaak) en bij enig tegengas miepen over vrijheid van meningsuiting, alsof de ander dat niet ook heeft. :D

Maargoed, ik ga even verder met de hypotheekaanvraag voor m'n te grote huis, met vier slaapkamers en vreselijke inrichting omdat ik zo verwend ben. :D

Volgens jouw normen dan. Want het valt allemaal gewoon onder mening.
Applaus hoef ik niet, dat zou niet in dit topic passen, waar de bedoeling is dat je een mening plaatst waarvan je denkt dat die niet zo populair is :)*

En een mening over iemands smaak hebben, kan jij opvatten als een belediging, maar dat zegt dan meer iets over jou.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:00

Raineri schreef:
Jildau schreef:

Oprechte vraag: hoe hou je zoveel oppervlak stofvrij/schoon?
Ik woon samen met mijn partner op 82 m2 en ik wil echt niet groter wonen omdat ik dan alle kamers moet schoonhouden :')

Nou op dit moment ben ik daar niet mee bezig. :')

Afbeelding

Maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Ik houd in ieder geval niet van prullaria / kleine decoratie dus dat zal schelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:12

Wat flauw dat je dat niet schoon houdt.

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:14

MyWishMax schreef:

_O-.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:16

MyWishMax schreef:

:D :D :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:07

Nikass schreef:
[***] schreef:
Het eerste is voornamelijk een mening, maar het tweede is vooral een waardeoordeel.

Volgens jouw normen dan. Want het valt allemaal gewoon onder mening.

Nee, volgens de Van Dale. Niks met mijn normen te maken. :') Het woord 'waardeoordeel' heeft namelijk gewoon een betekenis en die is niet speciaal vandaag aangepast. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:25

MyWishMax schreef:

_O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:48

Precies Hancox, zoek de definitie maar even op, want je zit er behoorlijk naast. Ook je definitie van beledigen klopt van geen kant, en verder staat je bericht vol ongefundeerde conclusies, aannames, en dingen die door anderen dan door mij gezegd zijn, dus je haalt berichten door elkaar.
Dus een beetje scherper zijn, of niet zo hoog van de toren blazen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:57

Even een lesje “hoe geef ik mijn mening” dan maar…

Manieren om je mening uit te drukken
Ik vind / denk / geloof dat ... + bijzin
Persoonlijk vind / denk / geloof ik dat ... + bijzin
Ik ben van mening dat ... + bijzin
Volgens mij ... + inversie
Ik ben ervan overtuigd dat ... + bijzin

Nikass schreef:
En vervolgens totaal smakeloos inrichten (zwarte deurposten en kozijnen, zwarte kranen :roll: )

Ik denk :D dat er toch nog ruimte is voor verbetering :D
Laatst bijgewerkt door 996981 op 05-02-24 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:00

Haha wat, neem anders even een kopje thee. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:05

Zelfde advies voor jou, nummertje, want je weet niet waar je het over hebt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:07

Nikass schreef:

Correctie:
Ik vind dat jij niet weet waarover je het hebt. Of; ik heb het gevoel dat je niet weet waarover je het hebt. Of….

Nouja laat maar :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:46

MyWishMax schreef:

Nou vooruit.. zal morgenochtend de stofzuiger er eens even doorheen halen en daarna dweilen. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:05

996981 schreef:
Nikass schreef:

Correctie:
Ik vind dat jij niet weet waarover je het hebt. Of; ik heb het gevoel dat je niet weet waarover je het hebt. Of….

Nouja laat maar :D

_O- _O- :')
Ik vind dat je dit goed hebt uitgelegd. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:12

Dat gevoel heb ik ook!