Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 587
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:15

Iemand bied de vraagprijs, ik ga akkoord en stuur een betaalverzoek en dan vervolgens gewoon niet meer reageren maar wel lezen -:(- Kan ik echt zo giftig van worden

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:00

Kirrietje schreef:
Iemand bied de vraagprijs, ik ga akkoord en stuur een betaalverzoek en dan vervolgens gewoon niet meer reageren maar wel lezen -:(- Kan ik echt zo giftig van worden


Gewoon even 2 dagen wachten, betaalverzoek intrekken en vriendelijk berichtje dat de verkoop niet meer doorgaat.


Had ik ook n paar keer .
Soms waren ze het gewoon "vergeten" soms echt geen interesse .

Kirrietje
Berichten: 587
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:02

sasja0705 schreef:
Kirrietje schreef:
Iemand bied de vraagprijs, ik ga akkoord en stuur een betaalverzoek en dan vervolgens gewoon niet meer reageren maar wel lezen -:(- Kan ik echt zo giftig van worden


Gewoon even 2 dagen wachten, betaalverzoek intrekken en vriendelijk berichtje dat de verkoop niet meer doorgaat.


Had ik ook n paar keer .
Soms waren ze het gewoon "vergeten" soms echt geen interesse .


Ik wacht indd ook paar dagen en stuur dan reminder maar dan nog steeds geen response maar wel gelezen.
Prima als je geen interesse meer hebt (na 2 minuten al maar oke) maar laat het wel even weten

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:25

Ik kan me ook goed voorstellen dat je even klikt op een bericht via marktplaats en ziet dat het een betaalverzoek is, zonder dat je meteen kan betalen of dat er net iets anders gebeurt in het echte leven.

Binnen 2 minuten "moeten" reageren vind ik ook weer het andere uiterste en dat betekent zeker niet gelijk dat de interesse voorbij is. Wat al gezegd wordt, gewoon een dag later een vriendelijke reminder sturen :-)

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:09

Oh getver, kan je op marktplaats ook al zien of iets gelezen is ja of nee? Ik heb daar echt een hekel aan. Ik lees vaak dingen tussendoor, maar ga daar niet altijd direct op reageren. Overigens wel met gevaar t te vergeten, daarom zou ik ze gewoon even een reminder sturen na een dag ofzo :)

Ik heb ecjt een mooie kast van mp! Koopje, en ondanks dat ik tussentijds was overboden mocht ik m toch voor dat geld meenemen. Ik vond hem zelfs nog soort van nieuw ruiken. Wilde hem tijd terug al bij ikea nieuw kopen (a 150), en nu was ik voor 20 klaar en ook niet eens zo gek ver rijden.

Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:39

Iemand komt kijken en is vervolgens zeer geïnteresseerd in artikel in dit geval een auto.

Maakt vervolgens een afspraak om de auto te komen halen en geeft daarop alvast wat reserveringsgeld.

Vervolgens komt persoon dus niet op de afgesproken dag om de auto te halen
bericht wel gelezen maar geen antwoord terug...

Tja......

Kirrietje
Berichten: 587
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 07:57

beert schreef:
Ik kan me ook goed voorstellen dat je even klikt op een bericht via marktplaats en ziet dat het een betaalverzoek is, zonder dat je meteen kan betalen of dat er net iets anders gebeurt in het echte leven.

Binnen 2 minuten "moeten" reageren vind ik ook weer het andere uiterste en dat betekent zeker niet gelijk dat de interesse voorbij is. Wat al gezegd wordt, gewoon een dag later een vriendelijke reminder sturen :-)


Dat snap ik, maar ik reageer meteen en geen response, na een paar dagen weer bericht geen response, nogmaals 1 bericht geprobeerd na een paar dagen en geen response en wel allemaal gelezen. Ik ben zeker niet iemand die meteen gaat zeuren na 2 minuten :o Ik vergeet zelf soms ook te reageren maar gewoon steevast negeren vind ik hinderlijk. Dat ik het hier in het topic gooide was het al meer dan een week bezig :+

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 07:58

Ah oke. Het las alsof iemand na 2 minuten niet meer reageerde :-)

Dat is wel irritant ja!

upendo

Berichten: 22329
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:08

Ik heb hier andersom het geval, ik probeer al 3 dagen een kastje op te halen, had een afspraak, verkoper stuurde het adres niet. Pas een half uur nadat de afspraak zou zijn 'sorry sorry, laat met werk'.. Probeer ik een nieuwe dag en tijd te prikken, geen reactie.

Maar het frappante is dat ze standaard binnen 2 minuten mijn reacties leest. Graag of niet hoor.

Inmiddels vroeg ze gisteren waar we woonden want ze heeft vandaag werkbezoeken die ze moet doen dus misschien is ze in de buurt. Aangegeven in welk dorp we wonen, geen reactie. Heel vermoeiend. Weet alweer waarom ik Vinted verkies. :+

Michelle_96

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:50

Let er wel op dat het gelezen bij marktplaats niet altijd klopt. Ik heb altijd marktplaats open staan op mijn laptop ivm werk. Als ik hem in het mapje berichten heb staan lijkt het voor de ander of ik het al heb gelezen..

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:47

Valt er onder het kopje 'rare mensen' ook dit ??
https://images.marktplaats.com/api/v1/l ... mp_eps$_84

De echte Reader 2 is blauw en staat op het doosje aan de linkerkant. Dit is de oude versie Reader (zwart) die niet te gebruiken is met de huidige Sensor 2.

Ik heb hem gemeld aan MP.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:51

Wacht even heeft daar iemand echt de twee gefotoshopt om nog wat centjes uit een bloedglucose meter te kunnen slepen? Die gewoon vergoed wordt door je ziektekosten verzekering als je continue meting moet hebben.

Schandalig willen inspringen op de diabetis type 2 reclame in de hoop dat mensen niet verder lezen en denken ah bloedsuiker meting die moet ik hebben?

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:00

Wat staat er in de advertentie?
Is dit niet gewoon iemand die onhandig wil aanduiden dat hij de 2 in het oude doosje heeft gedaan?

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:08

@fleurtjeuh : als dat zo is zou dat wel zo handig/duidelijk zijn geweest.
De adv-tekst:
"Ik verkoop dit omdat ik heb gestart met de FreeStyle 3"

Reactie MP:

Beslissing: ze ondernemen geen actie omdat ze geen overtreding hebben gevonden. De inhoud van deze advertentie zien ze niet als illegaal of tegen hun regels.

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:27

Weet iemand dit toevallig...Facebook marktplaats. Wordt gek van de mensen die koeriersdienst in willen schakelen die met contant geld mijn zadel op willen komen halen. Is het altijd 100% oplichting? Wat willen ze hiermee bereiken? Er staat duidelijk bij dat ik geen koeriersdiensten wil en alsnog gaat het los...vandaar de twijfel

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:36

Voor kleine dingen als een zadel kun je wel uitgaan van oplichting, maar vooral voor meubels zijn er ook gewone transporteurs die vervoersdiensten aanbieden, o.a. Whoppah werkt daar mee samen.

Besje

Berichten: 867
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:38

ik ga nooit in op die koerierdiensten, ruikt langs alle kanten naar oplichting imo

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:41

DubbelFun schreef:
@fleurtjeuh : als dat zo is zou dat wel zo handig/duidelijk zijn geweest.
De adv-tekst:
"Ik verkoop dit omdat ik heb gestart met de FreeStyle 3"

Reactie MP:

Beslissing: ze ondernemen geen actie omdat ze geen overtreding hebben gevonden. De inhoud van deze advertentie zien ze niet als illegaal of tegen hun regels.


Ik heb hem ook gemeld, en toen ze zeiden dat ze hem niet gingen verwijderen heb ik nóg een keer gevraagd of ze ernaar willen kijken. Nu is hij verwijderd.

xMyrth

Berichten: 2818
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:42

Voor zover ik weet werken die oplichters met koeriersdiensten zo:

Ze komen het halen, zullen contant betalen zeggen ze.
Ze laden de spullen in de auto en komen er dan achter dat ze toch geen contant hebben, zijn dat vergeten.
Kunnen het niet voorschieten voor de "koper", want ze zijn enkel de "koerier".

Stellen vervolgens voor om alvast met de spullen naar de koper te rijden en het daar met een betaalverzoek over te laten maken. Dan zijn dus je spullen weg en heb je geen geld.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:44

Vjestagirl schreef:
Ik heb hem ook gemeld, en toen ze zeiden dat ze hem niet gingen verwijderen heb ik nóg een keer gevraagd of ze ernaar willen kijken. Nu is hij verwijderd.

Wauw, wat goed!! De keer dat ik het vroeg kreeg ik zo snel antwoordt dat er volgens mij niet écht iemand (of geen echt iemand) naar gekeken heeft.

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:45

DubbelFun schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb hem ook gemeld, en toen ze zeiden dat ze hem niet gingen verwijderen heb ik nóg een keer gevraagd of ze ernaar willen kijken. Nu is hij verwijderd.

Wauw, wat goed!! De keer dat ik het vroeg kreeg ik zo snel antwoordt dat er volgens mij niet écht iemand (of geen echt iemand) naar gekeken heeft.


Jup, dat dacht ik ook. Maar dan kun je hem dus direct nog een keer melden, en dan kijkt er blijkbaar wel iemand naar.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:36

Ik heb gisteren ook adv gemeld iemand zoekt verzorg pony voor kind en zichzelf. Een shet of wat word er toch mijn foto met mijn kind gebruikt ( foto is al jaar of 5 oud !!)
Heb deze gemeld en mp is zeer vlug geweest en adv is al verwijderd.

Nu vraag ik deze vrouw netjes of ze alsnog even kan reageren op waarom ze dit doet niks nopes nada.....

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:54

Het zou me ook zeer verbazen als die van zich zou laten horen.

@Vjestagirl: goed om te weten !

Bielsje

Berichten: 1439
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:38

dierenfan schreef:
Weet iemand dit toevallig...Facebook marktplaats. Wordt gek van de mensen die koeriersdienst in willen schakelen die met contant geld mijn zadel op willen komen halen. Is het altijd 100% oplichting? Wat willen ze hiermee bereiken? Er staat duidelijk bij dat ik geen koeriersdiensten wil en alsnog gaat het los...vandaar de twijfel


Op een gegeven moment krijg je dan een link van die koeriersdienst waar je je gegevens moet invullen, door op die link te klikken kunnen ze je computer hacken, gegevens achterhalen, bankrekening leegtrekken. Dat willen ze ermee bereiken :Y)

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:01

@Vjestagirl
Niet altijd helaas. Met de overduidelijk neppe jasjes die ik laatst meldde en ook na de 1e afwijzing opnieuw meldde kreeg ik weer per omgaande een bericht dat er echt niks meer aan de hand was. En dan nog een keer melden gaat niet.