Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:52

Ik heb het idee dat je wat zaken door elkaar haalt germie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:00

Relaxed schreef:
Nou je zegt letterlijk dat het erop lijkt dat je een veilig gehecht persoon tegen bent gekomen. Dat klinkt toch wel redelijk stellig.. ik vind het allemaal nogal vergezocht en moeilijk klinken :')

Ja, eens. Heb er nog eens over nagedacht maar zulke uitspraken doen over iemand die je nauwelijks kent vind ik nogal aanmatigend en interessant-doenerij.

Daarbij, als iemand die ik date zulke uitspraken over mij zou doen zou dat een enorme red flag zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:13

Berdien schreef:
Daarbij, als iemand die ik date zulke uitspraken over mij zou doen zou dat een enorme red flag zijn.

Op dat gebied lijkt iedereen tegenwoordig wel een psycholoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:15

Ik zou dan ook meteen afhaken, en zelfs bepaalde mensen bij voorbaat uit gaan sluiten als date of in je vriendenkring.

Het is overigens zo dat iedereen zich psycholoog mag noemen. Is geen beschermde titel meer. Niet iedereen kan zich registreren, maar iedereen mag zich zo noemen.
Laatst bijgewerkt door germie op 26-12-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:15

Nu past op ieder potje een dekseltje. Maar als iemand mij zo zou analyseren dan zou ik echt keihard wegrennen. Ben nu bijna 6 jaar samen met mijn tindermatch. Ik heb aan dat soort dingen niet 1 seconds gedacht. Maar ook tijdens het daten of sowieso tijdens de omgang met mensen zijn dat geen dingen waar ik mee bezig ben. Lijkt me best vermoeiend.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:28

Alja schreef:
Berdien schreef:

De beste stuurlui staan aan wal. Maar begin niet over de stuurlui zelf ,tja dan blijk je het helemaal verkeerd te zien.
Ik lees graag mee en deel ook m'n ervaringen hier, maar op het moment vind ik het er niet gezelliger op worden. Er worden zoveel uitspraken gedaan die gewoon echt niet gezegd kunnen worden, die soms veel mensen persoonlijk raken ongeacht of dat bewust of onbewust gedaan word. Je kan over alles een mening hebben maar pas wel op hoe je iets schrijft want dat komt vaak anders over dan face to face...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:33

Het schijnt dat 60-70% van de mensen in Nederland veilig gehecht is. Het is op zich wel interessante materie want ik denk zeker dat het van invloed is hoe je later reageert op mensen en hoe je in een relatie zult zijn. Maar je latere leven heeft natuurlijk ook invloed, de dingen die je in je volwassen leven meemaakt.
Maar veilige gehechte mensen kunnen nog steeds enorme klootzakken worden hoor, dus het is geen garantie voor een gelukkige relatie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:42

Ach en je kan nog zo gehecht zijn en een enorme mismatch zijn. Er is altijd wel iets in een relatie, geven en nemen en ervoor werken. Heb het idee dat sommige mensen soms het film ideaal in hun hoofd hebben. Nou denk dat dat gewoon niet bestaat..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:02

Captain schreef:
Fly_high schreef:

Bijna iedereen die je ooit in Nederland tegenkomt is veilig gehecht, in die zin is het waarschijnlijk geen al te grote gok ;)

Waar je geboren bent zegt precies niets over je hechtingsstijl. :roll: Hou eens op met jouw verleden vergelijken met mensen die in Nederland zijn geboren. Het ligt er telkens zo dik bovenop.

Dat maakt jij zelf daarvan...

Ik had het helemaal niet over mijn verleden :? gewoon over het feit dat naar de getallen gekeken meeste mensen in Nederland veilig gehecht zijn, dus ja je maakt met daten best een kans om er eentje te scoren.

Edit. En meeste mensen in voormalige Oostbloklanden die niet uit een instelling komen zijn ook veilig gehecht for that matter ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Alja schreef:
Berdien schreef:

Same, geen behoefte om achteraf gezien een narcistische ex met borderline en andere hechtingsstoornis te zijn op basis van wat gesprekken en paar artikelen die iemand online geeft opgezocht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:23

Hebben jullie nog leuke kerstplannen vandaag? Ik vind deze dagen echt meer dan prima om alleen te zijn. Hoor mijn collega's al de hele week klagen over alle verplichtingen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:45

Ik vind trouwens gisteren niet geappt hebben ook niet raar met kerst. Ik heb zelfs vriendinnen pas vandaag terug geappt want was druk met familie. En ik app graag als ik tijd heb en niet even snel berichtje tussendoor. Dus ik ben met feestdagen wat vergevingsgezinder qua appen van ander haha

Die hechtingstijlen vind ik lastig. In ieder geval niet te beoordelen in zo'n korte tijd, maar als ik dat lees vind ik dat heel lastig. Ik heb echt geweldige ouders, maar als ik dingen over hechtingsstijlen lees en kijk wat van toepassing is zou je dat niet denken. Heeft alleen weer niks met kindertijd en ouders te maken, juist met latere ervaringen. Maar dat klopt dan weer niet :+
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 26-12-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:50

Onveilig gehecht betekent ook niet meteen dat iemand nooit een mooie relatie kan hebben.

Ik vind wel dat er nu vrij hard op Peelie gehakt wordt, niemand weet de exacte gesprekken die ze met dates gehad heeft of weet haar exacte geschiedenis.

Kerst, de periode dat Tinder en Paiq weer iets vaker aangeklikt worden bij mij.

Zoals gezegd, intense meelezer, alleen echte details van mezelf kan ik niet delen.
Heel algemene grote lijnen wel, maar dat is waarschijnlijk wat saai hier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:57

Relaxed schreef:
Hebben jullie nog leuke kerstplannen vandaag? Ik vind deze dagen echt meer dan prima om alleen te zijn. Hoor mijn collega's al de hele week klagen over alle verplichtingen :+

Ik ben erg verkouden en voel me niet lekker. Gisteren nog uurtje naar mijn moeder geweest maar vandaag blijf ik thuis. Ik hoest de longen uit mijn lijf dus mensen zijn nu toch niet blij met mijn gezelschap. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:59

Ik heb een date met fles wijn, hond en de bank. Heerlijk! Gisteren al verplichtingen gehad dus 2e kerstdag alleen thuis vind ik nog fijn ook.

Ik vind oud en nieuw veel vervelender om alleen te zijn, eerlijk gezegd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:01

Alleen kerstavond naar mijn ouders geweest, verder niks. *\o/*
Voordeel van kleine familie en schoonfamilie die in het buitenland woont en moslims zijn. :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:20

capopjekop schreef:
Ik heb het idee dat je wat zaken door elkaar haalt germie.

Nee hoor, lees je maar eens in.
60 procent wordt gewoon genoemd. Ook wel 58 of 60 tot 60. En stempeltjes geven is ook mode. Dat is ook bekend, adhd, add, pddnos, blabla. Ook hechtingsstoornissen zijn in de mode. Elk kind wat onder toezicht staat heeft het tegenwoordig.
En ook op bokt worden continu stempeltjes gegeven. En als je 'gewoon normaal' bent doet men er nog oenig over.
Een date analyseren doe ik niet, het klikt, of het klikt niet.
Fwb vind ik niks.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:25

Gek idee misschien, maar mensen met "stempeltjes" zijn wellicht ook gewoon normaal :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:30

Normaal is een breed begrip. :D

Maar zullen we het houden op tinderdates?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:56

Fly_high schreef:
Gek idee misschien, maar mensen met "stempeltjes" zijn wellicht ook gewoon normaal :+

En mensen zonder stempeltje zijn niet per definitie normaal. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:37

Kunnen we weer terug naar de tinder dates? Dit gezeur hebben we allemaal al eens besproken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:53

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Ik ben erg verkouden en voel me niet lekker. Gisteren nog uurtje naar mijn moeder geweest maar vandaag blijf ik thuis. Ik hoest de longen uit mijn lijf dus mensen zijn nu toch niet blij met mijn gezelschap. :+

Ik heb al 2 dagen een date met mn bank en tv. Maw ziek ziek ziek.

Dadelijk even naar mn ouders om toch nog kadootjes uit te pakken en vanavond naar de bios. We zouden uiteten gaan en bios maar dat trek ik niet, het idee opgedirkt naar het restaurant gaan en zonde van het geld want niks smaakt nu ennnn ik ben mn stem kwijt dus kan niet praten.

Maw ik ben blij dat ik geen rare verplichtingen heb maar baal dat ik de leuke uitjes met mn vriendin heb moeten cancellen en aanpassen. Ook banketstaaf voor haar.

Een meisje uit het dorp wil me koppelen aan haar broer maar die heb ik gisteren ook niet gesproken op de app. Dus met kerstdagen inderdaad niet zo raar dat mensen niet of nauwelijks appen.

Vroeger was het ook een no go dan liet je mensen met rust. Apart hoe snel tijden veranderen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:19

Vjestagirl schreef:
Kunnen we weer terug naar de tinder dates? Dit gezeur hebben we allemaal al eens besproken

Sorry maar als ik even de laatste drie berichten van jou terug kijk gaat dat ook niet over Tinder dates

Afbeelding

Beetje flauw om dan wanneer het niet helemaal in je straatje is daarover te gaan zeuren. Je kunt op bokt niet meer off topic gaan omdat de regels daarover zijn aangepast, en al helemaal niet in de huiskamer. Laat mensen gewoon lekker kletsen, negeer wat je niet interesseert en er gaat heus vanzelf wel weer iemand over zijn of haar Tinder dates kletsen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:37

Mensen, vrede op aarde....
T is kerst

Ho wacht, dan komt juist t slechte van de mensheid naar boven _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:15

Jeeeetjeeeee mensen calm your tits :')

Mijn date van woensdag had ik toch nog gehoord vrijdag... maar voelde beetje ongemakkelijk op de app ofzo. Ik gevraagd of die er een vervolg in zag en daar was die wel positief over... maar vervolgens weinig. Dus laat het maar gaan denk ik :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:27

Maar niet iedereen is meteen overweldigend en zeker met deze dagen kan dat anders zijn.