Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:40

Vrouwen horen de beentjes netjes bij elkaar te houden hè?
Zeker vanuit vroegere tijden toen vrouwen rokken en jurken droegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:45

Mkango schreef:
_Karlijn schreef:
Waarom zaten wij als meisjes standaard met twee benen aan een kant achterop de fiets en jongens wijdbeens? Lijkt me zeker voor hun toch ook veel prettiger om zijdelings te gaan zitten, naast dat het gewoon voor geen meter zit, wijdbeens?? := :')
Omdat jullie daarvoor kozen? :') In mijn omgeving gebeurde het allebei: dames die met een been aan een kant zitten, heren die met beide benen aan een kant zitten.

Hier zie ik ook beide...

Vroeger bij papa en mama achterop de fiets altijd één been aan elke kant... Dat is met jonge kinderen volgens mij een stuk stabieler in het kader van een nog niet volledig ontwikkeld evenwicht. Daarnaast kon je dan van die voetsteunen krijgen.

En later werd het zelf opspringen tijdens het fietsen en twee benen aan één kant. Maar dat deden de heren ook...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:00

Dat komt denk ik grotendeels omdat dit vroeger zo was. Kijk maar eens films terug uit de oorlog. Vrouwen droegen veel lange rokken en daardoor zaten ze met benen aan een kant. Ik denk zelfde principe als dameszadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:14

Amado7 schreef:
Dat komt denk ik grotendeels omdat dit vroeger zo was. Kijk maar eens films terug uit de oorlog. Vrouwen droegen veel lange rokken en daardoor zaten ze met benen aan een kant. Ik denk zelfde principe als dameszadel?
Natuurlijk was dat vroeger de norm, maar dat is het al lang niet meer, of je moet ergens uit de diepste krochten van de Bible Belt komen. :))

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:21

Nee klopt, maar dat beeld heeft zich wel doorgezet bij veel mensen denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:38

Ik herken dat dus totaal niet, niet toen ik op school zat, niet toen ik op de uni zat in een heel nieuwe omgeving met nieuwe mensen. Soms is het praktischer om met beide benen aan één kant te zitten, soms is het praktischer om met één been aan elke kant te zitten - iedereen die ik ken is daar vooral heel pragmatisch in.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:57

ik ben van een generatie voor de meeste van jullie en ik heb geleerd dat meisjes met beide benen aan 1 kant achterop de fiets zitten en jongens met 1 been aan elke kant.
Zoals gezegd uit het oogpunt van kuisheid, meisjes horen niet met gespreide benen te zitten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:58

Morrie schreef:
ik ben van een generatie voor de meeste van jullie en ik heb geleerd dat meisjes met beide benen aan 1 kant achterop de fiets zitten en jongens met 1 been aan elke kant.
Zoals gezegd uit het oogpunt van kuisheid, meisjes horen niet met gespreide benen te zitten :')

Mag ik vragen hoe oud je bent? :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:48

Janine1990 schreef:
Morrie schreef:

ja hoor, ik ben 64 :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:32

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wie de oudste bokker is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:40

Amber_anne schreef:

Ja ik ook!

Volgens mij zit er een dame van in de 80 op bokt als ik me niet vergis.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:46

Morrie schreef:

Ik zat voornamelijk met 2 benen aan 1 kant, omdat ik anders een ontzettend pijnlijke kont kreeg. :7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:48

Jolliegirl schreef:
Amber_anne schreef:

Ja ik ook!

Volgens mij zit er een dame van in de 80 op bokt als ik me niet vergis.

Ik dacht nico12, die is 72.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:54

Dan is er een prachtige dame die 73 is, maar ik weet niet of ze genoemd wil worden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:04

marleen_88 schreef:
Morrie schreef:

Ik zat voornamelijk met 2 benen aan 1 kant, omdat ik anders een ontzettend pijnlijke kont kreeg. :7

Nou dit :')

En met twee benen aan één kant hoef je niet je benen verkrampt omhoog te houden.
Als ik aan elke kant een been heb, moet je moeite doen om je tenen van de grond te houden.
Dat is de voornaamste reden dat ik twee benen aan één kant veel comfortabeler vind :j

Edit: ik vroeg me vandaag af hoe het kan dat er blijkbaar mensen bestaan die elke dag zonder rugpijn de paddock uitmesten met een mestboy. Wát een ondingen zeg!
Ik ben bij iemand aan het oppassen die alleen zo'n ding heeft, maar ik ben heel snel overgegaan op met mijn voet de mest erin te schoppen.
Wie heeft zo'n inieminie harkje bedacht? Zo van 'Da's handig, je kan het alleen maar gebruiken als je kromgebogen en dubbelgevouwen staat, lekkere werkhouding'.

Ik ben weer extra blij met mijn eigen sneeuwschep + hark :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:14

De mestboy is ideaal om even een hoop van de poetsplaats of trailer te halen, en daarvoor is het harkje ook echt heel handig. Maar niet om grote hoeveelheden stront te verwijderen.

De paddock mest ik overigens met een onverwoestbare mestvork. Met een sneeuwschep lijkt me echt vreselijk, die gebruiken we alleen om de randen rond de mesthoop recht mee te maken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:20

ik gebruikte het bakje van de mestboy en een kinderharkje dat er precies in paste met lange steel.
Die zuurkoolstamper die erbij hoorde, gaf ik aan de buurvrouw, die vond ze superhandig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:51

Morrie schreef:
Janine1990 schreef:

ja hoor, ik ben 64 :')

Oh, maar dan ben je van de generatie van mijn vader... Die zat ook gewoon met twee benen aan één kant :o

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:53

Janine1990 schreef:
Oh, maar dan ben je van de generatie van mijn vader... Die zat ook gewoon met twee benen aan één kant :o

Een nette vrouw hield haar benen bij elkaar, maar dat wil niet zeggen dat een man dús overal wijdbeens moest. Nee, een man mocht uiteraard gewoon kiezen hoe hij zat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:55

oomens schreef:
Janine1990 schreef:

Een nette vrouw hield haar benen bij elkaar, maar dat wil niet zeggen dat een man dús overal wijdbeens moest. Nee, een man mocht uiteraard gewoon kiezen hoe hij zat.

Oh ja... duhh.. :+ :o?

Normaal ben ik minder blond

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 00:13

Ik vraag me af of er nog een studentenkamer te vinden is in Utrecht voor een nette 20 jarige jongen??

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:37

De kat in het huis waar ik aan het oppassen ben, heeft een vogeltje gevangen.
Helaas heeft het beestje een ring om zijn pootje, een paarse. Waar kan ik dit melden?
Is er iemand die via PB even wilt helpen welk ras het vogeltje is?

Vogeltje zat in een afgesloten tuin en reageerde ontzettend traag, voordat ik commentaar krijg.

Edit: zie nu dat het een vinkje is.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:13

Nyaleti schreef:
De kat in het huis waar ik aan het oppassen ben, heeft een vogeltje gevangen.
Helaas heeft het beestje een ring om zijn pootje, een paarse. Waar kan ik dit melden?
Is er iemand die via PB even wilt helpen welk ras het vogeltje is?

Vogeltje zat in een afgesloten tuin en reageerde ontzettend traag, voordat ik commentaar krijg.

Edit: zie nu dat het een vinkje is.

https://vogeltrekstation.nl/nl/vogels/r ... weekvogels
Heb je hier iets aan?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:34

Is een straight fit jeans hetzelfde als een regular fit jeans?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:12