Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:05

Ik knuffel niet met mijn dochter zelfs
Heb niemand binnen mijn 1.5 meter behalve mijn man.

Gaat prima toch

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:05

Relaxed schreef:
Je had toch een testafspraak al staan purny? Sowieso zou ik ook de zelftest doen voordat je eventueel andere mensen ziet.

Nee nog niet. Wel moeten testen voor ik wegging

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:15

Echwel schreef:

Gaat prima toch

Misschien voor jou. Ik knuffel ook met weinig en mis het heel erg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:16

Ik knuffel ook niet maar mis het eigenlijk ook niet. Af en toe mijn dochter een knuffeltje maar daar woon ik mee in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:18

Ik knuffel ook niet, maar ben sowieso niet zo knuffelig :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:42

Ik knuffel ook niet en mis het totaal niet :')

Alleen wel met mijn gezin natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:43

verootjoo schreef:
Ik knuffel ook niet en mis het totaal niet :')

Alleen wel met mijn gezin natuurlijk.

:)* en ons gezin woont in Nederland en door covid zien we ze te weinig. Dus los van mijn man wordt er te weinig geknuffeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:46

Maar Pien de grenzen zijn toch gewoon open en gevaccineerd weinig beperkingen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:49

Echwel schreef:

Echwel we zijn al 2x hals over kop gevlucht uit Nederland vanwege besmetting van diegene waar we waren (verschillende mensen) nl maart 2020 en juli 2021. Om nu weer te gaan terwijl ook de ziekenhuizen nu erg vol zijn (was toen niet) , voelt niet goed.
Want wij knuffelen dan wel natuurlijk. Dus wij gaan weer niet, net als vorige winter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:51

Het is daadwerkelijk heel anders om te zeggen 'ik knuffel met niemand, behalve...' of 'ik knuffel met niemand.' Want hoe weinig het ook is, dat hele kleine beetje maakt écht uit, hoe raar dat ook is. Ik heb single vrienden die al een half jaar helemaal niemand meer aangeraakt hebben. En dan ook echt niet aangeraakt, ook niet hun ouders. En dat is echt heel heftig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:54

1,5 jaar bedoel je denk ik? Ik omhels alleen mijn zus en verder niemand. Pas wilde iemand mij een hand geven en toen keek ik echt zo van: wat doe je nou :Z

Purny, fijn dat je het lekker gehad hebt in The Big Apple.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:58

Ik snap het feesten ook hoor. Geef ze groot gelijk. Het was echt bloedspannend die laatste ronde maar ik bedoelde meer dat het toch wel druk is overal overdag en ik werkelijk niet snap waarom diezelfde drukte savonds verboden word.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:58

Fitzroy schreef:
1,5 jaar bedoel je denk ik? Ik omhels alleen mijn zus en verder niemand. Pas wilde iemand mij een hand geven en toen keek ik echt zo van: wat doe je nou :Z

Purny, fijn dat je het lekker gehad hebt in The Big Apple.

Nee een half jaar, daarvoor had ze nog een vriend.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:01

pien_2010 schreef:
Echwel schreef:

Echwel we zijn al 2x hals over kop gevlucht uit Nederland vanwege besmetting van diegene waar we waren (verschillende mensen) nl maart 2020 en juli 2021. Om nu weer te gaan terwijl ook de ziekenhuizen nu erg vol zijn (was toen niet) , voelt niet goed.
Want wij knuffelen dan wel natuurlijk. Dus wij gaan weer niet, net als vorige winter.

En kunnen ze niet naar jou toe komen dan Pien of ergens halverwege samenkomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:02

Het is ook niet dat ik iedereen af knuffel hoor :') En van mijn meeste close contacten is dat met hooguit 2. Maar idd alleen en soms heb je daar gewoon behoefte aan. Het is vooral dat ik met dat geselecteerd groepje niet let op afstand in de zin van naast elkaar in de bank zitten, of naast elkaar aan tafel en in de auto. Gewoon even niet bezig zijn met alle regeltjes en doen zoals je normaal altijd gedaan hebt.

Popstra, pfff niet normaal hoe spannend!

Ik heb het idee dat de hoeveelheid van ´s avonds zich bijna 1 op 1 verplaatst naar overdag. Ik vraag me idd ook echt af wat de winst van deze maatregelen nu is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:09

Hier houden we afstand bij gewone bezoekjes etc. Maar vrijdag zijn we gaan kerst vieren bij schoonouders, en omdat dat wel een speciaal iets was geen afstand gehouden en zelftesten gebruikt van te voren en de hele week ervoor met niemand contact gehad. Hun zien we ook weinig. Mijn ouders zien we wel regelmatig en dan houden we gewoon afstand. Alleen als we met hun kerst vieren niet, maar ook dan zorgen we dat we de week van te voren niemand zien en doen we zelftesten.

Wij werken fulltime vanuit huis en zijn totaal niet van bezoekjes afleggen, een week niemand zien is voor ons heel gemakkelijk. Voor de corona zagen we vaak zat ook weken niemand als alleen op het werk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:13

Echwel dat kunnen ze wel en doen ze ook maar is lente en zomer.
Ik begrijp dat heel goed. Bv laatste keer was zoonlief positief getest 17 uur. Dus wij gelijk hotel afgezegd(we zouden andere dag met overnachting rijden) en buiten elkaar luchtkussen gegeven en om 17.30 uur in één rit naar huis gereden waar we om 1.30 uur aankwamen. Hartje zomer.
Ik zie me dat echt niet doen in de winter, Kerstmis bv, met risico op vriezen etc. Het is wel 850 km. Dit geldt ook voor de kinderen.
Omdat we dit nu 2x hebben meegemaakt, houden we hier rekening mee. Misschien dat we in januari ,buiten de Kerstmis dus, gaan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:19

Echwel schreef:

Gaat prima toch

Knuffelen met mijn beide kids doe ik iedere dag.

Mijn ouders zoen ik niet meer sinds corona maar afstand houden? Nee. Is niet te doen als je regelmatig blijft eten en samen in de auto zit bijv.

Gisteren nog op verjaardag bij vrienden geweest. Geen handen schudden etc maar zitten wel gewoon naast elkaar in de kamer.

Kerst gaan we vieren met schoonouders en schoonzus met gezin. Bij klachten testen wij wel thuis eerst. Ons gezin is ongevaccineerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:02

Boris J. heeft net een noodactie boosterprikken aangekondigd voor de ´ouderen´. Wil een miljoen per dag laten zetten tot einde jaar met hulp van het leger.

Wát een puinhoop allemaal.

Blij voor wat vreugde in NL over Max Verstappen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:19

Maar Borisje pakt wel door op basis van wat nu bekend is over omikron en tja, in London is het al goed raak met die variant. Zal mij benieuwen hoe het verder gaat allemaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:21

Ik lees net onze regels voor terugreis.
Je moet verplicht van te voren een PCR test doen maar als je dat vergeten bent dan kun je ook bij thuiskomst een antigeen sneltest doen……wtf _O-

Met het vliegtuig zal er geen ontkomen aan zijn maar met de auto weet ik dan wel wat ik zou kiezen, scheelt genoeg geld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 00:57

Sizzle schreef:
Ik lees net onze regels voor terugreis.
Je moet verplicht van te voren een PCR test doen maar als je dat vergeten bent dan kun je ook bij thuiskomst een antigeen sneltest doen……wtf _O-

Met het vliegtuig zal er geen ontkomen aan zijn maar met de auto weet ik dan wel wat ik zou kiezen, scheelt genoeg geld.

Kafka, puur Kafka. Sinds maart/april 2020.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 01:10

Mijn moeder heeft mij uit angst voor corona sinds het begin van de pandemie op afstand gehouden. Ze was hoog risico patiënt en wilde koste wat kost geen corona krijgen.

Dat is haar gelukt, ze is 12 november overleden, maar niet aan corona. Bijna 61 geworden. De laatste 2 weken ben ik daar wel veel geweest, haar laatste week mantelzorg gedaan.

Ik begrijp echt wel het risico van Corona maar denk ook goed na over van wie je misschien wel geen afstand wil nemen.
Ik heb in ieder geval behoorlijk spijt van alle afspraken met mij die mijn moeder het laatste jaar uit angst afgezegd heeft, was ik maar wel gegaan want die tijd krijg ik nooit meer terug.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 01:17

Naskapower schreef:
Mijn moeder heeft mij uit angst voor corona sinds het begin van de pandemie op afstand gehouden. Ze was hoog risico patiënt en wilde koste wat kost geen corona krijgen.

Dat is haar gelukt, ze is 12 november overleden, maar niet aan corona. Bijna 61 geworden. De laatste 2 weken ben ik daar wel veel geweest, haar laatste week mantelzorg gedaan.

Ik begrijp echt wel het risico van Corona maar denk ook goed na over van wie je misschien wel geen afstand wil nemen.
Ik heb in ieder geval behoorlijk spijt van alle afspraken met mij die mijn moeder het laatste jaar uit angst afgezegd heeft, was ik maar wel gegaan want die tijd krijg ik nooit meer terug.

Gecondoleerd en sterkte met het verlies.
Je weet niet altijd waar je goed aan doet.
Stel dat je moeder wel Corona had gekregen, dan had jij je misschien heel schuldig gevoeld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 01:38

Electra63 schreef:
Stel dat je moeder wel Corona had gekregen, dan had jij je misschien heel schuldig gevoeld.

Het punt is dat wat jij opgooid hypothetisch is.
Dat Naskapower anderhalf jaar met haar moeder gemist heeft is een feit.

Dat is ook wat er voor gezonde mensen en helemáál kinderen met wel/niet vaccineren speelt: De keuze tussen écht een vaccin laten inspuiten voor een hypothetisch en niet eens zo heel groot risico.

Jouw antwoord illustreert een beetje het hele verhaal van Covid na het overwinnen van het probleem maart/april.
Stel dat, misschien, wellicht, zou kunnen, áls - dan....

Gecondoleerd Naskapower.