Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:07

996981 schreef:
Genocide:
1) Ethische kwestie 2) Het uitmoorden van een ras 3) Het uitmoorden van een volk 4) Moord 5) Rassenmoord 6) Uitmoording 7) Uitroeiing van een ras 8) Uitroeiing van een volk 9) Vernietiging van een volkscultuur 10) Volkerenmoord.

Ik zie de link niet met het sterven van ouderen en zwakkeren aan een besmettelijk virus?

Je begon zelf over het terugbrengen van de wereldbevolking, maar je snapt niet waarom ik genocide aanhaal? Tsja.

Citaat:
Het gebrek aan contact met soortgenoten en het beperken van de vrijheid trekt enorme wissel op de mentale gezondheid van vele mensen. Is dat ondergeschikt aan de fysieke gezondheid?

Ook een vrij uitzonderlijke manier van mijn woorden uit het verband trekken. Ik pleit niet voor eenzame opsluiting als ik het 'iets kleinschaliger' zou willen, ik ben niet gebrek aan contact met 'soortgenoten', er is een vrij breed middenveld tussen volledige isolatie en festivals met duizenden mensen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:07

996981 schreef:
Is dat een reden om jongeren, kinderen, bloot te stellen aan een vaccin dat voor hen in veel gevallen meer risico’s meebrengt dan het virus zelf?

Je bedoelt deze vraag over het risico voor kinderen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:13

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Genocide:
1) Ethische kwestie 2) Het uitmoorden van een ras 3) Het uitmoorden van een volk 4) Moord 5) Rassenmoord 6) Uitmoording 7) Uitroeiing van een ras 8) Uitroeiing van een volk 9) Vernietiging van een volkscultuur 10) Volkerenmoord.

Ik zie de link niet met het sterven van ouderen en zwakkeren aan een besmettelijk virus?

Je begon zelf over het terugbrengen van de wereldbevolking, maar je snapt niet waarom ik genocide aanhaal? Tsja.

Citaat:
Het gebrek aan contact met soortgenoten en het beperken van de vrijheid trekt enorme wissel op de mentale gezondheid van vele mensen. Is dat ondergeschikt aan de fysieke gezondheid?

Ook een vrij uitzonderlijke manier van mijn woorden uit het verband trekken. Ik pleit niet voor eenzame opsluiting als ik het 'iets kleinschaliger' zou willen, ik ben niet gebrek aan contact met 'soortgenoten', er is een vrij breed middenveld tussen volledige isolatie en festivals met duizenden mensen.

Het terug laten brengen van de algehele wereldbevolking door een virus. Nee, ik zie de link met genocide niet

Kosten baten? Het is wel fijn voor een organisatie dat er geen geld toegelegd moet worden op iets dat ze organiseren. Klein is nu eenmaal niet snel rendabel. Ik snap in dit geval dus dat het alles of niets is bij het voorbeeld dat je aanhaalde.

We hebben duidelijk een ander idee en volgens mij gaan we daarin ook niet dichter naar elkaar toe komen. Een zinloze discussie dus wat mij betreft :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:13

Karl66 schreef:
996981 schreef:
Is dat een reden om jongeren, kinderen, bloot te stellen aan een vaccin dat voor hen in veel gevallen meer risico’s meebrengt dan het virus zelf?

Je bedoelt deze vraag over het risico voor kinderen?

Hoeveel andere vragen staan er in? :z

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:16

In dat geval zou ik een mooi verhaal kunnen houden over het feit dat de risico's van vaccineren kleiner zijn dan de risico's van de ziekte zelf. Ook voor jongeren. Dan moet ik daar weer bronnen bij gaan zoeken, want anders kom jij met de vraag wat mijn bronnen zijn. Dus draai ik in dit geval die vraag maar eens om. Wat zijn jouw bronnen dat het vaccin in veel gevallen meer risico's voor jongeren meebrengt dan het virus zelf?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:16

996981, heb je een bron? Van het gevaar van coronavaccinatie bij kinderen? En van de te verwaarlozen gevolgen van een besmetting?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:17

996981 schreef:
Áls je klachten krijgt. Daar zit hem precies de crux als het gaat om kinderen en jongeren.

Nee, als je besmettingen neemt :)

Je neemt 2000 jongeren. Die groep splits je netjes random in tweeen, met 1000 jongeren die gevaccineerd worden, en 1000 jongeren die het virus 'live' oplopen.

Vervolgens kijk je hoeveel jongeren hoofdpijn krijgen. Er zijn meer jongeren die hoofdpijn krijgen na besmet geraakt te zijn dan na het vaccin.
Er zijn meer jongeren die een paar dagen ziek zijn na besmetting, dan na het vaccin.
Er zijn meer jongeren die ernstig ziek worden na besmetting, dan ernstig ziek worden na het vaccin.
Er zijn meer jongeren die langdurig klachten houden na besmetting, dan na het vaccin.

De gedetailleerde cijfers moet je zelf even googlen, maar van ieder van die aspecten is al bekend dat de kans aanzienlijk groter is bij besmetting dan bij vaccin. Rekenkundig is het een hele eenvoudige keuze.

Citaat:
Neem je bij de bijwerkingen ook veranderingen in menstruatiecyclie en het spontaan droogvallen van borstvoeding mee? Of neem je dat net als de medische wereld niet zo serieus?

Denk je dat als het vaccin dat uitricht, dat het dan niet zou gebeuren bij daadwerkelijke besmetting door het daadwerkelijke virus? Waar komt het belachelijke idee uberhaupt vandaan dat een virus dat op grote schaal mensen heeft laten overlijden geen negatieve effecten zou hebben als je niet in het ziekenhuis komt / dood gaat?

JUIST omdat er zoveel mensen zijn doodgegaan, hebben we niet eens de tijd gehad om naar al die kleinere dingen te kijken die er ook bijhoren... dus we weten eigenlijk niet hoevaak corona zelf voor menstruatieproblemen zorgt. Dat het wordt uitvergroot bij de vaccinaties is omdat daar niet heel veel mensen aan doodgaan en we inzoomen op de minder ingrijpende gevolgen.

Maar het is echt aperte onzin dat het vaccin een groter risico geeft op dergelijke gevolgen dan een daadwerkelijk muterend, reproducerend virus in je lichaam.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:39

bigone schreef:
996981, heb je een bron? Van het gevaar van coronavaccinatie bij kinderen? En van de te verwaarlozen gevolgen van een besmetting?

260 kinderen t.g.v. Corona in het ziekenhuis, waarvan de meesten (worden helaas geen cijfers genoemd, reeds onderliggend lijden hadden). Ik zou na moeten kijken hoeveel kinderen in totaal Corona gehad hebben, als je dat daadwerkelijk interessant vindt.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... -doorgaan/

“Vooral de normale bijwerkingen van een vaccin: een pijnlijke prikplek, koorts, spierpijn, hoofdpijn en vermoeidheid. We zien wel dat kinderen net iets vaker last van bijwerkingen. Dat komt omdat hun afweersysteem over het algemeen iets sterker reageert dan het afweersysteem van volwassenen. Gelukkig zijn de klachten na een paar dagen weer verdwenen. Daarnaast weten we dat jongvolwassenen in zeldzame gevallen last kunnen krijgen van myocarditis (ontstoken hartspier) of pericarditis (ontstoken hartzakje). Deze zeldzame bijwerkingen zijn voornamelijk gezien bij mannen en jongvolwassenen, maar er is nog niet genoeg data beschikbaar om vast te stellen of ze bij kinderen ook voorkomen. De klachten gaan overigens meestal vanzelf over of zijn goed te behandelen.”

“Het betreft in de meldingen 38 keer het vaccin van Pfizer/BioNTech en 20 keer Moderna. Dit was 39 keer na een eerste prik en 18 keer na een tweede prik. Bij 1 melding was dit niet bekend. Het gaat om 34 mannen en 24 vrouwen. Hiervan zijn 10 tussen 20-30 jaar, 20 tussen 30-50 jaar en 28 ouder dan 50. Bij 28 meldingen was er sprake van een ziekenhuisopname. Meldingen worden ook doorgegeven aan de EMA.”

https://www.lareb.nl/news/ontsteking-va ... rna-vaccin

We hebben nog te weinig data bij kinderen, zien de bijwerking bij jongvolwassenen maar vinden het toch een goed idee kinderen te vaccineren, tegen iets dat in de regel voor hem allerminst gevaarlijk is…

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:51

Jong volwassenen zijn geen kinderen en daar ging het toch over?
Maar jongvolwassenen blijken door een corona besmetting 30 meer kans op die hartaandoeningen te hebben dan na vaccinatie waarbij het na vaccinatie het enigste symptoom is en goed te behandelen. Wanneer het door Corona komt is er vaak meer aan de hand dan alleen deze specifieke aandoening.

Dan even een stukje uit dat artikel :

Wat Buddingh daarnaast is opgevallen is dat de meeste kinderen die ernstig ziek met COVID-19 worden, ook al onderliggende klachten hadden. “Aan de andere kant zien we juist dat die kinderen die MIS-C ontwikkelen vaker een blanco medische voorgeschiedenis hebben.”

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:52

bigone schreef:
Maar jongvolwassenen blijken door een corona besmetting 30 meer kans op die hartaandoeningen te hebben dan na vaccinatie waarbij het na vaccinatie het enigste symptoom is en goed te behandelen. Wanneer het door Corona komt is er vaak meer aan de hand dan alleen deze specifieke aandoening.

Wat Buddingh daarnaast is opgevallen is dat de meeste kinderen die ernstig ziek met COVID-19 worden, ook al onderliggende klachten hadden. “Aan de andere kant zien we juist dat die kinderen die MIS-C ontwikkelen vaker een blanco medische voorgeschiedenis hebben.”

Kinderen en jongeren hadden we het over :)

Grappig. Je vraagt mij om bronnen en doet zelf weer uitspraken zonder deze van bronnen te voorzien

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:54

Maar waar is je bron dat het risico om jongeren te vaccineren groter is dan het risico van het virus zelf. Dat is uit jouw verhaal niet op te maken. Je hebt het over ziekenhuisopnames van kinderen die besmet zijn met het virus, koppelt dat aan normale bijwerkingen en gaat dan naar het risico op een ontstoken hartspier bij groepen van 20 jaar en ouder.

Jij stelt letterlijk dat het vaccin voor jongeren in veel gevallen meer risico's met zich meebrengt dan het virus zelf:

996981 schreef:

Jij stelt dit, dus jij zal vast data hebben waaruit blijkt dat dit risico hoger is. En als je die data niet hebt, dan vind ik het wel heel bijzonder dat je vraagt of ik kan uitleggen waarom we dat hogere risico nemen. Vooral omdat je zelf regelmatig om bronnen vraagt als iemand wat uit de losse pols beweert.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:09

Karl66 schreef:
Maar waar is je bron dat het risico om jongeren te vaccineren groter is dan het risico van het virus zelf. Dat is uit jouw verhaal niet op te maken. Je hebt het over ziekenhuisopnames van kinderen die besmet zijn met het virus, koppelt dat aan normale bijwerkingen en gaat dan naar het risico op een ontstoken hartspier bij groepen van 20 jaar en ouder.

Jij stelt letterlijk dat het vaccin voor jongeren in veel gevallen meer risico's met zich meebrengt dan het virus zelf:

996981 schreef:

Jij stelt dit, dus jij zal vast data hebben waaruit blijkt dat dit risico hoger is. En als je die data niet hebt, dan vind ik het wel heel bijzonder dat je vraagt of ik kan uitleggen waarom we dat hogere risico nemen. Vooral omdat je zelf regelmatig om bronnen vraagt als iemand wat uit de losse pols beweert.

A) er is een virus dat afgelopen jaar voor slechts 260 ziekenhuis opnamen bij kinderen heeft gezorgd

B) er zijn vaccins, ontwikkeld voor volwassenen, getest op volwassenen, waarbij vooral jong volwassen risico’s lopen op ontstekingen aan de hartspier maar waarvan nog onvoldoende data is met betrekking tot kinderen.

Voldoende data is er nog niet, gezien kinderen pas recent gevaccineerd mogen worden. Echter is het naar mijn idee common sense dat je een kind niet laat vaccineren met een vaccin met degelijke bijwerkingen, tegen een virus dat voor het gros van de kinderen ongevaarlijk is, met een vaccin dat onder voorwaarden voor twee jaar is goedgekeurd.
Wellicht had ik dat duidelijke moeten formuleren. Mijn excuses.

Ga je ook nog antwoord geven op mijn vraag?

Overigens ook bijzonder;
In de verkorte bijsluiter werd in eerste instantie aangegeven dat het vaccin beschermt tegen ziekte ten gevolgen van een Coronabesmetting, waar het nu tegen ziekenhuisopname zou beschermen

https://www.cbg-meb.nl/documenten/publi ... -comirnaty

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:13

veerledec schreef:
Een paar algemene bedenkingen van mezelf tijdens deze tweede corona-zomer:
1. Hoe kan het dat de bezetting van mensen met corona in het ziekenhuis behoorlijk hoger is dan vorige zomer? We hebben nu vaccinaties, qua maatregelen zitten we ongeveer gelijk denk ik? De Delta variant zou besmettelijker zijn maar niet voor een ernstiger ziekteverloop zorgen?

[ [url=m/qOn5Ns.png]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Vraag blijft wat hier nu de oorzaak van is. En 15% van de ziekenhuisopnamen nu is volledig gevaccineerd, dat rijmt niet met 95% bescherming bij een vaccinatie percentage van 95%?

Bij een risicoanalyse zou je ook de kans op het oplopen mee moeten nemen. Al zegt Van Dissel vandaag dat die 100% is, dus dan maakt het nog niet uit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:35

veerledec schreef:
veerledec schreef:
Een paar algemene bedenkingen van mezelf tijdens deze tweede corona-zomer:
1. Hoe kan het dat de bezetting van mensen met corona in het ziekenhuis behoorlijk hoger is dan vorige zomer? We hebben nu vaccinaties, qua maatregelen zitten we ongeveer gelijk denk ik? De Delta variant zou besmettelijker zijn maar niet voor een ernstiger ziekteverloop zorgen?

Vraag blijft wat hier nu de oorzaak van is. En 15% van de ziekenhuisopnamen nu is volledig gevaccineerd, dat rijmt niet met 95% bescherming bij een vaccinatie percentage van 95%?

Bedoel je dat je niet begrijpt wat base rate fallacy is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:52

996981 schreef:
bigone schreef:

Grappig. Je vraagt mij om bronnen en doet zelf weer uitspraken zonder deze van bronnen te voorzien

Ik heb dat onderzoek ergens drie maanden geleden al gelezen. Kwam uit de USA. Zal ik morgen nog even verder zoeken.
Jaarlijks komen de ontstekingen aan hartzakje ,waar het voornamelijk over gaat, voor bij zeer veel mensen, het word meestal door een onschuldig virus veroorzaakt en is in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen.
En ergens is het zo dat wanneer je op deze manier tegen vaccineren aankijkt dan kunnen we vaccineren beter helemaal afschaffen, voor alles.
Polio verloopt in 95 % van de infecties probleemloos, mazelen gaat maar één op de 10.000 dood aan, bof, maar 10 op de 10.000 hersenvliesontsteking en risico op onvruchtbaarheid bij jonge mannen. Kinkhoest, geen probleem behalve dat je er ernstige oogproblemen aan over kunt houden.
Risico klein toch? Dus waarom die prikken nemen. Mijn zwager had ze graag gehad, hij wilde graag kinderen maar helaas. Mijn schoonzus heeft pas vorig jaar haar ogen kunnen laten opereren, nu verlost van haar jampotbodems die ze al vanaf vijf jaar droeg na de kinkhoest.
Die hadden dolgraag de vaccins willen hebben als kind maar helaas waren ze er toen nog niet. Ergens word er begonnen met vaccins, en dat daar gevolgen zoals bijwerkingen aan zitten is logisch.
Maar de, gelukkig, nog kleine stroming van mensen die hun kinderen niet vaccineren( tegen niets) , wanneer die maar groot genoeg word dan herhaalt zich een periode in Nederland die je niet moet willen, zeker voor de kinderen niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:08

Deze stond vanmorgen in de liveblog van de nos. Hoewel nog steeds best hoge bescherming is er wel duidelijk een afname in werkzaamheid. Vooral de besmettelijkheid is vind ik een opmerkelijk punt. Je bent waarschijnlijk net zo besmettelijk met als zonder vaccin.

Worden deze onderzoeken ook voor moderna en janssen gedaan of eigenlijk deze twee vanwege vermoed ik GB waar het onderzoek is gedaan?

Citaat:
'Pfizer en AstraZeneca na drie maanden minder effectief tegen Delta-variant'
Drie maanden na het ontvangen van de laatste prik van de vaccins van Pfizer of AstraZeneca daalt de effectiviteit tegen de nu dominante Delta-variant aanzienlijk. Dat blijkt uit een groot onderzoek van de Universiteit van Oxford. Voor het onderzoek werden meer dan drie miljoen neus- en keeluitstrijkjes onderzocht.

Na drie maanden daalt volgens de onderzoekers de bescherming van het AstraZeneca-vaccin naar 61 procent en dat van Pfizer naar 75 procent. Bij gevaccineerde mensen die ouder zijn dan 35 jaar, nam de effectiviteit sneller af dan bij jongeren, schrijven de onderzoekers.

Het onderzoek stelt ook dat als gevaccineerde mensen besmet raken met de Delta-variant, ze het virus waarschijnlijk even makkelijk door kunnen geven als ongevaccineerde mensen. De onderzoekers vonden bij beide groepen evenveel virusdeeltjes in neus en keel.

"Hierdoor kan groepsimmuniteit een grotere uitdaging worden", zegt de Nederlandse onderzoeker Koen Pouwels tegen persbureau ANP. "Vaccins zijn waarschijnlijk het beste in het voorkomen van een ernstig ziekteverloop, maar iets minder effectief in het voorkomen van overdracht van het virus."

Het onderzoek is nog niet in een medisch tijdschrift verschenen. Het moet nog worden beoordeeld door vakgenoten voordat het gepubliceerd kan worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:34

996981 schreef:
A) er is een virus dat afgelopen jaar voor slechts 260 ziekenhuis opnamen bij kinderen heeft gezorgd

B) er zijn vaccins, ontwikkeld voor volwassenen, getest op volwassenen, waarbij vooral jong volwassen risico’s lopen op ontstekingen aan de hartspier maar waarvan nog onvoldoende data is met betrekking tot kinderen.

Voldoende data is er nog niet, gezien kinderen pas recent gevaccineerd mogen worden. Echter is het naar mijn idee common sense dat je een kind niet laat vaccineren met een vaccin met degelijke bijwerkingen, tegen een virus dat voor het gros van de kinderen ongevaarlijk is, met een vaccin dat onder voorwaarden voor twee jaar is goedgekeurd.

Overigens ook bijzonder;
In de verkorte bijsluiter werd in eerste instantie aangegeven dat het vaccin beschermt tegen ziekte ten gevolgen van een Coronabesmetting, waar het nu tegen ziekenhuisopname zou beschermen

Dat zijn geen bronnen, dat zijn de hersenspinsels van 996981, die wat random beweringen en feiten bij elkaar gooit. Als dit het niveau van jouw onderbouwing is, dan denk ik dat we mogen concluderen dat er geen bronnen voor jouw bewering zijn en dan is het dus gewoon onzin om mij om antwoord op een niet bestaande vraag te laten geven. Want er is dus blijkbaar geen data waaruit blijkt dat het risico van vaccineren van kinderen groter is dan het risico van het virus zelf.

Want hoeveel voor hoeveel ziekenhuisopnames van kinderen is het vaccin verantwoordelijk?

Waarom zou er geen data zijn van hartspierontstekingen bij kinderen, terwijl ze al wel volop gevaccineerd worden?

Waarom denk jij dat er zonder onderzoek een goedkeuring voor het vaccineren van kinderen is gegeven?

En wat die tijdelijke toelating betreft, dat is een ondertussen zo vaak ontkracht verhaal, dat ik eigenlijk geen zin heb om daar weer opnieuw op te reageren. Maar goed, tijdelijke toelating is standaard voor elk medicijn, omdat extreem zeldzame bijwerkingen pas zichtbaar worden als de populatie van de groep die het medicijn krijgen groot genoeg is. Want al test je een medicijn op een testgroep met een omvang van 1 miljoen mensen, dan loop je nog altijd het risico dat je een bijwerking met het risico van 1 op een miljard mist. Deze vaccins zijn volgens exact dezelfde toelatingseisen als elk ander medicijn toegelaten. Als je daar met andere medicijnen geen moeite mee hebt, dan is er geen enkele reden om dat bij deze vaccins wel te hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:09

Natuurlijk ook niet heel betrouwbaar, want gebaseerd op 1 waarneming. Maar wij hebben hier in huis alle 3 corona gehad. Ik was er echt heel ziek van, een ruime week. Mijn man heeft er ook een paar dagen behoorlijk last van gehad. Onze dochter van toen 10 jaar oud had keelpijn en was wat misselijk 1 avond. Verder geen koorts of niks. Dus als ik naar haar kijk, volgend jaar wordt ze 12. Mocht ze een oproep krijgen voor vaccineren ben ik er nog niet uit of ze die 2 prikken krijgt. Maar goed, dat is koffiedik kijken want niemand weet hoe het rondom vaccineren verder gaat lopen.

Verder ben ik helemaal voor kleinschaligere evenementen. Maar ik vind het wel zuur dat er met 2 maten gemeten wordt en dat rondom Zandvoort (F1) alles lijkt te mogen en te kunnen. Terwijl grote festivals en andere evenementen alleen maar werkeloos kunnen toezien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:30

bigone schreef:
996981 schreef:

Ik heb dat onderzoek ergens drie maanden geleden al gelezen. Kwam uit de USA. Zal ik morgen nog even verder zoeken.
Jaarlijks komen de ontstekingen aan hartzakje ,waar het voornamelijk over gaat, voor bij zeer veel mensen, het word meestal door een onschuldig virus veroorzaakt en is in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen.
En ergens is het zo dat wanneer je op deze manier tegen vaccineren aankijkt dan kunnen we vaccineren beter helemaal afschaffen, voor alles.
Polio verloopt in 95 % van de infecties probleemloos, mazelen gaat maar één op de 10.000 dood aan, bof, maar 10 op de 10.000 hersenvliesontsteking en risico op onvruchtbaarheid bij jonge mannen. Kinkhoest, geen probleem behalve dat je er ernstige oogproblemen aan over kunt houden.
Risico klein toch? Dus waarom die prikken nemen. Mijn zwager had ze graag gehad, hij wilde graag kinderen maar helaas. Mijn schoonzus heeft pas vorig jaar haar ogen kunnen laten opereren, nu verlost van haar jampotbodems die ze al vanaf vijf jaar droeg na de kinkhoest.
Die hadden dolgraag de vaccins willen hebben als kind maar helaas waren ze er toen nog niet. Ergens word er begonnen met vaccins, en dat daar gevolgen zoals bijwerkingen aan zitten is logisch.
Maar de, gelukkig, nog kleine stroming van mensen die hun kinderen niet vaccineren( tegen niets) , wanneer die maar groot genoeg word dan herhaalt zich een periode in Nederland die je niet moet willen, zeker voor de kinderen niet.

Maar ik sta niet zo in tegen vaccineren. Ik vind het super dat het vaccin bestaat en ik vind dat iedereen die zich er goed bij voelt en het wil nemen dat moet doen!

Ik word er alleen onwijs moe van dat de ongevaccineerden er op aan worden gekeken dat ze zich niet willen laten vaccineren. Wat daar de reden ooo voor is.

Voor geen een ziekte is de vaccinatiegraad 100. Dat gaat met Corona ook niet gebeuren. Waarom vast blijven houden aan de maatregelen als iedereen die wil straks gevaccineerd is?

Waarom niet kijken naar de inrichting van de zorg? Waarom niet kijken naar de algehele gezondheid van mensen? En ja, dat zijn langere termijn oplossingen, waar nu wellicht te weinig tijd voor is. Maar wáárom wordt er geen woord over gerept?

Ik heb niks tegen vaccineren. Ik heb wél iets tegen het min of meer verplicht vaccineren van groepen waarvoor de ziekte nauwelijks gevaarlijk is.

Vaccinatie, voor welke ziekte dan ook, moet in mijn ogen een vrije keuze zijn. En ja; ook als mensen achteraf spijt krijgen dat ze het niet genomen ook, ook als anderen er “last” van hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:34

SusanH schreef:
Natuurlijk ook niet heel betrouwbaar, want gebaseerd op 1 waarneming. Maar wij hebben hier in huis alle 3 corona gehad. Ik was er echt heel ziek van, een ruime week. Mijn man heeft er ook een paar dagen behoorlijk last van gehad. Onze dochter van toen 10 jaar oud had keelpijn en was wat misselijk 1 avond. Verder geen koorts of niks. Dus als ik naar haar kijk, volgend jaar wordt ze 12. Mocht ze een oproep krijgen voor vaccineren ben ik er nog niet uit of ze die 2 prikken krijgt. Maar goed, dat is koffiedik kijken want niemand weet hoe het rondom vaccineren verder gaat lopen.

Verder ben ik helemaal voor kleinschaligere evenementen. Maar ik vind het wel zuur dat er met 2 maten gemeten wordt en dat rondom Zandvoort (F1) alles lijkt te mogen en te kunnen. Terwijl grote festivals en andere evenementen alleen maar werkeloos kunnen toezien.

De F1 kwestie maakt in mijn ogen weer pijnlijk duidelijk hoe de invloed van lobbyen en je begeven in de juiste kringen werkt.

Of is het toeval dat een evenement van een vooraanstaand Nederlander wel door kan gaan, waar dat bij Jan met de pet niet kan? :(:)

Zelfde geld met voetbal. Als we maar genoeg geld in omgaat voor de juiste personen, kan het ineens wel…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:45

Karl66 schreef:
996981 schreef:

Overigens ook bijzonder;

Dat zijn geen bronnen, dat zijn de hersenspinsels van 996981, die wat random beweringen en feiten bij elkaar gooit. Als dit het niveau van jouw onderbouwing is, dan denk ik dat we mogen concluderen dat er geen bronnen voor jouw bewering zijn en dan is het dus gewoon onzin om mij om antwoord op een niet bestaande vraag te laten geven. Want er is dus blijkbaar geen data waaruit blijkt dat het risico van vaccineren van kinderen groter is dan het risico van het virus zelf.

Want hoeveel voor hoeveel ziekenhuisopnames van kinderen is het vaccin verantwoordelijk?

Waarom zou er geen data zijn van hartspierontstekingen bij kinderen, terwijl ze al wel volop gevaccineerd worden?

Waarom denk jij dat er zonder onderzoek een goedkeuring voor het vaccineren van kinderen is gegeven?

En wat die tijdelijke toelating betreft, dat is een ondertussen zo vaak ontkracht verhaal, dat ik eigenlijk geen zin heb om daar weer opnieuw op te reageren. Maar goed, tijdelijke toelating is standaard voor elk medicijn, omdat extreem zeldzame bijwerkingen pas zichtbaar worden als de populatie van de groep die het medicijn krijgen groot genoeg is. Want al test je een medicijn op een testgroep met een omvang van 1 miljoen mensen, dan loop je nog altijd het risico dat je een bijwerking met het risico van 1 op een miljard mist. Deze vaccins zijn volgens exact dezelfde toelatingseisen als elk ander medicijn toegelaten. Als je daar met andere medicijnen geen moeite mee hebt, dan is er geen enkele reden om dat bij deze vaccins wel te hebben.

Gut gut dan geef je geen antwoord :evaw:

Over je laatste alinea; lees even goed. Ik heb het niet over tijdelijke toelating. Ik heb het over het beoogde doel van het vaccin. Dat is nogal verschoven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:54

''Ook de deltavariant vermindert de effectiviteit van de vaccins. De onderzoekers concluderen dat gevaccineerden na een besmetting met de deltavariant net zoveel virusdeeltjes in hun neus en keel hebben als niet-gevaccineerden. “Hierdoor kan groepsimmuniteit een grotere uitdaging worden”, zegt de Nederlandse onderzoeker en co-auteur van de studie Koen Pouwels. “Vaccins zijn waarschijnlijk het beste in het voorkomen van een ernstig ziekteverloop, maar iets minder effectief in het voorkomen van overdracht van het virus.”

https://www.demorgen.be/nieuws/effectiv ... ~b207b84b/

Ondertussen mogen gevaccineerde mensen met een besmetting over naar binnen, gewoon reizen en blijft de QR-code geldig... Hoe kan dat worden uitgelegd?

Ik zal wel gek zijn, maar ik snap het niet :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:04

Dat is echt heel simpel. Als je mensen geen rechten geeft na het vaccin dan gaan er veel minder de prik halen.
Het is dus domweg kiezen uit 2 kwaden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:10

Sizzle schreef:
Dat is echt heel simpel. Als je mensen geen rechten geeft na het vaccin dan gaan er veel minder de prik halen.
Het is dus domweg kiezen uit 2 kwaden.

Dat minder mensen de prikken willen, als blijkt dat je én nog besmet kan worden én anderen kan besmetten én nog in het ziekenhuis kan belanden is toch ook logisch?

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:14

Nee, want je krijgt nog steeds die vrijheid daarvoor en je kansen zijn 95% beter ;)