Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:23

Ligt het misschien aan het pakketformaat wat je geselecteerd hebt?

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:05

Het pakket formaat was midden, niets uitzonderlijk klein of groot in ieder geval. Zou het kunnen dat je die optie niet kan selecteren als je in België woont?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:25

Een Spanjaard die gigantisch probeerd af te dingen omdat ze 5 euro verzendkosten moet betalen. Is normaal toch? :+ ik heb het al voor lage prijzen er op staan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:34

Dat soort mensen blokkeer ik gewoon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:47

Ik zet het altijd voor hoger erop dan ik wil omdat er altijd afgedongen wordt.
En op onzinbiedingen reageer ik niet. :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:30

Steeds vlak nadat ik wat wegbreng verkoop ik weer wat, lekker handig.

Had een paar nieuwe puma schoentjes erop, echt super veel biedingen en zelfs een heel zielig verhaal maar denk wacht mooi af, mooi verkocht voor wat ik ervoor wou.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:37

Rennie89 schreef:
Een Spanjaard die gigantisch probeerd af te dingen omdat ze 5 euro verzendkosten moet betalen. Is normaal toch? :+ ik heb het al voor lage prijzen er op staan

Ja ik heb ook supervaak mensen die extra korting willen omdat ze nog verzendkosten moeten betalen want "anders kunnen ze het net zo goed nieuw kopen". Ik zie niks van die verzendkosten hoor, koop het lekker nieuw als je dat wilt. Idd voor iets meer erop zetten en dan kan je iedereen een bod sturen die je item favoriet {:} en met een beetje geluk verkoop je het voor die hogere prijs

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:53

@corinep. Ik heb nu 2x per week dat ik wat weg breng want ik had hetzelfde. Heb ik net weggebracht en weer een verkoop. Ik bleef aan de gang

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:52

Ik heb het idee dat duurdere dingen sneller verkopen. De spullen die er voor een paar euro op staan, blijven staan. Maar zet ik er dan eens dure schoenen op of nu mijn ariat rijlegging, die zijn zo weg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:02

CastaMickey schreef:
Rennie89 schreef:

Ja ik heb ook supervaak mensen die extra korting willen omdat ze nog verzendkosten moeten betalen want "anders kunnen ze het net zo goed nieuw kopen". Ik zie niks van die verzendkosten hoor, koop het lekker nieuw als je dat wilt. Idd voor iets meer erop zetten en dan kan je iedereen een bod sturen die je item favoriet {:} en met een beetje geluk verkoop je het voor die hogere prijs

Nou ja, dat was wel waarom ik iets voorbij liet gaan. Scheelde 95 cent met de nieuwprijs, dus met verzendkosten duurder als bij de winkel. Maar zelfs zonder verzendkosten vond ik het wel een rare prijs. Was geen limited edition oid en op op dat moment ook nog te koop :=

Dus ik snap best wel dat mensen een bod doen als de nieuwprijs niet veel hoger is. Alleen dat hoef je er niet bij te melden :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:27

Ja de verzendkosten zijn niet mijn probleem :)) in mijn geval gaat het om 50 oude vintage pokemonkaarten, gebruikte staat, voor 20 euro. Wou ze nog 3 nieuwe kaarten er bij die er voor 2,50 op staan, en zei ze dat ze 16 wilt betalen omdat de verzendkosten 5 euro zijn. Nou sorry maar de kaarten staan er al aardig goedkoop op, wou al een korting van 1,50 op het totaal bedrag geven maar dat was schijnbaar niet genoeg :+ heb nu gezegd als het niet verkoopt voor de vraagprijs dat zij ze voor 18 euro zou mogen kopen, maar nu dus nog niet.

Wilt ze nu opeens foto’s van de achterkant van alle kaarten terwijl ik al aangegeven heb dat ze gebruikt zijn. Ze zullen er niet nieuw uit zien :+ maarja, ik zie het wel. De kaarten staan er voor een laag bedrag op in elk geval

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:43

MyWishMax schreef:
CastaMickey schreef:

Nou ja, dat was wel waarom ik iets voorbij liet gaan. Scheelde 95 cent met de nieuwprijs, dus met verzendkosten duurder als bij de winkel. Maar zelfs zonder verzendkosten vond ik het wel een rare prijs. Was geen limited edition oid en op op dat moment ook nog te koop :=

Dus ik snap best wel dat mensen een bod doen als de nieuwprijs niet veel hoger is. Alleen dat hoef je er niet bij te melden :')

Ja in dat geval wel, maar bij iets wat 30 euro kost nieuw en er voor 15 euro op staat (nieuw met prijskaartje) ben je incl verzendkosten alsnog minder dan 2/3 van de prijs kwijt voor exact hetzelfde artikel. Daarnaast moet je bij een webshop ook verzendkosten betalen of het ophalen, wat weer meer moeite is dan het naar je huis laten sturen. Als het 2-3 euro scheelt oké, maar dat is bij mij nog niet het geval geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:48

Maar ik snap ook niet waarom mensen die verzendkosten noemen :') Je doet toch gewoon een bod, wat kan het de verkoper schelen waarom je die prijs biedt?

En bij zo'n verschil tussen nieuwe bij webshop en nieuw bij vinted snap ik dat inderdaad helemaal niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:48

Granoek schreef:
Ik heb het idee dat duurdere dingen sneller verkopen. De spullen die er voor een paar euro op staan, blijven staan. Maar zet ik er dan eens dure schoenen op of nu mijn ariat rijlegging, die zijn zo weg

Idd, hier idem. Ik zet er ook eigenlijk geen goedkope dingen meer op, verkoopt voor geen meter en voor bv 2 euro foto maken, inpakken, verzendlabel printen, wegbrengen,…. Vind ik allemaal te veel gedoe voor 2 euro…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:46

Ik koop ook goedkope dingen op vinted hoor. Pas nog een zwembroek voor m’n zoon. Verzendkosten waren net zoveel als t broekje zelf maar ik woon in een dorp zonder winkels dus als ik t zelf moet halen ben ik ook benzine en parkeerkosten kwijt. En in deze tijd is dat meer dan verzendkosten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:39

Ik heb een rijbroek erop staan, is nieuw €40 maar kon ze niet meer terugsturen. Dus voor €25 staat ze er nu op, met kaartjes en verpakking erbij. Krijg ik serieus biedingen van €10....

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:47

Zitten twee kanten aan. Bij een winkel kan ik retourneren en heb ik garantie. Bij Vinted kan ik maximaal hopen dat ik het voor een redelijke prijs nog verder doorverkoop als het niet past.

25 euro, plus verzenden van 3 euro, plus vinted kosten komen ongeveer uit bij een ruime 30 euro.

Tenzij ik volledig zeker weet dat deze broek perfect zou zijn en precies is wat ik op dat moment zoek, zou ik hem absoluut niet kopen.

Ik probeer altijd maximaal 1/3 van de originele aankoopprijs te betalen. En echt, ook met nieuwe artikelen lukt mij dat vaak genoeg wel.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:40

Help, ik heb net perongeluk een bod geaccepteerd terwijl ik dat niet wou. Ik heb dus perongeluk op de verkeerde knop gedrukt.
Iemand enig idee of ik dit ongedaan kan maken? Ik heb al een bericht gestuurd naar die persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:50

Dat is dan jammer maar ik ga echt geen gloednieuw item voor 1/3 van de prijs laten vertrekken. Ze staat er ook nog niet lang op en tijd brengt meestal wel raad :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:23

Ik koop er jeans tot €4 voor mijn kind. Sinds half november 6 cm gegroeid dan koop ik geen nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:29

Ik heb nu een bundel aangevraagd bij iemand en die vindt nu de helft niet meer/heeft ze al vergeven.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:44

AmyJamess schreef:
Help, ik heb net perongeluk een bod geaccepteerd terwijl ik dat niet wou. Ik heb dus perongeluk op de verkeerde knop gedrukt.
Iemand enig idee of ik dit ongedaan kan maken? Ik heb al een bericht gestuurd naar die persoon.

Tuurlijk wel, gewoon verkoop annuleren.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:00

AmyJamess schreef:

Volgens mij niet idd, maar ik stuur dan een nieuw bod met de goede prijs en een berichtje dat je eerdere bod een foutje was, en dat je de aankoop zal annuleren als ze het toch daarvoor koopt. En met excuses en een fijne dag zodat ze het niet alsnog kopen puur om je een slechte review te geven (je annuleert immers een transactie).

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:04

caro29 schreef:
Ik koop er jeans tot €4 voor mijn kind. Sinds half november 6 cm gegroeid dan koop ik geen nieuwe.

Ook ik koop de jeans voor mijn jongens daar tegenwoordig. Scheelt echt zo veel geld. En ik weet precies welke merken goed bij ze zitten dus met een beetje speurwerk en geduld kom je er dan vaak wel.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:24

Ja mijn zusje verkoopt ook haar kinderkleren voor paar euro's en die heeft zo echt al dik 800€ bijeen gehaald, zij zegt ook dat kinderkleren verkopen als een gek. Maar ik heb geen kinderen :+