Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
_Penotti schreef:Als hij dat dan wel zeker weet dan moeten we toch erg op gaan passen met onze katten, zeker in de gebieden waar het nu zo enorm opleeft.
Dan lijkt het mij verstandig katten bij een dierenarts bezoek (uiteraard niet bij een gebroken pootje oid) te gaan testen.
Bigone er word ook gezegd dat het voor Wuhan al aanwezig was.
Als je ziet wat voor smeerboel het daar is valt er weinig meer te achterhalen ben ik bang.
Marie_Anne schreef:Nogmaals: katten worden niet in dezelfde hoeveelheden bij elkaar en op dezelfde wijze gehouden als nertsen. Daarnaast is voor zover ik weet nog nooit een mens besmet door een kat, en dus wel door een nerts. Dus die vergelijking slaat nog steeds nergens op.
Maar er wordt wel onderzoek gedaan naar katten ook, zoals je in het interview kunt lezen. Maar ik geloof niet dat jij echt geïnteresseerd bent, je lijkt vooral vastbesloten vast te houden aan je eigen ideeën hierover. Wat weet zo'n hoogleraar er ook van...
_Penotti schreef:Dat vind ik niet netjes van je, echt niet.
Want dat is zeker niet zo. Vind ik echt naar zoals je dat brengt.
Nee natuurlijk worden katten niet zo gehouden, maar zijn wel weer meer onder de (zieke) mens.Marie_Anne schreef:Nogmaals: katten worden niet in dezelfde hoeveelheden bij elkaar en op dezelfde wijze gehouden als nertsen. Daarnaast is voor zover ik weet nog nooit een mens besmet door een kat, en dus wel door een nerts. Dus die vergelijking slaat nog steeds nergens op.
Maar er wordt wel onderzoek gedaan naar katten ook, zoals je in het interview kunt lezen. Maar ik geloof niet dat jij echt geïnteresseerd bent, je lijkt vooral vastbesloten vast te houden aan je eigen ideeën hierover. Wat weet zo'n hoogleraar er ook van...
Edit: mar weet je laat ook maar, discussie dood, klaar.
Ben er weg van, op deze manier weggezet worden houd het op voor mij
Fijne voortzetting nog
Shadow0 schreef:Astorga: ontsnappende nertsen zijn niet echt een probleem. Het is de massa van heel veel dieren bij elkaar dat een gevaar vormt, ook voor bv mutaties en recombinatie. Nertsen die ontsnappen zijn niet echt belangrijk, als ze dat niet met duizenden tegelijk doen.
Verder vind ik het helemaal niet logisch dat er afgeschaald wordt... we hebben toch een hele zomer gehad om te bedenken dat mensen in de herfst verkouden worden?
bigone schreef:Laten ze die app maar snel landelijk invoeren, hoeven ze ook niet zoveel contactonderzoek te doen . Wanneer mensen tenminste zo slim zijn om hem te gebruiken .
bigone schreef:Laten ze die app maar snel landelijk invoeren, hoeven ze ook niet zoveel contactonderzoek te doen . Wanneer mensen tenminste zo slim zijn om hem te gebruiken .
SusanH schreef:Naast de pensionstal waar ons paard staat zit een nertsenfarm. Ik ben er niet heel gerust op. En idd ze ontsnappen geregeld. Normaal niet zo spannend maar die ene die je treft zal maar net corona hebben. Ze lopen vaak zat ook bij ons op stal. Begreep dat ze nu toch versneld alle farms op moeten doeken. Alleen al vanwege de stank overlast dikke prima. Natuurlijk is de manier waarop ze gehouden worden ook vreselijk.
bigone schreef:Ik denk dat zelfs als maar 50 % van alle mensen hem installeert je al heel veel besmettingen terug kunt dringen.
Citaat:Dan kun je de verspreiding toch wat sneller indammen want die 100 hebben ook weer een andere bubbel en voor je het weet moet je als ggd 500 of meer mensen onderzoeken.
bigone schreef:Ik denk dat zelfs als maar 50 % van alle mensen hem installeert je al heel veel besmettingen terug kunt dringen. Bvb een illegaal feestje, wanneer er 100 man door elkaar loopt en iedereen flink met elkaar aan de praat is en eentje test positief dan krijgen de andere 49 een berichtje en die kunnen hun contacten ook weer op de hoogte stellen . Dan kun je de verspreiding toch wat sneller indammen want die 100 hebben ook weer een andere bubbel en voor je het weet moet je als ggd 500 of meer mensen onderzoeken.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Ik denk dat zelfs als maar 50 % van alle mensen hem installeert je al heel veel besmettingen terug kunt dringen.
Dit getal lijkt gebaseerd op de betrouwbare methode van gewoon willekeurig wat bedenken?Citaat:Dan kun je de verspreiding toch wat sneller indammen want die 100 hebben ook weer een andere bubbel en voor je het weet moet je als ggd 500 of meer mensen onderzoeken.
De GGD doet dat onderzoek dus al niet (niet alleen het BCO maar vooral ook niet het testen) dus onder de streep maakt het eigenlijk niks uit. Daarom is de app dus zinloos. Als je het niet verbindt aan andere dingen die niet in de app zitten maar belangrijk zijn in de samenleving gebeurt er niet zo veel.