Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:28

_Cathalijne schreef:
@Jessix: maar dat is dezelfde intelligente lockdown waar mensen wel de vrijheid hebben om naar de winkel te gaan oid. De vraag is of mensen daadwerkelijk meer thuis gaan blijven (want weer minder goed, dus we gaan niet), of dat mensen alsnog behoefte hebben om wat anders te zien dan hun eigen 4 muren, en dus naar de winkel gaan. Die 3 vrienden mag ik nog steeds uitnodigen, maar ipv. in de tuin doen we het binnen. Grotere kans op snellere stijging van de infectiedruk.

Maar dat is uiteraard lastig om zo te voorspellen, we zullen eind van de week wel zien wat het menselijk gedrag is.

Ja daar geef ik je gelijk in.
Ik ben benieuwd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:31

Ondanks het slechtere weer ga ik vandaag gewoon naar de moestuin. Zeer waarschijnlijk opsluitbanden ingraven wat zeer waarschijnlijk mogelijk wordt door de regen. Hopen dat het al zachter is en geen blok beton. En anders kan ik ook nog in de kas gaan zitten moet nog wat zaaien. Of tomaten planten uitzetten.

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:45

Even over warm weer en Spanje: dat moet nog komen hoor, het is hier kouder geweest dan in Nederland de laatste zes weken. Vanaf vandaag hopen we op echt mooi weer. Gisteren kregen we even een laatste bui, let wel, we wonen in het droogste deel van Spanje.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:47

@monique

Je schilderij brengt een lach bij iedereen.
Het vangt alles, vrolijke kleuren, het beste van de situatie maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:49

:brr: het valt me al jaren op dat Spanje vaak kouder weer geeft als het noorden.
Ik vind dat je mooi woont Monique!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:55

Wat heb je heerlijk de ruimte Monique. En eeehhh het ziet er koud uit! Brrr

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:58

Fijn dat Ikea weer open is. Ik heb nog een nieuwe rolstoel nodig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:05

Niwla schreef:
sureido schreef:
Heel de tijd wordt er hier geklaagd dat iedereen weer naar buiten gaat en dat mensen binnen moeten blijven, en nu zeg ik iets over dat mensen waarschijnlijk meer thuis gaan blijven door het slechte weer, is dat ook weer niet goed. Ik snap het niet meer hoor! :')

Ja, dit. :')

Hoe kan het dat in Duitsland de besmettingsgraad weer gestegen is? Zij hebben weinig versoepeld nog toch? Zou het dan Pasen geweest zijn? Ik kan nergens een mogelijke reden vinden.

Ze weten volgens mij nog niet waarom het weer omhoog is gegaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:06

Het is nattevingerwerk wat betreft de besmettingen want het is moeilijk meetbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:13

@ MoniqueT, dat is inderdaad iets wat ik nog wel eens vergeet. Denk dat jullie bijna het jaar rond wel lekker in het zonnetje zitten, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Blijkt nu ook wel weer. :) Wel een fijne plek zo te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:19

MoniqueT schreef:
Even over warm weer en Spanje: dat moet nog komen hoor, het is hier kouder geweest dan in Nederland de laatste zes weken. Vanaf vandaag hopen we op echt mooi weer. Gisteren kregen we even een laatste bui, let wel, we wonen in het droogste deel van Spanje.

[ [url=m/HLvxfh.jpg]Afbeelding[/url] ]

:brr:
Hopelijk wordt het inderdaad weer beter nu jullie snel weer meer naar buiten mogen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:31

Wij wonen inderdaad heerlijk en hebben gelukkig de ruimte rondom huis. April is altijd een wat wisselvallige maand, daar staat tegenover dat we van mei tot en met vaak ver in december mooi weer hebben. Soms rond nieuwjaar nog echt weer om buiten te zitten. Vanaf vandaag gaan we ervoor! Voorspellingen tussen 25 en 30 graden deze week.

Bedankt voor de complimenten voor het schilderij. Uitdagingen was de Spaanse kleuren (vlag) gebruiken, het origineel was Italiaans en aquarel. Ik ben meer van het ruigere werk.

Heb me net uit een enorme dip gehuild. Mijn zoon wordt 30 vandaag. Zijn vader is (zoals al wel eerder verteld) heel jong overleden en we kregen destijds verkering op het feest van zijn 30ste verjaardag. En morgen wordt mijn bonuskleinkind geboren (geplande keizersnede) in Nederland. Dat kwam vanmorgen zo hard binnen allemaal. Ik ga nu appeltaart bakken om zijn verjaardag hier te vieren. Manlief zit de appels te schillen!

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:35

Sterkte Monique! Wat een droomhuis in de zomer zeg! Prachtig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:35

Wat een hoop gedoe over buren.
Ik ging gistermorgen naar mijn ouders, m'n vader had even wat hulp nodig. Aangezien hij heel veel bij mij aan het werk is geweest, return in de favor... Scheelt een hele hoop extra contacten.
Hij is vrij streng, ik ook… Dus m'n zusje wilde met het hele gezin op de koffie komen en dat heeft m'n moeder afgehouden omdat ik er al was.
Een tuin verderop zit een buurvrouw die 60 is geworden, gezien het jaar dat zij heeft gehad (kanker en nog wat meer ellende) wilde ze dat natuurlijk vieren. Dus daar waren twee kinderen met aanhang én kleinkinderen…

Ja ik weet niet of ik dat nu heel slim vind… Maar goed, daar heb ik toch verder niet over te oordelen?

Wat trouwens wel grappig is, mijn zusje mag niet met het hele gezin bij mij komen, of bij mijn ouders. Maar mijn ouders en ik kunnen wel met z'n 3en naar haar toe... Dus als je per se elkaar wilt zien, kijk dan of je zo creatief kan zijn. :D Geen idee of mijn situatie zo uniek is.

pmarena schreef:
Ikea die aanmoedigt om online te bestellen :P En dan zijn er best nog wat artikelen waarbij je het niet online mag bestellen om duistere redenen, en vervolgens een levertijd van een week of 3 :P

Ik wilde een kast online bestellen… Leverkosten: 40 euro.
Nah, dan haal ik het wel af hoor… Ikea is 20 minuten rijden…
Heb niet voor niets een trekhaak…

Ben het helemaal met je eens dat ze niet heel motiverend aanmoedigen… :+
Zijn heel wat bedrijven die dat heeeeeeeeeeeeeeeeel anders doen. Ook met grote pakketten… :+
En ik heb echt dingen nodig van Ikea... :\ En ik ben zoooo slecht in lijstjes maken daarvoor…

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:44

het is bij IKEA juist heel simpel: je zoekt online uit wat je wilt kopen, noteert de nummers, selecteer je vestiging en kijk waar het ligt in het magazijn. Je noteert de nummers van de paden waar je artikelen liggen. Er is altijd een doorgang van de ingang naar het magazijn, dan hoef je de winkel niet eens door. Je pakt een kar en je artikelen en gaan naar de kassa en IKEA weer uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:44

Oh, Monique, wat een plaatje!

Ik snap helemaal dat je er dan even doorheen zit. Soms is het gewoon allemaal heel veel. En dan zegt er iets Poef! :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:45

Morrie schreef:
het is bij IKEA juist heel simpel: je zoekt online uit wat je wilt kopen, noteert de nummers, selecteer je vestiging en kijk waar het ligt in het magazijn. Je noteert de nummers van de paden waar je artikelen liggen. Er is altijd een doorgang van de ingang naar het magazijn, dan hoef je de winkel niet eens door. Je pakt een kar en je artikelen en gaan naar de kassa en IKEA weer uit.

Ik bestel bij Ikea, betaal online, laat het klaarleggen en haal het af. Maar dat is dan zakelijk. Ik weet niet of dit ook particulier kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:48

Morrie schreef:

Ja, maar dat is het punt... Ik weet niet helemaal wat ik wil, tot ik een praktijkvoorbeeld heb gezien…

Tot dusver kom ik daardoor niet verder dan bestek en een kast. Terwijl ik ook nog dingen voor lade-inrichting nodig heb. Gelukkig heb ik via Bokt al wat voorbeelden. Maar doorgaans is dit niet mijn sterkste punt :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:56

rien10 schreef:
Morrie schreef:

Ik bestel bij Ikea, betaal online, laat het klaarleggen en haal het af. Maar dat is dan zakelijk. Ik weet niet of dit ook particulier kan.

Ja. Gister waren ze nog niet geopend, dus ik weet niet hoe het vandaag geregeld is maar gisteren was het perfect geregeld.

Bij aankomst aanmelden (vanuit je auto) dan word je naar een parkeervak gestuurd waar iemand jouw kar met spullen op 2 meter van je af zet. Zelf de kar pakken en uitladen, vervolgens de kar terug zetten in het rek.

Maar dan moet je dus wel weten wat je wilt hebben. :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:57

Ik zat net te kijken bij wat cijfers van over de wereld, maar ‘schrok’ daar toch van: als ik het goed begrijp staat België helemaal bovenaan en Nl niet eens in de top 10? Waarom al dat commentaar dan toch steeds op nl?

Afbeelding

https://www.volkskrant.nl/cs-b14e8079

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:57

[quote="Janine1990"]Wat een hoop gedoe over buren.
Ik ging gistermorgen naar mijn ouders, m'n vader had even wat hulp nodig. Aangezien hij heel veel bij mij aan het werk is geweest, return in de favor... Scheelt een hele hoop extra contacten.
Hij is vrij streng, ik ook… Dus m'n zusje wilde met het hele gezin op de koffie komen en dat heeft m'n moeder afgehouden omdat ik er al was.
Een tuin verderop zit een buurvrouw die 60 is geworden, gezien het jaar dat zij heeft gehad (kanker en nog wat meer ellende) wilde ze dat natuurlijk vieren. Dus daar waren twee kinderen met aanhang én kleinkinderen…

Verstandig, nee. Begrijpelijk, ja

Ik zou overigens alleen politie bellen als er ergens een mega groot feest wordt gegeven.
Hier houdt iedereen zich best goed aan de regels, ook in de supermarkt enzo. Zelfs onze puberzoon.
Vriendin wilde langskomen met gezin, 4. Gezegd dat ik dat niet wil. Is ook geen goed voorbeeld voor puberzoon, die dolgraag al zijn vrienden zou willen uitnodigen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:02

MoniqueT schreef:
Wij wonen inderdaad heerlijk en hebben gelukkig de ruimte rondom huis. April is altijd een wat wisselvallige maand, daar staat tegenover dat we van mei tot en met vaak ver in december mooi weer hebben. Soms rond nieuwjaar nog echt weer om buiten te zitten. Vanaf vandaag gaan we ervoor! Voorspellingen tussen 25 en 30 graden deze week.

En hoe warm is je zwembadwater op dit moment?
Kennissen van mij met 'n B&B omgeving Denia klagen dat hun water nog steeds onder de 18 zit.
Voor mij een prima zwemtemperatuurtje, ik zwem in kouder water in Nederland tenslotte.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:04

MoniqueT schitterend. <3

April doet wat die wil. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:05

Marocje schreef:
Ik zat net te kijken bij wat cijfers van over de wereld, maar ‘schrok’ daar toch van: als ik het goed begrijp staat België helemaal bovenaan en Nl niet eens in de top 10? Waarom al dat commentaar dan toch steeds op nl?

[ [url=m/zEJ1i8.png]Afbeelding[/url] ]

Hier ( België ) worden alle overlijdens meegeteld, dus ook de niet-bevestigde corona gevallen in woonzorgcentra en daarbuiten.
In de meeste landen worden enkel de bevestigde corona-overlijdens in ziekenhuizen geteld.
Daarmee hebben wij de gouden plak te pakken :\

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:05

Marocje schreef:

[ [url=m/zEJ1i8.png]Afbeelding[/url] ]

Per miljoen inwoners. Dat is inderdaad een heftig grafiekje