Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:24

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:
In de buitenlucht is het toch nergens in Europa verplicht? Dus zeg maar in het bos?

Ik bedoel dan ook in de buitenlucht op een drukke markt oid. Of in een attractie park buiten.

Als je niet in de rij staat hoef je 'm in het pretpark ook niet op, volgens mij is het op markten ook niet verplicht, in overdekte winkelcentra in Duitsland wel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:24

Je kan het ook dramatischer maken dan het is := Hoe lang loop je nou rond in een toiletgebouw? Onder de douche heb je hem alvast niet op en voor afwassen e.d. ben je ook binnen 15 minuten weer weg. Boodschappen doen hoeft ook geen uur te duren, helemaal niet als je maar voor 1 persoon koopt en je met niemand rekening hoeft te houden. Je bent alleen wat langer in musea mocht je dat willen en dat overleef je ook wel.

Waar zijn mondkapjes in de buitenlucht verplicht trouwens? Ik kan me zo geen enkel land herinneren waar dat het geval is.

Mondkapjes kunnen ook maar zo in Nederland verplicht worden, ga je dan ook de hele dag in huis zitten zodat je hem maar niet hoeft te dragen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:27

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:
In de buitenlucht is het toch nergens in Europa verplicht? Dus zeg maar in het bos?

Ik bedoel dan ook in de buitenlucht op een drukke markt oid. Of in een attractie park buiten.

https://www.looopings.nl/weblog/14809/E ... lucht.html Nou handig voor deze man dan. Al zou ik dacht echt nooit naar een pretpark gaan. Voor mij is die afstand belangrijk en dat mondkapje omdat het moet. In Nederland vind ik nu de mensen met mondkapjes en handschoenen de mensen die geen afstand houden :+
Wel zijn dit de ‘typische wijken’ hier in de omgeving :')
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-07-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:29

Ik ervaarde het ook als heel prettig dat er anderhalve meter tussen zit in de rij, heerlijk geen mensen die heel dicht op je komen staan.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:32

mvdende schreef:
Ik werk niet, dus thuis "ontspannen" doe ik 7 dagen per week.

Ik ga juist op vakantie om even in een andere omgeving te zijn.

En als dit vorige week bekend was gemaakt, dan had ik inderdaad niet voor een vakantie in België gekozen, maar voor vakantie in Nederland.

En ik vermoed zó maar eens, dat mondkapjes plicht geen geldige reden is voor de annuleringsverzekering om te mogen annuleren.

Je zou ook kunnen gaan werken, dan waardeer je meer wat je thuis hebt en je verdiend er ook nog eens geld mee *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:33

Volgens mij zit ze met medische reden thuis

Jilletje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:34

Dat weet ik niet natuurlijk, maar dat is wel vervelend dan!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:35

mvdende schreef:
En ik vermoed zó maar eens, dat mondkapjes plicht geen geldige reden is voor de annuleringsverzekering om te mogen annuleren.

Je geld krijg je waarschijnlijk niet terug, maar als het mondkapje voor jou zo belastend is dat je er niet mee kunt ademen en steeds flauwvalt, dan zou ik dat voor lief nemen.

Ik ging vroeger heel snel van mijn stokje en kreeg op voorhand al de zenuwen als ik wist dat er een situatie aan zat te komen met een grote kans op een flauwte, wat niet echt hielp... Gelukkig heb ik geen last van mondkapjes. Misschien als ik in heet, benauwd weer probeer te sporten met een mondkapje op, maar dat was ik niet van plan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:40

mvdende schreef:
[
En dat is dus zo raar...

Want als corona zich daadwerkelijk via aerosolen verspreid, doet een schot wat aan de bovenkant en onderkant gewoon open is echt helemaal niets...

Niks raars aan. Geen enkele maatregel houdt een virus voor 100% tegen. Daarom worden er verschillende maatregelen tegelijk gebruikt, als elke maatregel een deel van de viruspartikels kan tegenhouden wordt het aantal virusdeeltjes dat overgedragen wordt klein genoeg om geen of weinig gevaar meer te vormen.
Op dit moment ziet het ernaar uit dat er 3 manieren van overdracht zijn: grote druppels, contactoverdracht en aerosols. Voor elk van de 3 worden maatregelen genomen. Misschien zijn er maatregelen bij die achteraf overbodig blijken, niet over zeuren. Better safe than sorry. Wetenschappers zijn er hard op aan het werken maar hebben helaas geen glazen bol.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:42

Ik snap niet zo goed dat je de grens over gaat met vakantie, als je zo tegen het dragen van een mondkapje bent. Nederland is het land met de minste beperkingen qua mondkapje. Dan zoek je het toch niet op denk ik?
Misschien mijn gebrek aan inlevingsvermogen hoor.

Maar dat is voor mij gelijk aan de mensen die nu lopen te huilen dat ze in een lock down terecht zijn gekomen in Catalonie, ja sorry hoor. Maar jij gaat daar naar toe, Spanje is nog lang niet rustig qua Corona.
Ander verhaal als je er woont natuurlijk!

Ben heel benieuwd of er in NL nog een tweede golf komt na de zomer. Hoeveel pikken mensen op in het buitenland, wat weer wordt meegenomen. Of hoeveel brengen toeristen binnen?

Zijn er ook mensen die nu al weg zijn geweest en positief zijn?

Mijn broer en schoonzus zijn net terug van 2 weken Zwitserland. Wandelen en fietsen in de bergen.
2x een huisje geboekt zodat ze niet met gedeeld sanitair ed zitten op de camping. En verder de bergen/buitenlucht in.
Die hebben het fijn gehad en vonden het prima gaan qua boodschappen met mondkapjes ed op.
Zijn geen mensen voor musea ed, dat zal zeker nu gescheeld hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:43

Jilletje schreef:
mvdende schreef:
Ik werk niet, dus thuis "ontspannen" doe ik 7 dagen per week.

Ik ga juist op vakantie om even in een andere omgeving te zijn.

En als dit vorige week bekend was gemaakt, dan had ik inderdaad niet voor een vakantie in België gekozen, maar voor vakantie in Nederland.

Je zou ook kunnen gaan werken, dan waardeer je meer wat je thuis hebt en je verdiend er ook nog eens geld mee *\o/*

Misschien even nadenken voordat je zoiets post?

Ik zit in een reïntegratie traject en woensdag nog met mijn begeleider gesproken dat de banen markt nu helemaal ingestort is. Er zijn voor arbeidsgehandicapten nu geen banen meer.

En het was al lastig om iets te vinden met geen klant contact, vaste werktijden niet flexibele, geen avonden en weekenden en binnen een straal van 6km vanaf Ossendrecht. Oja, zonder nuttige opleiding afgerond te hebben. (Mbo 3 dierverzorging afgerond, maar daar is geen werk in)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:46

MarliesV schreef:
Ik snap niet zo goed dat je de grens over gaat met vakantie, als je zo tegen het dragen van een mondkapje bent. Nederland is het land met de minste beperkingen qua mondkapje. Dan zoek je het toch niet op denk ik?

Maar dat is voor mij gelijk aan de mensen die nu lopen te huilen dat ze in een lock down terecht zijn gekomen in Catalonie, ja sorry hoor. Maar jij gaat daar naar toe, Spanje is nog lang niet rustig qua Corona.

Ben heel benieuwd of er in NL nog een tweede golf komt na de zomer. Hoeveel pikken mensen op in het buitenland, wat weer wordt meegenomen. Of hoeveel brengen toeristen binnen?

Mijn broer en schoonzus zijn net terug van 2 weken Zwitserland. Wandelen en fietsen in de bergen.
2x een huisje geboekt zodat ze niet met gedeeld sanitair ed zitten op de camping. En verder de bergen/buitenlucht in.
Die hebben het fijn gehad en vonden het prima gaan qua boodschappen met mondkapjes ed op.

Uhh België was gelijk aan Nederland kwa mondkapjes plicht tot gisteren avond....

Niet zo raar dan hè, dat je een vakantie in België boekt ipv bijvoorbeeld Duitsland..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:48

Je hebt toch een auto en rijbewijs dus die zes kilometer qua werkzoeken is een beetje onzin. Wat betreft vakantie, je bent er blijkbaar van overtuigd dat Corona zo goed als weg is in Nederland en België en flipt door mondkapjes plicht , dat het vervelend is snap ik maar dit kan je op elke bestemming gebeuren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:49

Wat is er mis met in het weekend werken of 's avonds ? Die uren krijg je dan toch vrij in de week ?

Als je zo vaak op vakantie gaat, ben je toch ook het weekend en de avonden van huis weg ? Dat levert dan blijkbaar geen problemen op...

Lijkt me trouwens sterk dat je zou flauwvallen van af en toe een mondkapje te dragen vanwege lage bloeddruk als je wel kan gaan klimmen en hier dus duidelijk geen problemen ondervind :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:50

MvdEnde, niet helemaal, de contactberoepen zijn in Belgie ook verplicht, zoals de kapper. Dat is NL niet zo!

Maar goed, ik zeg voor jou, annuleren en wat boeken in NL of lekker thuis blijven en dagjes weg gaan. Dit is niet best voor je bloeddruk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:51

Pandora2 schreef:
Wat is er mis met in het weekend werken of 's avonds ? Die uren krijg je dan toch vrij in de week ?

Het is uitermate slecht voor je mentale gezondheid om wisselende diensten en/of avonden te werken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:51

mvdende schreef:
MarliesV schreef:

Uhh België was gelijk aan Nederland kwa mondkapjes plicht tot gisteren avond....

Niet zo raar dan hè, dat je een vakantie in België boekt ipv bijvoorbeeld Duitsland..

Nee, België was al strenger dan Nederland. In Nederland hoef je bij de kapper geen mondkapje op, in België wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:52

MarliesV, in Zwitserland is/was geen mondkapjesplicht in de winkels, dus dat hebben ze dan uit eigen initiatief gedaan. Pas sinds deze week zijn er 2 kantons waar ze het ingevoerd hebben.

Jilletje

mvdende schreef:
Misschien even nadenken voordat je zoiets post?

Ik zit in een reïntegratie traject en woensdag nog met mijn begeleider gesproken dat de banen markt nu helemaal ingestort is. Er zijn voor arbeidsgehandicapten nu geen banen meer.

En het was al lastig om iets te vinden met geen klant contact, vaste werktijden niet flexibele, geen avonden en weekenden en binnen een straal van 6km vanaf Ossendrecht. Oja, zonder nuttige opleiding afgerond te hebben. (Mbo 3 dierverzorging afgerond, maar daar is geen werk in)

Hoezo nadenken?
Ik maakte geen sneer, en daarna heb ik ook gereageerd als je thuis zit om een bepaalde reden dat dat heel vervelend is ;)
Je hoeft je verder niet te verantwoorden hoor tegen me.

lenaa_tje

Pandora2 schreef:

Als je zo vaak op vakantie gaat, ben je toch ook het weekend en de avonden van huis weg ? Dat levert dan blijkbaar geen problemen op...

Lijkt me trouwens sterk dat je zou flauwvallen van af en toe een mondkapje te dragen vanwege lage bloeddruk als je wel kan gaan klimmen en hier dus duidelijk geen problemen ondervind :+

Nah dat zijn toch wel 2 verschillende dingen hoor. Zijn veel mensen die zich beperkt voelen met het ademen door een mondkapje. En daardoor gaan hyperventileren. Dat heeft niks te maken met de sporten die je verder doet.

Ik denk wel dat het de verandering is die nu vervelend is. Het is anders dan ze zich had voorgesteld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:54

elnienjo schreef:
Pandora2 schreef:

Het is uitermate slecht voor je mentale gezondheid om wisselende diensten en/of avonden te werken.

Oei, ik heb dat 20 jaar gedaan :=
Het is natuurlijk maar net hoe je mindset is. ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:55

MarliesV schreef:

Mondkapje was in Zwitserland toch verplicht bij klachten en in het ov? Of klopt de informatie bij de anwb of hier. Of ingeval ik dacht niet in de supermarkt. https://www.indebergen.nl/weblog/52400- ... nt-corona/ niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:56

Pandora2 schreef:
Oei, ik heb dat 20 jaar gedaan :=
Het is natuurlijk maar net hoe je mindset is. ;)

Jij bent mentaal gezond waarschijnlijk? Als je om psychische redenen afgekeurd bent is dat dus een trigger die je moet zien te vermijden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:57

Voor sommige mensen is het glas altijd half leeg :x
Wij blijven gewoon lekker thuis, dinsdag zijn de nieuwe meubels gebracht dus zit nu naar mijn vakantiegeld te kijken :')
Mijn schoonzus zit nu in Salou op de camping, het is gewoon uitgestorven daar!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 10-07-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:58

Sizzle schreef:
MarliesV, in Zwitserland is/was geen mondkapjesplicht in de winkels, dus dat hebben ze dan uit eigen initiatief gedaan. Pas sinds deze week zijn er 2 kantons waar ze het ingevoerd hebben.

Klopt, ze zijn ff de grens naar IT over geweest voor wat boodschappen, belangrijk verschil, vergeten te melden!

Maar goed, ze hebben het prima gehad en fijn weg geweest. Beetje positiviteit is fijn hier haha!