Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Zelf ben ik al uitermate voorzichtig ook al woon ik in het Noorden. Ik ben al dagen binnen. Ik heb de situatie gevolgd vanaf de lockdown in Wuhan en ook de situatie in Italie. Misschien dat ik daardoor zo voorzichtig ben. Ik behoor niet tot de risicogroep maar er worden ook gezonde mensen ernstig ziek. Natuurlijk hebben sommigen al een achtergrond maar dat is niet altijd het geval.
Electra63 schreef:Net was Beatrice de Graaff bij DWDD.
Zij vindt juist dat Nederland heel goed handelt.
Zij prijst vooral de communicatie en dat Nederland snel leert van de situatie in andere landen.
Nederland past zich snel aan, zodra er meer bekend is.
Zij vergeleek de huidige situatie met andere rampen in het verleden.
nynke55 schreef:Ik ben ook al de hele week binnen, woon ook in het noorden. Morgen even naar de supermarkt en hopen dat ze daar ook pleisters hebben en anders toch naar de drogist. En even paardenvoer halen, dan kan ik de volgende week weer binnen blijven.
Loretta schreef:Neroo schreef:Het is ook bizar hoe het nu allemaal gaat.
Mijn "ponyvriendin" zoals ik haar altijd noem, viel gisteren van haar paard. Zagen al direct dat haar bovenarm gebroken was. 112 hoef je niet te bellen. Eerst naar de huisartsenpost waar je gescreend wordt, voordat je naar de SEH mag. Onze stal zit hemelsbreed 300 m van het ziekenhuis, we waren 2 uur verder voordat ze op de SEH zat. Daar aangekomen ook ambulance personeel, mondkapjes en pakken. Het was nog een ver van mijn bed show, maar ineens werkelijkheid dan ofzo
Wielrenners wordt al aanbevolen door de bond om niet op pad te gaan. Aan de ene kant vanwege de kans op besmetting. Aan de andere kant voor het risico van een ongeval en de zorg niet nog meer te belasten.
https://www.ad.nl/wielrennen/mpcc-doet- ... ~a99ccea4/
Loretta schreef:nynke55 schreef:Ik ben ook al de hele week binnen, woon ook in het noorden. Morgen even naar de supermarkt en hopen dat ze daar ook pleisters hebben en anders toch naar de drogist. En even paardenvoer halen, dan kan ik de volgende week weer binnen blijven.
Ik heb op het moment nog het 1 en ander in huis ik kan er nog wel even mee vooruit maar ik zit er echt serieus aan te denken om online te bestellen. Het liefst zonder contact met de bezorger.
Echwel schreef:Sunnda schreef:
Ja jammer! Ik volg de updates graag hier omdat de echte nieuwssites nog erger overdrijven, maar ook hier gaan we meer de 'Hart van Nederland' kant op.
Het zou wat zijn als we straks echt het niet meer aankunnen en defensie bellen en die zegt: Wat? Virus, waar heb je het over?
Bangmakerij?? Het is realiteit. Ik vind je bericht maar respectloos. Kan je beter NOS.nl gaan volgen
nynke55 schreef:Ik ben niet bang, ik denk dat er binnen een paar maanden wel een medicijn beschikbaar komt, waardoor het niet zo ingrijpend en dodelijk wordt.
Suzanne F. schreef:PSvanLot schreef:Met zijn alle mensen aan geen spreken. Dat gaat echt het beste werken.
Ik deed het vandaag in de supermarkt 2x en ze schaamden zich kapot.
Het was een simpele opmerking: mevrouw denkt u aan de 1.5 meter afstand?
Niet iedereen zal even goed reageren maar er zal wel meer bewustwording worden gecreëerd.
Ik weet ook zeker dat heel veel lesje onbewust nog te dichtbij komen.
Mijn moeder vertelde dat haar vriendin dit vandaag tegen een man zei en dat hij haar toen expres ging knuffelen.
Loretta schreef:Neroo schreef:Het is ook bizar hoe het nu allemaal gaat.
Mijn "ponyvriendin" zoals ik haar altijd noem, viel gisteren van haar paard. Zagen al direct dat haar bovenarm gebroken was. 112 hoef je niet te bellen. Eerst naar de huisartsenpost waar je gescreend wordt, voordat je naar de SEH mag. Onze stal zit hemelsbreed 300 m van het ziekenhuis, we waren 2 uur verder voordat ze op de SEH zat. Daar aangekomen ook ambulance personeel, mondkapjes en pakken. Het was nog een ver van mijn bed show, maar ineens werkelijkheid dan ofzo
Wielrenners wordt al aanbevolen door de bond om niet op pad te gaan. Aan de ene kant vanwege de kans op besmetting. Aan de andere kant voor het risico van een ongeval en de zorg niet nog meer te belasten.
https://www.ad.nl/wielrennen/mpcc-doet- ... ~a99ccea4/
PSvanLot schreef:Loretta schreef:Deze microbioloog van de rijksuniversiteit Groningen verteld over het verschil tussen het Noorden en het Zuiden van het land. Hij verteld ook dat de maatregelen voor het zuiden te laat kwamen. Ook geeft hij aan dat de kans reëel is dat Zuid Nederland Italiaanse toestanden kan krijgen.
https://www.rug.nl/aletta/blog/covid-19 ... 19-03-2020
Een ernstig stuk. Hopelijk heeft hij gelijk en kunnen we in het zuiden houden.
Wat betreft salades etc heeft hij er goed punt!
Cer schreef:Maar blijf je dan een paar maanden in afzondering?
Ik hou me aan de “regels”, gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. In de supermarkt is t lastig door anderen, op mn werk is t makkelijk want daar is niemand. Ik heb een eigen auto als veilig coconnetje en als ik met mensen praat hou ik afstand .. Meer kan ik er persoonlijk niet aan doen denk.. ?
Ik ontmoet geen vreemde mensen (sowieso .. vreemden .. ieuw)
mag schreef:PSvanLot schreef:
Een ernstig stuk. Hopelijk heeft hij gelijk en kunnen we in het zuiden houden.
Wat betreft salades etc heeft hij er goed punt!
Hoop toch dat hij geen gelijk heeft en dat we hier in het zuiden geen Italiaanse toestanden gaan krijgen. Ken inmiddels aardig wat mensen die het hebben.
Echwel schreef:Loretta schreef:Zelf ben ik al uitermate voorzichtig ook al woon ik in het Noorden. Ik ben al dagen binnen. Ik heb de situatie gevolgd vanaf de lockdown in Wuhan en ook de situatie in Italie. Misschien dat ik daardoor zo voorzichtig ben. Ik behoor niet tot de risicogroep maar er worden ook gezonde mensen ernstig ziek. Natuurlijk hebben sommigen al een achtergrond maar dat is niet altijd het geval.
Maar blijf je dan de rest van de tijd tot een vaccinatie bang
Daarbij is vaccinatie eerst voor de risicogroepen..
Ik vraag mij echt oprecht af hoe gezonde mensen daarin staan