Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:40

Ik ben ook al de hele week binnen, woon ook in het noorden. Morgen even naar de supermarkt en hopen dat ze daar ook pleisters hebben en anders toch naar de drogist. En even paardenvoer halen, dan kan ik de volgende week weer binnen blijven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:42

Loretta schreef:
Zelf ben ik al uitermate voorzichtig ook al woon ik in het Noorden. Ik ben al dagen binnen. Ik heb de situatie gevolgd vanaf de lockdown in Wuhan en ook de situatie in Italie. Misschien dat ik daardoor zo voorzichtig ben. Ik behoor niet tot de risicogroep maar er worden ook gezonde mensen ernstig ziek. Natuurlijk hebben sommigen al een achtergrond maar dat is niet altijd het geval.

Maar blijf je dan de rest van de tijd tot een vaccinatie bang
Daarbij is vaccinatie eerst voor de risicogroepen..

Ik vraag mij echt oprecht af hoe gezonde mensen daarin staan

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:44

Electra63 schreef:
Net was Beatrice de Graaff bij DWDD.
Zij vindt juist dat Nederland heel goed handelt.
Zij prijst vooral de communicatie en dat Nederland snel leert van de situatie in andere landen.
Nederland past zich snel aan, zodra er meer bekend is.
Zij vergeleek de huidige situatie met andere rampen in het verleden.

ik vond dit ook zeer interessant hoe zij dat vertelde. Ik heb mij de laatste dagen ook wat verdiept in de Spaanse griep en ook daar zag je dat groep immuniteit werd opgebouwd om het virus te stoppen. Het heeft alleen echt wel heel veel levens gekost... Vind het wel erg interessant om hoe ze dat vertelde. Die mag best eens een lezing komen geven op school zou mij echt heel interessant lijken. En heel mooi duidelijk verteld dat vroeger de hygiëne echt slecht was en 100 jaar geleden het vaccin niet eens bestond. Eigenlijk zijn we in Nederland nu al heel ver gekomen behalve dan dat mensen vechten om toiletpapier dat is toch wel weer een dieptepunt :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:45

Ik ben niet bang, ik denk dat er binnen een paar maanden wel een medicijn beschikbaar komt, waardoor het niet zo ingrijpend en dodelijk wordt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:46

nynke55 schreef:
Ik ben ook al de hele week binnen, woon ook in het noorden. Morgen even naar de supermarkt en hopen dat ze daar ook pleisters hebben en anders toch naar de drogist. En even paardenvoer halen, dan kan ik de volgende week weer binnen blijven.

Ik heb op het moment nog het 1 en ander in huis ik kan er nog wel even mee vooruit maar ik zit er echt serieus aan te denken om online te bestellen. Het liefst zonder contact met de bezorger.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:49

Leve online! Zoiets als paardenvoer lijkt me een uitstekende kandidaat voor bezorging - en dat je dat als leverancier ook liever doet.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:49

Ik ben niet bang, wel verdrietig om de berichten die ik lees uit bijvoorbeeld Italië. De filmpjes die ik zie.

Ik ga er met mijn werkveld (kinderopvang) vanuit dat ik toch een redelijk risico heb om Corona op te lopen. Het is bij die kleintjes absoluut onmogelijk om afstand te houden, maar buiten mijn werk zitten mijn kinderen en ik aan huis gekluisterd op het uitlaten van de hond na en dan hamer ik bij hen op afstand houden van anderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:50

Maar blijf je dan een paar maanden in afzondering?

Ik hou me aan de “regels”, gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. In de supermarkt is t lastig door anderen, op mn werk is t makkelijk want daar is niemand. Ik heb een eigen auto als veilig coconnetje en als ik met mensen praat hou ik afstand .. Meer kan ik er persoonlijk niet aan doen denk.. ?
Ik ontmoet geen vreemde mensen (sowieso .. vreemden .. ieuw :') )

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:51

Loretta schreef:
Neroo schreef:
Het is ook bizar hoe het nu allemaal gaat.
Mijn "ponyvriendin" zoals ik haar altijd noem, viel gisteren van haar paard. Zagen al direct dat haar bovenarm gebroken was. 112 hoef je niet te bellen. Eerst naar de huisartsenpost waar je gescreend wordt, voordat je naar de SEH mag. Onze stal zit hemelsbreed 300 m van het ziekenhuis, we waren 2 uur verder voordat ze op de SEH zat. Daar aangekomen ook ambulance personeel, mondkapjes en pakken. Het was nog een ver van mijn bed show, maar ineens werkelijkheid dan ofzo

Wielrenners wordt al aanbevolen door de bond om niet op pad te gaan. Aan de ene kant vanwege de kans op besmetting. Aan de andere kant voor het risico van een ongeval en de zorg niet nog meer te belasten.

https://www.ad.nl/wielrennen/mpcc-doet- ... ~a99ccea4/

Hoorde het ook op de radio vandaag. Vooral niet wielrennen, skeeleren of met een cirkelzaag aan de gang gaan :y)

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:51

Loretta schreef:
nynke55 schreef:

Ik heb op het moment nog het 1 en ander in huis ik kan er nog wel even mee vooruit maar ik zit er echt serieus aan te denken om online te bestellen. Het liefst zonder contact met de bezorger.

Als je niet meer buiten komt dan gaat je afweer en je immuunsysteem ook hard achteruit. Zelf kon ik door fysieke klachten 2 maanden bijna niet naar buiten. Toen ik daarna weer wat buiten kon lopen heb ik een flinke griep opgelopen. Ik zou toch zeker wel ook gewoon buiten komen, je moet alleen niet de mensen massa gaan opzoeken. Maar ik snap jullie wel hoor..het beangstigd mij ook heel erg.
Laatst bijgewerkt door Pindabear op 20-03-20 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:52

Echwel schreef:
Sunnda schreef:

Ja jammer! Ik volg de updates graag hier omdat de echte nieuwssites nog erger overdrijven, maar ook hier gaan we meer de 'Hart van Nederland' kant op.

Het zou wat zijn als we straks echt het niet meer aankunnen en defensie bellen en die zegt: Wat? Virus, waar heb je het over?

Bangmakerij?? Het is realiteit. Ik vind je bericht maar respectloos. Kan je beter NOS.nl gaan volgen

Het is veel respectlozer om mensen alleen maar om de oren te slaan met uitspraken die geen bron hebben.
Normale dosis angst is logisch, maar blinde paniek en mensen daarin meetrekken is niet goed.[/quote]

Die bron, is mijn eigen ervaring. Ik maak niemand bang dit is gewoon de waarheid.. maarja wie ben ik he :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:55

nynke55 schreef:
Ik ben niet bang, ik denk dat er binnen een paar maanden wel een medicijn beschikbaar komt, waardoor het niet zo ingrijpend en dodelijk wordt.

Dat is ook mijn hoop dat er binnen een paar maanden iets is als je het hebt om je weer sneller op de been te krijgen. Om het echt te voorkomen zullen we nog wel veel langer moeten wachten.

Maar goed ook de Mexicaanse griep liep ook van april 2009 tot en met augustus 2010. Ook dik een jaar voordat het pas over was. En daar zijn 201.200 mensen aan gestorven. Dus eigenlijk is er nog een lange weg te gaan.

Ik weet dat ik toen ook bang was ervoor. Maar mijn moeder en zusje hebben het gehad en ik en mijn vader hebben nergens last van gehad. Mijn moeder is nog nooit zo ziek geweest als toen.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:56

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Met zijn alle mensen aan geen spreken. Dat gaat echt het beste werken.
Ik deed het vandaag in de supermarkt 2x en ze schaamden zich kapot.

Het was een simpele opmerking: mevrouw denkt u aan de 1.5 meter afstand?

Niet iedereen zal even goed reageren maar er zal wel meer bewustwording worden gecreëerd.

Ik weet ook zeker dat heel veel lesje onbewust nog te dichtbij komen.

Mijn moeder vertelde dat haar vriendin dit vandaag tegen een man zei en dat hij haar toen expres ging knuffelen. -O-

Dan had hij van mij een klap op z’n neus gekregen.
Maar inderdaad, heel veel mensen (nog steeds) moet je op de 1,5 meter afstand wijzen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:56

Lovee het was niet tegen jou, maar heel veel berichten zijn echt zonder bron en daar maak je mensen nog angstiger mee..

Voor mij sprekend ik zit in isolatie, maar ga wel de feisse lucht ij
Fietsen lopen enz met de honden om vooral conditie te houden en vit d opsnuiven zeg maar.

Ik moet online boodschappen doen helaas, maar er is geen doorkomen aan, kan bestelling niet meer wijzigen terwijl ik maar 1x pw een klein beetje bestel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:57

Loretta schreef:
Neroo schreef:
Het is ook bizar hoe het nu allemaal gaat.
Mijn "ponyvriendin" zoals ik haar altijd noem, viel gisteren van haar paard. Zagen al direct dat haar bovenarm gebroken was. 112 hoef je niet te bellen. Eerst naar de huisartsenpost waar je gescreend wordt, voordat je naar de SEH mag. Onze stal zit hemelsbreed 300 m van het ziekenhuis, we waren 2 uur verder voordat ze op de SEH zat. Daar aangekomen ook ambulance personeel, mondkapjes en pakken. Het was nog een ver van mijn bed show, maar ineens werkelijkheid dan ofzo

Wielrenners wordt al aanbevolen door de bond om niet op pad te gaan. Aan de ene kant vanwege de kans op besmetting. Aan de andere kant voor het risico van een ongeval en de zorg niet nog meer te belasten.

https://www.ad.nl/wielrennen/mpcc-doet- ... ~a99ccea4/

Ongelukje zit in een klein hoekje. Leerling speelt met z’n hond. Struikelt over het balletje en breekt z’n pols.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:01

Bestellen gaat sowieso niet, vanwege extreme drukte. Bij de paardenvoerleverancier is het nooit zo druk dat je geen anderhalve meter afstand kunt houden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:02

PSvanLot schreef:
Loretta schreef:
Deze microbioloog van de rijksuniversiteit Groningen verteld over het verschil tussen het Noorden en het Zuiden van het land. Hij verteld ook dat de maatregelen voor het zuiden te laat kwamen. Ook geeft hij aan dat de kans reëel is dat Zuid Nederland Italiaanse toestanden kan krijgen.

https://www.rug.nl/aletta/blog/covid-19 ... 19-03-2020

Een ernstig stuk. Hopelijk heeft hij gelijk en kunnen we in het zuiden houden.

Wat betreft salades etc heeft hij er goed punt!

Hoop toch dat hij geen gelijk heeft en dat we hier in het zuiden geen Italiaanse toestanden gaan krijgen |( . Ken inmiddels aardig wat mensen die het hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:05

Cer schreef:
Maar blijf je dan een paar maanden in afzondering?

Ik hou me aan de “regels”, gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. In de supermarkt is t lastig door anderen, op mn werk is t makkelijk want daar is niemand. Ik heb een eigen auto als veilig coconnetje en als ik met mensen praat hou ik afstand .. Meer kan ik er persoonlijk niet aan doen denk.. ?
Ik ontmoet geen vreemde mensen (sowieso .. vreemden .. ieuw :') )

In ieder geval tot na de eerste golf. Ik weet niet hoe hoog die kan worden. Maar in het Zuiden kraakt de zorg al in alle voegen. Nu worden er mensen naar het noorden gebracht waardoor dat ook langzaam volloopt. Mocht het ook in het Noorden mis gaan dan wil je het op dat moment echt niet oplopen.

Na deze piek kijk ik wel verder. Tot nu toe vind ik de ontwikkelingen zorgwekkend. Als ik de curve nu bekijk dan lopen we op dit moment 2 weken achter op Italie. Helaas vlakt het op dit moment nog niet af. Hopelijk gaan we dat de komende week zien. Maar zekerheid hebben we niet. Ook niet omdat je niet kunt voorspellen wat er in het Noorden gebeurt. Tot nu toe ziet het Noorden er gelukkig nog goed uit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:08

mag schreef:
PSvanLot schreef:

Een ernstig stuk. Hopelijk heeft hij gelijk en kunnen we in het zuiden houden.

Wat betreft salades etc heeft hij er goed punt!

Hoop toch dat hij geen gelijk heeft en dat we hier in het zuiden geen Italiaanse toestanden gaan krijgen |( . Ken inmiddels aardig wat mensen die het hebben.

De kans bestaat dat die er komen. Dat is een verwachting.

'Ik denk niet dat Noord-Nederland snel zulke situaties als Italië gaat krijgen maar Zuid-Nederland misschien wel, maar dat zullen we over twee, drie weken zien.'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:11

Echwel schreef:
Loretta schreef:
Zelf ben ik al uitermate voorzichtig ook al woon ik in het Noorden. Ik ben al dagen binnen. Ik heb de situatie gevolgd vanaf de lockdown in Wuhan en ook de situatie in Italie. Misschien dat ik daardoor zo voorzichtig ben. Ik behoor niet tot de risicogroep maar er worden ook gezonde mensen ernstig ziek. Natuurlijk hebben sommigen al een achtergrond maar dat is niet altijd het geval.

Maar blijf je dan de rest van de tijd tot een vaccinatie bang
Daarbij is vaccinatie eerst voor de risicogroepen..

Ik vraag mij echt oprecht af hoe gezonde mensen daarin staan

Ik behoor tot risicogroep, maar er is een groot verschil tussen bang zijn en realistisch zijn. Ik houd ook al drie weken afstand en ben uiterst kritisch op wat ik doe . Juist omdat er zoveel goddelijke onoverwinnelijke achterlijke idioten rondlopen die er wel voor kunnen zorgen dat het nog veel ergere vormen aanneemt . Je ziet niet wanneer iemand Corona heeft maar één kuchje in je richting kan al genoeg zijn. En natuurlijk hoop ik en samen met mij de hele wereld dat er een medicijn of vaccin komt. Tot die tijd probeer ik gewoon niet besmet te worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:13

Bigone zo sta ik er ook in, soort van egoisme om er voor mijn familie hierna toch te zijn.
Kritisch ben ik ook maar bang nee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:15

Misschien wel is iets anders dan “het is de verwachting” imo...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:19

LadyMadonna schreef:
Misschien wel is iets anders dan “het is de verwachting” imo...

Waarom? Je kunt helaas niet voorspellen hoe de komende tijd er uit gaat zien. Als dat zou was zou je daar perfect naar kunnen handelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:22

Als het de verwachting is, hadden ze wel “waarschijnlijk” geschreven, en niet “misschien”

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:29

LadyMadonna schreef:
Als het de verwachting is, hadden ze wel “waarschijnlijk” geschreven, en niet “misschien”

Misschien is ook een verwachting. Misschien gaat het morgen wel regenen? Dat geeft ook geen zekerheid dat het morgen regent.