Varekaj schreef:Andere vraag: welk nut heeft de farma erbij als ze een medicijn zo tergend duur verkopen dat niemand het kan betalen? Dan raakt het vaak alsnog niet bij diegene die het nodig hebben.
Nou ja, als ze er maar 1 of 2 nodig hebben om grotendeels uit de kosten te komen, dan komen ze met zo'n actie best ver. Maar misschien levert zo'n medicijn wel meer op dan enkel dát medicijn. Stoffen voor andere medicijnen, inzichten hoe bepaalde zaken in een lichaam werken of reageren enz. Dus als ze 1 of 2 keer dit bedrag kunnen krijgen, dat dit gewoon bonus is.
Farma zijn gewoon commerciële bedrijven, dus ik begrijp die prijzen wel. Zelf denk ik wel eens, heeft het zin om zoveel geld aan iemand uit te geven als iemand nooit normaal bij kan dragen aan de maatschappij. Natuurlijk is dit meer economisch denken dan menslievend en natuurlijk zou ik willen dat de mensen die belangrijk voor mij zijn de beste zorg krijgen, dus ik begrijp de instelling (helaas) erg goed. Maar soms moet je ook gewoon realistisch zijn en ik begrijp ook wel dat zorgverzekeraars/de overheid zegt, dit gaan wij niet (meer) vergoeden.
Magrathea schreef:Mijn katten zijn ook geliefd straatvermaak hier.
"Kijk een poesjemauw!"

een kat, Karen. Het is een kat.
Zegt u het maar.
Britta31 schreef:Ja,is het ook.Maar dronkaards en kinderen spreken de waarheid.
Nee, dronkaards en kleine kinderen hebben geen filters, dat betekent niet dat iets ook echt waar is. Degene die dit argument gebruikt is of iemand die vaak dronken is mét bijbehorend lomp gedrag of een ouder die zijn kind niet opvoed.