[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:39

beatje schreef:
Britta31 schreef:
Ja,is het ook.Maar dronkaards en kinderen spreken de waarheid.

Als er iets kan liegen dat de stukken er af vliegen zijn het kinderen.Alleen liegen ze natuurlijk in eigen belang.
En er is een verschil in eerlijk zijn en denken dat iedereen op je mening zit te wachten.Ook bij kinderen...

en tot een bepaalde leeftijd, is verwachten dat kinderen daar over na gaan denken
-of iemand wel of niet op je mening zit te wachten
compleet zinloos , dat stukje moet nog geprogrammeerd/geinstalleerd worden en de hardware heeft een x aantal upgrades nodig voor het die software kan draaien

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:35

Ons buurkrijsje was weer bezig. Gewoon zin om m'n trommelvliezen lek te steken :(.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:03

He, ik heb dit hier nog niet verteld geloof ik maar ik ga dus docent worden :') wel voor de middelbare school/bovenbouw dus hopelijk geen krijsjes. Zin in :D
Schijnt dat je dan al helemaal wordt doodgegooid met "maar je vindt kinderen toch leuk!?"

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:04

_San87_ schreef:
Ons buurkrijsje was weer bezig. Gewoon zin om m'n trommelvliezen lek te steken :(.

Bij paarden met cornage kunnen ze de stembanden doorhalen.

#vraagtzichafofdatbijkinderenhaalbaaris.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

Varekaj schreef:
Andere vraag: welk nut heeft de farma erbij als ze een medicijn zo tergend duur verkopen dat niemand het kan betalen? Dan raakt het vaak alsnog niet bij diegene die het nodig hebben.

Nou ja, als ze er maar 1 of 2 nodig hebben om grotendeels uit de kosten te komen, dan komen ze met zo'n actie best ver. Maar misschien levert zo'n medicijn wel meer op dan enkel dát medicijn. Stoffen voor andere medicijnen, inzichten hoe bepaalde zaken in een lichaam werken of reageren enz. Dus als ze 1 of 2 keer dit bedrag kunnen krijgen, dat dit gewoon bonus is.

Farma zijn gewoon commerciële bedrijven, dus ik begrijp die prijzen wel. Zelf denk ik wel eens, heeft het zin om zoveel geld aan iemand uit te geven als iemand nooit normaal bij kan dragen aan de maatschappij. Natuurlijk is dit meer economisch denken dan menslievend en natuurlijk zou ik willen dat de mensen die belangrijk voor mij zijn de beste zorg krijgen, dus ik begrijp de instelling (helaas) erg goed. Maar soms moet je ook gewoon realistisch zijn en ik begrijp ook wel dat zorgverzekeraars/de overheid zegt, dit gaan wij niet (meer) vergoeden.

Magrathea schreef:
Mijn katten zijn ook geliefd straatvermaak hier.
"Kijk een poesjemauw!"
: een kat, Karen. Het is een kat.

:+ Zegt u het maar.

Britta31 schreef:
Ja,is het ook.Maar dronkaards en kinderen spreken de waarheid.

Nee, dronkaards en kleine kinderen hebben geen filters, dat betekent niet dat iets ook echt waar is. Degene die dit argument gebruikt is of iemand die vaak dronken is mét bijbehorend lomp gedrag of een ouder die zijn kind niet opvoed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:30

Magrathea schreef:
He, ik heb dit hier nog niet verteld geloof ik maar ik ga dus docent worden :') wel voor de middelbare school/bovenbouw dus hopelijk geen krijsjes. Zin in :D
Schijnt dat je dan al helemaal wordt doodgegooid met "maar je vindt kinderen toch leuk!?"

Bereid je maar voor op ernstig ongemotiveerde pubers die je gaan uitproberen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:39

Jij liever dan ik Magrathea :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:40

Femke_Tweety schreef:
_San87_ schreef:

Vast wel. Of t ethisch verantwoord is...?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:53

Sonja_vR schreef:
die karren zijn per definitie smerig
ook zonder die schoenen er in ,

Ja ik zet mijn boodschappentassen er altijd open in zodat ik meteen kan vullen en niets in de kar hoeft.

_San87_ schreef:

Hier ook de trampoline-jong weer aan de gang. Of nog steeds. Geen idee, er wordt zo’n 18 uur per dag gesprongen lijkt het :roll: Tot zover nog geen ongelukjes gebeurd
helaas O:) ik hoop nog steeds op een niet ernstig akkefietje waardoor ze er niet meer op mogen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:45

MarlindeRooz schreef:
Magrathea schreef:

Nou ja, het wordt waarschijnlijk natuurkunde voor de bovenbouw. Dat zijn wel mensen die er zelf voor kiezen, je gaat geen N-profiel doen als je een hekel hebt aan exacte vakken :+ dus dat zou iets makkelijker moeten gaan.

Dus ja. We gaan het zien *\o/*

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:59

Femke_Tweety schreef:
_San87_ schreef:

:D

Het zou een nuttige evolutie zijn als stembanden heel zacht beginnen bij een baby en pas volume krijgen vanaf een jaar of 21 ofzo.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:07

Magrathea schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou ja, het wordt waarschijnlijk natuurkunde voor de bovenbouw. Dat zijn wel mensen die er zelf voor kiezen, je gaat geen N-profiel doen als je een hekel hebt aan exacte vakken :+ dus dat zou iets makkelijker moeten gaan.

Dus ja. We gaan het zien *\o/*

Haha, ook die groep kan herrie maken. Of ongemotiveerd als een stel schapen voor zich uit zitten te kijken. Maar ik vind de bovenbouw natuurkunde vaak wel de leukere leerlingen. Is natuurlijk wel erg persoonlijk, dat wel.

Ik zie het hele zooitje Beta-leerlingen van brugklas mavo tot vwo 6, bio/scheikunde/natuurkunde/nlt/science.

Bovenbouw natuurkunde is wel echt een van de leukere groepen.

Hier dus nog zo'n mafkees die niets heeft met jong blagengrut, maar die pubers dan nog wel weer kan handelen. En das nog vice versa ook. Ze waarderen mijn sarcasme, directheid en eerlijkheid.... :+ :D :')
(En die eigenschappen gaan door de bank genomen inderdaad beter bij beta's dan bij alfas en gammas op die leeftijd, uitzonderingen zijn er uiteraard altijd...)

Overigens is dat "Je vindt kinderen toch leuk, je werkt toch in het onderwijs?" bíjzónder makkelijk te tackelen...
"Juist precies. ik heb een hekel aan blagen dáárom zit ik nu júist in het onderwijs. Al mijn frustratie botvieren."
Werkt vaak bijzonder afdoende als antwoord.... :+ :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:22

Dit doet me denken aan een leraar Nederlands die ik had toen ik 13 was. Eerste les aan het begin van het schooljaar “hallo ik ben meneer X en ik ben leraar geworden om kinderen te pesten. Ik heb een hekel aan fluostiften ze maken die in verschillende kleuren tegenwoordig: ettergeel, kots groen, zeeziekmakend blauw en roze dat mijn doet aan de ogen”.
Nu 10 jaar later herinner ik me die man zijn Sprang nog levendig _O- _O- _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:46

_O- _O-

De nette variant ervan is nog: ja, het leukste is wanneer ze aan het eind van de dag weer naar hun eigen huis ga :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 01:09

Zoe_97 schreef:
Dit doet me denken aan een leraar Nederlands die ik had toen ik 13 was. Eerste les aan het begin van het schooljaar “hallo ik ben meneer X en ik ben leraar geworden om kinderen te pesten. Ik heb een hekel aan fluostiften ze maken die in verschillende kleuren tegenwoordig: ettergeel, kots groen, zeeziekmakend blauw en roze dat mijn doet aan de ogen”.
Nu 10 jaar later herinner ik me die man zijn Sprang nog levendig _O- _O- _O-

Hahaha! Dat zou mijn favoriet geweest zijn

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:06

Magrathea schreef:

Haha bereid je maar voor. :')
Ik werk ook met kids en ik vind ze echt fantastisch. Maar ik vind het heerlijk om vervolgens thuis te komen zonder kinderen van mezelf.
Ik zeg dus altijd dat ik al zo'n 60 kinderen heb tot 17:00 :+ dat is genoeg.

@Zoe hahah een docent naar m'n hart _O-

Hier is een paar huizen achter ons een gezin neergestreken met een kind dat duidelijk op zijn/haar vader lijkt qua luidruchtigheid... Die denken echt dat ze vrijstaand zonder buren wonen :=
En uiteraard sinds kort een trampoline.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:00

Ik dacht dat ik een leuk youtubekanaal had ontdekt. Leuk filmpje. Eindigt ze met een shot van haar en haar baby -O-
Ok dit was niet nodig.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:47

Ik ben onlangs dus verhuisd naar een praktisch kindvrij dorp. Er is ook geen school of andere voorzieningen. De buren hebben allemaal dezelfde denkwijze en dit is echt hemel op aarde! :D
Wát een rust vergeleken met waar we eerst woonden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:09

Alpha89 schreef:
Ik ben onlangs dus verhuisd naar een praktisch kindvrij dorp. Er is ook geen school of andere voorzieningen. De buren hebben allemaal dezelfde denkwijze en dit is echt hemel op aarde! :D
Wát een rust vergeleken met waar we eerst woonden.

:oo Kindvrije dorpen, dát is pas vooruitstrevend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:25

Welk dorp is dat? Dan stel ik funda daar op in _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:33

Daar zou ik ook wel willen wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:22

Oh heerlijk een kindvrij dorp!

Wat doen jullie met kinderverjaardagen? Gaan jullie tot een bepaalde leeftijd? Kaartje sturen prima maar ik voel me daar altijd zo opgelaten, want het gaat meestal alleen maar over kinderen, kinderen en nog een kinderen. Daarnaast weet ik ook niet hoeveel er in de toekomst nog bijkomen, maar het houdt wat mij betreft een wel een keer op met al die verjaardagen. Ik hou sowieso niet van verjaardagen en ik die van mij vier ik ook niet. Ik ga er sowieso commentaar over krijgen maar aan de andere kant gaan die kinderen mij heus niet missen, alleen m'n cadeau's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:23

Ik ga niet :o. Paar keer uitgenodigd geweest, maar beleefd geweigerd :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:28

Daar ga ik alleen heen als het goede vrienden zijn met een kind in de leeftijd van onze eigen dochter. Meestal gaat het dan om 3-4 kinderen die buiten spelen en ouders die elkaar al ruim voor de kinderen kennen die aan het bier zitten. Dus als een soort double date.
Gewoon op kinderverjaardag.... no way. Ik kan absoluut niet tegen herrie en als daar ook niets positiefs tegenover staat :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:28

Heel vroeg of heel laat gaan en zeggen dat je nog een andere afspraak hebt / heel moe bent van de werkweek oid. Afhankelijk van hoe leuk het kind is een klein kadootje geven. Ik vind het zelf altijd wel erg leuk om een boek kado te doen dat ik vroeger zelf graag las ofzo.

Er was een tijd dat ik wel naar verjaardagen van de kinderen van een vriendin ging, maar op een gegeven moment had ik écht geen cent te makken, dus ook geen kado. Die kinderen hebben me echt ondervraagd waarom ik niks bij me had want het was toch een verjaardag? :o?
De keer erop aangegeven dat ik daar echt niet van gediend was (per whatsapp), de vriendin in kwestie had die keer niks doorgehad en heeft de kinderen toen toch even ernstig duidelijk gemaakt dat dat niet is hoe je tegen bezoek praat. Toen ik er weer was zijn ze inderdaad erg netjes geweest, dus dat was fijn.