Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:51

J0anieke schreef:
Sassii schreef:
Vanmiddag/vanavond komt er een koper voor mijn iPhone. Hopen dat deze persoon wel komt opdagen. Ze gaat het contant betalen (200 euro.) ik vind het toch een beetje spannend als het om zo’n bedrag gaat, straks is het nepgeld. Het zal vast wel goed komen, maar het is toch spannend.

Hoezo contant? Ik zou gewoon vragen of ze een betaalverzoek bij de deur kan betalen...

Ja, dat lukte haar niet ofzoiets.

Persoon heeft nu ook afgezegd, pffffff.....

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:55

Wauw, ik had net een bijzondere deal.
Vanmorgen ben ik bij een picknickbank wezen kijken die in de buurt stond, toevallig waren verkoper en ik allebei vrij. Ik wilde hem wel hebben voor de prijs die hij er voor vroeg en de verkoper bood aan om hem ook te brengen. Zijn broer had wel een aanhanger waar hij in paste, anders had ik zelf 1 gehuurd. Ze hoefden ook geen benzinekosten, maar vandaag kwam het nog niet uit, maar dat vond ik niet erg, dit weekend had ik ook nog geen plannen. Dus hij zei; betaal maar als we hem hebben gebracht en we bellen van te voren even. Dus ik mijn adres gegeven en was benieuwd.
Net was ik een film aan het kijken en ineens stonden ze al aan de deur. Ze konden mij niet bereiken op 1 of andere manier, maar ze hebben hem voor mij uitgeladen en op de juiste plek gezet en 5 sterren gegeven :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

Dat is nog eens service :D
Misschien was je niet bereikbaar door de Vodafone storing?

Ik heb al heel vaak zadels gekocht en gepast en toch weet terug moeten brengen omdat hij niet past. En dat is altijd goed gegaan. Ik spreek het liefst bij de mensen thuis af, omdat je dan weet waar ze wonen.
Andersom ook meerdere keren zadel meegegeven om te passen en dat ging ook altijd prima. Gewoon volledige bedrag betalen en datum afspreken dat hij uiterlijk terug moet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:11

Heb een nieuwe vliegen masker te koop voor 5 euro.

Vraagt vandaag iemand de prijs inclusief verzenden. Helaas past het net niet door de brievenbus dus ik zeg dat ze hem voor 9,50 euro inclusief verzenden mag overnemen.

Krijg ik als reactie terug dat ze nieuw in de winkel 10 euro kosten.

Heb geantwoord: “ Ja? Wat kan ik met deze info dan? Ik verkoop deze nieuw voor 5 euro. Dat is de helft van de in de winkel, lijkt mij prima voor een nieuwe. Ophalen mag altijd, kan in ... of ...”

Muze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:15

Dat is altijd het lastige van relatief goedkoper spul dat niet door de brievenbus kan.
Dan is de nieuwprijs vaak interessanter en verkoop alleen handig als je kan ophalen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:21

J0anieke schreef:
Sassii schreef:
Vanmiddag/vanavond komt er een koper voor mijn iPhone. Hopen dat deze persoon wel komt opdagen. Ze gaat het contant betalen (200 euro.) ik vind het toch een beetje spannend als het om zo’n bedrag gaat, straks is het nepgeld. Het zal vast wel goed komen, maar het is toch spannend.

Hoezo contant? Ik zou gewoon vragen of ze een betaalverzoek bij de deur kan betalen...

Niet iedereen heeft dat op hun rekening staan. Sommige mensen sparen ervoor.

Persoonlijk zou ik bij een winkel afspreken en daar vragen of ze het willen controleren voor je.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:25

Ik kan ook onderweg niet mobiel betalen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:47

Sassii schreef:

Voor een paar euro heb je bij de boekenwinkel (en vast ook in andere winkels met veel schrijf waar) een vals geld detectie pen. https://www.bol.com/nl/p/valsgeld-detec ... 054752214/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:22

Hier nu een grapjas die mijn ramlam wil komen halen. Deze avond nog. Hij moet meer dan een uur rijden en wil nu een extra lage prijs vanwege de lange afstand. Ja daaaag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:27

Muze schreef:
Dat is altijd het lastige van relatief goedkoper spul dat niet door de brievenbus kan.
Dan is de nieuwprijs vaak interessanter en verkoop alleen handig als je kan ophalen.

Tja, of je koopt meer van de zelfde verkoper. Dat gebeurt dan nog wel regelmatig :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:28

DeMolenhoek schreef:
Hier nu een grapjas die mijn ramlam wil komen halen. Deze avond nog. Hij moet meer dan een uur rijden en wil nu een extra lage prijs vanwege de lange afstand. Ja daaaag.

Ik zou terug sturen wat je van ver haalt is lekker dus die prijs zit er ook op. En spoed verhoogd de prijs.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:30

Ineke2 schreef:
Heb een nieuwe vliegen masker te koop voor 5 euro.

Vraagt vandaag iemand de prijs inclusief verzenden. Helaas past het net niet door de brievenbus dus ik zeg dat ze hem voor 9,50 euro inclusief verzenden mag overnemen.

Krijg ik als reactie terug dat ze nieuw in de winkel 10 euro kosten.

Heb geantwoord: “ Ja? Wat kan ik met deze info dan? Ik verkoop deze nieuw voor 5 euro. Dat is de helft van de in de winkel, lijkt mij prima voor een nieuwe. Ophalen mag altijd, kan in ... of ...”

Maar waarom reageer zou je daar meteen gepikeerd op reageren? Ik snap heel erg goed dat jij je 5 euro wilt vangen, maar ik snap de koper ook dat die niet op 50 cent na hetzelfde geld gaat neerleggen voor een tweedehands stuk. Ik wil niet zeggen dat jij dan maar moet zakken in je prijs, ik wil zeggen dat de koper in dit geval toch geen raar mens op Marktplaats is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:46

Ik reageerde helemaal niet gepikeerd. Dat is hoe JIJ dat misschien interpreteert, maar ik was eerder gewoon verbaasd en zo kun je mijn berichtje ook lezen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:04

Goedkope dingen zet ik alleen maar op facebook en dan op de pagina's in de buurt.
De verzendkosten zijn anders hoger dan het artikel en inderdaad ga je dan vaak al naar richting nieuwprijs.
Soms zou je willen het verzenden hier in Nederland wat aangenamer is, om die reden heb ik zelf toch ook al regelmatig wat laten schieten.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:53

Gini schreef:
Anouk_H schreef:
Hoe doen jullie het als je via marktplaats een zadel koopt met de afspraak dat je hem mag passen? Word de eerste keer en ik ben bang dat er straks met terugbrengen ineens moeilijk gedaan word. Maar anderzijds denk ik dat het gewoon een kwestie van wederzijds vertrouwen is (gaat om een zadel van €300).

Ofwel komt koper naar jou met paard en past, ofwel ga jij met zadel naar koper en past, ofwel spreek je ergens halfweg af (lijkt me minder leuk).
Ieder andere optie zou ik aanhouden: verzonden is verkocht en niet meer terugbrengen. Als zowel koper als verkoper het te ver vinden, dan zou voor mij de koop niet doorgaan.

Ik bén de koper, maar ik heb zelf geen verstand van een goedpassend zadel dus ik wil dat mijn zadelpasser het beoordeeld. Ik ga het zadel morgen ophalen, betaal contant en woensdag word het door de zadelpasser bekeken, past het niet breng ik hem die woensdag nog terug :) dat heb ik nu afgesproken, hopelijk gaat dat ook goedkomen. Maar ik hoooop dat het zadel gewoon past want ik vind hem echt mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:56

Ik vind het lastig dat verzenden naar het buitenland vaak snel oploopt qua prijs. Zo heb ik deze week een massa kleding in de container gegooid. Allemaal amper of niet gedragen, had ik graag voor kleine prijsjes (€5 ofzo) weggedaan. Binnen België kan/wil ik dat nog in een enveloppe verzenden (op eigen risico) of aangetekend, naar NL of Frankrijk zit je gelijk op ruim €10 aan verzendkosten...

En natuurlijk willen ze dan allemaal 7€ incl verzenden of als ze meerdere stuks kiezen dat je verzendkosten laat vallen. Dan hou ik ook niks over of moet ik zelfs nog geld bijleggen. Nee dank je, dan liep ik het liever in een kledingbak.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:57

Ineke2 schreef:
Ik reageerde helemaal niet gepikeerd. Dat is hoe JIJ dat misschien interpreteert, maar ik was eerder gewoon verbaasd en zo kun je mijn berichtje ook lezen.

Klopt, dat is mijn interpretatie! "Ja? Wat kan ik met deze info dan?" is in mijn ogen een gepikeerde reactie. Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen het zo wel interpreteren eerder dan als oprechte verbazing. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:04

Ik denk bij zadels dat het wel een groot deel vertrouwen is, maar je kunt ook een contractje opstellen.

dit jaar mijn Kieffer nog verkocht met mogen passen.
1 vrouw wilde hier zelf graag een contract bij dat ze het zadel in dezelfde staat terug mocht brengen op x dag.
Beschrijf dus in dat contract dat er op het zweetblad een kras zit, maak daarvan een foto, dat het zadel verder gaaf is.
Mijn verkoop foto's waren als zo gedetailleerd dat dat al niet snel een punt kan worden.
En laat ze vervolgens het gehele bedrag betalen, niet maar een deel want met wat pech kun je fluiten naar de rest.

Ik heb ook eens een zadel willen kopen de verkoper kwam met het zadel hier aan huis, wilde geen risico lopen. Ook helemaal fijn natuurlijk.

Verzenden is bij mij wel verkocht, dan niets terug nemen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:05

Gini schreef:
Ineke2 schreef:

Klopt, dat is mijn interpretatie! "Ja? Wat kan ik met deze info dan?" is in mijn ogen een gepikeerde reactie. Persoonlijk denk ik dat de meeste mensen het zo wel interpreteren eerder dan als oprechte verbazing. :+

Maar wat kan een verkoper serieus met die info?
Moet die het dan maar gratis (tegen verzendkosten) weggegeven of had de potentiële koper beter gelijk binnen een straal van haar/zijn woonplaats kunnen gaan zoeken zodat die het zelf kan ophalen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:21

cobiie schreef:
Moet die het dan maar gratis (tegen verzendkosten) weggegeven of had de potentiële koper beter gelijk binnen een straal van haar/zijn woonplaats kunnen gaan zoeken zodat die het zelf kan ophalen?

Gini schreef:
Ik wil niet zeggen dat jij dan maar moet zakken in je prijs, ik wil zeggen dat de koper in dit geval toch geen raar mens op Marktplaats is.

Koper wilt gewoon aangeven dat de prijs dan bijna hetzelfde is als in de winkel (en waarschijnlijk zodoende de koop ongedaan maken). Toch fijn eigenlijk dat ze dat laat weten en niet gewoon niets zegt en op zoek gaat naar een ander vliegenmasker.
Ach ja, misschien ben ik het rare mens hier. Maar dat gesprek vind ik gewoon een normale communicatie over en weer. :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:32

cobiie schreef:
Gini schreef:

Je kan ook reageren met ''Dan kan je het inderdaad beter nieuw kopen of toch komen ophalen.''

Soms vraag ik me echt af of het zeer doet om gewoon een vriendelijke/serieuze reactie te geven :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:06

Volgens mij had Ineke ook gewoon gereageerd dat ophalen gewoon kan. Het is de potentiële koper die besluit te reageren op een artikel die blijkbaar in zijn/haar ogen te ver weg wordt aangeboden.

Net zoals ik als verkoper weinig kan met een opmerking van een potentiële koper die aan de andere kant van Nederland woont dat de afstand te ver is om product X (babykamer of iets dergelijks groots) op te halen. Dat zijn zaken die je ook gewoon kan checken voordat je iemand bestookt met berichten.
Of van die berichten dat ze het product die je aanbiedt in een andere kleur of andere maat willen hebben, of je die niet ook te koop hebt?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:10

Is bij jullie brievenbus post vertraagd?
Ik wacht al dagen op een artikel via de post.
Volgens mp verkoper kan het 5 werkdagen duren, maar alle andere post komt gewoon keurig een dag later in de bus...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:14

Of dat ze het mooiste item uit een pakket willen hebben en dan verontwaardigd zijn dat je daar meer geld voor vraagt dan de totaal prijs gedeeld door aantal items.

Hier is de post tot nu toe op tijd, maar als ik een verzendlabel koop bij post nl wel steeds bericht dat het vertraagd kan zijn ivm drukte.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:16

Muze schreef:
Is bij jullie brievenbus post vertraagd?
Ik wacht al dagen op een artikel via de post.
Volgens mp verkoper kan het 5 werkdagen duren, maar alle andere post komt gewoon keurig een dag later in de bus...

Ik wacht helaas ook al vrij lang op een brievenbuspakketje..