Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:48

nevica schreef:
Froukje schreef:
Anderhalve week geleden heeft de postbode helaas de hond aangereden, compleet ongeluk waar helemaal niemand wat aan kon doen. Dus ik vind dit hartstikke netjes. :j
Wat lief! Is hondje wel oké? :(:)

Helaas niet, die was, gelukkig, op slag dood.

Urbanus

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:10

Wat afschuwelijk, gecondoleerd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:24

Vreselijk Froukje, heel veel sterkte!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 20:57

Froukje schreef:
nevica schreef:
Wat lief! Is hondje wel oké? :(:)

Helaas niet, die was, gelukkig, op slag dood.

Wat heftig zeg! -O- Gecondoleerd! :knuffel:

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:40

Rambogirl schreef:
Voor pakketjes die niet op tijd komen heb ik echt wel alle respect.
Ben pas verhuist, maar nu begint de ellende ineens. Compleet andere stad en dus andere bezorgers.
Hoe ik voorheen de bezorgers een kerstbonus gaf, wil ik de huidige bezorger nu al zn nek omdraaien.

We wonen er nu precies 3 weken waarin ik heb inmiddels 3 pakketjes moeten laten leveren.
de eerste ging goed en is netje bij onze buren afgeleverd. Niks aan de hand.
De 2e en 3e zijn compleet mis gegaan.
Het 2e pakketje was opengebroken, doorzocht en hij had niet eens moeite gedaan het bij ons te leveren maar heeft het vooraan in de straat bij iemand geleverd. 9 huizen voordat je bij ons komt.
Het 3e pakketje heeft mijn vriend serieus van achter het raam opgewacht. Bezorger rijdt ons net voorbij en geeft t af bij de buren. Intussen gaat mijn vriend naar buiten, maar was de bezorger al ingestapt en naar t einde van de straat gereden. Mijn vriend is daar direct naartoe gerend en vroeg m of tie geen pakketje had voor ons nummer. Ja dat klopt was t antwoord en die had tie gewoon afgeleverd. en wijst naar onze buren. Mijn vriend is dus met hem naar de buren toegelopen om het pakketje alsnog op te halen en heeft zich wonderbaarlijk genoeg ingehouden om de bezorger niks aan te doen.
Ook dit pakketje bleek te zijn opengemaakt.
Wat een vies &%#!$ ventje is onze nieuwe bezorger zeg!
We hebben nieuwe telefoons nodig, maar weigeren nog door PostNL te laten bezorgen.

Aangifte doen en melding maken bij post nl. Dit is gewoon poging tot diefstal.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:31

Ik heb echt een irritatie aan DHL.
Iets besteld bij Bol. Afleveren op maandag aangevinkt, want dan ben ik thuis. Word het met DHL verzonden, dus word dinsdag afgeleverd. Klote maar is dan maar zo. Briefje opgehangen met tel nr, werkt altijd heel goed. Ze bellen even en kunnen het dan ergens neerleggen. Nu heb ik wel mail gehad met dat het afgeleverd is maar geen belletje of briefje in de bus. Alle plekken waar Postnl het neerlegt al gekeken, maar geen pakketje. Ook al in de grijze container gekeken en daar ook niks. Dus waar mijn pakketje is, geen idee! Echt altijd gezeik met dat klote DHL, werken alleen maar van die kansloze mensen die je geen klantcontact wil laten hebben!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:38

Ik weigerde ook altijd te bellen toen ik zelf nog bezorgde, heb wel wat beters te doen op een werkdag..

Maar heb je geen afgesproken plek ingevuld? Dan hadden ze het op een door jou aangewezen plek neer kunnen leggen, weet jij waar het ligt en voor de bezorgers scheelt het nogal wat tijd.

Zou voor nu even bij de buren checken, best kans dat hij daar ligt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:45

Kans is ook aanwezig dat het alsnog vandaag of anders morgen aangeboden wordt.

Momenteel is het bij alle bezorgdiensten veelvoorkomend dat de T&T op bezorgd staat/gezet wordt en de bezorger alsnog z'n bezorg poging moet doen. Misschien is de bezorger nog wel helemaal niet langs geweest, dat zou ook nog kunnen. En idd de buren check alvast doen. Mocht je wel contact moeten opnemen met klantenservice zal dit ook gevraagd worden voor er verdere stappen gezet kunnen worden. En het advies wat gegeven wordt is momenteel ook 2 werkdagen af te wachten wanneer de T&T op bezorgd staat, voor ze verder kijken, omdat het dus idd veel voorkomt dat het alsnog bezorgd wordt - of bij de buren ligt. Normaliter geven ze 1 werkdag wachten aan, maar door de extra drukte momenteel is dat 2.

Maar rot is het wel hoor als je dan zo wacht op een pakketje. Hier even afkloppen, maar zelfs hetgeen wat we de afgelopen dagen bestelden komt gewoon nog heel netjes op tijd binnen, met zowel DHL als postNL. Ben wel via vinted een pakket kwijt met homerr, dat is echt drama :')

Hopelijk dat het toch gewoon nog opduikt!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:18

Ik hoop dat straks een van de buren aan de deur staat idd. Maar als ik niet thuis ben nemen ze het ook nog wel eens mee en kan je het op een punt ophalen de volgende dag maar daar krijg je dan bericht van via mail. Nu staat er echt afgeleverd en verder niks

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:00

Froukje schreef:
Ik weigerde ook altijd te bellen toen ik zelf nog bezorgde, heb wel wat beters te doen op een werkdag..

Maar heb je geen afgesproken plek ingevuld? Dan hadden ze het op een door jou aangewezen plek neer kunnen leggen, weet jij waar het ligt en voor de bezorgers scheelt het nogal wat tijd.

Ja eens. Ik vind veel mensen wel naïef. Ik heb ook weleens meegemaakt dat er een briefje op de deur hing met een adres in een andere straat waar het dan bezorgd moet worden. Sommige mensen denken volgens mij dat ze de enige zijn die hun post/pakket moeten krijgen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:11

Hier ook vandaag de melding dat het pakketje van DPD bezorgd is. Ik heb toestemming gegeven voor bezorging in de tuin, maar het is pikdonker. Ik heb ook niemand gezien rond die tijd dat het bezorgd zou zijn en er is zeker niet aangebeld.

Het rare is dat mijn vriend en ik beide een pakketje hebben dat tegelijk bezorgd zou worden. Ik heb als status dat het bezorgd is en hij dat de bezorging niet gelukt is en dat ze morgen komen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:51

Mijn pakket zou ook bezorgd zijn thuis. Maar ik ben er niet en woon alleen. Denk niet dat m’n kat t aannneemt dus vraag me af waar t staat als ik zo thuis kom. Als t er al staat… ook DHl

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:55

capopjekop schreef:
Froukje schreef:

Ja eens. Ik vind veel mensen wel naïef. Ik heb ook weleens meegemaakt dat er een briefje op de deur hing met een adres in een andere straat waar het dan bezorgd moet worden. Sommige mensen denken volgens mij dat ze de enige zijn die hun post/pakket moeten krijgen.

Mss komt het dat ik op een eiland woon waar ons kent ons echt nog zo is. Werkt hier echt prima bij Postnl tenminste. Ze gooien het ergens neer en belle, ja ligt daar en daar. Top prima! Dhl is gewoon drama hier. Zijn ook echt harken van mannen. Maar goed, ik zal morgen de buren eens af lopen en horen. Hoop dat het ergens ligt bij hun. Maar stop dan een briefje in de bus, eikels

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:54

Mijn DHL pakket is kwijt. Wel jammer voor de katten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:39

Nou mijn pakketje via Dhl is boven water. Ik was bij de buren geweest, niks. Dhlpunt gebeld, niks. Nog een keer om huis gekeken, niks.
Staat er net een vrouw voor de deur met mijn pakketje! Had ie het bij een adres in een heel andere straat afgegeven! Gelukkig is het nu binnen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:43

Verklaard wel waarom hij niet heeft gebeld :))

Die fout heb ik zelf ook wel eens gemaakt, iets met de zelfde huisnummers en haast..

Fijn dat het pakket terecht is! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:56

Haha zo heeft hier weleens een vrachtwagen met enorme oplegger voor de deur gestaan. En met enorm bedoel ik echt enorm, dat je bijna een wagentje nodig hebt ter begeleiding. Twee mannen belden aan en nog voor ik bij de deur was stonden ze al in de achtertuin. Ik deed open en we waren duidelijk alledrie ontzettend in de war. Ze kwamen namelijk voor iets wat groter was dan onze complete achtertuin := bleek ook een straat verderop te zijn, daar zijn de achtertuinen inderdaad een meter of 50 dieper dan die van ons :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:03

Froukje schreef:
Verklaard wel waarom hij niet heeft gebeld :))

Die fout heb ik zelf ook wel eens gemaakt, iets met de zelfde huisnummers en haast..

Fijn dat het pakket terecht is! :D

Dit was wss gewoon gemakszucht. Ze had nog meer pakketjes voor haarzelf, maar helaas ook voor anderen kwam ze achter. Ik woon op 36 en zij op 3 en met een totaal andere postcode ook nog. Dus heb een klacht ingediend, helaas voor de bezorger

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:44

Hier nieuwe bezorgers in mijn dorp, ik weet niet wie van beide de dader is. De maandag is het afhaalpunt gesloten, dus heeft de chauffeur de pakketten maar bij de dichtsbijzijnde autohandel gedropt. Afhaalpunt moest deze zelf gaan afhalen daar, en zit nu met massa's pakketten. Chauffeur heeft ook de meeste pakketten op geleverd gezet, zodat de mensen niet weten dat hun pakket op het afhaalpunt ligt. Ik zoek vrijdag op mijn werk (bij PostNL) eens uit wie de dader is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:49

Lekker dan met DPD. Er zouden dinsdag drie pakketten bezorgd worden, een voor mij en twee van mijn partner. Wij kregen dus de melding dat het bezorgd was, maar er was niks.

Dus wij hebben drie onderzoeken moeten laten instellen bij de drie bedrijven waar het besteld was. Ik had Lego besteld en zij reageerden vanmiddag al. Uit onderzoek was gebleken dat het pakket geleverd was op nummer 25-29. Ook stuurden ze een bewijs van aflevering mee met een paraaf.

Nu bestaat bij ons in de straat nummer 25-29 niet. Dus ik ben maar gaan lopen en heb aangebeld bij 29. Dat is ongeveer 200 meter verderop, dus niet 'de buren'. Die mensen hadden inderdaad 's morgens drie pakketten in hun tuin gevonden, in de regen. De doos met lego voor mij was dusdanig nat dat ze die maar binnen gelegd hebben. De pakketten voor mijn partner waren daar te groot en zwaar voor. Zij wisten natuurlijk ook niet dat wij geen bericht gehad hadden, dus ze hadden het maar laten liggen in afwachting van ons (wat ik snap).

Alleen ik kan er niet bij dat DPD dus drie pakketten gewoon verderop in de straat neerlegt in een tuin, ook niet aanbelt bij die mensen. En dan dus wel de paraaf van ontvangst vervalst.

Ik ben blij dat Lego vrij snel was met het onderzoek en ook de range van het huisnummer doorgaf waar het bezorgd was. Maar ik snap gewoon niet wat een bezorger bezield om dat te doen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:59

Hier voor het eerst gehad dat ik van PostNL een bericht kreeg dat ook de 2e bezorgpoging was mislukt. Ze waren helemaal niet langs geweest. Niet 1x. Lag bij afhaalpunt dichtbij. Dus ik ga er maar vanuit dat de bezorger geen tijd had en het zo toch wilde “bezorgen”. Waren veel pakketjes bij dat punt gebracht zei ze.

Naja prima toch. Haal ik t daar op. Verder nooit klagen hier. Ga er ook nooit vanuit dat t de volgende dag gebracht wordt, dan haal ik het in de winkel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:17

Afbeelding
Sorry maar deze moest ik even delen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:20

:')

Hier is 1 pakket niet aangekomen wat ik besteld had als kerstcadeau.
Maar moet uit China komen en was al rekening gehouden met een langere levertijd dus geen ramp.
Nu hoop ik alleen dat het niet net geleverd wordt tussen de feestdagen in, maar zo wel dan is het dichtstbijzijnde afleverpunt ±150m verderop.

Enige wat ik steeds heb is dat pakketjes niet altijd op afgeleverd worden gezet, dan heb ik het allang binnen maar krijg je in de PostNL app te zien dat ze het tijdvak niet hebben gehaald en dat je de app in de gaten moet houden voor een nieuw bezorgmoment. :+
Echter blijft hij dan op dat punt hangen, wordt gewoon niet geüpdate oid.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:52

Gaat lekker hier…. Zou maandag bezorgd worden. Inmiddels al 5x verplaatst naar “morgen”

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:05

Moet eerlijk zeggen dat we hier nu een fijne bezorger hebben van DPD. Toevallig was ik buiten toen hij kwam. Maar had geen paket voor mij maar voor de buren.
Maar die waren er niet. Hij vroeg of ik het wilde aannemen omdat het afhaalpunt vlakbij gesloten is en de mensen anders veel verder weg moeten. Bij deze mensen geen enkel probleem om te doen.

Zelf 3 pakketten verzonden en allemaal de andere dag afgeleverd door post.nl. Hier was ik on deze tijd wel verbaasd over