Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:25

beert schreef:
pmarena schreef:
Als er dan al iets gratis gedaan moet worden, dan misschien vroeger 2 dagdelen zodat alle kinderen wat meer kunnen wennen aan een soort schools sfeertje. Uiteraard wel gewoon vrijblijvend :j

Dit is toch al zo? Bij de peutergroep dan voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Niet gratis, maar dat kost bij ons dan 2.50 euro per uur.

Ik zou overigens ook niet meer gaan werken als de kinderopvang gratis is. Hooguit meer uitgeven :-). Maar ik heb geen kinderen om ze zo min mogelijk te zien en rijk mee te worden.

Wel vind ik het niet meer dan logisch dat je voor kinderen geen eigen bijdrage bij de verzekering betaalt.

Oh sorry. We gaan over op de poolvossen, lees ik nu :-)

"Vroeger" is het sleutelwoord hier ;)

Voor ons zou het overigens ook geen verschil gemaakt hebben.
Zo en nu verder lezen over de poolvossen :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:45

Kuggur schreef:
Whale schreef:
Betreft de poolvossen, dat zal wel een onpopulaire mening in IJsland zijn sinds ze daar al eeuwenlang jagen op poolvossen, en zij is het daar niet mee eens?

Zij is een hij, maar verder heb je gelijk.
Ik woon op het ijslandse platteland waar iedereen het er over eens is, poolvossen doden lammeren, en moeten verdelgd worden. Het is onzin, ze eten aas, en kunnen schapen aanvreten die op hun rug liggen (op het hoogland gaan die sowieso dood, raven/vossen verkorten dat lijden hoogstens). Er heeft nog niemand een aanval van een poolvos op een gezond lam gefilmd. Maar het is hier gospel...

Had al een vermoeden dat het zoiets zou zijn.
Poolvossen zijn toch niet zo groot?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:15

purny schreef:
Unpopular opinion. Ik mag Greta niet zo

Ik kan ook wel 'ns tot op het irritante af doordraven (ook asperger) maar gelukkig nog nooit in de gelegenheid gebracht om mezelf mondiaal zo voor schut te zetten.
Haar ouders exploiteren haar naar mijn mening en hun toekomstige kostje zal wel gekocht zijn met haar optredens.

Goed stukje over Greta en haar ouders:
https://www.briefjevanjan.nl/aan-links- ... gRbgbSwXJw

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:04

Greta Thunberg roept bij mij ook gemengde gevoelens op. Enerzijds heeft ze m.i. als vertegenwoordiger van de volgende generatie het recht om de huidige machthebbers te wijzen op hun verantwoordelijkheid aangaande global warming en de gevolgen daarvan. Anderzijds krijg ik jeuk van de wijze waarop ze het brengt, zie haar speech op de VN-klimaattop. Het komt over als een voorgekookt (ouders?) toneelstukje, dat emotionele toontje, de woordkeuze. Denk dat dit zijn doel voorbijschiet.

Die 'brief van Jan' vind ik dan weer een typisch voorbeeld van een rechtse reaguurder die elke stok die hij kan gebruiken om klimaatactivisten mee te slaan met graagte zal oppakken en gebruiken. Lekker makkelijk, shoot the messenger, dan hoef je ook niet op de inhoud in te gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:09

purny schreef:
Unpopular opinion. Ik mag Greta niet zo

Eens ! :D
Krijg er de kriebels van.
En dat die kinderen elke week een dag spijbelen lijkt blijkbaar opeens geen probleem meer.
Niet voor de scholen en ook niet voor de ouders.
Was vorig jaar zo en begint nu weer opnieuw :x
In de vakantie wordt uiteraard niks gedaan. Dan is het klimaat niet zo belangrijk. Gaan we met z'n allen lekker op reis :+

DezeNaam

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:15

In de vakantie hebben ze zeker dingen gedaan... Zo op Pukkelpop in België, waren niet veel mensen blij mee.

Beetje belachelijk om het zo als een feit te stellen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:23

Precies ja, op Pukkelpop. :+
Zag jij ze in de vakantie elke week de straat opgaan zoals tijdens het schooljaar dan ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:32

germie schreef:
Ik ben voor het zelfbeschikkingsrecht van de mens. Voltooid leven zou ook voor jongere mensen moeten gelden. Bij een goede screening heb je betere hulp en minder treinspringers. Scheelt weer getraumatiseerde mensen. Heb wat zelfmoordpogingen van dichtbij of dichterbij meegemaakt, maar als dan poging 6 en voor de trein eindelijk de gewenste rust geeft dan hadden hulpverleners eerder voor voltooid leven en hulp bij euthenasie moeten kiezen.

Dit is toch geen impopulaire mening?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:33

Askja schreef:
Greta Thunberg roept bij mij ook gemengde gevoelens op. Enerzijds heeft ze m.i. als vertegenwoordiger van de volgende generatie het recht om de huidige machthebbers te wijzen op hun verantwoordelijkheid aangaande global warming en de gevolgen daarvan. Anderzijds krijg ik jeuk van de wijze waarop ze het brengt, zie haar speech op de VN-klimaattop. Het komt over als een voorgekookt (ouders?) toneelstukje, dat emotionele toontje, de woordkeuze. Denk dat dit zijn doel voorbijschiet.

Die 'brief van Jan' vind ik dan weer een typisch voorbeeld van een rechtse reaguurder die elke stok die hij kan gebruiken om klimaatactivisten mee te slaan met graagte zal oppakken en gebruiken. Lekker makkelijk, shoot the messenger, dan hoef je ook niet op de inhoud in te gaan.

Maar waarom wordt dat Greta wel kwalijk genomen en al die politici niet? Want dat is ook toneel. Zelfs Angelina Jolie die tussen de arme kindjes in Afrika gaat zitten is een soort van toneel. Waarom worden we er dan wel witheet van als Greta het doet, maar niet als de leiders van ons land het doen?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

Blue_Eyes schreef:
Aranel schreef:
Oh ja, nog eentje.

Ik vind een zwaar Brabants of Limburgs accent echt een spraakgebrek.

Gut nou. Dat heb ik met de accentjes van boven de rivieren :+

_/-\o_ _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

118 pagina's verder en mensen snappen het topic nog steeds niet. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:36

Ik wist niet wie die Greta was en ben gaan googlen. Nope. :evaw:

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 09:36

__Sannne schreef:
118 pagina's verder en mensen snappen het topic nog steeds niet. :')

:+ Blijft moeilijk blijkbaar

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:43

Gini schreef:
Askja schreef:

Maar waarom wordt dat Greta wel kwalijk genomen en al die politici niet? Want dat is ook toneel. Zelfs Angelina Jolie die tussen de arme kindjes in Afrika gaat zitten is een soort van toneel. Waarom worden we er dan wel witheet van als Greta het doet, maar niet als de leiders van ons land het doen?

Dat kind kun je niets kwalijk nemen, dat is een speelbal van de klimaatmaffia geworden.
Angelina Jolie vind ik ook om te kotsen.
Van politici weet je dat het onbetrouwbare hypocriete honden zijn, maar zo'n kind met een hoop etiketjes op de voorgrond plaatsen, dat trekt de niet zelf nadenkende meelopers veel makkelijker over de streep.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:54

Greta is niet serieus te nemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:59

germie schreef:

Jij ook niet want je ontkent het hele klimaatprobleem. _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:05

MarlindeRooz schreef:
germie schreef:

Jij ook niet want je ontkent het hele klimaatprobleem. _O-
gelukkig lezen mensen niet goed. We hebben een milieuprobleem, geen opwarming van de aarde door de mens. Dus als je van een klimaatprobleem spreekt, dan ok, maar de oorzaak is niet de mens.
Ik geef toe dat de mens wel voor een milieuprobleem zorgt, maar dat zorgt niet voor een door de mens veroorzaakt klimaatprobleem.
En dit is in diverse door mij reeds genoemde onderzoeken bevestigd.
Dus ja sommige mensen maken er een rotzooi van, maar van een klimaatprobleem is geen sprake. Ooit was het in Nederland tropisch.
Allemaal bewezen, dus is een feit en niet eens een mening.
De naamgeving is nietgoed dus. Milieuprobleem dus.
Ik zet me in voor vermindering wegwerpplastic verpakkingen en wegwerpspullen. Maar zonder plastic kunnen we niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:08

elnienjo schreef:
Gini schreef:

Dat kind kun je niets kwalijk nemen, dat is een speelbal van de klimaatmaffia geworden.
Angelina Jolie vind ik ook om te kotsen.
Van politici weet je dat het onbetrouwbare hypocriete honden zijn, maar zo'n kind met een hoop etiketjes op de voorgrond plaatsen, dat trekt de niet zelf nadenkende meelopers veel makkelijker over de streep.

Hoeveel vooroordelen kun je kwijt in één post ...

Unpopular opinion: tegenwoordig worden ongezouten meningen en vooroordelen veel te makkelijk als feitelijkheden geponeerd. De populistische mening als ultieme waarheid - o wee als je je standpunt fatsoenlijk zou moeten onderbouwen, of nuanceren.
Begin gewoon eens met formuleren/discussiëren vanuit het vertrekpunt 'ik denk/ik vind', in plaats van 'het is zo', dat zou al een hoop schelen. En het is wel zo respectvol richting mensen die er een andere mening dan de jouwe op na houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:10

Giolli schreef:

Serieus? Leef je onder een steen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:10

Vergeet de rol van de media niet. Dit is niet meningsvrij en beinvloedt velen, dat zie je hier op bokt ook.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:11

Ik ken dr ook niet hoor :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:11

Kuggur schreef:
Giolli schreef:

Ik leef onder dezelfde steen :wave:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:14

fransje23 schreef:
Kuggur schreef:
[
Zij is een hij, maar verder heb je gelijk.
Ik woon op het ijslandse platteland waar iedereen het er over eens is, poolvossen doden lammeren, en moeten verdelgd worden. Het is onzin, ze eten aas, en kunnen schapen aanvreten die op hun rug liggen (op het hoogland gaan die sowieso dood, raven/vossen verkorten dat lijden hoogstens). Er heeft nog niemand een aanval van een poolvos op een gezond lam gefilmd. Maar het is hier gospel...

Had al een vermoeden dat het zoiets zou zijn.
Poolvossen zijn toch niet zo groot?

Inderdaad, significant kleiner dan de rode Europese vos. Niet groter dan een huiskat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:14

Kuggur schreef:
Giolli schreef:

Schijnbaar en ik vind het heerlijk. :z

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:16

Wie is Greta? Ik leef ook onder een steen :))