Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:42

Britta31 schreef:
Morgen is er in Groesbeek de Groesbeeks gruwelijke.Een mountainebike wedstrijd.Maar zouden ze ook door het Reichswald bij Kranenburg komen? We hebben morgenvroeg een buitenrit gepland,maar ik wil natuurlijk geen stoet mountainbikers tegen komen op het pad.Weet iemand dat misschien?

Ik zou zeggen: stel je vraag op een mountainbikeforum. Of kijk of de organisatoren de route ergens gepubliceerd hebben. Als het evenement op openbaar terrein plaatsvindt, dan zal de route ongetwijfeld bekend zijn gemaakt bij het aanvragen van alle vergunningen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:47

Shanna schreef:
Jazeker! Al zou ik persoonlijk niet gaan naar mensen die ik maar 1x eerder heb gezien haha :+

Haha ja, alleen mijn vriend kent ze wel en hij vroeg of ik meeging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:51

Een nette broek en nette bovenkant is prima geschikt voor een bruiloft hoor! Als ik bruiloften fotografeer dan heb ik ook een nette skinny-jeans aan met een nette bovenkant en nette schoenen. Het wordt wel anders als je een jeans met gaten aan doet met een ruitjes-blouse en sportieve sneakers bijvoorbeeld.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:59

Shanna schreef:
Een nette broek en nette bovenkant is prima geschikt voor een bruiloft hoor! Als ik bruiloften fotografeer dan heb ik ook een nette skinny-jeans aan met een nette bovenkant en nette schoenen. Het wordt wel anders als je een jeans met gaten aan doet met een ruitjes-blouse en sportieve sneakers bijvoorbeeld.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Ik doe dan denk ik een zwart/witte blouse aan (wit met zwarte lijntjes die vierkantjes vormen) met de grijs/zwarte broek. Schoenen weet ik nog niet want ik heb geen nette schoenen :Y) (behalve hakken maar dat vind ik verschrikkelijk lopen)

Tivoli

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:07

Over het anderstalig denken en spreken:
Mijn oom en tante wonen nu bijna 30 jaar in Canada. Inmiddels gaat de communicatie vooral in het Engels. Eerder was dat nog Nederlands, daarna Nederlands met een heftig accent en Engelse woorden. Nederlands kunnen ze nog wel, maar daar moet ze zo hard over nadenken dat het in een telefoongesprek niet handig meer is. Ik kan wel Nederlands terug praten als ik wil, al begrijpen ze ‘nieuwere’ woorden of uitdrukkingen dan even niet zo zo goed :D
Ze waren jong toen ze gingen en ik heb ook gevraagd in welke taal ze denken, dat is inmiddels vooral Engels :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:41

deksel schreef:
Ik heb morgen een bruilofts-receptie, van mensen die ik 1x eerder heb gezien. Ik ben niet echt een jurkjespersoon, kan ik in een zwart/grijze strakke jeans aankomen met een nette blouse?

Stond er geen dresscode op de kaart?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:56

Wat gebeurt er als je wegrijdt bij een tankstation zonder te betalen?
Ik kocht gisteren een ijsje en de mevrouw aan de balie vroeg of ik ook getankt had. Dat had ik niet, dus ze sprint naar buiten toe waar een man net wegscheurt in z'n ijzeren oude bak. :') Ze hebben het kenteken opgeschreven. Krijgt deze persoon dan een boete op de mat?

W.b. andere talen: Mijn vriend en ik communiceren in het Engels (al is hij nu heel druk met z'n huiswerk Nederlands. :') :*) maar ik denk na een weekend samen ook in het Engels. Nu scheelt het dat m'n [***] ook voornamelijk Engels is dus ik denk dat ik 50/50 Nederlands/Engels spreek.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:38

Captain schreef:
Wat gebeurt er als je wegrijdt bij een tankstation zonder te betalen?
Ik kocht gisteren een ijsje en de mevrouw aan de balie vroeg of ik ook getankt had. Dat had ik niet, dus ze sprint naar buiten toe waar een man net wegscheurt in z'n ijzeren oude bak. :') Ze hebben het kenteken opgeschreven. Krijgt deze persoon dan een boete op de mat?

Je moet het bedrag betalen wat je hebt getankt + je krijgt een boete van 131 euro

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:40

Hoe zet ik censuur uit zodat ipv poedersuiker er gewoon een echt woord staat? :)

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:54

Shaggy09 schreef:
Hoe zet ik censuur uit zodat ipv poedersuiker er gewoon een echt woord staat? :)

Instellingen -> forum instelling -> wijzig weergave optie en dan censuur op nee zetten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 23:40

Thanks! :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:10

Of ze mn teennagel er af willen halen bij de huisarts.
Spoiler:
Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:13

Ik heb straks 2 schadevrije jaren gereden. De no claim korting is dan 50 procent. Betekent dit dat ik dan elke maand de helft minder betaal van de oorspronkelijke premie?
Ik betaal nu namelijk 1 euro meer dan de oorspronkelijke premie, terwijl de no claim korting 40 procent zou moeten zijn bij het eerste jaar. Gaat hier nu iets mis of begrijp ik het niet? :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 06:33

Britta31 schreef:
Nederlanders die al jaren in het buitenland wonen en dus ook die taal goed spreken.Zouden die nederlanders in het bv engels denken of toch gewoon in het nederlands?

Na een week cursus geven in het Duits denk ik ook in het Duits en als ik dan alleen jn de auto naar huis rij denk ik in het Duits tot ik thuisben. Dus je denkt in de taal die je om je heen spreekt. Heb het ook met engels. Het denken in een andere taal begint al na een paar uur bij mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:34

Banyu schreef:
Of ze mn teennagel er af willen halen bij de huisarts.
Spoiler:
[ [url=m/QL2366.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat een goeie behandeling tegen schimmel en een pedicure hier veel meer mee kunnen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:57

Waarom het overal zo vreselijk koud is/wordt gemaakt? Bijvoorbeeld in treinen, in bussen... Het is toch een plek waar je stil zit. Waarom dan toch zo koud? Ik heb altijd het idee dat ik een extra had jas mee moet nemen voor in de trein. Wie verzint dit?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:09

Sheran schreef:
Waarom het overal zo vreselijk koud is/wordt gemaakt? Bijvoorbeeld in treinen, in bussen... Het is toch een plek waar je stil zit. Waarom dan toch zo koud? Ik heb altijd het idee dat ik een extra had jas mee moet nemen voor in de trein. Wie verzint dit?

Hier zetten ze juist de verwarming aan alsof het al hartje winter is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:48

Sheran schreef:

Merkte dit vandaag ook weer ja! In iedere trein/bus waar ik zat stond gewoon een koude bries. Heel naar.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:49

Uhm ik ben hier bezig in numbers en moet een sheet met prijzen naar een klant sturen. De eind prijs die naar de klant moet is berekend met een aantal forumels en het doorzetten van een aantal cellen... Nu wil ik dus alleen de eind prijs zichtbaar hebben zonder dat ik alle tekst opnieuw los erin moet gaan kloppen.

Basicly gezegd dus, ik wil de formule uitkomst omzetten naar gewone tekst zonder alles los erin te kloppen zodat ik de cellen met 'tussen' uitkomsten kan verwijderen :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:48

billy3105 schreef:
Uhm ik ben hier bezig in numbers en moet een sheet met prijzen naar een klant sturen. De eind prijs die naar de klant moet is berekend met een aantal forumels en het doorzetten van een aantal cellen... Nu wil ik dus alleen de eind prijs zichtbaar hebben zonder dat ik alle tekst opnieuw los erin moet gaan kloppen.

Basicly gezegd dus, ik wil de formule uitkomst omzetten naar gewone tekst zonder alles los erin te kloppen zodat ik de cellen met 'tussen' uitkomsten kan verwijderen :')

Werkt het niet als je alles selecteert, kopieert en dan plakken zonder opmaak/alleen tekst (of hoe het precies heet) in een nieuw bestand?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:58

Ik heb zo'n soort stortdouche. Dus grote douchekop die niet verstelbaar is samen met een aan een slag.

De grote is wat raar aan het worden. Zou deze dan ook graag vervangen, maar hoe universeel zijn die koppen? Nouja vooral de aansluiting...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:43

Stel een werkgever wil graag van papieren naar digitale loonstroken. Werknemers moeten hiervoor hun emailadres opgeven, maar er zijn werknemers die hun loonstrook liever op papier blijven krijgen. Mag een werkgever dan "zomaar" stoppen met het versturen van loonstroken waardoor werknemers alleen nog hun loonstroken op papier kunnen aanvragen via een omweg?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:21

Mijne heeft destijds niks gevraagd en het gewoon ingevoerd. Echter, hebben wij een zakelijk emailadres via de werkgever, waardoor we automatisch de loonstroken per mail kregen.
Zelfs dat heb ik uitgezet, als ik een specificatie wil (in)zien zoek ik hem wel op in ‘mijnHR’.
Mijn werkgever gebruikt ‘youforce’ en ik ben er erg gelukkig mee.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:24

Hoe plaats ik een video als reactie van iemand op Facebook?Ik heb iets gefimd maar kan de video niet terug vinden in mijn fotobibliotheek.Of kan ik alleen zelf onder mijn naam een video plaatsen en dus niet als reactie op het bericht van iemand :o?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:32

Waarom is ibuprofen roze?