Secret Santa Surprise 2017

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:12

Ik denk dat niemand bewust een hele bos haar meestuurt, de dozen die nu 'bewoond' worden door de dieren worden heus nog wel even uitgeklopt... :roll:

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:17

Top +:)+

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:28

Nou zal mijn lootje het uiteraard nieteens merken dat er mee gespeeld is maar daarbij verliest mijn kat niet dusdanig veel haar dat je dat in je pakket terug zou vinden hoor :=

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:36

Sorry maar als ik vraag of je er rekening mee wil houden kan je toch zorgen dat je kat niet constant bij de doos kan? Snap ook wel dat er geen grote hoeveelheid haren in komen maar zwaar allergisch blijft zwaar allergisch. Wat is dan de moeite om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk haren in zitten zodat mijn vader er geen last van heeft?

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:41

Sorry maar kan iedereen eens ophouden met allemaal ongezellig te doen en dingen te eisen.

Wees blij dat een ander een leuk pakket voor je wil maken. Daar geld aan uit geeft. Tijd en energie in stopt.

Ben echt wel een beetje klaar met dat ge eis van iedereen. Lijkt wel of het ook steeds erger word.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:42

Ja vorig jaar was het alleen geen kranten voor Rebecca :D

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:43

Ik eis helemaal niks. Ik vraag gewoon netjes of er rekening mee gehouden kan worden dat ik een zwaar allergisch persoon in huis heb en krijg daarop in mijn ogen rare reacties _O- Wat betreft cadeaus ben ik overal tevreden mee, ben allang blij dat iemand moeite doet om wat leuks voor mij te verzinnen.. :)

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:46

Je eist imo wel wat. Namelijk dat diegene zn kat maar weg moet houden bij de doos.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:47

Ja en is dat raar als er iemand allergisch is? Als mijn lootje allergisch zou zijn voor mijn hond, dan komt mijn hond ook niet in de buurt van mijn doos? Ik zal het de volgende keer in pb doen, lijkt mij beter :=

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:48

Het is misschien ook de manier waarop dingen gevraagd worden. Vind niet alle berichten even leuk overkomen.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:50

Dan alsnog zitten er haren op je kleding en kan het altijd gebeuren dat er haren mee komen. In welke situatie dan ook. Ik ga niet eerst mn huis helemaal ontsmetten en mezelf voor ik kadootjes ga inpakken omdat ik 2 katten heb.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:56

Sorry maar ik ga niet overal rekening mee houden hoor :(

Zou je pakket voor de zekerheid buiten oid uitpakken zodat er als er een haartje in zit deze niet in huis komt.

Mijn katten zitten ook constant in de dozen hier. En ga niet speciaal een nieuwe doos halen.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:59

Hij hoeft ook niet haar vrij te zijn.. Zou al fijn zijn als hij gewoon goed uitgeklopt wordt voor de cadeautjes er in gaan :)

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Surprise 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:00

Alsof katten een spoor van haar achterlaten. Sorry maar dit vind ik te ver gaan... open de doos op je kamer en stofzuig daarna.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:01

Olympia schreef:
Sorry maar kan iedereen eens ophouden met allemaal ongezellig te doen en dingen te eisen.

Wees blij dat een ander een leuk pakket voor je wil maken. Daar geld aan uit geeft. Tijd en energie in stopt.

Ben echt wel een beetje klaar met dat ge eis van iedereen. Lijkt wel of het ook steeds erger word.


Mee eens. Wordt er inmiddels ook wel naar van. :o

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:02

Als ik hier een doos beneden op grond zet zit onze kat er gelijk op..kan ook moeilijk zeggen foei kat niet op doos is verboden terrein. Als die dan een middelvinger had zou ik die krijgen :')

En moet hem wel even beneden zetten voor het verzenden omdat ik anders hem misschien vergeet weg te brengen.

Verder kan er inderdaad wel even anders gemeld worden. En oplossing uit voorzorg de doos buiten of in schuur openen.

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:06

Olympia schreef:
Sorry maar kan iedereen eens ophouden met allemaal ongezellig te doen en dingen te eisen.

Wees blij dat een ander een leuk pakket voor je wil maken. Daar geld aan uit geeft. Tijd en energie in stopt.

Ben echt wel een beetje klaar met dat ge eis van iedereen. Lijkt wel of het ook steeds erger word.


Nou idd :=

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:10

Olympia schreef:
Sorry maar kan iedereen eens ophouden met allemaal ongezellig te doen en dingen te eisen.

Wees blij dat een ander een leuk pakket voor je wil maken. Daar geld aan uit geeft. Tijd en energie in stopt.

Ben echt wel een beetje klaar met dat ge eis van iedereen. Lijkt wel of het ook steeds erger word.



A
-
M
-
E
-
N
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 21-11-17 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige opmaak verwijderd

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:12

Nou inderdaad zeg, de 'gezelligheid' is er voor mij zo wel een beetje af eigenlijk... het is dat ik echt absoluut geen 'zeur-lootje' heb wat mij betreft maar anders... en ik hoop ook van harte dat ik geen klotelootje ben voor mijn ss :o hier echt nul eisen wat betreft verpakkingsmateriaal. Al gebruik je de vacht van dier als vulling, prachtig :')

Vraag me wel af waar het sentiment vandaan komt... zijn de pakketten vorig jaar/vorige jaren zo tegengevallen voor sommigen dat bepaalde eisen nu erg hard worden?

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:13

Nou zeg, ik dacht na die vrij overdreven reactie op mijn volgens mij erg normale bericht dat mijn kat geen spoor van haren achter laat en mijn lootje daar dus geen last van zou hebben dat het aan mij lag.
Maar ik ben blij om te lezen dat iedereen deze reactie net zo overdreven over vindt komen als ik.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:16

Ik ben daar ook zeker heel blij mee! Maar ik vind het niet zo tof dat ik als veeleisend wordt gezien omdat ik liever geen halve kat in mijn doos vind vanwege een allergie. Volgens mij is het gewoon niet zo moeilijk om even je doos uit te kloppen voor je de cadeautjes er in doet. Dan hoef ik niet buiten mijn doos uit te pakken uit voorzorg. Lijkt mij voor iedereen gewoon een goede oplossing :) Kan de kat gewoon in doos spelen en kan ik mijn doos binnen openmaken. Ik word echt niet boos als er een paar haren in zitten hoor.. Maar als ik zie hoeveel haar onze hond verliest en die zou constant in de doos gaan dan heb je wel een halve hond in je doos :') Daarom zei ik dat..

Ik snap het probleem gewoon oprecht niet. Er wordt aangegeven 'ik hoop dat mijn lootje niet allergisch is' en ik reageer daarop met dat, dat bij mij wel het geval is.

Verder maakt het mij echt niet uit.. Ik vind alles leuk en ik ben verder volgens mij helemaal geen 'zeur-lootje'. Waarom mag je wel flops aangeven over de cadeautjes maar niet over de vulling?

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:16

En nu is het klaar!

Een zwaar allergisch persoon is een zwaar allergisch persoon. Daar kan rekening mee gehouden worden MAAR dit geld van beide kanten.

Meliss, jou secret santa kan best rekening houden met het feit dat niet overal haren komen. Maar jij kan ook je pakket buiten uitpakken.
Als zowel jou ss probeert de eventuele huisdieren uit het pakket te houden en jij het pakket buiten open maakt denk ik dat we voor je vader een goede oplossing hebben.

Verder zou ik graag aan elke bokker die op deze vraag/opmerking willen vragen dat niet meer te doen. Aan de reacties te zien hebben jullie niet heel veel ervaring met een zwaar allergisch persoon en ik begrijp dat het moeilijk is om je hierin te verplaatsen als je er niet bekend mee bent, maar in dit geval kan een haartje al voldoende zijn om een reactie uit te lokken en die reacties wil niemand zien bij diegene van wie je houd...
Ik overigens ook niet bij diegene van wie ik niet hou, maar dat terzijde.

Ik zou ook iedereen willen vragen om niet constant overal een negatieve reactie op te geven. Ik begrijp dat sommige eisen vervelend zijn, maar het verschil tussen een zwaar allergisch persoon of iemand die gewoon geen zin heeft in haren lijkt mij wel duidelijk.

Dus hou het gewoon gezellig.

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:21

Moderatoropmerking:
Het punt over de haren is inmiddels gemaakt denk ik. Er werd gevraagd om rekening ergens mee te houden, er werd niets van iemand geƫist. Dit zou prima moeten kunnen.
Ik hoop dat we vanaf hier weer gezellig door kunnen kletsen en de kattenharen achter ons kunnen laten ;) :)

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:21

pradadaan schreef:
Nou zeg, ik dacht na die vrij overdreven reactie op mijn volgens mij erg normale bericht dat mijn kat geen spoor van haren achter laat en mijn lootje daar dus geen last van zou hebben dat het aan mij lag.
Maar ik ben blij om te lezen dat iedereen deze reactie net zo overdreven over vindt komen als ik.

Pradadaan volgens mij was Meliss haar reactie niet alleen op jou bedoelt maar meer bedoelt naar de mensen die haar bericht bagatelliseren.

Memories

Berichten: 2635
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:25

Even wat anders: hoop dat jullie als organisatie mijn eerdere vraag wat betreft aankomstdag pakketje melden ook nog meegekregen hebben want anders is het echt verspilde moeite voor mijn ss om een pakket te maken.
Geen bevestiging gehoord en PB daarover is onbeantwoord gebleven dus hoop dat het wel gezien is via deze weg. :D