Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:21

Waar kun je ook alweer aangeven dat er bedelaars door de trein lopen? Het is weer eens zover

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:24

Ik doe dat altijd op Twitter bij @NS_Online. Of bij de conducteur :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:52

Conducteur was spoorloos haha. Hmm ik heb geen twitter

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:56

Santigo_ schreef:
Conducteur was spoorloos haha.

Dat is niet best met zo'n baan. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:19

_O- Pun intended :D

Ik ga zo sowieso de NS even Twitteren, gisteren 2 van die zakdoekverkopertjes achter elkaar en dan loop je door de 1e klas en dan zitten ze daar lekker te chillen >;)
Is overigens het enige waar ik Twitter voor heb hoor _O-

Soms is het wel handig om de NS even te Twitteren... Was laatst een leiding ofzo gebroken op Blaak, lag in ieder geval een enorme plas bruine smurrie op het perron wat uit het plafond kwam lopen. Even Twitteren en ze weten het. Of de roltrap kapot, even Twitteren en hij wordt gemaakt :Y) Er loopt nou eenmaal weinig tot geen personeel op Blaak rond...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:19

oomens schreef:
Santigo_ schreef:

_/-\o_ _/-\o_

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:26

oomens schreef:
Santigo_ schreef:

Ik had hem al verwacht _O-

Ik heb dus ook geen twitter, misschien maar speciaal daarvoor aanmaken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:52

Voor de bus moet je inderdaad ingecheckt blijven en daarom staan er bij de bussen mobiele paaltjes om na de poortjes weer in te checken. Je betaalt dan geen nieuw opstaptarief. Blijf je uitgecheckt en de bussen zijn er als gevolg van een verstoring dan krijg je geen geld terug door vertraging! Zijn de bussen er als gevolg van werkzaamheden dan hebben ze steekproeven of ingangscontrole om te voorkomen dat mensen het bustraject zwart reizen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:07

Zo ik had de NS even getwitterd over zakdoekverkopers en de melding is in ieder geval weer gemaakt. Hopen dat het weer wat minder wordt!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:35

Sta op een druk perron, trein komt eraan en stopt. Ik sta redelijk vooraan en wacht tot de deuren open zijn. Wordt opeens aan m'n rugzak naar achter getrokken:
'Je moet niet zo in de deuropening staan!'
'En u hoeft niet aan m'n rugzak te zitten.'
'Jij moet er niet voor gaan staan!'
'En u moet van me afblijven.'

Bleef redelijk beleefd, maar wat een achterlijk wijf. Wie denkt ze wel niet dat ze is? Had niet eens de kans om naar achter te stappen, als mensen uitstappen ga ik echt wel opzij. Ben netjes opgevoed, eerst mensen eruit en dan jij erin.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:38

Eske_B schreef:
Sta op een druk perron, trein komt eraan en stopt. Ik sta redelijk vooraan en wacht tot de deuren open zijn. Wordt opeens aan m'n rugzak naar achter getrokken:
'Je moet niet zo in de deuropening staan!'
'En u hoeft niet aan m'n rugzak te zitten.'
'Jij moet er niet voor gaan staan!'
'En u moet van me afblijven.'

Bleef redelijk beleefd, maar wat een achterlijk wijf. Wie denkt ze wel niet dat ze is? Had niet eens de kans om naar achter te stappen, als mensen uitstappen ga ik echt wel opzij. Ben netjes opgevoed, eerst mensen eruit en dan jij erin.

Jemig wat idioot zeg... cVaak kun je idd niet eens naar achteren want je word al half die trein ingeduwt als je vooraan staat...
Ik heb dus wel eens een mini stapje naar achteren gedaan dat ik op iemands voet stond :') Ja eigen schuld...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:42

Omg dat in- en uitstappen. Mijn dagelijkse bron van ergernis. Mensen zijn zo onbeschoft met voordringen enzo. Of stug langs de rij wachtenden lopen en zelf vooraan gaan staan....hallo waarom denk je dat de rest er staat?!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:51

Maandag wilde ik uit zo'n koploper stappen, die hebben best een hoge uitstap. Ik kan niet zo heel goed traplopen vanwege achillespees proberen (de hoek die je maakt als je een trede naar beneden gaat is te groot). Loop met 1 kruk en gebruik graag de zijkant van de deur als steuntje. Helaas stonden er 2 mensen pontificaal voor de deur en die gingen echt niet aan de kant, ze duwden gewoon keihard door... zo asociaal. Gelukkig gebeurd het vaker dat mensen me er even uit helpen :)) is niet nodig maar het gebaar is zo lief!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:05

Ik erger me echt kapot aan dat ik nu voor de 5e keer in een paar weken in de trein gevraagd word om dezelfde enquete in te vullen. En als je dat zegt drukken ze m onder je neus want dat maakt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:16

Zo Eske waar halen ze het lef vandaan , je moet niet zomaar als vreemde aan mij zitten dan heb je kans op een linkse of rechtse en anders bok ik wel :o . Netjes gereageerd !

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:32

Rebecca schreef:
Zo Eske waar halen ze het lef vandaan , je moet niet zomaar als vreemde aan mij zitten dan heb je kans op een linkse of rechtse en anders bok ik wel :o . Netjes gereageerd !

Ik had net een lange dag op de uni gehad, was moe en had geen zin in gezeik. Anders was ik misschien minder netjes gebleven. Maar man man man, ik kookte echt van binnen.
Ik denk dat ze gewoon te veel azijn had gedronken ofzo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:34

Zo, aso zeg Eske!

Ik irriteer me ook altijd aan dat in- en uit stappen, maar het lijkt wel wanneer je niet 'dringt' je ook absoluut geen kans meer op zitten hebt :')

Trouwens wie was er ook al weer naar 11/11 geweest op het Vrijthof? De vrouwenwc's... Wat een hel! Dat was ook echt dringen zeg jezus.

Eindhoven is altijd erg druk, ook bij de bussen. Ben nooit in Utrecht of zo geweest in de spits maar daar is het een stuk groter dus denk ook minder mensen tegen elkaar aan.

Ik ben nog nooit een bedelaar tegen gekomen in de trein haha.

Trein van 34 had 5 minuten vertraging, nou prima... Om 49 stond ik nog op station Eindhoven. >;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:04

Vanochtend weer twee (!) zakdoekverkopers in dezelfde trein... Één bij Laan van NOI en één bij Delft. Raak er zo geïrriteerd van. Ze douwen die briefjes ook echt onder je neus en worden pissig als je nee zegt. NS maar weer getwitterd want de conducteur was nergens te vinden. Maar dat zal vast ook de reden zijn dat die bedelaars rondlopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:08

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze boos worden als ik niks wil... ik heb altijd gewoon m'n koptelefoon op in het ov en laat het pakje zakdoekjes altijd op het tafeltje liggen en ga weer verder met m'n telefoon. Als ik ze al tegenkom halen ze ze dan gewoon stilletjes weer weg

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:16

sureido schreef:
Zo, aso zeg Eske!

Ik irriteer me ook altijd aan dat in- en uit stappen, maar het lijkt wel wanneer je niet 'dringt' je ook absoluut geen kans meer op zitten hebt :')

Trouwens wie was er ook al weer naar 11/11 geweest op het Vrijthof? De vrouwenwc's... Wat een hel! Dat was ook echt dringen zeg jezus.

Eindhoven is altijd erg druk, ook bij de bussen. Ben nooit in Utrecht of zo geweest in de spits maar daar is het een stuk groter dus denk ook minder mensen tegen elkaar aan.

Ik ben nog nooit een bedelaar tegen gekomen in de trein haha.

Trein van 34 had 5 minuten vertraging, nou prima... Om 49 stond ik nog op station Eindhoven. >;)

Het was dat ik niet 100% nuchter was en het dus niet zolang voelde, maar volgens mij heb ik daar echt meer dan een halfuur gestaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:17

Ik vraag mij toch af... zit er zo'n enorm verschil in de ochtend en de avondspits? Tussen Utrecht en Amersfoort rijden sochtends treinen met 4 of 5 treinstellen. Maar in de avondspits moet je het doen met 2 treinstellen of zelfs maar 1!
Hoe kan dat toch?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:19

Verschrikkelijk toch? Die wc's waren echt een hel, zo druk!! En iedereen duwen ik moest openduur zo erg dat ik dacht dat ik gewoon in m'n broek ging plassen, en ik was ook best wel dronken .. geen goede combi

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:21

Marjoow, omdat er over de dag heen verspreid mensen uit school naar huis gaan, maar 's ochtends moet iedereen toch wel rond 9 op school/ werk zijn.

Edit: dat denk ik in ieder geval :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:22

sureido schreef:
Marjoow, omdat er over de dag heen verspreid mensen uit school naar huis gaan, maar 's ochtends moet iedereen toch wel rond 9 op school/ werk zijn.

Edit: dat denk ik in ieder geval :)

Dat is aan de drukte niet te merken :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:30

Dat is weer een ander verhaal :+