Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:24

Deze vind ik ook nog wel mooi, alleen zo diep uitgesneden past nooit mooi bij mij...dan moet ik eerst nog tieten gaan kopen :')

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:44

Mijn ouders hebben de bruidsjurk betaald en die was al duur zat :P
En wanneer de ouders de bruiloft betalen, willen ze logischerwijs ook inspraak en dat wilden we sowieso voorkomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:14

De schoonouders hebben een derde bijgelegd maar verder is het wel helemaal ons ding gebleven.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:17

Pfoe ik moet er niet aan denken dat m'n schoonouders zich er zo mee bemoeien/eisen stellen. Al vind ik m'n schoonmoeder wel een typetje dat dingen door wil duwen :')
Ik weet in ieder geval dat van vriendlief z'n kant bijna geen familie komt. Schoonvader heeft gebroken met de familie (behalve met 1 zus maar die heb ik in 4 jaar tijd 1 keer gezien) dus van die kant komt niks. Schoonmoeder heeft ook gebroken met haar moeder en zus. Al zou ik die wel uitnodigen, daar hebben we ongeveer 4 keer per jaar nog contact mee.
Mijn kant van de familie zit je zo op 60 man.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:20

Bij mij idem. Erg grote families. Hebben gewoon iedereen gevraagd.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:57

Ja, verder maken ze geen problemen hoor, maar ze verwachten dat gewoon en hebben dat ook al wel zo uitgesproken als in : 'het wordt zo gedaan in de familie...je kan het niet maken om niet iedereen uit te nodigen'. Maar ze zijn zo tegenstrijdig, schoonvader zei : 'je krijgt dat bedrag sowieso, je mag ermee doen wat je wil, maar je wordt wel verwacht de hele familie uit te nodigen.' Nou, spreek jezelf aanders tegen in 1 zin :P Niet simpel hoor...mijn vriend neigt nu ook naar iedereen uit nodigen en zelf veel meer kosten hebben (of downgraden in alles, maar dat wil ik ook weer niet), omdat hij bang is dat ze hem lelijk gaan bekijken op het volgende familiefeest waar we die mensen dus 1x per jaar zien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:33

Dan hadden ze dat geld ergens mogen steken....
Onze trouwerij, dus onze gasten. Wij hadden geen behoefte om mensen uit te nodigen die we anders ook nooit zien...
Het was met 100 avondgasten al lastig om ze allemaal bij langs te gaan...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:43

Ik ben ook Belg, wij betalen zo goed als alles zelf :-) Die gewoonte was er misschien 50 jaar geleden, maar nu gebeurt dat toch nog zelden hoor...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:47

Mag ik mij ook melden?
De bedoeling is dat wij 9 september 2016 gaan trouwen :)
A.s. zondag ga ik met mijn moeder naar een bruidsshow in Leeuwarden, even inspiratie opdoen voor januari, dan ergens een afspraak plannen om echt voor een jurk te gaan shoppen :)

Wat betreft het punt ouders die mee betalen; mijn vader betaald een groot deel van onze bruiloft, dat heeft hij altijd al gezegd :j consequentie was wel dat hij niks mee heeft betaald toen wij ons huis kochten en moesten gaan klussen afgelopen september. De timing huis kopen/trouwen is sowieso niet zo handig voor mijn spaarrekening :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:03

Sanet schreef:
Dan hadden ze dat geld ergens mogen steken....
Onze trouwerij, dus onze gasten. Wij hadden geen behoefte om mensen uit te nodigen die we anders ook nooit zien...
Het was met 100 avondgasten al lastig om ze allemaal bij langs te gaan...

Dat heb ik ook al gezegd tegen mijn vriend..dat als het om het geld gaat en ze vinden dat ze daarom ook eisen mogen stellen zeg maar, ik het dan liever niet aanneem :) Maar hij zegt dat ze dat niet zo bedoelen...ik weet het niet goed!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:05

Tieneke schreef:
Ik ben ook Belg, wij betalen zo goed als alles zelf :-) Die gewoonte was er misschien 50 jaar geleden, maar nu gebeurt dat toch nog zelden hoor...

Wij hebben nu al veel rondgevraagd bij vrienden, kennissen , familie...de meeste maken er zelfs winst op blijkbaar omdat ze weinig of geen eigen kosten hebben. En dan bedoel ik veel winst, waarmee ze in het hele huis nieuwe ramen kunnen plaatsen en van die dingen :P een collega van mijn vriend zegt nog steeds dat zijn trouwfeest de beste investering ooit was, haha

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:05

Eleionomae schreef:
Mag ik mij ook melden?
De bedoeling is dat wij 9 september 2016 gaan trouwen :)
A.s. zondag ga ik met mijn moeder naar een bruidsshow in Leeuwarden, even inspiratie opdoen voor januari, dan ergens een afspraak plannen om echt voor een jurk te gaan shoppen :)

Wat betreft het punt ouders die mee betalen; mijn vader betaald een groot deel van onze bruiloft, dat heeft hij altijd al gezegd :j consequentie was wel dat hij niks mee heeft betaald toen wij ons huis kochten en moesten gaan klussen afgelopen september. De timing huis kopen/trouwen is sowieso niet zo handig voor mijn spaarrekening :')

proficiat!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:06

Zinn schreef:
Tieneke schreef:

Wij hebben nu al veel rondgevraagd bij vrienden, kennissen , familie...de meeste maken er zelfs winst op blijkbaar omdat ze weinig of geen eigen kosten hebben. En dan bedoel ik veel winst, waarmee ze in het hele huis nieuwe ramen kunnen plaatsen en van die dingen :P een collega van mijn vriend zegt nog steeds dat zijn trouwfeest de beste investering ooit was, haha

Wauw :') Dat hebben ze echt goed gedaan! :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:07

Nou dat wil ik nog wel eens zien of we €15000 ophalen :=
Ik denk het niet hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:08

Ik zou me dan heel schuldig voelen, als ik er zelfs aan zou verdienen :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:23

Dat is dan wel erg afhankelijk van wat je voor geld krijgt als kado. De meeste mensen in NL geven ongeveer 50 euro en van familie wellicht iets meer. Dan zou je het feest zo moeten begroten dat je per aanwezige gast onder die 50 euro zit. En eerlijk is eerlijk er bestaat natuurlijk een breakeven point voor zo’n feest waarbij hoe meer mensen je uitnodigt meer ‘winst’ je hebt.

Ik zou het er echter niet snel op wagen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:29

Ik lees mee met jullie al een tijdje, haha. Ondertussen al 3 jaar getrouwd.
Mijn ouders betaalden mijn jurk en alles daar omheen (kapper, visagie, accesoires enz.), bij mijn man betaalden zijn ouders het pak. Hebben van beide nog wel een cadeau gehad.
Onze bruiloft was overigens geen investering, hebben er wel wat geld mee opgehaald, maar echt niet zoveel dat we onze bruiloft er van konden betalen.

W.b. gasten: wij hadden overdag 50 man, zaaltje was niet groter, en in de avond 90 man ofzo. Hebben ook wat kritiek gehad op ons gastenbestand: wij hadden overdag geen kinderen, in de avond wel. Let op, met kinderne bedoel ik over het algemeen kinderen van boven de 16. Slechts 1 stel met jongere kinderen en met hen hebben we besproken of het haalbaar was dat hun kinderen er alleen in de avond zouden zijn, aangezien zij deel uit maakte van onze vriendengroep en er dus vervoer zou zijn voor hun kinderen in de avond.
Maar gek genoeg vielen tantes met kinderen boven de 17 er over dat hun kinderen dan zelf alleen moesten komen naar het feest (terwijl ze ook al alleen op vakantie gaan e.d.) en besloten zij daarom alleen in de avond te komen. Ook prima wat mij betreft dan...
Wij hebben een stel vrienden van mijn ouders gehad die heel beledigd waren dat ze niet waren uitgenodigd. Op de trouwdag werd er een groot boeket bezorgd bij mijn ouders(ik trouwde vanuit mijn ouders en verbleef die week ook daar), met een vaag kaartje. Toen ik ze 's avonds belde als bedankje bleek het boeket voor mijn ouders te zijn, met letterlijk de woorden "jullie hebben vast al genoeg gehad". Was echt serieus geschokt, ga er nu ook helemaal niet meer heen (zag ze toen nog 1-2x per jaar ofzo bij mijn ouders)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:40

Vervelend lijkt me dat inderdaad, dat soort reacties.

Mijn vriend heeft een hele grote familie en ook heel veel vrienden dus ik hou m'n hart vast :P Ik heb zelf hooguit zo'n 15 hechte vrienden (gemeenschappelijke vrienden dus niet meegerekend), geen broers of zussen, geen opa's en oma's en maar 1 oom en tante met 2 dochters waar ik contact mee heb :+ Lekker makkelijk dus, van mijn kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:56

Mooi doe mij ook zo'n bruiloft waarbij je geld verdient _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:13

Je eerste link, 2e rij van boven en dan de linkse. Die vind ik echt prachtig <3

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:13

Dat moet echt te doen zijn, gewoon een receptie en avondfeest geven. Denk dat je het kasteel dan maar beter kan skippen. Dat is rustig 6000 euro.. :=

Die eerste die te zien is vind ik een beetje evilachtig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:16

Vind je de kleur mooi of het model? Want dit is een iets fellere kleur nog:
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:18

Die laatste inclusief bruidskonijn :+

Anoniem