Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niet simpel hoor...mijn vriend neigt nu ook naar iedereen uit nodigen en zelf veel meer kosten hebben (of downgraden in alles, maar dat wil ik ook weer niet), omdat hij bang is dat ze hem lelijk gaan bekijken op het volgende familiefeest waar we die mensen dus 1x per jaar zien.
Die gewoonte was er misschien 50 jaar geleden, maar nu gebeurt dat toch nog zelden hoor... 

consequentie was wel dat hij niks mee heeft betaald toen wij ons huis kochten en moesten gaan klussen afgelopen september. De timing huis kopen/trouwen is sowieso niet zo handig voor mijn spaarrekening
Sanet schreef:Dan hadden ze dat geld ergens mogen steken....
Onze trouwerij, dus onze gasten. Wij hadden geen behoefte om mensen uit te nodigen die we anders ook nooit zien...
Het was met 100 avondgasten al lastig om ze allemaal bij langs te gaan...
Maar hij zegt dat ze dat niet zo bedoelen...ik weet het niet goed! Tieneke schreef:Ik ben ook Belg, wij betalen zo goed als alles zelfDie gewoonte was er misschien 50 jaar geleden, maar nu gebeurt dat toch nog zelden hoor...
een collega van mijn vriend zegt nog steeds dat zijn trouwfeest de beste investering ooit was, haha Eleionomae schreef:Mag ik mij ook melden?
De bedoeling is dat wij 9 september 2016 gaan trouwen
A.s. zondag ga ik met mijn moeder naar een bruidsshow in Leeuwarden, even inspiratie opdoen voor januari, dan ergens een afspraak plannen om echt voor een jurk te gaan shoppen
Wat betreft het punt ouders die mee betalen; mijn vader betaald een groot deel van onze bruiloft, dat heeft hij altijd al gezegdconsequentie was wel dat hij niks mee heeft betaald toen wij ons huis kochten en moesten gaan klussen afgelopen september. De timing huis kopen/trouwen is sowieso niet zo handig voor mijn spaarrekening
Zinn schreef:Tieneke schreef:Ik ben ook Belg, wij betalen zo goed als alles zelfDie gewoonte was er misschien 50 jaar geleden, maar nu gebeurt dat toch nog zelden hoor...
Wij hebben nu al veel rondgevraagd bij vrienden, kennissen , familie...de meeste maken er zelfs winst op blijkbaar omdat ze weinig of geen eigen kosten hebben. En dan bedoel ik veel winst, waarmee ze in het hele huis nieuwe ramen kunnen plaatsen en van die dingeneen collega van mijn vriend zegt nog steeds dat zijn trouwfeest de beste investering ooit was, haha
Dat hebben ze echt goed gedaan!
Ik heb zelf hooguit zo'n 15 hechte vrienden (gemeenschappelijke vrienden dus niet meegerekend), geen broers of zussen, geen opa's en oma's en maar 1 oom en tante met 2 dochters waar ik contact mee heb
Lekker makkelijk dus, van mijn kant.

Waarom?