Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:46

De test planken hebben bij mij ook op het dressoir bij mn ouders gelegen hoor. Ik had mn huis ook nog niet. Maar je kan er vaker naar kijken dan alleen FF in de winkel. Ik vond het iig erg fijn.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:53

Ja respect voor de mensen die er een paard op kunnen nahouden. Ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moest halen!

Altijd heel bewust geen paard genomen, ook toen het wel nog kon. Mijn hart zou breken als ik het moest verkopen!

Ik zie weer leuke foto's en ideeën voorbij komen! Ik moet eigenlijk ook eens foto's posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:47

Ik heb genoeg aan mijn 4 konijnen , 2 katten en hamster := . Een paard zou nooit kunnen , maar heb ook geen baan alleen uitkering :)

Inspectie gehad van woningbouw , moet een gat in de deur even maken en dan nog 1 in de keuken. Raamfolie eraf , buiten goed schrobben en schoonmaken. Vloer in de slaapkamer eruit , laminaat kan blijven liggen. Ik ben gematst :') , normaal mag een donkere kachel niet . 1 Gang deur kan niet dicht , en in de berging een verfvlek met kranten erin etc hoef ik niks aan te doen. De verf boeiend zij ze laat maar zo , even alles schoonmaken maar ben een vrouw zo dat doe ik standaard met mijn moeder lekker fris en fruitig. Kastje gekregen voor de sleutel straks , het komt echt dichtbij nu :D .Nog 17 dagen :):) , vingers helemaal kaal kilo's aangekomen maar ohh wat s p a n n e n d :# :#

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:08

Ooioooooh spannend Rebecca!!!!

Onze hypotheek is goedgekeurd er staat niks meer in de weg!!! Behalve dat ik nog vrij moet krijgen de 17 juli als we gaan tekenen.. Vakantieperiode.. Personeelstekort.. Mijn vraag was doorgestuurd naar de teamleiding omdat het eigenlijk niet kan. Weet niet of ik al antwoord heb is op mijn werk mail... Ik hoop het zo en anders hoop ik dat er iemand kan en wil ruilen met mij!! Anders moeten we het gaan verzetten krijgen we later de sleutel :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:11

Waah dat is ook spannend :D , hopelijk lukt het

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:34

Ik heb vorige week de sleutel van een huurhuis gekregen. Was de 1e woning waar ik op reageerde (stond al wel lang inschreven) en kreeg deze direct toegewezen. Voorheen had ik meerdere paarden en kon het financieel niet uit om op mijzelf te wonen. Heb nu nog maar één paard en nu kan het gelukkig wel en kan ook nog genoeg sparen per maand. Zou mijn paard er niet snel voor weg hebben gedaan om op mijzelf te wonen.

Het is een wat oudere woning, maar voordat ik er in kon is deze helemaal opgeknapt. Er is/zijn een nieuwe badkamer, keuken, toilet, overal kunststof kozijnen, nieuwe deuren ingekomen en de woning is helemaal geïsoleerd. Scheelt een hoop werk en kosten. De woning ligt op loopafstand van het centrum van het dorp. Samen met mijn vader ben ik hard aan het klussen om alles netjes te maken. Heb de afgelopen weken al veel spullen gekocht en heb eigenlijk alles al zo goed als compleet. Ik vind het een uitdaging om goed op de kortingsacties te letten in de bouwmarkten, scheelt enorm qua geld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:35

Mooie woning! Ben benieuwd wat je ervan maakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:44

Mooie haard , mooi op de hoek zeker? (het enige waar mijn huis niet op kon afvinken) . Ben benieuwd!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:50

Leuk huis! Fijn dat alles al opgeknapt is. Mijn appartement is in 2012 gerenoveerd (keuken en badkamer). Ik woon in het een na oudste appartementencomplex van de stad haha, dus was er wel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:53

Ik verwacht in de toekomst ook een opknapbeurt :j , huis is uit 1957 :=.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:53

Klopt, inderdaad op de hoek! De openhaard hebben ze afgesloten, zat een gashaard in. Wil deze eigenlijk geschikt laten maken om houtblokken in te kunnen gebruiken, wel gezellig in de winter.

@_karlijn: dat kan ik mij voorstellen dat je daar blij mee bent! :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:20

Ah leuk, ja zou ik ook doen een haard is echt gezellig :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:51

Fijn dat je nog weinig aan je oude huis te doen en weg te halen rebecca.
Mooi huis the_stig , wel fijn als het helemaal is opgeknapt , Ben benieuwd naar foto's hoe je het straks hebt.

Nou na 2 weken stonden er hier weer leuke huisjes op dus gereageerd , Ben erg benieuwd.
Zie het maandag wel weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:29

Scheelt de helft :j

Benieuwd Toushie , zal vast weer fiasco zijn ..

Hier staat niks leuks online , heb echt geluk met deze woning

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:34

Ik heb mijn paard helaas moeten inslapen, de maand voordat ik mijn huisje had.
Ik had het anders wel gered, maar kon dan relatief weinig sparen. Inprincipe imo té weinig voor evt onvoorziene kosten (gezien dat snel kan oplopem) Maar ik had wel gewoon een spaarpot achter de hand.

Nu met meerdere reden besloten om (nog) geen ander paard te kopen, waar dit er een van is. Heb gezien dat een ziek paard in de duizenden euro's kan lopen. En als dat gebeurd blijft er weinig over mocht mijn auto stuk gaan oid.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:35

Heel veel sterkte :(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:30

Sterkte! :(:)
Herken het wel dat met paard/auto misschien toch keuzes maken gaat worden als je alleen bent. :=

Stig, ziet eruit als een mooie woning!

Heb nu gereageerd op een loting, best dichtbij stal, 10 min verder naar werk. Lijkt me echt perfect! :):) Hoop het zo!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:12

Dat is fijn Mandyy als je dicht bij stal kan komen te wonen en niet veel verder van het werk. Succes!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:50

Dat zou ideaal zijn mandy!

Morgen weer de uitslag van de huurhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:56

Sterkte Chantal :(

Oh Mandy dat zou lekker zijn!

Spannend Toushie :j

Nog 12 dagen voor mij :D , ik vreet me helemaal, op ben niet te genieten en erg humeurig. Al die spanning ook

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:28

Dankjewel :)

Dicht bij stal wonen lijkt me ook fijn! Ik woonde destijds op 10 min fietsen van mijn paard (en met de auto was je er natuurlijk zo :+ ). Moet ook zeggen dat ik daardoor niet meer snel anders wil (tenzij je er met de auto bijv alsnog binnen 10 minuten bent).
Ik ga(ging) dan ook dagelijks en soms meerdere keren, dus dan is een kleine reistijd wel een groot voordeel :) .

Nog even Rebecca :)) .

Ik ben sinds kort mijn kosten/lasten aan het bij houden. Even kijken waar het geld allemaal aan op gaat :+ . Hoeveel besteden jullie per week/maand ongeveer aan boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:32

Ik krijg 40 euro per week voor de boodschappen , met oa :

-kattenvoer = elke week
-konijnenvoer = om de week
-kattenbakgrind = eens in de 3 weken

Dan de vaste boodschappen , mag graag vlees hamsteren <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:35

Ik meld me hier ook!
Echt sprake van op mezelf wonen is er nog niet, maar m'n vriend en ik zijn wel rustig om ons heen aan het kijken voor een huisje.
Mocht er wat op ons pad komen gaan we op ons zelf, en anders wachten we nog even.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:40

Voor boodschappen probeer ik tussen de 20 en 30 euro aan te houden. Dan reken ik alleen wat ik bij de jumbo en evt. bij een groenteboer haal. Ik maak veelal grote porties en vries in. Maar ga ook weleens tussendoor een hapje buiten de deur of elders eten. Ik probeer echt alleen t nodige te halen. :-) en dat is prima te doen voor dat bedrag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:40

Ik woon nu iets meer dan 10 minuten met de auto van stal en dan zal het ongeveer 7 minuten met de auto zijn.

Maar de kans dat het iets gaat worden zal wel klein zijn. :+