Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CxB

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:15

Dat is wel netjes van die mevrouw varekay ! :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:38

Fijn dat het zo ook kan. Nu hopen dat je er snel vanaf bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:39

Krijg er vandaag eentje waarmee ik al weken probeer af te spreken wanneer ze langs kan komen.. Krijg ik vandaag een mailtje:
Ik kom hem vandaag echt ophalen hoor! Maar ik kan hier nog niet weg omdat ik het huishouden en de was nog moet doen! Maar ik kom zowiezo (au) vandaag!

*gaat boodschappen doen*

Ynepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:41

Ik word zo moeeeee van sommige mensen om mp -O- .Krijg je allemaal onzinbiedingen op je spullen.Verander je dat ze kunnen bieden vanaf de vraagprijs.....gaan ze gewoon je mailen met onzinbiedingen 8)7 .....vind het zo moeilijk om vriendelijk te blijven _-:(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:25

Ik vind marktplaats gewoon echt niet leuk meer, met al die commerciele advertenties die je niet meer weg kunt filteren en de advertenties die niet meer automatisch bovenaan komen te staan als ze nieuw zijn. Ik hoor en zie ontzettend veel mensen klagen en nu ik zelf weer eens leuk wilde gaan snuffelen kwam ik erachter waarom zoveel mensen klagen. En dan gewoon echt 150 advertenties van 1 bedrijf, gek wordt je er van. Marktplaats geschreven en dan krijg je zo'n dooddoend antwoord dat je gericht moet gaan zoeken, om "best wel veel commerciele advertenties te ontwijken". Wat een gelul zeg, gericht zoeken met steekwoorden betekend dat je ontzettend veel particuliere advertenties mist en er alsnog veel commerciele advertenties tussen staan. Als ze advies geven over "hoe commerciele advertenties te ontwijken", kunnen ze net zo goed die knop weer terug plaatsen.

Ik ben marktplaats-af, ik ga alleen nog verder op ebay en andere advertentiesites.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:30

Ik ben het met je eens GamblersCup! Ik ben nog niet helemaal marktplaats af maar bah. Ik word er ook gek van dat ik 10000 Agradi advertenties moet doorspitten voordat ik bij een particuliere BR Pro Max advertentie ben -O-

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:34

Hmm ik had een sd kaartje bij iemand via mp. Ik vond de naam al wel erg..commerciëel en met "imports" er in...
Naja Agh een sd kaartje kost de wereld niet.

Maar nu krijg ik ook een naamloze mail met alleen een rare link waar ik niet op ga klikken... Ik hoef het sd kaartje geloof ik niet meer...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:37

En niet alleen dat, een Agradi bijvoorbeeld is een goed voorbeeld: dat bedrijf is zó verschrikkelijk irritant met die 1000 advertenties voor 5 artikelen in verschillende versies, dat ik er gewoon al niet meer koop :r Ik bestel er niets meer, ik kijk niet eens meer in hun webshop. Nou, hebben ze het dan voor elkaar, om zo klanten te verliezen? En ik kocht er veel hoor. Maar ze zijn zo irritant dat ik er niet meer wil kopen, niet meer wil kijken. Hou je spullen lekker in je eigen webshop en zorg gewoon voor reclame dat mensen naar je webshop gaan, zoals voorheen. Houdt markplaats leuk voor de particuliere gebruikers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:06

Ondanks ik zelf ook vanuit de webshop ook wel eens adverteer op MP (meestal opruimings-, aanbiedings- artikelen) vind ik de hoeveelheid advertentie's ook behoorlijk irritant. Hun hebben zowat elke item erop staan en dan ook nog eens iedere maat apart.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:31

Ja maar daar verdiend marktplaats dan ook zijn geld mee met commerciële advertenties.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:05

Dat ben ik met je eens, zeker op de manier dat bv een Agradi adverteert.
Link naar de site, levert geld op
Opvallen in andere rubrieken, levert geld op
Top advertentie's, levert geld op
En ja dat doet Agradi veel, dus dat brengt voor marktplaats geld in de kassa.....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:29

kiki1976 schreef:
Dat ben ik met je eens, zeker op de manier dat bv een Agradi adverteert.
Link naar de site, levert geld op
Opvallen in andere rubrieken, levert geld op
Top advertentie's, levert geld op
En ja dat doet Agradi veel, dus dat brengt voor marktplaats geld in de kassa.....

Denk niet dat agradi per advertentie betaald, maar irritant zijn ze zeker.
Hoor er echt heel veel mensen over klagen, en niet alleen in de paarden rubrieken.

Persoonlijk heb ik het idee dat door het nieuwe beleid advertenties wel vaker bekeken worden omdat ze niet naar beneden zakken.
Wel is het jammer dat je niet snel de nieuwste advertenties kan kijken.

Verkoop schiet hier niet echt op nu.
Heel veel onzin biedingen weer (10 euro) op een nieuw dekje met een VP van 25 euro.
Of mailtjes met als ik dat en dat neem, krijg ik dan korting.

Wel had ik vandaag ineens geld binnen gekregen wat ik niet meer verwacht had.
Die mensen mailde mij een week geleden dat ze iets wouden hebben, en dat ik hun adres wel had.
Nadat ik aangaf dat ik echt geen idee had kreeg ik het adres.
Daarna 2 keer gemaild (1 in week) of ze nog interesse hadden, want ik hoorde niks, en had ook geen geld gekregen.
Artikel bijna aan iemand anders verkocht, maar toch ineens het geld op mijn rekening vandaag.

En had beugelriemen in een enveloppe verzonden maar dat blijkt niet aangekomen te zijn -O-
Heb aangeboden de helft van het geld terug over te maken, zo hebben we beide evenveel verlies.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:35

En daarom verzend ik dus liever als pakket -O- Ik vind dat je het heel netjes oplost!! Mensen kiezen zelf voor de goedkoopste manier van verzenden, maar daar zit wel een veel groter risico aan en dat vergeten sommige wel makkelijk! :P (+ dat jij zelf met een track en trace code na zou kunnen kijken of iets wel of niet is aangekomen.....)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:02

Precies. Heel netjes opgelost maar wie zegt dat het echt niet is aangekomen....
Ik verstuur ook liever niet meer als brievenbuspakket. Enkel al de koper er echt op staat en zelf het risico wil nemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:25

Normaal verstuur ik zulke dingen ook als pakket, maar ze stond erop.
Kleine dingen doe ik wel vaak, en het gaat bijna altijd goed.
Tot nu dan :(

En ja, wie zegt dat het echt niet aangekomen is.
Ik weet het niet, maar ergens het gevoel dat ze de waarheid spreekt.
Is ook voor het eerst dat ik geld terug overmaak, normaal zou ik het niet doen omdat het risico van de koper is, maar heb het gevoel dat ze niet liegt, en flink baalt ervan (net als ik)
En het gaat niet om heel veel geld gelukkig.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:26

Ja we moeten natuurlijk ook niet bij alle mensen meteen het negatieve zien en misschien liegt ze ook echt niet maar pffff.. Het is altijd zo'n gedoe en zeker omdat ik het vertrouwen een beetje kwijt ben in PostNL. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:43

Nogmaals, ik vind het super netjes hoe jij het op wilt lossen!
en in deze is het misschien niet de twijfel of het wel of niet is aangekomen, maar koper staat er op het als brievenbus verzonden te hebben en nu kost het jou toch geld :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:24

Hhmm ik moet zeggen dat ik toch wel twijfels heb bij zo iemand die er op staat dat het via brievenbuspost verzonden word....
Dan zou er bij mij als het niet aangekomen is de alarmbellen gaan rinkelen.
Natuurlijk is niet iedereen zo maar heb wat dat betreft al te vaak met mensen van doen gehad die je proberen te bedonderen.......

Wat ik doe bij brievenbuspost is sowieso verzenden op eigen risico, zeg er bij dat mocht het kwijt raken ik niet aansprakelijk ben.
En ik maak met mijn telefoon een filmpje dat ik het pakketje in de brievenbus stop, zoom ook in op het adres zodat ze kunnen zien dat het ook echt aan hun verzonden is.

Wel super netjes dat je de helft terug gestort hebt, zou ik niet gedaan hebben.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:39

Phoe, heb net mijn auto'tje op Marktplaats gezet. Mooie, duidelijke advertentie met richtprijs.

Krijg ik een mail van een man die bijna de helft minder bied en hem DIRECT wilde ophalen. Ik stuur een mailtje terug dat de richtprijs in de advertentie staat en dat ik niet akkoord ga met het (onzin) bod.

Kreeg terug dat ik niet in discussie moest gaan over de prijs en of het ja of nee was. Stuurde terug dat ik het een onzin bod vond en dat de auto dus niet voor die prijs weg gaat en dat de beste man de advertentie maar eens goed door moest lezen, daar staat namelijk een richtprijs in.

Krijg ik dit terug gestuurd (letterlijk gekopieerd): Weetje wat zoek het maar lekker uit gotverdome nauw. Heeft niks meete maken met lezen.

Zat hier echt even van: Ehh ?!

Nogmaals mijn reacties komen misschien niet vriendelijk over, maar zulke dwingende mensen kan ik niet tegen. Lees dan eerst de advertentie even?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:41

Ach, onze auto staat ook te koop en heb nu al 8 (!!!) mailtjes ontvangen met de helft van de prijs BIEDEN VANAF.
Daarna de advertentie gewijzigd. Dat biedingen onder de prijs die er bij stond niet nodig was en dat ik daar toch niet meer op zal reageren. Krijg ik alsnog 3 mailtjes met de helft van de VP. :evaw:

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:42

Nou, wees maar blij dat je die gast niet aan de deur krijgt, jeetje. Lekker grote bek opzetten en dan verwachten dat je wel even akkoord gaat? :evaw:

Edit *draait smiley even om :D *

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:46

Ja echt dom. Als ze nou een mailtje doen of er iets van de prijs af kan, daar valt over te onderhandelen. Maar meteen zo'n klep opzetten? Dahaag :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:58

Wij hebben er 2 auto's op gehad en die waren binnen een week weg, 1 zelfs binnen 2 dagen verkocht, dus hou vol! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:02

Advertenties met auto's trekken helaas vaak 'raar' volk aan :+ (ik zet al nooit m'n telefoonnummer bij een advertentie, maar bij een auto al helemaal niet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:19

Kentaro schreef:
Advertenties met auto's trekken helaas vaak 'raar' volk aan :+ (ik zet al nooit m'n telefoonnummer bij een advertentie, maar bij een auto al helemaal niet!)

Dan hebben wij mazzel gehad denk ik, de eerste was binnen een half uur gereserveerd, en binnen 2 dagen opgehaald, de andere stond er op en was binnen een week weg, maar die laatste is als crossauto gegaan, dus daar vroegen we niet veel voor.
Waren best veel reacties op, en ze boden dan we verwacht hadden.