Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:55

Een vrouw had wat betaald, 9:15 in de ochtend, nogal een hum.
Niet erg hoor, want ik blijf vriendelijk en positief.

Komt mevrouw terug:
"hoeveel kost dat setje tafel?"
---Ik heb nog geen idee mevrouw, maar als ik mijn collega informeer komen wij er zo achter---
"Wat ben jij een SLECHTE verkoper! Je hoort je producte te kennen"
----Misschien een slechte verkoper, maar een goede kassaire, waarvoor ik in dienst ben genomen---
"Schandalig dat jij je producten niet kent"
---Zal ik mijn chef even roepen? Hij is er zo...---
"Laat nou maar zitten muts, jij kunt toch niets verkopen...Zelfs geen paraplu"

Kwam er een klant aan de kassa, om af te rekenen. En die vroeg iets waar ik de prijs wel van wist.
Werd die vrouw nog bozer.
--- Mevrouw, zal ik mijn chef erbij halen? Dan heeft u de prijs meteen---
"Tot ziens!!!"

Prima............

Die man die aan het afrekenen die keek me toch raar aan.
"Dat jij dat pikt??"
---Tja, wat moet ik anders. Ik kan niet alles weten en ben maar een mens. Ik doe men best :D ---
" Nou, voor mij doe je het goed genoeg!"

Lief!! :D

(Wat nou slechte verkoopster...?? Mn baas is alles aan het doen dat ik nog een jaar kan blijven! En als ik zo slecht was, had hij me de deur toch echt wel gewezen)

Courses

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:57

Joh, die mensen vinden zich zelf heel wat en vinden 't leuk andere af te katten. Lekker laten gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:31

ik had afgelopen week ook een paar klanten die dachten korting te krijgen.

Ze kwamen met een paar kinderschoentjes aan waar aan kaartje van -50% aan hing. Nu zat er aan de schoen geen prijssticker. Dus ik roep mijn collega er even bij zodat ze de prijs kon opzoeken. De 2 dames liepen met haar mee. Ik ging dus verder met andere klanten afrekenen. Komen ze dik 10 minuten later aan met dezelfde kinderschoentjes maar dan in een andere kleur. Hier hing geen kortingskaartje aan (verschilt soms per kleur). Beginnen ze al gelijk te vertellen dat deze ook voor 50% zijn afgeprijs. Nou prima, dan zien we het vanzelf wel op de kassa verschijnen als ik ze scan. Maar in de kassa stond gewoon de normale prijs. Dus ik zeg tegen de dames dat ik even na ging vragen of ze afgeprijsd waren aangezien de kassa dat niet aangaf. Schreeuwde ze me achterna dat dat écht niet hoefde want ze waren zeeeer zeker afgeprijs en dat hoefde ik niet meer na te vragen. Ik liep dus naar mijn collega die deze mensen geholpen had. Ik het verhaaltje uitleggen. Bleek dat zij ook al 3 keer tegen ze had gezegd dat ze niet afgeprijsd waren. En ze hadden nog op mijn collega geschreeuwd dat ze op moest schieten en dat het sneller moet want ze moesten een vliegtuig halen. Toen ik dus bij de kassa kwam om te vertellen dat ze niet afgeprijsd waren hoefde ze ze niet meer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:29

goldenarrow schreef:
Hier zijn nu de Vierdaagsefeesten, dus lopen er zo'n anderhalf miljoen mensen meer in de stad. Ondanks dat het zo druk is werkt het wel heel fijn, want alle burgers (mac) liggen er al. Dus van heel veel mensen complimemtjes dat het zo snel gaat enzo.
Maar omdat het zo druk is verkopen we ook minder producten, zo zijn er de hele week geen chicken wings en kan er na 22.00 uur geen big tasty worden besteld. Heel veel mensen snappen dat, maar sommige worden echt boos!

Was er laatst een vrouw die de wings wilde. Sorry die hebben we niet. Nou, dan wilde ze een big tasty. Die hebben we ook niet. 'Ja, wat hebben jullie appelflap wel dan?! Jullie verkopen ook helemaal niks hierzo!'
En terwijl ze daar stond was het vol tot aan de deur, het kwam niet bij d'r op dat het misschien druk was.

Maar uitgerekend de wings |( Het enige wat je als kantenklaar-menu kunt bestellen als je geen kaas lust!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:57

Ik had gisteren een klant die ontzettend boos was dat ze zich op 21-jarige leeftijd moest legitimeren :+
Net of ik aan haar gezicht kan zien dat zij 21 is in plaats van 20, daar kan ik echt zo boos om worden :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:06

Urielle schreef:
goldenarrow schreef:
Hier zijn nu de Vierdaagsefeesten, dus lopen er zo'n anderhalf miljoen mensen meer in de stad. Ondanks dat het zo druk is werkt het wel heel fijn, want alle burgers (mac) liggen er al. Dus van heel veel mensen complimemtjes dat het zo snel gaat enzo.
Maar omdat het zo druk is verkopen we ook minder producten, zo zijn er de hele week geen chicken wings en kan er na 22.00 uur geen big tasty worden besteld. Heel veel mensen snappen dat, maar sommige worden echt boos!

Was er laatst een vrouw die de wings wilde. Sorry die hebben we niet. Nou, dan wilde ze een big tasty. Die hebben we ook niet. 'Ja, wat hebben jullie appelflap wel dan?! Jullie verkopen ook helemaal niks hierzo!'
En terwijl ze daar stond was het vol tot aan de deur, het kwam niet bij d'r op dat het misschien druk was.

Maar uitgerekend de wings |( Het enige wat je als kantenklaar-menu kunt bestellen als je geen kaas lust!

Wings kunnen helemaal niet in een menu? En de gefrituurde broodjes op de fish filet en de mcwrap na hebben ook geen kaas :p en hamburger menu heb je ook.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:01

Je kan toch sowieso vragen voor een burger zonder kaas?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:22

Daar moet je dan op wachten. En als het eten van de anderen al klaar is wordt dat intussen hartstikke koud...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:32

Maar die chicken wings duren nog langer om te bakken. Die duren 4.30 minuten, bijvoorbeeld een big mac zonder kaas nog geen 2 :+

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:46

Aulaantje_x schreef:
Ik had gisteren een klant die ontzettend boos was dat ze zich op 21-jarige leeftijd moest legitimeren :+
Net of ik aan haar gezicht kan zien dat zij 21 is in plaats van 20, daar kan ik echt zo boos om worden :')

Oh, zoiets had ik laatst ook! Ik vroeg ook iemand om zich te legitimeren. Werd ik toch vuil aangekeken. :+
"Jezus, ik ben appelflap ouder dan jij, slet!"
Eh, oké. :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:56

goldenarrow schreef:
Urielle schreef:

Wings kunnen helemaal niet in een menu? En de gefrituurde broodjes op de fish filet en de mcwrap na hebben ook geen kaas :p en hamburger menu heb je ook.

Dat is dan misschien anders geregeld internationaal, ik dacht dat het uniform was :)
Hamburgermenu kan bij onze Mac niet, alleen alles los en dat is veel duurder. Anders zou ik dat pakken :D :D :D
O ja, die visdingen kunnen ook maar dat lust ik ook niet :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:17

Littera schreef:
Oh, zoiets had ik laatst ook! Ik vroeg ook iemand om zich te legitimeren. Werd ik toch vuil aangekeken. :+

Sjonge, dat vind ik wel echt een heftige reactie zeg :\ bij ons is iemand die het personeel zo behandelt meteen exit gelukkig :+ vind het echt zo stom, je hebt gewoon legitimatieplicht tot 20, niet zo moeilijk doen en gewoon klaar houden dat wij er niet om hoeven te vragen... Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me :')

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 00:08

Littera schreef:
Aulaantje_x schreef:

Lekker bot, maar vond t vandaag ook niet echt tof dat de caissière naar mn id vroeg, ben 26...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 01:41

Truf schreef:
Lekker bot, maar vond t vandaag ook niet echt tof dat de caissière naar mn id vroeg, ben 26...

Maar dat kunnen we niet zien toch? Kreeg laatst flink op mijn kop, ik vond de klant er echt wel ouder als 20 uit zien ( was ie uiteindelujk ook) maar mijn baas niet. Tsja om dat te voorkomen vraag ik liever te vaak om de ID, dan te weinig

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 02:18

Nouja ik vind het zelf ook best vervelend om als 24 jarige door een 16 jarige naar m'n id gevraagd te worden. :))
Maar ik zou nooit bot doen tegen cassières, het zijn nou eenmaal de regels daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen. Ben zelf ook cassière geweest dus weet hoe het is.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:00

Wij proberen altijd als richtlijn aan te houden om mensen onder de 25 te vragen, dat is vaak (niet altijd helaas) makkelijker in te schatten dan 20. Maar volgens mij denken veel klanten dat je het expres doet :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:10

Samiyah schreef:
Nouja ik vind het zelf ook best vervelend om als 24 jarige door een 16 jarige naar m'n id gevraagd te worden. :))
Maar ik zou nooit bot doen tegen cassières, het zijn nou eenmaal de regels daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen. Ben zelf ook cassière geweest dus weet hoe het is.

Ik snap nooit dat mensen het zo'n probleem vinden door een 16-jarige om id gevraagd te worden... Net of mensen die een fles wijn kopen zich beter voelen ofzo. Of is het later ook een probleem door jongere werknemers iets gevraagd te worden bij een bank ofzo? Ze doet gewoon haar werk, 16 of 26. En 16 of 26, inschatten blijft even moeilijk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:14

Met vuurwerk verkoop moeten wij ook laten legitimeren, onder 18 krijgen ze het niet mee.

Heb al een aantal nieuwe vloekwoorden geleerd in die 3 dagen.

Ook als je vloekt? Krijg je het bij mij niet mee.
Spetter kaarsen, die mag je mee nemen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:31

Samiyah schreef:

Het moet nu eenmaal, ik heb er geen problemen mee. Als je het niet doet en je treft een mysterieguest zijn de boetes niet mals :=

Ik heb het met koninginnedag gedaan aan de toegang van een evenement, moest bandjes omdoen bij 16-jarigen en ouder. Was ook een leuk middagje discussieren :+ Hoewel bij mij de discussie snel klaar is; geen ID + twijfel over leeftijd = geen alcoholbandje :Y)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:34

Samiyah schreef:

Wanneer ik me hier wel aan erger, is als ik lang de snelweg ( :+ ) sigaretten ga halen en ik moet me legitimeren, bedoel... ben daar niet op de fiets gekomen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:36

Pascal schreef:
Samiyah schreef:

Wanneer ik me hier wel aan erger, is als ik lang de snelweg ( :+ ) sigaretten ga halen en ik moet me legitimeren, bedoel... ben daar niet op de fiets gekomen..

omdat die mensen ook geen zin hebben in boetes gok ik :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:48

Pascal schreef:
Samiyah schreef:

Ja kan ook meegereden zijn

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:50

Niet klanten, maar passagiers.. Mag dat ook? :')

Ik werk op Schiphol bij de securitycheck, en daar moeten alle electronica & vloeistoffen uit de tassen. Wat vinden veel mensen dat toch moeilijk zeg :+
"Mevrouw, er zit nog vloeistof in uw tas!".. "Chocomel? Dat is toch drinken, geen vloeistof.." Uh wat? :')
"Mevrouw, er zit nog een (grote) camera in uw tas. Die mag er nog even uit!" .. "Maar dat is toch geen electronica?" of "Maar hij staat uit!" (Ja, en? :') )
Ik zeg dus dat alles uit de tassen mag, maar soms wordt er niks uitgehaald en heb ik toch een vermoeden dat er iets inzit en dan vraag ik voor de zekerheid of er nog electronica/vloeistof in de tas zit.. "Ja, dat zit erin ja. Moet dat eruit dan?" Terwijl ik dat net heb gevraagd..
:)) Ik kan er gelukkig alleen maar om lachen en leg het vriendelijk nog eens uit :D Maar ben toch blij dat er om de 20 min. wordt geswitcht van positie!
:P

Oja, bij fouilleren ook zo leuk :') de poortjes piepen ook steekproefsgewijs (kun je er bij wijze van naakt door lopen en dan piept ie nog) en vrouwen beginnen dan altijd "dat zullen de beugels van mijn BH wel zijn". Nope, dan zou het bij 9vd10 vrouwen zijn. Of dat ze denken dat het de knoopjes van de broek zijn :+
Ik leg dan altijd netjes uit dat ze willekeurig zijn gekozen door het poortje, maar dat komt vaak nog niet aan.. "Oooh ik weet het al, het is mijn ..." ..

Heb ook eens een vrouw gehad die best wel ordinair gekleed was en toen ging de poort random af. Het eerste wat ze deed was zo haar shirt+bh omlaag trekken en zeggen "oh, het zullen mijn tepelpiercings wel zijn schat!" En "ik heb er nog wel meer hieronder..."
Ik netjes uitgelegt dat ik haar gewoon eventjes moet fouilleren, waarop ze zei "Doe maar meid, vind ik heeeeerlijk"!
:')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:02

Mijn vriend werd een aantal jaar geleden ook om zijn id gevraagd toen hij wat biertjes wilde halen. Hij was toen 25 ofzo. Hij gaf dus zijn rijbewijs aan het het meisje, en die ging vervolgens echt uitgebreid zitten rekenen om erachter te komen hoe oud hij was en of dat oud genoeg was om een biertje te kopen. Daar hebben we toen wel een beetje om gegniffeld achteraf. Maar ik zou nooit onbeschoft doen tegen zo'n meid.

Andersom is het trouwens ook irritant. Ik heb een vriendin die het blijkbaar nu al heel belangrijk vind dat mensen haar jong schatten. Laatst gingen we voor bij het eten wat wijntjes halen, en bij de kassa hoefden we geen id te laten zien. We zijn dan ook allemaal 26. Ging ze aan het kassameisje vragen: "Zo, hoeven wij niet eens onze id te laten zien?" en daar bleef ze nog een paar keer op doorgaan. Ik kreeg al last van plaatsvervangende schaamte, en de caissière vond ons vast zwaar irritant. Op een gegeven moment zei het ze zoiets van: "Als u het heel graag wilt mag u uw id wel laten zien hoor..." Dat kon ik wel waarderen, haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:12

Dreamy schreef:
"Mevrouw, er zit nog vloeistof in uw tas!".. "Chocomel? Dat is toch drinken, geen vloeistof.." Uh wat? :')

:')