Hutcherson schreef:*knip*
Oh en morgen tandarts controle. Stom altijd.
Ik moet ook morgen weer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:Vanmiddag onbevredigend gesprek gehad met de milieumaatschappij die nog even gauw voor de officiele overdracht van ons huis de oude verkopers een akte hebben laten tekenen. Wat blijkt, ze hebben die mensen laten tekenen voor gebruik van het hele gebied (lees 3000m2) om daar te doen en laten wat ze willen. Er moet een geul aangelegd worden om forellen tegen de stroom in te laten zwemmen...... Schiet mij maar in de kerstboom...
Die geul wordt 13(!!!!) meter breed en daarvoor wordt dus ruim 15 meter aan bomen, in een S vormif patroon gerooid.. van onze grond. Want vorige eigenaars hebben toestemming gegeven. Dit mag allemaal zomaar. Onze advocaat zegt van niet maar de jurist van de milieu maatschappij zegt dat het een grondinnemingsplan betreft en daar is akkoord voor getekend en de uiteindelijke plannen mogen ze later gewoon wijzigen. Als ze daar een wildwaterbaan neer willen zetten, in ons bos, ons terrein, dan mag dat.
Eigenliji hebben de oude eigenaar de milieu maatschappij een vrijbrief gegeven, letterlijk 1,5 maand voor de sleutel loverdracht, en nog even de vergoeding daarvoor gecasht (want zij waren toen eigenaar) en daarna de zooi door ons strot geduwt.
Even kijken wat de advocaat daarvan vindt.
Oh en morgen tandarts controle. Stom altijd.
Tancreda4 schreef:Jeetje hutcherson, hier zou ik idd werk van maken. Desnoods koop ontbinden, zulke achter gehouden informatie lijkt me dat wel mogelijk moeten kunnen maken. Aangezien dit echt een heel ander plan voor je perceel os dan waarvoor jullie akkoord zijn gegaan.
Schuur_ schreef:Hutcherson, ik vind dit best een interessante case. Hou je ons op de hoogte wat de ontwikkelingen zijn? Naaistreek van die oude eigenaren joh, is het echt een uniek stuk vastgoed? Ik zou in staat zijn om de hele koop niet meer door te laten gaan wegens wijziging van de voorwaarden.
Mijn werk is normaal buiten of op thuiskantoor (met airco) en ik kan zelf kiezen wat. Alleen niet vandaag, opleiding met een hele dag houten bankjes in een verouderd gebouw met veel mensen.
Winged schreef:Hier nog 1 die naar de tandarts moet. Controle en reparatie van een vulling. Hopelijk valt de verdoving mee want ik wil nog de TT-nachten in. Met heel weinig slaap kan dat priiiima. Ofzo.
Zebrastreep schreef:Winged schreef:Hier nog 1 die naar de tandarts moet. Controle en reparatie van een vulling. Hopelijk valt de verdoving mee want ik wil nog de TT-nachten in. Met heel weinig slaap kan dat priiiima. Ofzo.
Beetje alcohol erin vanavond en door![]()
Ik ben denk ik ook brak morgen. Ga vanavond naar een concert maar wou weer terug naar huis want ik wil morgen mee naar de baan. En dan morgenavond nog de stad in.
Ach extra slapen halen we op een ander moment wel weer in
Hutcherson schreef:Schuur_ schreef:Hutcherson, ik vind dit best een interessante case. Hou je ons op de hoogte wat de ontwikkelingen zijn? Naaistreek van die oude eigenaren joh, is het echt een uniek stuk vastgoed? Ik zou in staat zijn om de hele koop niet meer door te laten gaan wegens wijziging van de voorwaarden.
Mijn werk is normaal buiten of op thuiskantoor (met airco) en ik kan zelf kiezen wat. Alleen niet vandaag, opleiding met een hele dag houten bankjes in een verouderd gebouw met veel mensen.
Bij de koop is door iedereen netjes verteld dat er een geul aangelegd gaat worden zodat vissen stroomopwaarts kan zwemmen. We ontvingen een week voor tekenen van de overeenkomst een onderhandse overeenkomst van twee paginas en dat was de uitleg betreft het project.
Het betreft niet perse een uniek grondstuk maar vooral een grondstuk wat in eigendom is van een particulier waarmee de milieumaatschappij dus niet zomaar kan doennwat ze willen en verantwoording moeten afleggen. Echter hebben ze de vorige eigenaars dus laten tekenen voor een grondinnemingsplan (waarbij ze dus volledige vrijheid geven op dat stuk grond) en de latere invulling is nader te bepalen. Ze kunnen dus hun plannen blijven wijzigen zonder restricties (behalve alle milieu regeltjes, vergroeningsregels etc maar die partijen zeggen vooral: niet te veel bomen weghalen, meer niet). Nergens is duidelijk dat het grondinnemingsplan iets anders nog weer is als het uiteindelijke plan wat ze gaan uitvoeren. Dat is voor een leek ook niet te begrijpen en de vorige eigenaars hebben er geen jurist naar laten kijken.
We wonen hier inmiddels een jaar en willen en kunnen niet onder de koop uit. Maar dit verhaal is echt een doorn in mn oog.