Nyaleti schreef:Ik ben gezegend met een huis wat goed koel blijft, luiken voor de ramen en 's avonds waait het altijd wat door met de ramen open
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe bizar warm het wordt bij sommige in huis?
Bij ons werd het met zulke temperaturen makkelijk 29 graden in huis, benauwd en dat had ook altijd heel lang nodig om weg te trekken dus ik heb echt jarenlang gecrepeerd hier kan ik wel zeggen

We hebben sinds vorig jaar eindelijk een goede airco in de keuken hangen, welke wel echt het verschil maakt waardoor ik op het moment zelfs onder de warme lichtkoepels nog steeds koel ben. Ik ben zo gelukkig. Maar op onze slaapkamers boven is het wel echt een groot drama nog steeds bv. Daar zetten we wel de ramen tegen elkaar open in de nacht, wat iets helpt maar niet super veel. Daar zit nog steeds oude enkele beglazing in en slechte isolatie ook dus dat word in de zomer altijd heel warm en in de winter altijd Heel koud

—
En met de hond is het ook gewoon even aanpassen. Die gaat alleen even voor poep/plas rondjes in de ochtenden en avonden (overdag alleen als ze zich meld) en dan doen we thuis meer snuffelwerk, puzzels, voer speeltjes e.d. aanbieden maar ze ligt ook vooral gewoon lekker relaxed te slapen. Ik ga normaliter wel vaker later op de avonden nog even het bos in of juist heel vroeg of water opzoeken. Momenteel lukt dat niet omdat ik ziek ben (en mijn man al de gewone wandelingen opvangt dus niet ook nog eens extra dingen kan doen bovenop zijn werk e.d.), maar ze past zich gelukkig prima aan qua energie met deze temperaturen.