Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:06

76m2 zonder tuin, een balkon van 2 breed en 1 diep waar net aan 2 stoeltjes passen..

Als ik de mensen soms zo hoor moet alles hier naar de grote steden komen, meer hoogbouw, kleinere woningen en de tips om in bulk in te kopen of een moestuin te beginnen.. oh en zelf paarden aan huis, ergens een vakantiewoning, 2 auto’s (maar dan wel elektrisch) en niet in willen leveren op woonoppervlak :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:37

Ik woon zelf in een tinyhouse, 22m², en dat gaat (zonder kinderen en met drie honden) prima. Grondstuk is wel iets meer dan 2000m².

Hiervoor had ik een huurhuis van 100m², wat een verschrikking, al die kamers. En hier zie ik ook echt huizen van 180m² en nog véél groter te koop staan. Wat moet een mens daarmee?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:47

Ik hoef ook echt geen balzaal als woonkamer, maar ben wel blij met een een royale hoeveelheid keukenkastjes en werkblad en zaken als een bijkeuken en ruimte voor alle spullen toch wel heel prettig hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:19

Een bijkeuken zou ik wel fijn vinden, ja. Kunnen de wasmachine en droger uit de keuken, meer opbergruimte daar en de vriezer uit de schuur. :')

Want ik heb wel een hele grote schuur, bijna net zo groot als de beneden verdieping. Helaas wel slecht gebouwd dus kan er weinig mee op het moment

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:26

Hier geen plek voor een droger en ook niet voor een aparte vriezer :+
Maar van wat ik zoal over jouw huisje lees MWM … :(:) dus ik klaag zeker niet

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:49

rien10 schreef:
Ik woon ook groot. Maar niet te. Twee slaapkamers. Twee werkkamers.
3 volwassenen. T is maar net wat je wilt. Zelf betaald dus waarom zou ik niet (relatief) groot mogen wonen?

Het gaat niet om jouw individuele situatie, die kan ik niet beoordelen uiteraard. En mogen, ja van mij doet iedereen in principe maar waar die zin in heeft. Maar begrijpen, nee dat niet :? |o
Standaard gezin met twee kleine kinderen wil huis van minimaal 140 m2, vier slaapkamers, een speelkamer, betegelde achter"tuin" om in te bbq-en, en dan nog heel wat eisen. Tja, ik zie dat niet zo, overdreven cq verwend gedoe vind ik. (Speelkamer? >;) >;) )
En vervolgens totaal smakeloos inrichten (zwarte deurposten en kozijnen, zwarte kranen :roll: )
Jij mag van mij wonen hoe jij wil, maar ik mag daar wat van vinden?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:51

Hoezo wil je iets vinden van hoe anderen wonen? :+ en dan helemaal hoe ze het inrichten? Qua woonoppervlak kan ik me nog iets voorstellen ivm dichtbevolkt land etc. Maar iemands inrichting gaat een ander toch geen moer aan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:52

Kaitlyn schreef:
Nikass schreef:
Marije ik geloof je absoluut hoor. Maar ik ken ook topsporters bij wie dat helemaal niet zo gaat. Dus voor mij is het niet per definitie zo. Ik zie veel problemen in de paardensport, maar in alle lagen.

Palmera: HELEMAAL MEE EENS dat mensen een veel te groot huis willen!! Ook zo irritant dat er zoveel grote huizen gebouwd worden. En dat je op funda alleen kunt aangeven welke minimale woonoppervlakte je wil, en niet de maximale.

Dat kan wel. :+

[ [url=m/5rjr7A.png]Afbeelding[/url] ]

Ah top! Eerder niet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:54

Wat is nou weer mis met zwarte kozijnen en kranen? _O- (heb ze beide niet hoor)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:54

996981 schreef:
Hoezo wil je iets vinden van hoe anderen wonen? :+ en dan helemaal hoe ze het inrichten? Qua woonoppervlak kan ik me nog iets voorstellen ivm dichtbevolkt land etc. Maar iemands inrichting gaat een ander toch geen moer aan?

Ja, vooral dat laatste :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:17

Zwarte en grijze kozijnen vind ik leuk om te zien, dan ben ik altijd weer blij dat ze bij mij thuis wit zijn.

Toen ik hier kwam wonen waren alle kozijnen donkerbruin en de plafonds oranje. Als ik daar aan terug denk... Dan ben ik opnieuw blij met dat ze nu wit zijn _O- brrrr

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:06

Telpeva schreef:
Zwarte en grijze kozijnen vind ik leuk om te zien, dan ben ik altijd weer blij dat ze bij mij thuis wit zijn.

Toen ik hier kwam wonen waren alle kozijnen donkerbruin en de plafonds oranje. Als ik daar aan terug denk... Dan ben ik opnieuw blij met dat ze nu wit zijn _O- brrrr

Blijkbaar is het UO om sommige zaken uit de jaren 70 te kunnen waarderen }>

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:17

Marije_jiplover schreef:
Ik wil graag kleiner wonen, met iets meer buitenruimte, zodat we een moestuin kunnen aanleggen.

We gebruiken nu 2 slaapkamers alleen als rotzooi opslag en dat is eigenlijk gewoon zonde.

Maar als ik zoek op huizen met de gewenste afmetingen van de tuin, zijn ze (door heel Nederland) bijna allemaal groter dan we nu hebben, terwijl we dat niet willen.
Het lijkt wel of de norm is dat de kavel zo vol mogelijk moet zijn gebouwd met huis, in plaats van dat je een plek hebt om te wonen én buiten te kunnen leven.

Ook bij nieuwbouwprojecten zien we dat...

Dit inderdaad :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:20

Ik woon op 70 m2 en een tuin van 6 bij 5 ( kan iets groter zijn) bos op 2 auto minuten afstand. Alleen met hond en kat, midden in een bruisend centrum. Bevalt mij prima, enige is dat ik graag 2 slaapkamers zou hebben ipv 1. Maar ja, dat is regio Utrecht niet te betalen. Mag al blij zijn met wat ik heb en ervoor betaal als ik naar de rest van de straat kijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:23

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Er zijn zoveel dingen die je geen moer aan gaan, vrijwel het volledige forum. En toch mag je een mening hebben.
Grappig ook, dat de voor vrijheid van meningsuiting mensen daar dan weer problemen mee hebben.

Ik vind zwarte kranen foeilelijk, en de eenheidsworst trend om allemaal achter de smakeloze rotzooi aan te lopen verschrikkelijk, mág ik!?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:28

Nikass schreef:
_San87_ schreef:
Ja, vooral :+ dat laatste :=

Er zijn zoveel dingen die je geen moer aan gaan, vrijwel het volledige forum. En toch mag je een mening hebben.
Grappig ook, dat de voor vrijheid van meningsuiting mensen daar dan weer problemen mee hebben.

Ik vind zwarte kranen foeilelijk, en de eenheidsworst trend om allemaal achter de smakeloze rotzooi aan te lopen verschrikkelijk, mág ik!?

Oh je mag wat je wil hoor. Als jij blij wordt van je druk maken over wat voor kleur kraan anderen hebben. Lekker doen :+

Heerlijk als je daar druk om kan maken. Vooral als je er nul last van hebt omdat je zo’n overdreven groot en smakeloos huis toch nooit zou kopen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:31

Nikass schreef:
_San87_ schreef:

Ja joh, ga je goddelijke gang. Ik snap alleen t waardeoordeel niet omdat iemand kiest voor zwarte kozijnen en kranen. Maar he, wie ben ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:35

Ja en ik begrijp nooit dat jullie denken dat een mening hebben hetzelfde is als je ergens druk om maken :')

Wat is precies het waardeoordeel San?
En dank je wel voor je toestemming om een mening te hebben, bokker met nummer ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:41

Nikass schreef:
Ja en ik begrijp nooit dat jullie denken dat een mening hebben hetzelfde is als je ergens druk om maken :')

Wat is precies het waardeoordeel San?
En dank je wel voor je toestemming om een mening te hebben, bokker met nummer ;)

Die mensen hebben volgens jou geen smaak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:54

Nou ja ik ben ook geen fan van de zwarte kranen en kozijnen en vind het echt een modeverschijnsel. Over 10 jaar is het weer ouderwets. Maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet toch? Ik wou dat ik het budget had voor een nieuwe badkamer met kranen die ik mocht uitkiezen. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:39

Suzanne F. schreef:
Nou ja ik ben ook geen fan van de zwarte kranen en kozijnen en vind het echt een modeverschijnsel. Over 10 jaar is het weer ouderwets. Maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet toch? Ik wou dat ik het budget had voor een nieuwe badkamer met kranen die ik mocht uitkiezen. :')

Precies, dit inderdaad.
Maar ja, volgens San geef je nu een waardeoordeel.
(dat is dan maar zo blijkbaar :') )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:56

Nou het is duidelijk een unpopular opinion. Want vele mensen vinden het fantastisch.
Maar wel perfect voor dit topic natuurlijk. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:01

Wij krijgen binnenkort een nieuwe douche en wc..

Zonder zwarte kranen :D
Ik vind het wel mooi. Maar is op zijn retour. Het is alweer uit aan het raken.
Dus dan verbouw door meteen achter de mode aan te lopen. Dus hier saai maar tijdloos Chrome.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:05

Suzanne F. schreef:
Nou het is duidelijk een unpopular opinion. Want vele mensen vinden het fantastisch.

Hahaha ja klopt.

UO: veel mensen weten het verschil niet tussen een mening en een waardeoordeel ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:06

Nikass schreef:
Suzanne F. schreef:

Hahaha ja klopt.

UO: veel mensen weten het verschil niet tussen een mening en een waardeoordeel ;)

Het zit je wel hoog, of niet.

Ik vind zeggen dat mensen iets smaakloos inrichten idd een waardeoordeel.