Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:02

Oh kak, topic was blijkbaar ontstipt. Ik bedacht me net dat het topic wel erg stil bleef en dacht zoek 'm ff op om weer aan te zwengelen. Maar blijkbaar was ik de enige afwezige :o

Flessenlikker, waar gebruik je die nog meer voor? Ik denk niet dat ik dat mis in de keuken, geen idee waar ik die nu nog voor moet gebruiken....

Ik zal morgen wat uitgebreider bijlezen, loopt onnoemlijk achter, en dat gaat toch makkelijker achter de laptop. Nu log ik met m'n telefoon in bed nog ff te bokken.

Sorry voor m'n Santa. Ik zal de vragen van beheer ook nog even met terug werkende kracht doen.

Ik voel me echt dom nu :')

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:53

Wat een enthousiasme om die flessenlikker :') mij maak je daar niet blij mee in elk geval, maar moet wel lachen om de reacties.

Charaz

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 06:26

Ik heb wel een pannenlikker, een flessenlikker eigenlijk nooit gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:30

Pannenlikker gebruik ik inderdaad nog wel vaak, een flessenlikker niet. Wel ultieme nostalgie inderdaad, de pudding uit de fles schrapen. :)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:10

Sam_I_Am schreef:
Wat een enthousiasme om die flessenlikker :') mij maak je daar niet blij mee in elk geval, maar moet wel lachen om de reacties.

Hier ook, grappig om al die reacties zo te lezen. Hier ook een stukje nostalgie, ga eens bij mijn ouders thuis in de keukenla kijken of zij hem nog hebben liggen. Wij hebben er in ieder geval geen meer. Mis het ook niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:19

Mag ik van mijn Secret Santa het winnende lot voor de staatsloterij? Zodat ik niet meer hoef te werken?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:38

Marjo schreef:
Mag ik van mijn Secret Santa het winnende lot voor de staatsloterij? Zodat ik niet meer hoef te werken?

Awh ja die wil ik ook wel :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:40

Marjo schreef:

Wat een goed idee

Dat is bij mij ook wel een dikke top *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:03

Dan wil ik wel een grote prijs in de Postcodeloterij :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:10

Hier wordt de flessenlikker regelmatig gebruikt :D
Ons bin zunig zeggen we dan :')

Secret Santa Week Vraag

Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?

Piano spelen. We hebben de oude piano van mijn opa staan.
Maar ik kan het niet. En dat is natuurlijk ook niet zo 123 geleerd. Dus het komt er niet van.

En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?

Zoals de meeste hier .. internet …
Ik ben zo blij dat ik er in mijn jeugd niet echt mee opgegroeid ben..
Probeer mezelf te beperken tot Max 2 uur per dag. Maar dat lukt lang niet altijd :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:13

Marjo schreef:

Dat is hier ook welkom!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:40

Wij hadden vroeger ook een flessenlikker, alleen noemden wij het de pottenlikker.
Als we appelmoes aten dan lag die standaard op tafel. Eén van ons mocht dat de pot leegmaken. Wat een feest!

We zijn gisteren op de terugweg naar huis bij Intratuin Duiven geweest, wat fantastisch! *\o/*
Een mooie uitbreiding voor ons kerstdorp gekocht en een paar ornamenten voor in de boom.
Oeh en kerst-opoly. Ik kijk nu al uit naar de Kerst {:)

Wat een leuke SSW vragen weer!

Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?
Ik zou wel willen gitaarspelen. Dat lijkt me supertof om in de klas te doen met de kinderen.

Ook had ik misschien wat meer durf of drang willen hebben om meer van de wereld te zien.
Ik maak dat soort dingen altijd veel te groot voor mezelf waardoor we altijd eindigen in vakanties binnen de Nederlandse grenzen. Ik ben weleens in New York geweest met school en meerdere keren in London. Maar echt op vakantie naar Verweggistan ben ik nooit gegaan.
Ik weet nog dat mijn ouders vroeger met ons een dagje naar Duitsland wilden gaan, ik geloof dat ik een jaar of 5 was. Ik zag daar enorm tegenop want ik kon geen Duits. Dat was voor mij reden genoeg om niet mee te willen. Uiteindelijk hebben mijn ouders mij toch weten over te halen maar blijkbaar zat het er al vroeg in om het vooral gedoe te vinden om naar het buitenland te gaan.
Ik ben dan ook weleens jaloers om mensen die dat 'zomaar' kunnen of zelfs lastminute hun koffers inpakken om een paar dagen op strandvakantie te gaan.

En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?
Oef, veel te veel. Zoals mijn directeur verleden jaar heel mooi wist te omschrijven: ik kan mijzelf volledig verliezen in dingen.
Ik vind te veel dingen leuk om te doen en ga er dan ook volledig op in. Dat varieert van hobby's waarvoor ik dan direct een compleet scala aan materiaal en gereedschap in huis haal, tot het kijken van een serie of film, om vervolgens de rest van de avond alle verkrijgbare informatie daarover op te zoeken.
Ik denk dat ik een afstammeling van Rupsje Nooitgenoeg ben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:47

Mijn bijleespost, omdat ik zoveel heb gemist en dat is niet leuk voor mijn Santa

Mijn favo voorwerp in huis… Uh, dat is nu denk ik mijn wannebee Oodie van Stitch, om lekker mee op de bank te kruipen! Verder geen idee eigenlijk… ik gebruik mijn bank ook wel veel haha. Maar ik ben het meest trots op m’n buffet kast. Die vind ik zo mooi <3

Films en series, dat zijn er zooooooveel, zeker nu met die streamingsdiensten is het best uiteenlopend wat ik allemaal kijk… La Casa de Papel, Bridgerton, the Umbrella Academy, The Witcher, Stranger Things, The Dark Crystal, Outlander, Handmaids Tale…. Hmm, mischien is het fantasy gehalte wel het hoogst ;)

Qua films blijft Lord of the Rings toch wel een oll time favorite, en de eerste paar Pirates of the Caribbean. Daar kan ik niet genoeg van krijgen. Disney is altijd goed. Ik ben niet zo van de thrillers.
Harry Potter vind ik de boeken vooral heel leuk. De films zijn vermakelijk ,maar de boeken zijn veel beter en die heb ik al 100x gelezen.

Merchandises heb ik niet echt, maar sokken zijn altijd goed. Of een kleedje/ trui voor op de bank ofzo. Ik zag laatst leuke poppetjes van Harry potter en vroeg mij af of die er ook in kattenspeeltjes zijn, maar die heb ik nog niet gevonden :P

Verder ben ik gek op film muziek. In november ga ik eindelijk eens naar “De Avond van de Filmmuziek” en ik heb daar zo’n zin in!!

Ik heb vroeger veel op de Fantasy Fairs rond gelopen, helaas afgelopen jaren niet... Ik wil heel graag, maar kom er niet aan toe. Ik wil zo veel := Ik hoop dat het volgend jaar wel leuk.

@ CharxHebe; wat leuk dat je een jongetje verwacht! Gefeliciteerd :)

@ Tanya; wat gaaf die Japan reis op de planning! Lijkt mij ook wel gaaf eens heen te gaan, al zijn er andere landen die ik eerst wil bekijken.

Wat betreft kids, ik heb ze niet, hoef ze niet.. en heb er weinig mee. Maar soms kom ik wel kadootjes tegen die ik leuk vind om te geven, dus mocht mijn lootje een kindje hebben, het prima vinden dat er wat in zit voor de kids, en ik zie wat langskomen, dan doe ik dat er gewoon bij. Maar hoofdfocus is voor mij wel mijn lootje en daarna de aanhangsels.

@ Beheer, kunnen jullie er voor zorgen dat Hiraeth mijn Santa wordt? Mijn kat wilt nog een leuk babybroertje of zusje :Y)

@ Saul; je had het goed te pakken… gelukkig nu weer boven water :(:)

Ik beloof weer netjes bij te blijven :7

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:25

Ik lag even een weekje op het strand te bakken en was dit topic eventjes vergeten.

@Tanya, wat super gaaf een reis naar Japan. Dat wil ik ook nog heel graag, mooi in het sakura seizoen ga je ook!
Die flessenlikker is handig! Ik gebruik zelf altijd een pannenlikker voor alles, wist niet dat er ook een kleine voor flessen bestond, die zou ik ook wel willen hebben.

Zal nog even antwoord geven op de vragen:

Ik vind astronomie heel interessant. Beetje m’n partytrick, sterrenbeelden aanwijzen haha. Ik zou daar graag meer over willen leren. Ook over edelstenen, en helende werking van kruiden. Dat lijkt me heel interessant om eens in te duiken. Ik ben daar altijd al geïnteresseerd in geweest maar neem er niet echt de tijd voor. Ook mythologie, legendes etc vind ik heel interessant.

Ik denk social media. Op het moment heb ik niet echt hobbies of iets waar ik veel tijd aan kwijt ben. Ik ben erg druk met school en werk. En daar tussen vooral tiktok en YouTube om een klein beetje te ontspannen hahahah. In het weekend ben ik druk met paard en verbouwen/verhuizen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:44

Ik bedenk nog een top net, want baby was z'n speentje kwijt: Een speen koord, zodat de speen bij de baby blijft :)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:27

Ik kan mijn openingspost eindelijk aanpassen. Vanaf vandaag ben ik officieel eigenaar van een nieuw paard! Ze is drachtig dus volgend jaar ook weer een veulentje in de wei. Ik ben dus van 1 paard weer naar 2 paarden gegaan . :D

Flessenlikker gebruiken wij niet. Pannenlikker gebruik ik wel is bij het bakken. Dit zou ik overigens ook wel meer willen doen maar schiet er altijd beetje bij in.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:35

Lavitabella schreef:
Ik kan mijn openingspost eindelijk aanpassen. Vanaf vandaag ben ik officieel eigenaar van een nieuw paard! Ze is drachtig dus volgend jaar ook weer een veulentje in de wei. Ik ben dus van 1 paard weer naar 2 paarden gegaan . :D

Flessenlikker gebruiken wij niet. Pannenlikker gebruik ik wel is bij het bakken. Dit zou ik overigens ook wel meer willen doen maar schiet er altijd beetje bij in.

Gefeliciteerd :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:47

Gefeliciteerd Lavitabella! Leuk :-)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:03

Wat leuk Lavitabelle!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:22

Leuk

En lottje sterren kijken doe ik ook graag. Sterrenbeelden enzo kan ik niet herkennen maar kijk elke avond wel even bewust omhoog als ik de honden uitlaat. Kijk daar ook enorm naar uit om sterren te zien in Madagascar, hopelijk mogen we de Melkweg opnieuw zien op een mooie avond. Ooit 1x goed kunnen zien in Australië en daar denk ik dus elke avond nog wel van aan terug <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:36

Ik heb de melkweg wel eens gezien in Frankrijk. Is altijd leuk.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:39

Ik op Tenerife, op de top van de Teide. Aanrader om daar eens sterren te gaan kijken! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:54

Het schijnt ook bij Lauwersoog te kunnen. En het stomme is dat het maar 45 minuten rijden is en ik nog nooit 's avonds daar geweest ben.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 17:28

Lavitabella schreef:

Wat fijn. Gefeliciteerd, hopelijk mag je lang van haar genieten. <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:13

Heb je er nu straks 2 of 3?