Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:32

Wat een leuke foto Berdien <3

En heel erg leuk Peelie en ReadTheRulez, ben benieuwd hoe het verder gaat :D

@Mir, ik zou inderdaad nog even een update geven! Ik heb het dus vrijdagavond gezegd, na het eten, hij pakte het heel goed op en was zich nergens van bewust qua dat hij weinig initiatief neemt. Is ook al een tijdje single dus niet meer gewend zei hij.
Hij vond het fijn dat ik het zei en als me iets dwars zit moet ik het hem zeggen. Dus allemaal positief en was ook weer gezellig. Ben zaterdagochtend naar huis gegaan en heb sinds dien alleen niks meer van hem gehoord :+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:55

Biks2 schreef:

@Mir, ik zou inderdaad nog even een update geven! Ik heb het dus vrijdagavond gezegd, na het eten, hij pakte het heel goed op en was zich nergens van bewust qua dat hij weinig initiatief neemt. Is ook al een tijdje single dus niet meer gewend zei hij.
Hij vond het fijn dat ik het zei en als me iets dwars zit moet ik het hem zeggen. Dus allemaal positief en was ook weer gezellig. Ben zaterdagochtend naar huis gegaan en heb sinds dien alleen niks meer van hem gehoord :+

Dan zou ik nu niks meer sturen en het gewoon maar afwachten.... Als het kwartje nu nog niet gevallen is, heb je nog maar 2 opties.... Of het accepteren, of er mee stoppen en op zoek gaan naar iemand die uit zichzelf aandacht aan je geeft...

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:19

Eens, zoveel vraag ik toch niet? Maar ik weet zelf ook niet echt goed wat ik wel of niet kan verwachten.
Ik heb pas een echte relatie gehad (van 5 jaar) dus ben niet echt ervaren hierin en wil ook niet meteen teveel eisen van iemand maar ergens denk ik dat het redelijk is toch?

Voel me best onzeker door het daten..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:23

Hoe vaak heb je hem nu gezien?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:31

Ongeveer 10 keer

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:31

@biks
nee dat vind ik niet te veel gevraagd
Geen aandacht is niet genoeg interesse is mijn gedachte

Wat heeft hij ondernomen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:33

Volg je gevoel Biks. Ben je hier oke mee? Je hebt het aangegeven, het was gezellig. Maar nu?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 16:40

Interessant Peelie :j Maar kun je dat al zo snel bepalen? Ik ken mijn vriend nu dik een jaar en we ontdekken nog elke keer dingen bij elkaar. Dus om zulke dingen over iemand te zeggen die je net kent…

Lastig Biks. Heb je ook wel uitgelegd wat je nodig hebt, hoe jij het ziet? En als dit niet verandert, wat dan? Is het dan wel voldoende voor jou? Los van of dit je eerste, tweede of tiende keer is, het gaat er om wat jij nodig hebt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:36

@Biks, is het na 10x daten nog altijd puur vriendschappelijk? En hij neemt ook zelf geen contact om af te spreken? Of bedoel je dat hij geen initiatief neemt om er iets meer van te maken dan vriendschap? Klinkt idd niet goed, maar ja, ik ben nogal impulsief op dat vlak, dus kan me niet goed in zijn of jouw schoenen verplaatsen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:50

Zaterdagochtend weg, het is nu zondagavond. Ik vind dat nog niet zo gek eigenlijk?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:20

Ik denk dat ik ook wat te vroeg gejuichd heb, want er kan voor mij vandaag ook geen reactie af.
Vanochtend vroeg even laten weten dat ik thuis was en begin vd middag dat ik het leuk vond. Hij is een paar x online geweest

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:58

Dat lijkt een trend of mannen zitten er niet zo bovenop als vrouwen? Heerlijk als je alles mentaal op zn beloop kan laten. Met mijn ex heb ik dat ook gedaan en dat werkte goed.

Ik geloof ze niet meer als ze in bet begin super enthousiast doen want al meerdere keren gehad dat ze dan ineens afhaken. Waarom geen idee. Daarom met mn ex die tactiek van we zien wel, is het leuk voor ff prima, en dat werkte toen beter. Daarom is het btw geen ex. Haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:27

Berdien schreef:
Interessant Peelie :j Maar kun je dat al zo snel bepalen? Ik ken mijn vriend nu dik een jaar en we ontdekken nog elke keer dingen bij elkaar. Dus om zulke dingen over iemand te zeggen die je net kent…

Lastig Biks. Heb je ook wel uitgelegd wat je nodig hebt, hoe jij het ziet? En als dit niet verandert, wat dan? Is het dan wel voldoende voor jou? Los van of dit je eerste, tweede of tiende keer is, het gaat er om wat jij nodig hebt.

Het gaat niet perse om bepalen. Dat is iets wat is zeg maar. En uiteraard leert te tijd het ook ontdekken. Maar vaak, binnen de korte uitleg is er wel makkelijk duidelijk hoe iemand basaal is. Hoe zich dat uiteindelijk uit is met der tijd mee te maken.

Heeeeel apart. Maar de fysio waar ik 2 maanden mee gedate heb en al een maand niets meer van gehoord heb, die stuurt me vandaag een selfie en wenst me een fijne kerst. Ik snap er niks van :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:36

Berdien schreef:

Hechtingsproblematiek is zeker heel echt, maar dat is iets voor een psycholoog of andere deskundige om in klinische setting vast te stellen. Als niet-deskundige tijdens een date kun je er niets over zeggen, het is IMO een beetje als ff uit de losse pols ASS/borderline/PTSS bij anderen "diagnosticeren" :') (en elke ex is een narcist toch := )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:45

Het is ook zeker niet iets om te "diagnostiseren" als niet psycholoog of als date. Maar het het is wel een interessant onderwerp om over te hebben. En wat ik al schreef. De meeste mensen kennen zichzelf wel redelijk iig in hun manieren van doen en dat zegt al wel wat over die persoon.

Ik heb op die manier echt al wel het eea ondervangen bij verschillende dates betreffende onder andere hechtingstijl.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:29

Fly_high schreef:
Berdien schreef:

Hechtingsproblematiek is zeker heel echt, maar dat is iets voor een psycholoog of andere deskundige om in klinische setting vast te stellen. Als niet-deskundige tijdens een date kun je er niets over zeggen, het is IMO een beetje als ff uit de losse pols ASS/borderline/PTSS bij anderen "diagnosticeren" :') (en elke ex is een narcist toch := )

En zelfs die zetten er nog wel eens naast omdat mensen zich heel anders voor kunnen doen of trekjes van beide hebben :D

Het is niet voor niks dat we iemand minstens 6 weken willen observeren voor we er iets zinnigs over kunnen en willen zeggen binnen een klinische setting :D

Dus echt, na 2 dates kan je een beeld hebben, maar niet van zulke dingen

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:49

Biks2 schreef:

Hmm.. op zich is dat nog niet raar. Ik zou het nog even afwachten. Zou het wel van hem af laten komen nu, anders vrees ik dat hij toch te weinig interesse heeft, of in ieder geval te weinig moeite doet.

Mijn date vroeg tijdens de afspraak of ik expres laat reageer, haha. Helemaal niet bewust van. Gesprekken wat terug gelezen en vind het best meevallen, maar wel grappig dat hij het blijkbaar te lang vindt duren. Over de app is ie best flirterig, ik praat liever face to face maar hij is nu ziekjes helaas.

Hoe zit dat eigenlijk bij jullie? Kunnen jullie bij een date meteen vlinders voelen? Of duurt het even voor je een man leuk vindt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:56

Ik vind het wel een interessant onderwerp want ik kan me niet herinneren dat het ooit een issue geweest is in mijn date-leven.

Mir, als ik in de eerste 10 minuten niks voel, gaat het ook niet komen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:48

Jester_ schreef:
Fly_high schreef:

En zelfs die zetten er nog wel eens naast omdat mensen zich heel anders voor kunnen doen of trekjes van beide hebben :D

Het is niet voor niks dat we iemand minstens 6 weken willen observeren voor we er iets zinnigs over kunnen en willen zeggen binnen een klinische setting :D

Dus echt, na 2 dates kan je een beeld hebben, maar niet van zulke dingen

Gelukkig zeg ik ook niet dat je na 2 dates een beeld kan hebben. Verre van zelfs :) ik vind het eerder getuigen van een stukje zelfreflectie als iemand er überhaupt wat over kan zeggen mbt zichzelf.

Uiteindelijk gaat het er puntje bij paaltje om hoe er werkelijk mee om gegaan word. En alleen de tijd zal het leren.

Desalniettemin een boeiend onderwerp :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:02

Nou je zegt letterlijk dat het erop lijkt dat je een veilig gehecht persoon tegen bent gekomen. Dat klinkt toch wel redelijk stellig.. ik vind het allemaal nogal vergezocht en moeilijk klinken :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:55

Relaxed schreef:
Nou je zegt letterlijk dat het erop lijkt dat je een veilig gehecht persoon tegen bent gekomen. Dat klinkt toch wel redelijk stellig.. ik vind het allemaal nogal vergezocht en moeilijk klinken :')

Bijna iedereen die je ooit in Nederland tegenkomt is veilig gehecht, in die zin is het waarschijnlijk geen al te grote gok ;)

Maar gestoorde hechtingsstijl bij zichzelf of een ander proberen vast te stellen, nou dat vind ik op iets anders dan veel zelfreflectie wijzen :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 02:11

Ze schreef dat ze die voor het eerst treft. Dus spreekt elkaar erg tegen met zeldzaam.

Ik vind het ook een ingewikkeld iets en erg oordelend.

Hoe weet je überhaupt of je kreeg van je ouders wat je nodig had? Ook daarin herken ik niet alles Maar dan ben je niet meteen afwijkend.

Ik ben blij als ik bij date 1 weet of date 2 etc er komt en ik iemand niet te vroeg al de deur wijs en iemand goed inschat.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 07:58

Fly_high schreef:
Bijna iedereen die je ooit in Nederland tegenkomt is veilig gehecht, in die zin is het waarschijnlijk geen al te grote gok ;)

Hoe kom je daar bij? Onwijs veel mensen zijn onveilig gehecht, ook in Nederland. Ik ook al, en ik heb niet per se een mega traumajeugd gehad hoor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 08:10

Fly_high schreef:
Relaxed schreef:

Waar je geboren bent zegt precies niets over je hechtingsstijl. :roll: Hou eens op met jouw verleden vergelijken met mensen die in Nederland zijn geboren. Het ligt er telkens zo dik bovenop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:51

Nou, 60% is veilig gehecht, dus 40% 'onveilig'. Daarmee is de kans op een zgn. 'foute hechting' tegenkomen nog echt wel groot. Ik vind hechtingsstijlen echt denigrerend, want je gaat weer mensen in hokjes duwen. Als iemand gewoon van zichzelf wat meer de kat uit de boom kijkt, dan heet dat meteen vermijdend of angstig. Tja, dat is natuurlijk onzin. Als iemand gewoon door een eerdere ervaring voorzichtig is, dan is dat toch niet meteen negatief? Maar zo wordt dat in de psychologie wel genoemd.

En als je iets ouder bent, dan zijn veel mensen al eens in een relatie geweest en weten ze dus meteen wat ze niet willen. Oh ja, dat noemen we dan maar even een hechtingsprobleempje, want zo gaat het.
Een vrouw die zelfstandig is, is niet meteen vermijdend, maar zo komt het soms wel over als je dat allemaal leest.

Ach ja, ik begrijp precies waarom al die kinderen tegenwoordig meerdere stempeltjes krijgen.