Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
truus1957 schreef:Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
( nou ja, als je een paar duizend meter afdaalt wordt het natuurlijk wél erg warm)
Christiene schreef:truus1957 schreef:Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
( nou ja, als je een paar duizend meter afdaalt wordt het natuurlijk wél erg warm)
Op vakantie in wenen en. Boedapewr was het in de metro juist benauwd niet koel
KarenQ schreef:De warmte kan op die diepte ook niet goed weg, maar vooral aardwarmte.![]()
Ik heb een warmtepomp met een bodemlus. Door deze lus loopt vloeistof en dit warmt op door de warmte in de aarde en vervolgens via de warmte wisselaar naar mijn vloerverwarming. De aardwarmte wordt gebruikt om mijn huis te verwarmen of te koelen. Op beperkte diepte is het wel vaak koeler, want geen warmte door de zon, maar ook geen aardwarmte. En mogelijk met open verbinden naar het aardoppervlak dus ook meer natuurlijke ventilatie.
Ken je die foto's van mijnwerkers? Als er geen goede ventilatie/koeling is, dan dragen ze vaak weinig kleding, want het is veel te heet.
Ik ben in Londen geweest en je hebt daar metrolijnen op verschillende diepten, bij de hele diepe is het echt fors warmer dan die hoger zitten. De diepste zit op 67 meter, mijn bodemlus gaat geloof ik iets dieper dan dat.
truus1957 schreef:KarenQ schreef:De warmte kan op die diepte ook niet goed weg, maar vooral aardwarmte.![]()
Ik heb een warmtepomp met een bodemlus. Door deze lus loopt vloeistof en dit warmt op door de warmte in de aarde en vervolgens via de warmte wisselaar naar mijn vloerverwarming. De aardwarmte wordt gebruikt om mijn huis te verwarmen of te koelen. Op beperkte diepte is het wel vaak koeler, want geen warmte door de zon, maar ook geen aardwarmte. En mogelijk met open verbinden naar het aardoppervlak dus ook meer natuurlijke ventilatie.
Ken je die foto's van mijnwerkers? Als er geen goede ventilatie/koeling is, dan dragen ze vaak weinig kleding, want het is veel te heet.
Ik ben in Londen geweest en je hebt daar metrolijnen op verschillende diepten, bij de hele diepe is het echt fors warmer dan die hoger zitten. De diepste zit op 67 meter, mijn bodemlus gaat geloof ik iets dieper dan dat.
Idd, de diepste is 67,4 m leert Google mij zojuist. Is de Northern Line
Beetje raar, op het nieuws werd Central Line als diepste genoemd met een diepte van 100 meter
KarenQ schreef:De warmte kan op die diepte ook niet goed weg, maar vooral aardwarmte.![]()
Veulen84 schreef:KarenQ schreef:De warmte kan op die diepte ook niet goed weg, maar vooral aardwarmte.![]()
Even totaal off discussion. Was dit moeilijk aan te leggen en duur?
poes schreef:Hoe zoek je een fijne sportschool? Ik wil het misschien wel proberen maar het aanbod in Gent is enorm…
KarenQ schreef:Poes, het systeem is wel een stuk efficiënter dan vroeger. Mijn nieuwe warmtepomp is al weer zuiniger dan zijn voorganger. Mijn jaar verbruik energie is rond de 3200 kWh, eensgezinswoning, 2 bewoners, temperatuur ongeveer 19 graden ingesteld (maar het voelt niet zo koud). Ik ben volledig gasloos en heb zonnepanelen, dus per saldo zijn mijn kosten nul. En... het koelt in de zomer.
truus1957 schreef:Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
Janine1990 schreef:truus1957 schreef:Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
Ga bij -10 eens in de kruipruimte van je woning... Is het ook nog best aangenaam hoor
truus1957 schreef:Dat is nou typisch zo’n plek waar ik soms dagen niet kom
Lalidan schreef:Als ik met die term op Wehkamp zoek krijg ik er welgeteld 1, in knaloranjeDat wordt hem niet. Mango en Esprit kan ik nog even naar kijken, in elk geval bedankt voor het meedenken!
Janine1990 schreef:Ga bij -10 eens in de kruipruimte van je woning... Is het ook nog best aangenaam hoor
truus1957 schreef:Ja is echt heel simpel. Je koopt een soort van wortels, steekt die in de grond en daarop loopt dan een witlofstruikje uit. Na afsnijden groeit er gewoon weer een nieuwe op, daarna is het klaar. Doordat het donker is blijft de witlof mooi wit. Het is net toveren
_Karlijn schreef:Omdat jullie daarvoor kozen?Waarom zaten wij als meisjes standaard met twee benen aan een kant achterop de fiets en jongens wijdbeens? Lijkt me zeker voor hun toch ook veel prettiger om zijdelings te gaan zitten, naast dat het gewoon voor geen meter zit, wijdbeens??![]()