Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:37

Ja en de horeca nog steeds zo vrieg dicht , ook met de feestdagen ..het regent niet alleen buiten maar ook annulaties

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:37

Het is zo triest dat ik erom moet lachen.
Hoe kun je zo egoïstisch denken, maar goed dat is “de mens”. Over het algemeen genomen.

Precies zo denken dat jezelf goed uitkomt. Daar maken wij ons allemaal in meer of mindere mate schuldig aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:44

Pandora2 schreef:
Echt hé. Het begint stilaan belachelijk te worden :')
De skireizen gaan dan weer niet zo goed zeiden ze. Teveel nieuwe maatregelen in de skilanden.

Begint???

Vorig jaar zomer, nota bene met volop dorpen nog afgesloten hier en vaccins nog een klein half jaar weg was dit al.
Campers uit Frankrijk op de parkeerplaats van het wegrestaurant 4 km verderop waar wíj niet heen mochten.
Eerste sneeuw, nog vóor begin vaccins, niet toegestaan gemeent uit te gaan .... behalve met boeking in Granada sik-gebied.
Etcetera.

Scholen dicht/kinderen vaccineren doet daar níets tegen nu; werkt pas ná de jaarwisseling in de cijfers.
Net als het met die kids op goedkope vakanties gaan...
Het grotere belang van de overheden aan het werk.

Maar goed, te zonnig hier om me te ergeren. Prettige, gezonde dag verder.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:04

Zo hoorde ik gister dat een kwart vd nederlandse bevolking gestopt is met sporten nu ze savonds na het werk niet meer mogen.
Mensen gaan ook niet graag in het donker nog een rondje buiten lopen nu.

Ik heb de mazzel overdag alles te kunnen ondernemen maar het lijkt me echt mega frustrerend je dat niet kan. Niet ff een hapje eten, niet ff je ei kwijt tijdens sporten...
En dan vooral weer het uitzichtloze. Hoe lang gaat dit nu weer duren!?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:13

Wij hebben een hometrainer aangeschaft, blijven we tenminste nog een beetje in beweging met deze dagen ( regen, allerhande maatregelen)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:16

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
Echt hé. Het begint stilaan belachelijk te worden :')
De skireizen gaan dan weer niet zo goed zeiden ze. Teveel nieuwe maatregelen in de skilanden.

Begint???

Ik ben nogal een geduldig mens, vandaar... :))

En na nieuwjaar moet de horeca weer vroeger ( of helemaal ) dicht omdat er toch veel besmettingen zijn opeens en de scholen moeten toch open kunnen blijven.... :x
De geschiedenis herhaalt zich. Is ook hier weer van toepassing :+

HC geniet van een {:} zondag en erger je niet teveel. Slecht voor de bloeddruk :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:22

Afgelopen skiseizoen was er geen enkele piek te bekennen, dus is zie daar nog altijd geen bezwaar tegen. Juist goed als men veel buiten is ipv met elkaar hutje mutje thuis met de ramen dicht.
Daar moet ik dan wel de kanttekening bij plaatsen dat ik het dan heb over eigen land. Zodra men natuurlijk met elkaar in vliegtuigen en bussen gaat stappen is het gevolg waarschijnlijk weer niet te overzien.

Dat schoolsluitingen zonder dichte grenzen juist tot uitbraken leiden is bij ons een wederkerend probleem in tegen stelling tot NL waar het wel zinvol lijkt.
Hier worden de kinderen op school namelijk getest en dus heb je controle. Iedere vakantie reizen veel mensen hier massaal naar Servie en Kroatie (Familiebezoek) en komen besmet terug. Na iedere schoolvakantie worden bij de eerste klassikale test altijd stapels besmettingen gevonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:35

Popstra schreef:
Zo hoorde ik gister dat een kwart vd nederlandse bevolking gestopt is met sporten nu ze savonds na het werk niet meer mogen.

Ik heb de mazzel overdag alles te kunnen ondernemen maar het lijkt me echt mega frustrerend je dat niet kan. Niet ff een hapje eten, niet ff je ei kwijt tijdens sporten...

Dat is natuurlijk een verkeerde ontwikkeling

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 16:39

Dus.. inderdaad niet kunnen sporten na 5 uur (wel veel geld voor betalen, ik kan het abonnement wel opzeggen natuurlijk).. oh en mensen die zeiden ' dan ga je toch wandelen' ?? echt, schei uit..
Ik vind het ronduit ruk... die onduidelijke kloteregels.. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:25

Cer schreef:
Dus.. inderdaad niet kunnen sporten na 5 uur (wel veel geld voor betalen, ik kan het abonnement wel opzeggen natuurlijk).. oh en mensen die zeiden ' dan ga je toch wandelen' ?? echt, schei uit..
Ik vind het ronduit ruk... die onduidelijke kloteregels.. :n

en fietsen? In schemer/donker? Maakt niet uit wát je aan reflecterende meuk aantrekt of aan knipperende lampjes mee hebt. Zichtbaarheid is het punt niet. Gezien wórden echter :roll:
En nee, ´fietsen´op een standaard binnen is geen fietsen. Tenminste voor míj niet motiverend.

Kan me helemaal voorstellen wat een frustratie die vreemde beperkingen opleveren. Al met al hoop geneuzel weer, wat bepaald niet helpt bij gezond proberen te leven.

Nah @Pandora2, geen problemen mee. Met niets ongezonds eigenlijk *D La vida es bella :j ondanks het geneuzel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:07

Popstra schreef:

Daar baal ik ook het meeste van. Normaal sport ik 3/4 keer in de week naast 6 dagen paardrijden en elke dag stal werkzaamheden. Nu is het hele sporten vervallen en dat kan ik wel degelijk merken aan mijn lijf :-(

Ik heb 1 keer geprobeerd voor het werk te sporten, maar dat dachten 95% andere mensen blijkbaar ook. Veel te druk waardoor je eigenlijk niet fatsoenlijk bezig kon.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:10

Popstra schreef:

Tja, ik baal er ook van :j
Ik ben fanatiek hardloper (4x per week) en kan het dus niet allemaal overdag organiseren, daarom train ik dus één avond per week met een groepje op de atletiekbaan. En dat kan nu dus niet meer.
Hier buitenaf in het donker in je eentje gaan hardlopen is gewoon gevaarlijk, als ik in het bos hier achter lig met een kapotte enkel duurt het wel even voordat ze me vinden zeg maar, veel te donker. Op de verharde weg word ik van de weg gereden.
Dus ben ik aangewezen op overdag, maar ja, de baas wil ook gewoon dat ik op kom dagen tijdens vergaderingen enzo :D :j
En nu maar hopen dat de crosswedstrijdjes die ik ingepland heb staan wel door mogen gaan na de persconferentie volgende week....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:27

Achterom schreef:
Op de verharde weg word ik van de weg gereden.

-O-
Is echt triest.
Hardloper, fietser, brommer, motorfiets; alles wat niet in blik zit is het leven niet zeker. Meer risico dan Covid.
Ik ga morgen de banden van de MTB nóg bestendiger tegen lekrijden maken; kan ik nóg meer op de onverharde paden blijven hier. Is in schemer/donker het enige verantwoorde.
Strekte; hoop dat je een oplossing vindt. Én dat de evenementen niet afgelast worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 19:36

Ik pak de auto om in de dichtsbijzijnde "stad" (40.000 inwoners) te gaan wandelen. Voor nu een rondje van 5km, maar dat kan gemakkelijk uitgebreid worden naar een rondje van 12km of zelfs meer. Het is in dezelfde stad waar ik ook van plan was lid te worden van de sportschool. Daar kan ik prima veilig wandelen of hardlopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:05

Tot half januari.. moet ik toch weer goed gaan bedenken of ik het abonnement weer ga opzeggen ..

Nb: fietsers en voetgangers mogen vaak ook wel iets meer verlichting of op minst reflectie dragen ..
en nee, ik ga ook niet in t donker buiten een rondje fietsen of lopen… sowieso vind ik dat geen sport ..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:26

En dan zie ik filmpjes voorbij komen van stampvolle kroegen met feestende mensen omdat Max wereldkampioen is.
Dan denk ik die regels slaan toch echt werkelijk nergens op!???mensen zoeken elkaar toch wel op. Nu smiddags :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:30

Ik had even een andere vraag.
Vandaag teruggekomen van Amerika. Nu wil ik een zelftest doen maar ik vraag me af of ik niet beter naar de GGD kan gaan ivm dat de zelftest de omnikron niet kan herkennen?
En zou het dan beter zijn om aankomende woensdag te gaan of aankomende donderdag?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:35

Heb ik gemist dat zelftesten de nieuwe variant niet oppakken??

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:35

:)F :)F :)F :)F :)F :)F Wij hebben de overwinning van Max Verstappen hier thuis gevierd!!

Hopelijk heb je het fijn gehad Purny?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:39

Needje schreef:
Heb ik gemist dat zelftesten de nieuwe variant niet oppakken??

Nou dat is dus mijn vraag...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:41

pien_2010 schreef:
:)F :)F :)F :)F :)F :)F Wij hebben de overwinning van Max Verstappen hier thuis gevierd!!

Hopelijk heb je het fijn gehad Purny?

Het was heerlijk! Ik was er echt aan toe. Heb 112 km gelopen in een week tijd dus die burgers zijn er mooi afgelopen. Vriendelijke mensen en geen gezever over het wel of niet laten zien van een vaccinatiebewijs en wel of niet dragen van een mondkapje.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:42

Popstra schreef:
En dan zie ik filmpjes voorbij komen van stampvolle kroegen met feestende mensen omdat Max wereldkampioen is.
Dan denk ik die regels slaan toch echt werkelijk nergens op!???mensen zoeken elkaar toch wel op. Nu smiddags :')

Tja … ik snap het wel. Wij hebben ook vol spanning formule 1 gekeken. Wel gewoon thuis … we zouden eerst in het café kijken en daarna eten, maar het café heeft zelf besloten het niet door te laten gaan ivm sluitingstijd en Corona regels.
Ik snap wel dat met zo’n overwinning je echt niet meer denkt aan de afstand. Jeetje wat een race!!!! Officieel morgen testen vrees ik hahaha want ik ben schor en ik heb keelpijn hahaha.

Ik moet zeggen dat zelfs met formule 1 kijken wij ons wel hebben gehouden aan de 4 personen. Gewoon op meerdere adressen kijken en appen.

Maar houden jullie van dichte familie en de meest close vrienden echt weer 1,5 m afstand? Ik merk dat ik veel thuis ben en niet veel mensen zie, maar die afstand houd ik alleen van minder bekenden, onbekenden en cliënten. Dus grotendeels wel, maar bij een klein select groepje niet. Ik vind dat soms echt fijn een arm om me heen of iemand letterlijk dichtbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:43

Je had toch een testafspraak al staan purny? Sowieso zou ik ook de zelftest doen voordat je eventueel andere mensen ziet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:52

@Vayo: ja ik hou ook met close vrienden en familie afstand, tenzij we allemaal getest zijn. Enige uitzondering is mijn 'knuffelbuddy' :') eens in de drie weken, anders hou ik het niet vol.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:54

Vayo schreef:
Tja … ik snap het wel. Wij hebben ook vol spanning formule 1 gekeken. Wel gewoon thuis … we zouden eerst in het café kijken en daarna eten, maar het café heeft zelf besloten het niet door te laten gaan ivm sluitingstijd en Corona regels.
Ik snap wel dat met zo’n overwinning je echt niet meer denkt aan de afstand. Jeetje wat een race!!!! Officieel morgen testen vrees ik hahaha want ik ben schor en ik heb keelpijn hahaha.

Ik moet zeggen dat zelfs met formule 1 kijken wij ons wel hebben gehouden aan de 4 personen. Gewoon op meerdere adressen kijken en appen.

Maar houden jullie van dichte familie en de meest close vrienden echt weer 1,5 m afstand? Ik merk dat ik veel thuis ben en niet veel mensen zie, maar die afstand houd ik alleen van minder bekenden, onbekenden en cliënten. Dus grotendeels wel, maar bij een klein select groepje niet. Ik vind dat soms echt fijn een arm om me heen of iemand letterlijk dichtbij.

Ja. Sterker nog: ik heb met mijn ouders (beiden rond de 60) de afgelopen anderhalf jaar in principe zo goed als altijd afstand aangehouden. Mijn moeder heb ik denk ik 2x een knuffel gegeven, en laatst met sinterklaas hadden we alle 6 een zelftest gedaan en toen zaten we denk ik op 1m ipv 1,5.

En ook van vrienden heb ik eigenlijk de gehele periode over het algemeen wel die afstand gehouden. Buiten overigens niet altijd, maar júist met mensen die me dierbaar zijn ben ik voorzichtig; ik werk in het onderwijs en wil niemand besmetten.