Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Oh en Vayo, ik had al eens aan je uitgelegd wat goed ziek was of iig gereageerd dat het hier in de omgeving anders is. Maar kinderen tussen de 4 en 8 ongeveer met hoge koorts en echt wel langer dan een week uit de running. De 1e die ziek werd is nog niet terug op school en die besmetting is 3? Weken geleden ofzo. Ook een aantal die niet getest zijn maar langer in quarantaine en dan alsnog na die 10 dagen ziek worden, maar dus al wel weer op school geweest.
Veel mensen juist die dag 5 negatief testen en dag 7 of later wel positief en klachten.
Femke_Tweety schreef:purny schreef:Het grootste probleem wat hier zich afspeelt zijn regeltjes. Kijk naar andere landen, hoe het daar gaat. Veel landen zijn zelfs al bijna klaar met vaccineren.
Ik dacht dat Nederland zo'n welvarend land was... maar we gaan achteruit
Euh??? Bron graag??
Femke_Tweety schreef:purny schreef:Het grootste probleem wat hier zich afspeelt zijn regeltjes. Kijk naar andere landen, hoe het daar gaat. Veel landen zijn zelfs al bijna klaar met vaccineren.
Ik dacht dat Nederland zo'n welvarend land was... maar we gaan achteruit
Euh??? Bron graag??
Popstra schreef:robert45 schreef:We mogen de komende 2 maanden nog niet op versoepelingen rekenen...
Nog even volhouden, samen moeten we het doen, er is licht aan het einde van de tunnel.
De menselijke maat is volledig weg. We worden volledig beheerst door virologen die het liefste iedereen achter de voordeur opsluiten..
Ik ben het ook echt schijtzat allemaal! Ik vind mijn leven compleet doelloos zo.
Echt zo zonde van mn tijd dit. Ik wil nog zo veel.
Niet alleen maar thuis werken en de boel verzorgen. Ik wil leven. Er uit!! Mn vrienden en kennisen zien. Lol hebben met elkaar. Weer eens ouderwets goed lachen. Mis iedereen zo! Mis het showen en alles daaromheen. MIJN sociale leven.
Merk desedan laatste tijd dat ik er steeds meer last van krijg. Voel me steeds vaker useless en verdrietig ook al heb ik een schat van een partner, woon ik prachtig en heb ik alles wat mn hartje begeert.
Jessix schreef:Sizzle schreef:Er waren in heel Europa gisteren protesten met honderden tot duizenden mensen.
Dat staat op een gegeven moment ook niet meer in verhouding tot 2 mensen die krampachtig proberen afstand te houden in de achtertuin.
Nee, misschien moet je toch maar langzaam blijven versoepelen en zien wat het brengt. Als de patienten worden opgestapeld voor het ziekenhuis krijgen we de motivatie misschien weer terug.
purny schreef:Nou ja andere landen hebben het wel beter op orde.
Vayo schreef:Sorry dat heb ik gemist, maar dat noem ik dan idd ook wel echt ziek. Al herstellen kinderen vooralsnog vaak gelukkig wel snel. Dermate ziek heb ik hier gelukkig nog niet gezien of meegemaakt. Juist amper ziek en de normale jaarlijkse virussen zorgden vaak voor ziekere kinderen dan nu van Corona. Maar goed dat is wat ik hier om me heen zie dan hè.
Hier nog niet meegemaakt dat mensen op dag 5 negatief testen en dan alsnog klachten krijgen en later positief testen. Maar de meeste mensen die ik ken lieten testen zonder dat ze in quarantaine zaten, maar vanwege klachten. Al zag je dan gezinsleden vaak al binnen enkele dagen ook positief testen. De nauwe contacten die ik ken die Corona hebben gehad, werden wel al op dag 5 positief getest.
Maar ik ken ook iemand die na 2 weken nog negatief testte. Maar wel alle klassieke symptomen had incl geen smaak en reuk. Testen geeft inderdaad niet altijd garantie.
MoniqueT schreef:Hier in Spanje is in een groot deel van het land sprake van minder besmettingen, extreem risico voorbij. Helaas zijn dat wel de dunner bevolkte gebieden over het algemeen. Waar de meeste mensen wonen, zijn de besmettingen ook hoger. Wat dat betreft is Nederland sowieso in het nadeel. Maar wat vaccineren betreft gaat Nederland echt veel sneller dan veel andere landen hoor, hier beginnen ze snel maar gaat het nu zeker niet sneller.
Berdien schreef:Waarom melden ze eigenlijk de aantallen qua besmettingen en niet het percentage? Want 5000 besmettingen op 100.000 geteste mensen is net zo erg als 10.000 besmettingen op 200.000 mensen. Maar als je alleen de 10.000 noemt zonder context dan lijkt het alsof het helemaal mis gaat.
Toch?
Pandora2 schreef:Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit '![]()
Maar weet wel dat je vaker niet dan wel in een ziekenhuis terecht zal kunnen, want vol is vol.
Uiteraard kan dit natuurlijk niet en zal ook nooit gebeuren, maar misschien dat mensen dan toch opeens het licht gezien hebben
Pandora2 schreef:Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit '![]()
Maar weet wel dat je vaker niet dan wel in een ziekenhuis terecht zal kunnen, want vol is vol.
Uiteraard kan dit natuurlijk niet en zal ook nooit gebeuren, maar misschien dat mensen dan toch opeens het licht gezien hebben
robert45 schreef:Pandora2 schreef:Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit '![]()
Wanneer ze de verpleegafdelingen en ic plekken opgeschaald hadden waar ze nu een jaar de tijd voor gehad hebben en wat ook prima had gekund dan hadden we veel makkelijker kunnen versoepelen en de schade voor de gezondheid en economie veel beperkter kunnen houden.
robert45 schreef:Pandora2 schreef:Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit '![]()
Wanneer ze de verpleegafdelingen en ic plekken opgeschaald hadden waar ze nu een jaar de tijd voor gehad hebben en wat ook prima had gekund dan hadden we veel makkelijker kunnen versoepelen en de schade voor de gezondheid en economie veel beperkter kunnen houden.