Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:34

Het zou ook fijn zijn als er bijvoorbeeld informatie word verspreid via een folder of een krant. Niet iedereen beschikt over tv of internet.
Ik vind het daarom ook raar dat er nog geen een informatiefolder is geweest waarbij we worden ingelicht over corona en vaccinatie

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:36

purny schreef:
Het grootste probleem wat hier zich afspeelt zijn regeltjes. Kijk naar andere landen, hoe het daar gaat. Veel landen zijn zelfs al bijna klaar met vaccineren.
Ik dacht dat Nederland zo'n welvarend land was... maar we gaan achteruit

Euh??? Bron graag??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:36

MyWishMax schreef:
Oh en Vayo, ik had al eens aan je uitgelegd wat goed ziek was of iig gereageerd dat het hier in de omgeving anders is. Maar kinderen tussen de 4 en 8 ongeveer met hoge koorts en echt wel langer dan een week uit de running. De 1e die ziek werd is nog niet terug op school en die besmetting is 3? Weken geleden ofzo. Ook een aantal die niet getest zijn maar langer in quarantaine en dan alsnog na die 10 dagen ziek worden, maar dus al wel weer op school geweest.

Veel mensen juist die dag 5 negatief testen en dag 7 of later wel positief en klachten.

Sorry dat heb ik gemist, maar dat noem ik dan idd ook wel echt ziek. Al herstellen kinderen vooralsnog vaak gelukkig wel snel. Dermate ziek heb ik hier gelukkig nog niet gezien of meegemaakt. Juist amper ziek en de normale jaarlijkse virussen zorgden vaak voor ziekere kinderen dan nu van Corona. Maar goed dat is wat ik hier om me heen zie dan hè.

Hier nog niet meegemaakt dat mensen op dag 5 negatief testen en dan alsnog klachten krijgen en later positief testen. Maar de meeste mensen die ik ken lieten testen zonder dat ze in quarantaine zaten, maar vanwege klachten. Al zag je dan gezinsleden vaak al binnen enkele dagen ook positief testen. De nauwe contacten die ik ken die Corona hebben gehad, werden wel al op dag 5 positief getest.
Maar ik ken ook iemand die na 2 weken nog negatief testte. Maar wel alle klassieke symptomen had incl geen smaak en reuk. Testen geeft inderdaad niet altijd garantie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:37

Femke_Tweety schreef:
purny schreef:
Het grootste probleem wat hier zich afspeelt zijn regeltjes. Kijk naar andere landen, hoe het daar gaat. Veel landen zijn zelfs al bijna klaar met vaccineren.

Euh??? Bron graag??

Ik ken ook geen landen waarbij het goed gaat zonder regels...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:39

Femke_Tweety schreef:
purny schreef:

Euh??? Bron graag??

Nou dat. Bijna klaar zou betekenen dat iedereen boven de 18 een prik gehad zou hebben?
Dat is gewoon niet zo

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:39

Popstra schreef:
robert45 schreef:
We mogen de komende 2 maanden nog niet op versoepelingen rekenen...

Nog even volhouden, samen moeten we het doen, er is licht aan het einde van de tunnel.

De menselijke maat is volledig weg. We worden volledig beheerst door virologen die het liefste iedereen achter de voordeur opsluiten..

Ik ben het ook echt schijtzat allemaal! Ik vind mijn leven compleet doelloos zo.
Echt zo zonde van mn tijd dit. Ik wil nog zo veel.
Niet alleen maar thuis werken en de boel verzorgen. Ik wil leven. Er uit!! Mn vrienden en kennisen zien. Lol hebben met elkaar. Weer eens ouderwets goed lachen. Mis iedereen zo! Mis het showen en alles daaromheen. MIJN sociale leven.

Merk desedan laatste tijd dat ik er steeds meer last van krijg. Voel me steeds vaker useless en verdrietig ook al heb ik een schat van een partner, woon ik prachtig en heb ik alles wat mn hartje begeert.

Idem
Af en toe op de fiets effe hard schreeuwen, moet af en toe de deur uit zeker omdat ik op.appartement nergens zon heb

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:40

Nou ja andere landen hebben het wel beter op orde.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:41

purny schreef:

Eeh?? Again: Bron en onderbouwing graag.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:51

Hier in Spanje is in een groot deel van het land sprake van minder besmettingen, extreem risico voorbij. Helaas zijn dat wel de dunner bevolkte gebieden over het algemeen. Waar de meeste mensen wonen, zijn de besmettingen ook hoger. Wat dat betreft is Nederland sowieso in het nadeel. Maar wat vaccineren betreft gaat Nederland echt veel sneller dan veel andere landen hoor, hier beginnen ze snel maar gaat het nu zeker niet sneller.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:56

purny schreef:

:')

België bungelt zowat onderaan de lijst van aantal gezette vaccins.
En er is weer sprake van een complete lockdown.

Ik zou niet durven zeggen dat dit zoveel beter is en voor zover ik weet zijn wij toch geen derdewereld land :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:56

Jessix schreef:
Sizzle schreef:
Er waren in heel Europa gisteren protesten met honderden tot duizenden mensen.
Dat staat op een gegeven moment ook niet meer in verhouding tot 2 mensen die krampachtig proberen afstand te houden in de achtertuin.

Nee, misschien moet je toch maar langzaam blijven versoepelen en zien wat het brengt. Als de patienten worden opgestapeld voor het ziekenhuis krijgen we de motivatie misschien weer terug.

Mijn idee Jessix. Blijkbaar moeten we weer zoals in April met geknepen billen dagelijks zien of de IC het nog aan kan voor mensen weer motivatie op kunnen brengen.

purny schreef:

Je bent in Januari blijven hangen. Het is ondertussen al Maart en NL heeft de boel een stuk meer op orde. Op de UK en Israël na lopen we gewoon meer dan prima mee met de EU in aantallen en lopen we in de pas met de leveringen, muv AZ door de pauze.
Kan het beter? Tuurlijk? Doen we het slechter dan andere landen? Iig niet in tempo. Van de strategie mag je vinden wat je vindt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:01

Vayo schreef:
Sorry dat heb ik gemist, maar dat noem ik dan idd ook wel echt ziek. Al herstellen kinderen vooralsnog vaak gelukkig wel snel. Dermate ziek heb ik hier gelukkig nog niet gezien of meegemaakt. Juist amper ziek en de normale jaarlijkse virussen zorgden vaak voor ziekere kinderen dan nu van Corona. Maar goed dat is wat ik hier om me heen zie dan hè.

Hier nog niet meegemaakt dat mensen op dag 5 negatief testen en dan alsnog klachten krijgen en later positief testen. Maar de meeste mensen die ik ken lieten testen zonder dat ze in quarantaine zaten, maar vanwege klachten. Al zag je dan gezinsleden vaak al binnen enkele dagen ook positief testen. De nauwe contacten die ik ken die Corona hebben gehad, werden wel al op dag 5 positief getest.
Maar ik ken ook iemand die na 2 weken nog negatief testte. Maar wel alle klassieke symptomen had incl geen smaak en reuk. Testen geeft inderdaad niet altijd garantie.

Het gaat nogal snel hier dus ik snap eht ;) maar echt ziek ja en langer dan een week. Deze gevallen waren allemaal na contact met positief getest persoon. Juf of klasgenootjes en daarna dus de ouders en andere gezinsleden. Dan sta je er gewoon wat anders in.

Over het egoïstisch zijn. Mijn vader is er ondertussen echt wel klaar mee. Die is enorm met voeding en sporten bezig omdat hij echt vreselijke longen heeft en standaard aan de medicatie zit om te proberen de longontsteking weg te houden en een versleten lijf heeft vol artrose enzo. Daardoor dus geen overgewicht. Nu heeft hij dus geen voorrang oid en daar vindt hij wel wat van. De artsen ook trouwens, hoe het kan dat zulke risico's qua longen en weerstand niet gerekend worden als risico en hij dus gewoon moet wachten op leeftijd beurt.
Hij zit dus al een jaar thuis. Geen sportschool, wat hij normaal 5 keer per week doet km lijf heel te houden, golven heeft hij ook maanden niet gedaan of kunnen doen. Dus hij sport thuis en wandelt een rondje in de buurt. := best heftig als je bedenkt dat we blij zijn dat hij 2 jaar geleden zijn ziekenhuis opnames overleefd heeft. En nu dus niet kan leven.

Maar goed, ik ben ook egoïstisch want ik haat het dat mensen maar roepen dat risicogroepen thuis moeten blijven. Hier draait de hele week alleen maar om mijn ziekte ipv wat leuks kunnen doen. En ik mag niet klagen want ik ben gewend om thuis te zitten volgens omgeving :+ maar dat tegen mezelf praten is ook zo wat :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 21-03-21 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:01

Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit ' }>
Maar weet wel dat je vaker niet dan wel in een ziekenhuis terecht zal kunnen, want vol is vol.

Uiteraard kan dit natuurlijk niet en zal ook nooit gebeuren, maar misschien dat mensen dan toch opeens het licht gezien hebben :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:06

Natuurlijk niet, het blijft iets heel erg ongrijpbaars een virus. Ook genoeg mensen die nog steeds geen mensen kennen die Corona hebben gehad.
Het is dat ik op een school werk maar privé ken ik dus ook niemand die Corona heeft gehad.
Echt een kleine sociale kring heb ik nou ook weer niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:08

MoniqueT schreef:
Hier in Spanje is in een groot deel van het land sprake van minder besmettingen, extreem risico voorbij. Helaas zijn dat wel de dunner bevolkte gebieden over het algemeen. Waar de meeste mensen wonen, zijn de besmettingen ook hoger. Wat dat betreft is Nederland sowieso in het nadeel. Maar wat vaccineren betreft gaat Nederland echt veel sneller dan veel andere landen hoor, hier beginnen ze snel maar gaat het nu zeker niet sneller.

En ook Spanje heeft allerlei regeltjes (gehad) om dat voor elkaar te krijgen en houden. Dat was ook mijn punt naar Purney toe.. welke landen doen het dan zo goed zonder regels? Ik denk dat het meer gevoel is dan een feit. :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:09

Berdien schreef:
Waarom melden ze eigenlijk de aantallen qua besmettingen en niet het percentage? Want 5000 besmettingen op 100.000 geteste mensen is net zo erg als 10.000 besmettingen op 200.000 mensen. Maar als je alleen de 10.000 noemt zonder context dan lijkt het alsof het helemaal mis gaat.

Toch?

Nog een voorbeeld , naast die van Karl.
Er worden nu meer kinderen getest, die zijn vaker negatief.
Dat betekent dat voor de jongeleeftijdsgroep het percentage lager is , maar voor de rest hoger.

Cijfers en percentages betekenen niets zonder de onderliggende duiding.
Wat dat betreft zijn aantallen in het ziekenhuis een eenvoudiger cijfer. Maar dat cijfer loopt een paar weken achter op de besmettingen.
Dus als het aan het stijgen gaat in het ziekenhuis kan het zijn dat je al te laat bent met maatregelen( want in combinatie met stijgende besmettingen zulle nde ziekenhuizen nog twee weken langer doorstijgen ) .

Het is gewoon complex en onzeker en daar kunnen we slecht mee leven als mens.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 21-03-21 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:09

Pandora2 schreef:
Ik vraag mij af en toe wel eens af wat er zou gebeuren moest de regering nu alles gewoon weer opengooien onder het motto ' jullie houden je toch niet meer aan de regels, dus zoek het maar uit ' }>
Maar weet wel dat je vaker niet dan wel in een ziekenhuis terecht zal kunnen, want vol is vol.

Uiteraard kan dit natuurlijk niet en zal ook nooit gebeuren, maar misschien dat mensen dan toch opeens het licht gezien hebben :P

Ja dat haalde ik net ook al aan. Misschien dat men dan weer even onder de indruk is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:12

Ik zie het nu. Excuus. :o
Maar ik zou de hele nest in één keer laten opengooien, niet langzaam aan ... :') :=

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:12

Pandora2 schreef:

Wanneer ze de verpleegafdelingen en ic plekken opgeschaald hadden waar ze nu een jaar de tijd voor gehad hebben en wat ook prima had gekund dan hadden we veel makkelijker kunnen versoepelen en de schade voor de gezondheid en economie veel beperkter kunnen houden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:15

Het is niet logisch en helpt ook niet tegen het tegengaan van het virus dat we elkaar wel in de supermarkt over de tenen heenlopen. Zo druk is het daar. Maar dat je niet je krantje mag kopen bij de plaatselijke Bruna of bloemenwinkel je bloemetje mag kopen.

Er had met de nodige aanpassingen veel meer gekund en daarmee de gevolgen veel kleiner gehouden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:15

robert45 schreef:
Pandora2 schreef:

Wanneer ze de verpleegafdelingen en ic plekken opgeschaald hadden waar ze nu een jaar de tijd voor gehad hebben en wat ook prima had gekund dan hadden we veel makkelijker kunnen versoepelen en de schade voor de gezondheid en economie veel beperkter kunnen houden.

Dat begrijp ik wel, maar zijn er nog ergens verplegend personeel en artsen te vinden die nu niet aan het werk zijn ?
Als je IC bedden opschaalt, moet je ook handen aan het bed hebben en ik vermoed dat de groep werkloze verpleegkundigen en artsen niet echt riant is.
Plus de mensen die langdurig uitvallen omdat ze al een jaar uitgeperst worden...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:16

robert45 schreef:
Pandora2 schreef:

Waar wil je de mensen vandaan halen om die extra bedden te verplegen/behandelen?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:23

Er zijn tijdens de Corona allerlei toezeggingen gedaan over het opschalen van bedden. Zowel door de medische wereld als door ministers. Ik mag aannemen dat het niet volledig uit hun duim gezogen was. Ik neem aan dat ze ook weten hoe ze dat zouden gaan doen.

Als dat onmogelijk zou zijn hebben ze ons dus voorgelogen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:26

Misschien toch wel een klein beetje uit hun duim gezogen ?
Staat de politiek om bekend, toch ? :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:29

Er is wat opgeschaald.
En er is een grens aan wat haalbaar is.

Soms zijn dingen gewoon niet zo simpel als

'Ik willut dus mot t gebeuren'