Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:58

Mijn boeken gaan helaas niet zo hard meer. Nou bied iemand 5 euro voor 2 zo goed als nieuw boeken, daar ga ik de moeite niet voor doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:13

Ik heb nu steeds mensen die dingen willen kopen maar pas als ze geld hebben. Volgens mij gaat het slecht met ze want ze hebben nooit geld geloof ik :')

Waarom ga je mij melden dat je iets wilt kopen als je dat niet doet :?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:40

Mijn pakketje van DHL is al ruim twee weken onderweg.

Hopelijk komt mijn pakketje alsnog aan. Maar ik heb altijd het gevoel dat als een pakketje al zo lang onderweg is, dat hij kwijt is (en kwijt blijft) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:16

Mijn 3 pakjes die ik maandag met MR heb verzonden zijn alle 3 al opgehaald of op het afhaalpunt :D dat is nu de 2e keer op een paar weken tijd dat ik weer wat verzend, telkens MR, en elke keer eigenlijk binnen de werkweek dat het al beschikbaar is voor ophalen. Telkens van BE naar NL, BE en FR.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:28

Hier ook verzonden via MR was ook binnen een week in Frankrijk. Nu moet alleen de koper het ophalen. Hoe lang hebben ze ook alweer?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:57

Hier heb ik iets favoriet staan, had ik in de winkel gezien maar daar hadden ze mijn maat niet meer. Maar die staat wel met kaartjes op de foto, maar duurder als de prijs in de winkel := en dan komen verzendkosten er nog bij.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:12

Weten jullie wat ik hiermee kan doen? Ik had iets verkocht op vinted en opgestuurd, maar nu is de bestelling opgeschort omdat de koper aangeeft de verkeerde bestelling te hebben ontvangen. De foto die ze meestuurt is van mijn verzendlabel op een ander pakket maar het lijkt alsof het eraf gepeuterd is en ergens anders opgeplakt is. M'n label zat supergoed vast dus ik vermoed dat ze de boel probeert op te lichten. Ze heeft ook nog 0 reviews.. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en kan ik alsnog m'n geld krijgen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:21

Was het iets duurs? Anders zeggen dat ze t op haar kosten mag terug sturen, als dat meer kost dan wat ze gekocht heeft heb je kans dat ze t laat zitten en krijg je alsnog je geld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:23

Vervelend zeg. Ik maak dus foto's van pakketjes voordat ik ze verstuur. Ook dingen die niet via vinted gaan. Heb je nu niks aan, maar volgende keer misschien wel?

Dus van de verpakking en het label

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:47

verootjoo schreef:
Ik heb nu steeds mensen die dingen willen kopen maar pas als ze geld hebben. Volgens mij gaat het slecht met ze want ze hebben nooit geld geloof ik :')

Waarom ga je mij melden dat je iets wilt kopen als je dat niet doet :?

Ik had er iets op staan voor 3 euro. Kreeg een smeekbede of ok het aub gratis weg kon geven want aan die 3 euro had ik toch niets. Uhm oke dan…

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:05

_Nadia_ schreef:
Was het iets duurs? Anders zeggen dat ze t op haar kosten mag terug sturen, als dat meer kost dan wat ze gekocht heeft heb je kans dat ze t laat zitten en krijg je alsnog je geld.

Ze beweert dus dat ze het niet ontvangen heeft.. het label zit op een ander pakket dan dat ik gestuurd heb. En ik kan ook niet meer in de traceercode kijken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:09

tracking zegt dat t aangekomen is? Dan maakt t niet uit wat zij zegt, dan moet ze terug sturen wat ze zogenaamd ontvangen heeft

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:22

Ze heeft een foto gestuurd van wat ze ontvangen heeft; een oud shirtje en een joggingbroek. Dat hoeft ze me niet terug te sturen :p
Het was een jurk van 20 euro trouwens.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:38

Nou ja, dan kan je niets doen nee. Zij krijgt dan dr geld terug omdat jij weigert de retour aan te nemen. Dat is ook precies waar ze op hoopt, nu heeft zij dr item, en dr geld en jij hebt niets. Als ze iets op eigen kosten moet gaan terug sturen (kost 6.95 ofzo binnen Nederland toch? Sorry in woon in t buitenland) dan haakt ze waarschijnlijk snel af.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:42

CastaMickey schreef:
Weten jullie wat ik hiermee kan doen? Ik had iets verkocht op vinted en opgestuurd, maar nu is de bestelling opgeschort omdat de koper aangeeft de verkeerde bestelling te hebben ontvangen. De foto die ze meestuurt is van mijn verzendlabel op een ander pakket maar het lijkt alsof het eraf gepeuterd is en ergens anders opgeplakt is. M'n label zat supergoed vast dus ik vermoed dat ze de boel probeert op te lichten. Ze heeft ook nog 0 reviews.. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en kan ik alsnog m'n geld krijgen?

Ik heb dit ook gehad, de koper ontving een bril en mijn mooie jurkje was foetsie.

Foutje bij DHL, schijnt wel vaker te gebeuren op het depot. Mijn sticker op een ander pakket. Ik heb dus thuis het goede label geplakt, maar op het depot is er iets overheen geplakt.

We hebben allebei ons geld gekregen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:16

_Nadia_ schreef:
Nou ja, dan kan je niets doen nee. Zij krijgt dan dr geld terug omdat jij weigert de retour aan te nemen. Dat is ook precies waar ze op hoopt, nu heeft zij dr item, en dr geld en jij hebt niets. Als ze iets op eigen kosten moet gaan terug sturen (kost 6.95 ofzo binnen Nederland toch? Sorry in woon in t buitenland) dan haakt ze waarschijnlijk snel af.

Maar dan moet ik haar alsnog het geld teruggeven en heb ik m'n jurk niet terug toch? Dat is voor haar alsnog 6.95 voor een jurk ipv 20 euro + verzendkosten + aankoopbescherming.. tenzij ik aangeef dat ik het nooit ontvangen heb maar een ander oud topje heb gekregen :') Nee ik houd het liever transparant, ga me niet in dat soort nare trucjes mengen. Hopelijk betaalt vinted me alsnog en anders ga ik gewoon niet meer verkopen aan mensen zonder reviews denk ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:58

Gewoon bij Vinted aangeven dat er iets niet in orde is, ze lossen het op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:07

Ik zou ook gaan voor de optie aangeven bij Vinted wat je hier gezegd hebt. Over het algemeen zijn het best geschikte gasten die hun best doen voor een goede oplossing :)

En als ze niks voor je kunnen doen dan en je niet verder zou komen dan dat jij je geld niet krijgt....en ontvanger het pakje mag houden (terwijl jij echt denkt dat zij dan lekker jouw jurkje voor niets krijgt omdat het stinkt naar oplichting...) dan zou ik toch minstens willen dat de ontvanger het pakje naar jou terug stuurt.

Zodat ze in ieder geval nog een beetje moeite en kosten er in moet steken en er niet super makkelijk mee weg komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:09

Jezus wat kinderachtig :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:20

Hoezo? Als iemand gaat lopen beweren dat je een oplichter bent die iets anders heeft opgestuurd, laat ze het dan maar op zijn minst terugsturen :j Anders komt zo iemand er wel héél makkelijk mee weg. En dan ben ik benieuwd of het verhaal ineens verandert, want die kans heb je ook nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:27

Maar dat weet je niet? Want ik heb hetzelfde gehad, dus de kans dat de koper eerlijk is, is er.

En als ze wel oplicht zal ze er echt niet wakker van liggen om een joggingbroek op te sturen, maar waarom zou je dat willen?

En die verplichting heeft ze ook niet, dus waarom zou je zeggen dat je het wilt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:04

Je hebt als koper wel de verplichting om het weer terug te sturen als de verkoper hier om vraagt. Dus niet zo gek.,, anders krijgt zij haar geld niet terug namelijk als zij niet meewerkt met de oplossing

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:34

Je weet het niet, maar het feit dat iemand nog 0 reviews heeft vind ik dan wel heel toevallig. Tevens is op de foto's die ze meestuurt een pakket te zien met mijn verzendlabel, dat verzendlabel ziet eruit alsof het ergens vanaf gepulkt is. Het zat gewoon stevig vast op het oorspronkelijke pakket dus het is vreemd dat het er dan zomaar afgevallen is.
Tevens heeft ze ook al een dag niet meer gereageerd nadat ze m'n bericht wel gezien heeft.
Het kan natuurlijk zeker dat ze de waarheid spreekt, maar het is wel heel toevallig wat er dan allemaal is misgegaan en hoe de communicatie verloopt. Ik heb inderdaad vinted een bericht gestuurd met deze kwestie, dus hopelijk betalen ze me alsnog uit, en krijgt zij ook haar geld terug als ze werkelijk het jurkje niet ontvangen heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:45

Rennie89 schreef:
Je hebt als koper wel de verplichting om het weer terug te sturen als de verkoper hier om vraagt. Dus niet zo gek.,, anders krijgt zij haar geld niet terug namelijk als zij niet meewerkt met de oplossing

Toch niet als het een heel ander product is dan je hebt verkocht?

Gewoon Vinted inschakelen en de situatie uitleggen. Ik heb gewoon m'n geld teruggekregen.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:36

Daarnet kreeg ik via Vinted de vraag of ik ook wil verzenden met dhl. Prima voor mij, dus alle verzendopties heb ik aan staan. Volgens de koper kan ze enkel kiezen voor dhl home service. Maar ik zie verder geen opties staan voor dhl.

Weten jullie misschien of je voor dhl nog een aparte optie kan selecteren?