Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Je kunt je denk ik beter afvragen waarom we hier met 17 miljoen mensen wonen.
Terwijl er in 1950 nog op de troonrede werd gesproken met 10 miljoen mensen dat Nederland vol was.
Kijk nu in de steden in het westen, daar zit geen veeteelt, wel erg veel besmettingen nu.
Te veel mensen bij elkaar.
_Penotti schreef:Vergeet niet dat die export Nederland geen slecht heeft gedaan. waar we eigenlijk allemaal van profiteren.
Maar van mij mag het direct per vandaag:
Groente, fruit en vlees alleen maar uit eigen land en de bedrijven die daar dan gewoon van kunnen leven omdat ze een eerlijke prijs krijgen.
Maar ook geen import meer dan van buitenlandse groente, fruit en vlees.
Ik ben voor
Overigens ook geen import meer van doorvoer producten met die vieze schepen.
_Penotti schreef:Marie_Anne schreef:[
In Denemarken hebben zeker ook uitbraken in de vleesverwerkende industrie gehad. Overal ter wereld trouwens.
dan geeft het toch aan dat het door de mensen zelf komt?
Niet door de dieren.
Zoals ik al zei, ik denk dat je in Nederland veel meer moet gaan kijken hoe deze mensen wonen en wat ze privé doen.
Hier in de buurt wonen veel Polen, maar die wonen niet zoals veel Nederlanders ieder in een huis, maar met veel samen om kosten te drukken en ook om het gezellig te hebben. Logisch als je familie hier niet is.
Maar ze werken niet allemaal op hetzelfde bedrijf. Dan is verspreiding op die manier een vele logischer zet.
Maar Nederland zeikt al lang de nertsenhouderij af, plus andere veeteelt, dus dit komt wel erg mooi uit
Daarnaast zijn er in de nacht verdachte personen gezien, daar hebben de nertsen boeren gevraagd voor onderzoek, maar dat komt wat minder groot in het nieuws, dat scoort niet.
safina schreef:_Penotti schreef:Vergeet niet dat die export Nederland geen slecht heeft gedaan. waar we eigenlijk allemaal van profiteren.
Maar van mij mag het direct per vandaag:
Groente, fruit en vlees alleen maar uit eigen land en de bedrijven die daar dan gewoon van kunnen leven omdat ze een eerlijke prijs krijgen.
Maar ook geen import meer dan van buitenlandse groente, fruit en vlees.
Ik ben voor
Overigens ook geen import meer van doorvoer producten met die vieze schepen.
Dat worden geen tomaatjes en boontjes meer in de winter, maar witlof en knolsderij. Geen sinaasappels. Geen mango's. Geen avocado's.
Lijkt me een leuke, maar voor velen, pittige uitdaging.
Citaat:Ik moet ook eerlijk bekennen geen idee te hebben hoe Poolse werknemers daar wonen?
Hebben ze daar ook de problemen in de slachthuizen gehad? Ook niet denk ik?
Marie_Anne schreef:De discussie over boeren in Nederland wil ik hier echt niet voeren.
Een nertsenfokkerij en een slachthuis zijn twee volkomen verschillende dingen, dus ik snap niet waarom je dat erbij haalt. Het was toch al snel duidelijk dat nertsen besmet konden worden. En tja, mensen houden hun huiskat, of huiskatten toch meestal net iets anders en in andere hoeveelheden bij elkaar dan de nertsen in een fokkerij worden gehouden hè. Dus die vergelijking gaat echt niet op.
En nee, ik zag jou niet voor me in een bontjas!