Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:20

Ineke2 schreef:
Ooo ik wist niet eens dat dat kon. Als er een verzendlabel is aangemaakt via marktplaats kun je bij marktplaats toch aantonen dat je het hebt verstuurd?

Overigens had ik dan PostNL ingeschakeld om te helpen ivm aangetekend versturen.
Ja dat dacht ik dus ook, heb al het bewijs toen ook doorgestuurd. maar een onderzoek starten ho maar, het is gewoon echt niet waterdicht, sindsdien werk ik nog alleen via betaalverzoek of oldschool direct overmaken op de bank. zet altijd de T&T in de chat en bewaar de chats tot de koper heeft gemeld dat het is aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:00

Ik heb nu ook opeens een 4 sterren beoordeling en weet niet waarom :o? Gisterenavond contact opgenomen, afgesproken voor vandaag. Mooi op tijd, gepast betaald, heb haar nog een fijne dag gewenst. Geen probleem met 4 sterren maar zeg dan wel wat ik kan verbeteren :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:51

DeMolenhoek schreef:
Ik heb nu ook opeens een 4 sterren beoordeling en weet niet waarom :o? Gisterenavond contact opgenomen, afgesproken voor vandaag. Mooi op tijd, gepast betaald, heb haar nog een fijne dag gewenst. Geen probleem met 4 sterren maar zeg dan wel wat ik kan verbeteren :=

Sommige mensen geven nu eenmaal alleen 4 sterren, daar kun je niks tegen doen :-)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:52

Herkenbaar... Ik heb ook eens 4 sterren gekregen omdat het versturen te lang duurde, dat stond er tenminste bij als verbeterpunt. Lag niet eens aan mij (zelfde dag nog weggebracht), hij lag alleen wat langer bij PostNL... :roll:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:55

Ik geef gewoon standaard 5 sterren als t redelijk op tijd binnen gekomen is en t naar verwachting is.

Vind 4 echt iets waar een verbeterpunt bij moet zijn wil ik dat geven, heb ik nooit gedaan ook.

Hier deze week top gehandeld :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:57

Ik denk net als de leraar die uit principe geen 10 geeft. Want er is altijd ruimte voor verbetering, al kan die niet aangeven wat.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:59

ik doe bij sommige advertenties ook gewoon niet verkocht op marktplaats, om gepikeerde mensen waarmee je geen normale deal kon sluiten je geen sterren te laten geven :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:20

Die 4 sterren snap ik ook niet.

Ik heb van de week een boek verkocht. Binnen 24 uur na het eerste contact het boek verstuurd en die dag erna geleverd. Ik reageerde mega snel en uiteindelijk is het boek dus binnen 48 uur geleverd. Resultaat: 4 sterren. Op de vraag wat kon er beter: "Niks, ik geef uit geen principe geen 5 sterren". WHYYY welk principe dan precies. Vind dat maar een vaag argument.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:07

Ineke2 schreef:
Met de oversteek manier krijg je je geld gegarandeerd, alleen kan het max een week duren als de ontvanger niet aanvinkt het pakket te hebben ontvangen. Maar je krijgt je geld dus echt sowieso.

Nee hoor, als de koper zegt het nooit gehad te hebben, kun je echt fluiten naar je geld. Met zo'n zeur klant zou ik het ook echt niet doen.

Geen 10 geven uit principe vind ikzelf altijd nogal flauw. Als iets goed is volgens de normen/verwachtingen, waarom zou je dan minder geven? Zeker als je het niet kunt onderbouwen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:37

Dit zegt MP, maar dat hanteren ze dan dus niet?

Geeft de koper aan dat het pakket niet ontvangen is, maar is dit volgens de track & trace code wel het geval? Dan ontvangt de verkoper het bedrag via Online Betaalplatform.

Een brievenbuspakketje kan je toch verzenden voor 4 euro? Ik had een nette prijs inc. Verzenden geboden (tov de vraagprijs), maar de verkoper zegt dat verzenden 4.50 kost. Maakt niet heel veel uit, maar voor een boek waarvan de verzending bijna even duur is als het boek zelf is dat toch wel leuk meegenomen als het goedkoper kan :Y)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:27

Het is €4 via internet, als je t bij een punt laat doen is t €4,50. Via marktplaats is t ook €4.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:41

Via een punt is het 4.50 net zoals een pakketje dan 7.25 is. is geloof ik sinds dit jaar pas.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:44

Klopt, daarom gebruik ik ook graag de betaalmogelijkheden van marktplaats, omdat je gelijk een verzendlabel kunt aanmaken en verzenden dan €0,50 goedkoper is. Plus de track & trace komt automatisch in de chat en de melding dat het geleverd is ook. Gewoon gemakkelijk!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:58

Ineke2 schreef:
Met de oversteek manier krijg je je geld gegarandeerd, alleen kan het max een week duren als de ontvanger niet aanvinkt het pakket te hebben ontvangen. Maar je krijgt je geld dus echt sowieso.

Vraag me af wat het nut is van het direct oversteken?

Als je uiteindelijk tóch als verkoper je geld krijgt dan zou je toch als kwaad willende mensen kunnen besodemieteren door bijv niks op te sturen? Of ik zal het vast verkeerd begrijpen ..

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:01

Baileysdream schreef:
Ineke2 schreef:
dat is niet helemaal waar.
heb 1 keer eerder met gelijk oversteken gewerkt, koper had op pakket niet ontvangen gedrukt en had dus zowel het product als zn geld terug. dit gemeld bij marktplaats en die wouden geen onderzoek starten (pakket was aangetekend verstuurd.)
Daarom handel ik eigenlijk niet meer via gelijk oversteken. dit ging dan wel over meer geld dan 50 euro.

Ja.. of dit dus.. de andere kant. Dan word je als verkoper eigenlijk opgelicht. Lijkt mij helemaal niks deze manier van handelen van marktplaats

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:38

Ah vandaar, weer wat geleerd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:27

_Mir schreef:
Ineke2 schreef:

Vraag me af wat het nut is van het direct oversteken?

Als je uiteindelijk tóch als verkoper je geld krijgt dan zou je toch als kwaad willende mensen kunnen besodemieteren door bijv niks op te sturen? Of ik zal het vast verkeerd begrijpen ..

Nee want als je niks opstuurt ( geen verzendlabel) krijg je je geld niet ( dacht ik dan)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:51

Hoe doen jullie het als je via marktplaats een zadel koopt met de afspraak dat je hem mag passen? Word de eerste keer en ik ben bang dat er straks met terugbrengen ineens moeilijk gedaan word. Maar anderzijds denk ik dat het gewoon een kwestie van wederzijds vertrouwen is (gaat om een zadel van €300).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:13

Anouk_H schreef:
Hoe doen jullie het als je via marktplaats een zadel koopt met de afspraak dat je hem mag passen? Word de eerste keer en ik ben bang dat er straks met terugbrengen ineens moeilijk gedaan word. Maar anderzijds denk ik dat het gewoon een kwestie van wederzijds vertrouwen is (gaat om een zadel van €300).

Kan je afspreken dat de verkoper met zadel naar stal komt tegen eventueel een vervoersvergoeding?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:28

Vanmiddag/vanavond komt er een koper voor mijn iPhone. Hopen dat deze persoon wel komt opdagen. Ze gaat het contant betalen (200 euro.) ik vind het toch een beetje spannend als het om zo’n bedrag gaat, straks is het nepgeld. Het zal vast wel goed komen, maar het is toch spannend.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:56

Poekkie schreef:
Anouk_H schreef:

Kan je afspreken dat de verkoper met zadel naar stal komt tegen eventueel een vervoersvergoeding?

Dat heb ik netjes voorgesteld maar ze vond het te ver rijden en had niet zo veel tijd. Ik heb woensdagmiddag een afspraak met mijn zadelpasser dus zij gaat het zadel voor mij beoordelen, ik heb er echt te weinig verstand van of een zadel goed ligt of niet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:12

Maak heel veel foto’s van het zadel hoe het er uit ziet ( vooral eventuele beschadigingen) zoals je het gekregen hebt bij het ophalen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:01

Sassii schreef:
Vanmiddag/vanavond komt er een koper voor mijn iPhone. Hopen dat deze persoon wel komt opdagen. Ze gaat het contant betalen (200 euro.) ik vind het toch een beetje spannend als het om zo’n bedrag gaat, straks is het nepgeld. Het zal vast wel goed komen, maar het is toch spannend.

Hoezo contant? Ik zou gewoon vragen of ze een betaalverzoek bij de deur kan betalen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:14

Anouk_H schreef:

Ofwel komt koper naar jou met paard en past, ofwel ga jij met zadel naar koper en past, ofwel spreek je ergens halfweg af (lijkt me minder leuk).
Ieder andere optie zou ik aanhouden: verzonden is verkocht en niet meer terugbrengen. Als zowel koper als verkoper het te ver vinden, dan zou voor mij de koop niet doorgaan.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:48

Hoe zit het met betaalvoorstel?
Kunnen mensen daarin ook oplichten oid?