Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:10

mvdende schreef:
Yessy schreef:
Hier duurt de standaard postbezorging momenteel gerust een dag of 3-5, dan zie je op dag 1 een foto van een kaart in de app en 4 dagen later zit 'ie in de brievenbus. Ik kan me er wel heel druk om gaan maken maar daar heb ik toch echt alleen mezelf mee, de postbezorger komt soms op de gekste tijdstippen nog langs dus het is gewoon echt heel druk. En de gladheid en kou zal niet meehelpen deze dagen.

Hier is het brievenbuspakket nog niet eens in de app verschenen.

Moet zaterdag ochtend mee, dus hoop dat het echt vandaag of morgen binnen komt.

En de volgende keer ga ik echt niet meer akkoord met verzenden zonder track en trace.

Wel of geen track and trace maakt bij brievenbuspakketjes niet veel uit, worden immers gewoon ook door de postbode bezorgd. Enige verschil is dat je dan enkel via de T&T code kan zien dat het pakket bv gewoon nog in een depot ergens ligt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:13

Exitium schreef:
Track & trace is leuk, maar daarmee voorkom je dit ook niet ben ik bang. Het enige verschil is dat je dan weet wáár je pakketje vertraagd is :+

Ik heb telkens track en trace pakketjes die alsnog via de brievenbus komen. Dan heb je er ook niks aan, want dan klopt het ook niet :+

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:16

Dat is nu juist de crux, dat je brievenbuspakketjes (die dus door de gewone postbezorger bezorgd worden) ook kunt volgen, wanneer men die met track en trace verstuurd.
Het pakketje volgt wel hetzelfde traject als wanneer het gewoon in de brievenbus was gegooid met postzegels, alleen wordt het bij het sorteren en bij aflevering gescand.

Wat met normale brieven niet gebeurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:26

Die track en trace klopt bij mij dan niet, dat is het probleem juist. Het staat altijd als normaal pakketje zonder leverdatum en als ze dan in brievenbus komen meerdere dagen later verandert die status niet. Hij komt nooit op afgeleverd en zelfs al niet onderweg oid. Ik moet die pakketten echt verwijderen uit de app, anders blijven ze er in.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:53

Marije_jiplover schreef:
Dat is nu juist de crux, dat je brievenbuspakketjes (die dus door de gewone postbezorger bezorgd worden) ook kunt volgen, wanneer men die met track en trace verstuurd.
Het pakketje volgt wel hetzelfde traject als wanneer het gewoon in de brievenbus was gegooid met postzegels, alleen wordt het bij het sorteren en bij aflevering gescand.

Wat met normale brieven niet gebeurd.

True, maar het voorkomt de vertraging bij briefpost niet, dus uiteindelijk schiet je er niets mee op. Het is niet zo dat je PostNL kan bellen van 'ik zie dat mijn brievenbuspakketje nog daar en daar in het depot ligt, kunnen jullie die morgen even bezorgen?' :D

En iets als gewoon pakketje met T&T laten sturen in plaats van als brievenbuspakketje haalt in december ook niet zo heel veel uit. Ik heb tot dusver alleen maar mazzel met bezorgingen (zowel briefpost als pakketjes), maar met black friday, sinterklaas en kerst is ook de pakketdienst enorm druk. Er is dus op geen enkele manier een garantie te halen dat je een pakketje binnen x dagen in huis hebt, behalve door het zelf op te halen

Zie toevallig in de PostNL app (verwacht vandaag iets wat ik woensdagavond besteld heb, dus kreeg een pushmelding) het volgende staan:

"Waarom zie ik post in de app maar ontvang ik niks? Lees de feestdagen update
Rondom de feestdagen verwerken we meer post dan normaal. Het kan daardoor voorkomen dat post later wordt bezorgd dan verwacht. We streven ernaar alles binnen drie werkdagen te bezorgen. Onze bezorgdagen zijn van dinsdag t/m zaterdag."

Ook geen garantie dus, maar 'meeste wordt dinsdag t/m zaterdag geleverd, meestal binnen 24 uur' is op dit moment dus 'meeste wordt dinsdag t/m zaterdag geleverd, meestal binnen 72 uur'

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:04

Het staat eindelijk in de app. Nu hopen dat het ook netjes vandaag komt.

Maandag verstuurd, dus vandaag al dag 4. Mag wel eens..... tis een boek en deze moet morgen mee, zou fijn zijn als het er dan ook is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:12

Echt, ik blijf me verbazen over die enorme betonnen plaat die jij voor je hoofd hebt zitten.. :x

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:28

Froukje schreef:
Echt, ik blijf me verbazen over die enorme betonnen plaat die jij voor je hoofd hebt zitten.. :x

Kom aan zeg..... maandag gekocht en opgestuurd. Had er ondanks de kerstdrukte al lang moeten zijn! Die 72 uur is ondertussen al lang voorbij!

Is ook pas zondag op marktplaats gezet, dus ik had het niet eerder kunnen kopen.

Heb de hele week hier nog geen post gehad, lijkt wel alsof we hier nog maar één piekdag per week en dus post hebben...

Mag ik gewoon balen dat iets wat maandag gekocht, op vrijdag nóg niet binnen is, terwijl ik het zaterdag ochtend moet hebben? Tis niet dat ik het gisteren pas gekocht/ besteld heb met de verwachting dat ik het vandaag al binnen heb ofzo..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:41

En hoe laat is het maandag in de brievenbus gegooid? Als dat na 17.00 uur is geweest mis je alweer een dag want dan wordt de brievenbus pas dinsdagmiddag geleegd.

Dan is vandaag bezorgen echt zo gek niet in deze tijd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:07

Nou dat idd en vergeet ook niet dat ze ook nog eens veel minder weg kregen (naast de drukte) ivm de gladheid. Ook daardoor zijn er vertragingen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:09

Vorige week woensdag verstuurd en sta nog steeds 1 of 2 werkdagen vertraging en onderzoek gestart (DHL).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:13

En toch. Post.nl heeft al jaren dezelfde problemen, hun service verslechterd alleen maar, de kosten stijgen. Bezorgers steeds lakser. Op een gegeven moment is het wel klaar met het goedpraten van hun zoveelste falen. _-:( De geen briefjes meer in de bus stoppen heeft het nog veel slechter gemaakt. Bezorgers hoeven nu niet eens meer moeite te doen om echt aan de deur te komen, hun woord je deed niet open tegen jou woord nooit langs geweest.

Hun zogenaamd handige app werkt van geen meter en is net zo onbetrouwbaar als hun bezorgtermijnen. Dus nee van mijn kant geen enkel begrip meer voor het steeds opnieuw verprutsen van hun ene taak namelijk post van A naar B brengen en correct afleveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:54

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Kom aan zeg..... maandag gekocht en opgestuurd. Had er ondanks de kerstdrukte al lang moeten zijn! Die 72 uur is ondertussen al lang voorbij!

Is ook pas zondag op marktplaats gezet, dus ik had het niet eerder kunnen kopen.

Heb de hele week hier nog geen post gehad, lijkt wel alsof we hier nog maar één piekdag per week en dus post hebben...

Mag ik gewoon balen dat iets wat maandag gekocht, op vrijdag nóg niet binnen is, terwijl ik het zaterdag ochtend moet hebben? Tis niet dat ik het gisteren pas gekocht/ besteld heb met de verwachting dat ik het vandaag al binnen heb ofzo..

Je hebt zelf toch ook bij postnl gewerkt dus dan weet je hoe druk het is. En zeker op dit moment.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:57

karuna schreef:
En toch. Post.nl heeft al jaren dezelfde problemen, hun service verslechterd alleen maar, de kosten stijgen. Bezorgers steeds lakser. Op een gegeven moment is het wel klaar met het goedpraten van hun zoveelste falen. _-:( De geen briefjes meer in de bus stoppen heeft het nog veel slechter gemaakt. Bezorgers hoeven nu niet eens meer moeite te doen om echt aan de deur te komen, hun woord je deed niet open tegen jou woord nooit langs geweest.

Hun zogenaamd handige app werkt van geen meter en is net zo onbetrouwbaar als hun bezorgtermijnen. Dus nee van mijn kant geen enkel begrip meer voor het steeds opnieuw verprutsen van hun ene taak namelijk post van A naar B brengen en correct afleveren.

Je moet zeiken tegen de sorteer centra. Niet tegen de bezorgers.

De bezorgers zijn momenteel letterlijk de benen onder het lijf vandaan aan het rennen. En de post wordt waardeloos gesorteerd. Ik kon zelf laatst een hele stapel terug de brievenbus inmikken omdat die in een hele andere stad hoorde.

Sowieso het nieuwe sorteer systeem is waardeloos wat ze sinds eind oktober ingevoerd hebben.. echt om te janken. En de extra maandagen een aanfluiting want dat is alleen pakjes.

Hun idee was dat je minder mee zou nemen wat uiteraard complete onzin is. Want op piekdagen krijg dat volume dubbel en dwars weer terug.

Ik heb een contract voor 15 uur in de week. En ik schrijf deze week 21 uur weg. Lekker hoor in het donker lopen omdat we bezwijken onder de hoeveelheid tijdens de kerst periode voor een absoluut schijt loontje .*sarcasm on* Maar he als karuna maar goed en precies op tijd haar spul krijgt is het dat allemaal waard! +:)+ +:)+

*sarcasm off *

Ik ben blij dat ik binnenkort aan een andere baan begin.pffff

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:02

Ik heb het ook over post.nl in het algemeen (het hele proces, van afzender tot ontvanger) en sommige gewoon lakse bezorgers die te lamlendig zijn om ook echt bij mensen aan de deur te komen en te stoppen ipv zeggen ik ben geweest terwijl dat aantoonbaar niet zo is. Of pakjes maar voor de deur neergooien, of zelf tekenen enz. Waar dat voorheen een uitzondering was is is dat nu lijkt het soms een meerderheid die gewoon maar wat doet ipv het werk doet zoals het bedoeld is. Al zoveel jaren loopt het niet lekker en de ellende lijkt alleen maar erger te worden ipv te verbeteren. Tegen steeds hogere kosten. Dan faal je als bedrijf gewoon.

Dan moet je of betere arbeidsvoorwaardes bieden waardoor mensen er weer willen komen werken, of je processen aanpassen zodat er iets verbeterd ipv steeds verder verslechteren.

De laatste tijd is er op een zelf verzonden pakje na gewoon niets zonder problemen bezorgd. Het is of weg, of stuk, of weg en daarna stuk bezorgd. Officieel verdwenen maar toch niet. En niet alleen bij mij maar overal lees je heel veel ellende met dingen die zoekraken of kapotgaan.

Dan heb je als bedrijf simpelweg je processen niet op orde
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-12-22 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:04

Absolem schreef:
karuna schreef:

Je moet zeiken tegen de sorteer centra. Niet tegen de bezorgers.

De bezorgers zijn momenteel letterlijk de benen onder het lijf vandaan aan het rennen. En de post wordt waardeloos gesorteerd. Ik kon zelf laatst een hele stapel terug de brievenbus inmikken omdat die in een hele andere stad hoorde.

Sowieso het nieuwe sorteer systeem is waardeloos wat ze sinds eind oktober ingevoerd hebben.. echt om te janken. En de extra maandagen een aanfluiting want dat is alleen pakjes.

Hun idee was dat je minder mee zou nemen wat uiteraard complete onzin is. Want op piekdagen krijg dat volume dubbel en dwars weer terug.

Ik heb een contract voor 15 uur in de week. En ik schrijf deze week 21 uur weg. Lekker hoor in het donker lopen omdat we bezwijken onder de hoeveelheid tijdens de kerst periode voor een absoluut schijt loontje .*sarcasm on* Maar he als karuna maar goed en precies op tijd haar spul krijgt is het dat allemaal waard! +:)+ +:)+

*sarcasm off *

Ik ben blij dat ik binnenkort aan een andere baan begin.pffff

Je vergeet er 1

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:05

Volgens mij ligt het er ook aan waar je woont. In steden heb je voor m'n gevoel veel meer wisselingen in het personeel terwijl in dorpen vaak wel dezelfde personen bezorgen. Bij ons gaat het echt super met postnl. Voorheen had ik wat problemen met DHL, maar dat gaat de laatste tijd ook goed.

En de sortering is ruk momenteel ja. Post voor hele andere plaatsen ertussen. Veel zetfouten waardoor je weer terug kan lopen. En dan word je ook weer opgehouden door mensen die willen weten waar hun pakket blijft. Alsof ik dat weet :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:37

purny schreef:
mvdende schreef:

Je hebt zelf toch ook bij postnl gewerkt dus dan weet je hoe druk het is. En zeker op dit moment.

9 jaar geleden ja, op de zaterdagen.

Dan kwam het inderdaad wel eens voor dat ik niet alle post in één keer op m'n fiets mee kreeg. Resultaat: 2 x heen en weer fietsen tussen de te lopen wijk en het depot. Leuk was anders, en ipv 1,5 uur deed ik er dan wel eens 3 uur over per wijk en ik had 2 wijken, maar einde zaterdag middag lag alle post (en belachelijk veel huis aan huis reclame blaadjes, die dus bij iedereen behalve nee, nee sticker in de brievenbus moesten) netjes bij iedereen in de brievenbus.

Op z'n drukke dag liep ik dan regelmatig van 09:00 tot 17:00, terwijl mijn wijken samen normaal gezien 3 uur waren... maar geen haar op m'n hoofd die eraan dacht tassen met post gewoon maar te laten staan, omdat mijn uren "op" waren. Dan was het gewoon "jammer dan" wordt een latertje vandaag....

Dus nee, zaken zoals tassen post laten staan "omdat het te laat wordt" gaat er bij mij niet in. Dat kan je in mijn ogen gewoon niet maken, niet naar de klanten, niet naar je baas én niet naar de bezorger die het vervolgens de volgende dag erbij op z'n bordje krijgt.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-12-22 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:38

Ik woon in Alkmaar, ik herken echt 0 van wat Karuna zegt. De app werkt goed, spullen komen aan.

Vreemd hoe dat werkt.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:40

Urbanus schreef:
Ik woon in Alkmaar, ik herken echt 0 van wat Karuna zegt. De app werkt goed, spullen komen aan.

Vreemd hoe dat werkt.

Ik woon naast Alkmaar maar hoe ook nooit foute meldingen in de app..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:46

mvdende schreef:
Op z'n drukke dag liep ik dan regelmatig van 09:00 tot 17:00, terwijl mijn wijken samen normaal gezien 3 uur waren... maar geen haar op m'n hoofd die eraan dacht tassen met post gewoon maar te laten staan, omdat mijn uren "op" waren. Dan was het gewoon "jammer dan" wordt een latertje vandaag....

Waarom ben je weggegaan bij de Post?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:35

Urbanus schreef:
mvdende schreef:

Waarom ben je weggegaan bij de Post?

Omdat ik het traject van Wajong in ging, en dat niet samen mocht met het zaterdag baantje bij PostNL

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:47

Oh daar gaan we weer. :') Ik heb heel erg buitenaf gewoond, woon nu in de stad en het is in mijn leven hooguit 3x fout gegaan met iets rondom bezorging oid. Het zijn toch net mensen he! 'Gewoon' de arbeidsvoorwaarden veranderen. Ja dat doen aan alle stakingen te zien heel veel werkgevers inderdaad. :')
Om eerlijk te zijn denk ik dat je niet zo moet zeuren. Als alles fout gaat en als het bedrijf niets op orde heeft volgens jou, dan ga je lekker naar de stad en dan haal je het toch zelf? Of is daar ook weer een of andere reden voor dat dat niet kan? Want dan heb jij je spul op tijd, als het anders toch niet of te laat aan komt, en hebben de bezorgers geen extra stress! :D

Ik ben blij met alle bezorgers en als ik iets bestel deze dagen krijgen ze van mij een kaartje en een chocoladereep. Verdienen ze. <3

Froukje schreef:
Anderhalve week geleden heeft de postbode helaas de hond aangereden, compleet ongeluk waar helemaal niemand wat aan kon doen. Dus ik vind dit hartstikke netjes. :j
Wat lief! Is hondje wel oké? :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:52

Overigens wordt werken vanuit een uitkering, elke uitkering dan ook aangemoedigd. Maar dat is off topic.

Maar ik vind ook wel dat er teveel wordt gezeurd door bepaalde personen. Er is al jaren een te hoge werkdruk binnen de post en de arbeidsvoorwaarden zijn niet om over naar huis te schrijven.
Dus een beetje begrip zal wel handig zijn.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:36

Voor pakketjes die niet op tijd komen heb ik echt wel alle respect.
Ben pas verhuist, maar nu begint de ellende ineens. Compleet andere stad en dus andere bezorgers.
Hoe ik voorheen de bezorgers een kerstbonus gaf, wil ik de huidige bezorger nu al zn nek omdraaien.

We wonen er nu precies 3 weken waarin ik heb inmiddels 3 pakketjes moeten laten leveren.
de eerste ging goed en is netje bij onze buren afgeleverd. Niks aan de hand.
De 2e en 3e zijn compleet mis gegaan.
Het 2e pakketje was opengebroken, doorzocht en hij had niet eens moeite gedaan het bij ons te leveren maar heeft het vooraan in de straat bij iemand geleverd. 9 huizen voordat je bij ons komt.
Het 3e pakketje heeft mijn vriend serieus van achter het raam opgewacht. Bezorger rijdt ons net voorbij en geeft t af bij de buren. Intussen gaat mijn vriend naar buiten, maar was de bezorger al ingestapt en naar t einde van de straat gereden. Mijn vriend is daar direct naartoe gerend en vroeg m of tie geen pakketje had voor ons nummer. Ja dat klopt was t antwoord en die had tie gewoon afgeleverd. en wijst naar onze buren. Mijn vriend is dus met hem naar de buren toegelopen om het pakketje alsnog op te halen en heeft zich wonderbaarlijk genoeg ingehouden om de bezorger niks aan te doen.
Ook dit pakketje bleek te zijn opengemaakt.
Wat een vies &%#!$ ventje is onze nieuwe bezorger zeg!
We hebben nieuwe telefoons nodig, maar weigeren nog door PostNL te laten bezorgen.